El Nino zorgt eigenlijk juist voor minder orkanen, omdat de hoogtestroming dan vaak sterker is en dat is funest voor orkanen. Aan de andere kant is het water wel veel warmer. Al zonder El Nino heter dan heet...quote:Op donderdag 12 maart 2026 17:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Gevolgen hier zullen wel niet heel dramatisch zijn voor hier in Nederland, maar extra verwarmde oceaan kan niet alleen op weergebied problemen geven zoals koraal leven en mogelijk vissensoorten gaan die hier een flinke klap van krijgen mocht het daadwerkelijk hierop uit draaien.
Ook verhoogde kans op extra krachtige orkanen in het warme water gebied? Naast de droogte met bosbranden en natuurlijk de nattigheid met overstromingen.
We gaan het allemaal meemaken dit jaar, 1 ding is zeker het is zeker boeiend om dit in de gaten te houden.
Maar dat was geen super El Nino.quote:Op donderdag 12 maart 2026 18:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Was volgens mij 2022 voor het laatst
2022/2023 wel, volgens mij. 2023 werd toen het warmste jaar ooit gemetenquote:Op donderdag 12 maart 2026 19:12 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Maar dat was geen super El Nino.
Oja dat is me even ontschoten inderdaad.quote:Op donderdag 12 maart 2026 19:06 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
El Nino zorgt eigenlijk juist voor minder orkanen, omdat de hoogtestroming dan vaak sterker is en dat is funest voor orkanen. Aan de andere kant is het water wel veel warmer. Al zonder El Nino heter dan heet...
Gaat zo plenzenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 07:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Grijs, droog, 10 graden. Saai, maar prima doe weer.
Ja maar het was geen super El Nino.quote:Op donderdag 12 maart 2026 19:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
2022/2023 wel, volgens mij. 2023 werd toen het warmste jaar ooit gemeten
quote:Als de opwarming meer dan ongeveer 2 graden bedraagt, kan zelfs een zeldzame super El Niņo ontstaan. De meest krachtige El Niņo was in 1997/1998 met een temperatuurafwijking van het stille oceaanwater van 2,3 graden, gevolgd door 1982/1983 (2,3 °C) en 1972/1973 (2,1 °C).
https://www.buienradar.nl(...)0meer%20dan,2%2C1%20°C).
Wacht even, nou moet je echt even ophouden met dit soort desinformatie te verspreiden. Dit soort weer is ON-MO-GE-LIJK op jouw locatie!quote:Op vrijdag 13 maart 2026 07:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Grijs, droog, 10 graden. Saai, maar prima doe weer.
Het regent daar zelfsquote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wacht even, nou moet je echt even ophouden met dit soort desinformatie te verspreiden. Dit soort weer is ON-MO-GE-LIJK op jouw locatie!
Gaat dat hete zomer betekenen? Want ik ga naar Spanje voor zonsverduistering maar ik heb geen zin in 40+ daarquote:Op donderdag 12 maart 2026 17:28 schreef 12Beaufort het volgende:
Mogelijk een super el Nino op komst. Al zal het niet direct het weer in Europa beïnvloeden, maar wereldwijd kan het voor veel ellende gaan zorgen.
Death Valley staat ook in bloei. Soms heb je van die momenten.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wacht even, nou moet je echt even ophouden met dit soort desinformatie te verspreiden. Dit soort weer is ON-MO-GE-LIJK op jouw locatie!
Waarom niet Groenland?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaat dat hete zomer betekenen? Want ik ga naar Spanje voor zonsverduistering maar ik heb geen zin in 40+ daar
Spanje is altijd heet in de zomer. Afhankelijk van waar je bentquote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaat dat hete zomer betekenen? Want ik ga naar Spanje voor zonsverduistering maar ik heb geen zin in 40+ daar
A Coruņa belde...quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Spanje is altijd heet in de zomer. Afhankelijk van waar je bent
Dat is in augustus sowieso wel mogelijk in Spanje.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er is een reden dat ik IJsland heb gekozenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Not sure if serious.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja I know. Maar als dat de kans extra groot maakt dan heb ik mss spijtquote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:09 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dat is in augustus sowieso wel mogelijk in Spanje.
Ja serieus want ik weet niet goed wat het betekend die super el ninoquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |