Ik ken deze berichten. En ik geloof het verder wel.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
https://schoonmakem.nl/ne(...)kranen-geruisloos-ve
(Schoonmaak)azijn is ook fantastisch spul voor heel veel doeleinden maar wat minder voor ontkalken van huishoudelijke apparaten.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ken deze berichten. En ik geloof het verder wel.
Zolang schoonmaakazijn nog steeds wordt verkocht, zal het wel meevallen.
Wij (de consument dus) zouden dat eens moeten testen. Welk ontkalkmiddel het beste is.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
(Schoonmaak)azijn is ook fantastisch spul voor heel veel doeleinden maar wat minder voor ontkalken van huishoudelijke apparaten.
Ja, om bomen of struiken mee dood te krijgen werkt het fantastischquote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
(Schoonmaak)azijn is ook fantastisch spul voor heel veel doeleinden maar wat minder voor ontkalken van huishoudelijke apparaten.
RIVM denkt daar toch anders overquote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wij (de consument dus) zouden dat eens moeten testen. Welk ontkalkmiddel het beste is.
Zou dat echt zoveel verschil maken?
Bedenk daarbij dat al die aanprijzers van hun antikalkspulletjes dat in de eerste plaats doen voor de poen.
En ik weet ook heus wel dat azijn een bijtend zuur is dat slecht is voor metalen.
Maar ik weet ook dat azijn natuurvriendelijk is.
In die zin dat azijn geen miljoenen jaren nodig heeft om af te breken.
Van die laboratoriumspullen ben ik dus niet zo zeker.
Ik geloof je meteen. Je zult heus echt wel oprecht zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
RIVM denkt daar toch anders over
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2019-0198.pdf
Citroenzuur is echt beter
Nee, ik snap mensen zoals jij echt niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen. Je zult heus echt wel oprecht zijn.
Maar ik geloof echt niet meer in een overheid die loopt te bazelen over schoonmaakazijn, terwijl er nu op dit moment gesprekken worden gevoerd over hoe het beste oorlog te voeren tegen Rusland, Iran enz.
Snap je me een beetje?
Geeft niks. Ik snap mezelf ook heel vaak niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik snap mensen zoals jij echt niet.
Of in de mosterd, mayonaise of door de sla.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, om bomen of struiken mee dood te krijgen werkt het fantastisch
quote:
Ja, ik weet dat jij zweert bij citroenzuur.quote:
En, adviseren die azijn?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik weet dat jij zweert bij citroenzuur.
En dan heb je dus Moccamaster die uitdrukkelijk adviseert vooral NIET te ontkalken met middelen op basis van citroenzuur.
Nee, Durgol, zullen ze wel een deal mee hebben.quote:
Ze adviseren in ieder geval niet citroenzuur.quote:
Dat is wel zuur.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 22:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze adviseren in ieder geval niet citroenzuur.
Ik stop gelijk met azijn op kranen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
https://schoonmakem.nl/ne(...)kranen-geruisloos-ve
Zoiets dacht ik ook. Heb echter diverse malen kranen moeten repareren/herstellen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ken deze berichten. En ik geloof het verder wel.
Zolang schoonmaakazijn nog steeds wordt verkocht, zal het wel meevallen.
Dat verschilt echt behoorlijk per locatie. Elke maand heb ik een plakkaat kalk onder in mijn waterkoker... En het 'tuitje' van mijn kranen kan ik niet afdrogen zodat daar geen kalk afgezet wordt.quote:Op zondag 15 maart 2026 09:15 schreef blomke het volgende:
1) Er zit tegenwoordig amper kalk in water,
2) Kalk blijft pas achter na koken/verdampen. Dus zodra de kraan wordt drooggewreven, is er in principe geen kalkafzetting.
Ik had op mijn oude waterkoker met een dikke stift ALTIJD LEEGKIEPEN geschreven.quote:Op zondag 15 maart 2026 09:46 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat verschilt echt behoorlijk per locatie. Elke maand heb ik een plakkaat kalk onder in mijn waterkoker... En het 'tuitje' van mijn kranen kan ik niet afdrogen zodat daar geen kalk afgezet wordt.
Werkt zo'n rioolveer niet?quote:Op maandag 30 maart 2026 18:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Gister lag er water voor de wasmachine dus heb een krukje gepakt, ben ervoor gaan zitten en dat ding aangezet om te kijken waar dat water vandaan kwam. Zeeplade... Eruit gehaald maar was schoon, de binnenkant ook. Toen met mn arm erin en gevoeld bij het gat achterin. Dat zat vol met prut. Met mn vingers eruit proberen te pulken en de rest er maar ingefrot. Wasmachine tig keer laten spoelen en pompen tot alles weg was.
Hoe, snap ik nog maar waarom bestaat er geen wasmachine prutpoerder om daarbij te kunnen
Goeie, maar weet niet of daarmee de afvoer wordt gesloopt. Die buis voelde rubberachtig aan.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |