En nu stinkt mijn wasmachine naar bleekquote:Op zaterdag 14 maart 2026 08:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Vetluis, dat is het smerige spul dat die stank veroorzaakt.
quote:Op zaterdag 14 maart 2026 10:43 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En nu stinkt mijn wasmachine naar bleek![]()
Zal er straks nog een schep soda ingooien en dan weer op 90 graden laten draaien.
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik doe er altijd nog een paar vaatdoeken of een handdoek in, dat zorgt ervoor dat het water ook hoog in de trommel wordt geslingerd en niet onderin blijft.
Sowieso, na een week of 2 na het schoonmaken ruikt hij weer prima, tót de volgende schoonmaakbeurtquote:Op zaterdag 14 maart 2026 10:50 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Hupje, jouw wasmachine ruikt wel weer naar bloemetjes?
Doseerbol kun je vaak gewoon aanvragen bij de wasmiddelproducent.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das een klein dopje,maar misschien es kijken voor iets anders wat ik ervoor kan gebruiken. Want wasbollen heb ik niet meer bij wasmiddelen gezien, eigenlijk.
Heb je chloor gebruikt?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 10:43 schreef Mushanga71 het volgende:
En nu stinkt mijn wasmachine naar bleek![]()
Nee, er zat blijkbaar chloor in die tabletten want heel het huis stonk er naarquote:
Haha, thanx! Heb idd een dweil erbij gegooid want hij staat nu aan met een grote klont soda.quote:
Thanx! Wist ik niet, zo even kijkenquote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:46 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Doseerbol kun je vaak gewoon aanvragen bij de wasmiddelproducent.
zie hier bv. https://www.wittereus.nl/(...)juiste-dosering.html
Ja, nou, dat. Ik ga straks kijken hoe die ruikt na de soda. En anders laat ik het verder, na een paar weken is de geur toch wegquote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:07 schreef Hupje het volgende:
[..]
Sowieso, na een week of 2 na het schoonmaken ruikt hij weer prima, tót de volgende schoonmaakbeurt![]()
De soda tip heb ik nog niet uitgeprobeerd, heb gewerkt en ben ziek geweest.
Dan was ie waarschijnlijk erg smerig, sterke chloorlucht krijg je wanneer bleek op organische treftquote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:29 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nee, er zat blijkbaar chloor in die tabletten want heel het huis stonk er naar
[..]
Heb het hier eens bekeken, vul altijd tot eerste streepje van de wasbol en dat is 30ml.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 14:37 schreef Kanaroe het volgende:
Ik doe waspoeder ook gewoon in zo'n bol
En maar de helft van de aanbevolen hoeveelheid voor hard water
Nooit wasverzachter, das zeker 25 jaar geleden
Afwisselend vloeibaar (ecover) en poeder (klok)
Wasmachine stinkt niet
Nee, geen azijn gebruiken, dat kan het rvs aantasten en de dichtingen en het rubber van de manchetquote:Op zaterdag 14 maart 2026 17:32 schreef Hiddendoe het volgende:
Na elke wasbeurt de rubber rand droogmaken en bestrooien met talkpoeder.
Geen wasverzachter gebruiken, maar gewoon schoonmaakazijn.
Waarom niet? Die reclames dat wij antikalk moeten gebruiken, tasten de door jou genoemde zaken niet aan?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, geen azijn gebruiken, dat kan het rvs aantasten en de dichtingen en het rubber van de manchet
Dat verklaart dan de chloorluchtquote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan was ie waarschijnlijk erg smerig, sterke chloorlucht krijg je wanneer bleek op organische treft
Omdat, zoals ik schreef, azijn metalen, dichtingen en rubbers zoals de manchet kan aantasten.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom niet? Die reclames dat wij antikalk moeten gebruiken, tasten de door jou genoemde zaken niet aan?
Ja, nou, dat idd. Maar nu ik de tweede ronde met soda heb gedaan, stinkt ie echt niet meer. Dus ik denk dat @Jan_Onderwater de spijker op zn kop heeft geslagen en het daardoor komt: chloorlucht omdat ie echt vies was, na die speciale miele tabletten. Dus mijn nieuwe tip: 2x het hete programma met soda. Dat is wat ik voortaan wat vaker *ahum, ga doenquote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:12 schreef Hupje het volgende:
Fijn @:Mushanga71
Ik heb nog steeds geen tijd gehad (vandaag de brievenbus vervangen, tijdrovende klus).
Ik zat dus wel te denken, mijn was ruikt altijd prima schoon en mijn machine ook. Mijn filter is nooit heel vies. Tot ik er reiniger in doe. Zou dat dan komen omdat hij tóch zo vies is (dat de geur dan komt van de reactie met de vetluis oid? Of maak ik het probleem juist met de reiniger?
Antikalk is vaak op citroenzuurbasis en dat tast inderdaad niet of flink minder aan.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 20:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom niet? Die reclames dat wij antikalk moeten gebruiken, tasten de door jou genoemde zaken niet aan?
Weet ik. Drink ik elke ochtend. In het begin was het wennen, maar nu zou ik niet anders meer willen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is meer dan azijn
Citroenzuur bijvoorbeeld is veel beter
Tja, wie moet je nou geloven, als echt bijna overal wordt geadviseerd om te ontkalken met azijn?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Antikalk is vaak op citroenzuurbasis en dat tast inderdaad niet of flink minder aan.
Daarom gebruik je ook geen azijn in een Senseo, waterkoker of koffiezetapparaat.
Nee , azijn moet je mee oppassen, het tast metalen aan, kan funest zijn voor armaturen in de badkamer bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Weet ik. Drink ik elke ochtend. In het begin was het wennen, maar nu zou ik niet anders meer willen.
En azijn is gewoon een ideaal schoonmaakmiddel.
Doe ik wel. Nooit problemen mee gehad. Ik heb dus nog zo'n ouderwetse middeleeuwse koffiezetter.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Antikalk is vaak op citroenzuurbasis en dat tast inderdaad niet of flink minder aan.
Daarom gebruik je ook geen azijn in een Senseo, waterkoker of koffiezetapparaat.
https://www.margriet.nl/l(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tja, wie moet je nou geloven, als echt bijna overal wordt geadviseerd om te ontkalken met azijn?
https://schoonmakem.nl/ne(...)kranen-geruisloos-vequote:Op zaterdag 14 maart 2026 21:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doe ik wel. Nooit problemen mee gehad. Ik heb dus nog zo'n ouderwetse middeleeuwse koffiezetter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |