Hee vriend als je wil reageren prima maar hier kan ik niks meequote:Op maandag 9 maart 2026 08:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lees de OP. Daar staat het letterlijk.
Het gaat om de proeftijdquote:
Het staat letterlijk in dat stuk van de uitspraak dat dat wel magquote:Op maandag 9 maart 2026 08:28 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het gaat om de proeftijd
Er mag opgezegd worden zolang de proeftijd nog niet verstreken is, er staat nergens dat het contract opgezegd kan worden voor dat de proeftijd (oftewel het contract) ingegaan is
https://www.oprechtadvoca(...)omst-is-aangevangen/quote:Tijdens de proeftijd geldt er, zowel voor de werkgever als de werknemer, geen opzegtermijn. Op grond van bovengenoemde rechtspraak staat het u daarom vrij om nog voor aanvang van het dienstverband met een beroep op de overeengekomen proeftijd de arbeidsovereenkomst op te zeggen. In bepaalde situaties bent u wellicht wel een schadevergoeding verschuldigd (bijvoorbeeld als er sprake is van misbruik van bevoegdheden).
Maar ook dit vind ik niet kloppen. Als werkgever wil je toch ook zekerheid dus laat je iemand een contract tekenen. Wat heeft dat voor zin als hij 's middags weer kan bellen om het af te zeggen en je weer opnieuw opzoek kanquote:De kantonrechter zette in deze zaak de lijn van de Hoge Raad uit het arrest uit 1917 voort: als de werknemer in januari al wist dat hij op 5 maart niet bij het bedrijf wilde beginnen, zou het onlogisch zijn geweest dat hij tot 5 maart had moeten wachten met opzeggen. De werknemer kon en mocht dus op 25 januari 2018 opzeggen. En om diezelfde reden ging de opzegtermijn ook op die datum in. Het zou volgens de kantonrechter voor alle partijen onlogisch en onpraktisch zijn geweest als de opzegtermijn pas op 5 maart 2018 in zou zijn gaan, omdat de werknemer dan alsnog een maand bij het bedrijf had moeten gaan werken.
Daar kan je wel wat mee want je leest de OP gewoon niet (goed)quote:Op maandag 9 maart 2026 08:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hee vriend als je wil reageren prima maar hier kan ik niks mee
Sorry dudequote:Op maandag 9 maart 2026 08:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Daar kan je wel wat mee want je leest de OP gewoon niet (goed)
Het is zo’n beetje het hele idee van proeftijdquote:Op maandag 9 maart 2026 08:31 schreef the-eye het volgende:
Jullie hebben gelijk (maar ik blijf het krom vinden)
[..]
https://www.oprechtadvoca(...)omst-is-aangevangen/
en dit is kennis die ik eerder had moeten hebben
[..]
Maar ook dit vind ik niet kloppen. Als werkgever wil je toch ook zekerheid dus laat je iemand een contract tekenen. Wat heeft dat voor zin als hij 's middags weer kan bellen om het af te zeggen en je weer opnieuw opzoek kan
Het gaat er om dat die proeftijd nog niet begonnen is. Dit geeft toch voor beide partijen een onzekere situatie?quote:Op maandag 9 maart 2026 09:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is zo’n beetje het hele idee van proeftijd
In proeftijd mag zowel werkgever als werknemer er zonder opgaaf van reden vanaf zien, dus zelfs voordat een werknemer daadwerkelijk is gaan werkenquote:Op maandag 9 maart 2026 09:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het gaat er om dat die proeftijd nog niet begonnen is. Dit geeft toch voor beide partijen een onzekere situatie?
Nee het gaat mij juist om de periode tussen tekenen van een contract en de daadwerkelijke aanvang.Dit zorgt voor onzekerheid bij beide partijen en minder serieuze sollicitatiesquote:Op maandag 9 maart 2026 09:15 schreef Caland het volgende:
[..]
In proeftijd mag zowel werkgever als werknemer er zonder opgaaf van reden vanaf zien, dus zelfs voordat een werknemer daadwerkelijk is gaan werken
Ja, een proeftijd zorgt voor een onzekere situatie voor beide partijen maar dat is wel een beetje het idee natuurlijk. Als je als toekomstig werknemer iets anders vindt mag je ook gewoon afbellen en zeggen: joe ik kom morgen toch niet, groetjes. Ondanks dat een werkgever een heel proces voor jou is doorlopen (dat geld kost) en er misschien al wel op rekent
quote:Op maandag 9 maart 2026 09:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het gaat er om dat die proeftijd nog niet begonnen is. Dit geeft toch voor beide partijen een onzekere situatie?
Dit is semantische haarkloverij.quote:Op maandag 9 maart 2026 09:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee het gaat mij juist om de periode tussen tekenen van een contract en de daadwerkelijke aanvang.Dit zorgt voor onzekerheid bij beide partijen en minder serieuze sollicitaties
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |