abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2026 @ 23:06:27 #1
328189 ArnieAlberts
Pia Blanco moet weg bij GTST
pi_220269335
Ik probeer de klacht zo kort mogelijk te houden, maar het heeft wat contextplaatsing nodig.

Een van de beste vriendinnen van mijn moeder is overleden. Dat is van zichzelf al klachtwaardig, maar gisteren was de uitvaart. De overleden vrouw in kwestie had een ernstige, chronische ziekte maar kon dankzij mijn moeder de laatste paar jaar nog steeds regelmatig op dagjes weg, naar evenementen en wat dan ook, en werd daarbij door haar overal naartoe rondgeduwd in haar rolstoel.

Voordat ze mijn moeder had om mee op pad te gaan, was ze jarenlang (af en aan, kom ik zo op terug) bevriend met een clubje van vier vrouwen die zichzelf al jarenlang op de voorgrond werken in andere kringen van gelijksoortige vriendenclubjes.
Dit groepje is in wezen de hypocrisie zelve. Toen het wat minder met de overledene ging, liet dit groepje haar namelijk tot twee keer toe vallen als een baksteen. De laatste paar jaar was het redelijk koek en ei on speaking terms (dit omdat er wat gezamenlijke interesses zijn, denk aan gelijkgestemde idolen dus je komt elkaar wel eens tegen bij concerten), vanuit de overledene was dat enkel en alleen maar 'om de vrede te bewaren'.

Nu is ze dood, heeft mijn moeder het er best wel moeilijk mee, maar wordt zij tijdens de gehele ceremonie geen moment bij naam genoemd. Dat is vreemd, een tikkeltje teleurstellend, maar (zo vindt zij dan), het was haar niet om waardering te doen. Goed zo mam. O+

Dan komt (geheel onverwacht) dit viertal op de uitvaart aanzetten met een langdradige en hysterische speech, waarbij ze compleet hun historie met de overledene herschrijven en glashard dingen beweren die niet kloppen, waaruit je kan gaan denken dat ze tot afgelopen week nog met haar optrokken.

Je reinste gelul. In een overvolle aula. Tijdens een fucking uitvaart.

Mijn moeder is echt niet snel op haar mondje gevallen, maar van deze zag ik haar zichtbaar stilvallen en heel klein worden. Doodzielig. Mensen om haar heen die ook wisten dat het niet klopte, draaiden massaal naar haar toe en boden troost. Maar ik was des duivels. En nog steeds een beetje.

Vooraf aan de uitvaart kwam het plan om na de dienst met de verschillende groepjes samen wat te gaan eten. Afgesproken voordat dit gebeurde. Op de locatie zelf in het restaurantje nam één van de vier dames (waarschijnlijk om de op de locatie ontstane kritiek in te dammen) het voortouw, om alsnog mijn moeder even 'namens de familie'(???) te bedanken wat ze voor 'hun' vriendin gedaan had. Hè??? :o

Klacht: kut, kut, kut, kutwijven. En dit is écht drama die deze vriendin absoluut niet had verdiend op haar laatste reis. Bah. :(

[ Bericht 0% gewijzigd door ArnieAlberts op 06-03-2026 13:31:25 ]
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_220269348
Schrale troost, die dooie muts heeft er niks van meegekregen.

Sterkte voor je moeder.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220269395
Eigenlijk hoop je dan dat er ergens een notaris is, en dat ze hun volledig heeft onterft. Alles naar je moeder gaat of desnoods een goed doel.

Terechte klacht
  donderdag 5 maart 2026 @ 23:49:29 #5
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220269453
Ik werk zwart in de uitvaart branche en zie dit zo vaak

Ook laatst nieuw unicum

3 verschillende groepen parkeerplekken van elkaar aan moeten wijzen want anders sloegen ze elkaar de hersens in :')
  donderdag 5 maart 2026 @ 23:49:48 #6
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220269454
Sterkte aan je mama ts
pi_220269522
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 23:06 schreef ArnieAlberts het volgende:
De laatste paar jaar was het redelijk koek en ei

glashard dingen beweren die niet kloppen, waaruit je kan gaan denken dat ze tot afgelopen week nog met haar optrokken.
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Als het "redelijk koek en ei" was de laatste paar jaar, wat klopt er dan niet?

quote:
maar wordt zij tijdens de gehele ceremonie geen moment bij naam genoemd
Was 'het groepje' de enige spreker dan?
Niemand van de familie?
Niemand van de uitvaartondernemer?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220269687
Toch een vreemd concept, "een fucking uitvaart". Ik had seks en een uitvaart niet samen verwacht.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 04:26:35 #9
328189 ArnieAlberts
pi_220269714
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 00:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Als het "redelijk koek en ei" was de laatste paar jaar, wat klopt er dan niet?
Het was redelijk koek en ei als in: de nu overleden persoon trok weliswaar niet meer met het groepje mensen op om gezamenlijk naar events toe te gaan of om dagjes weg te gaan, maar als zij elkaar toevallig tegenkwamen bij dezelfde dingen (vooral concerten), dan was het niet langer ongemakkelijk of zichtbaar geïrriteerd ontlopen en/of negeren, maar gewoon elkaar normaal groeten. Alleen ja, de band die er ooit was, die was er gewoon echt niet meer. En zij deden vervolgens in hun praatje tegen een volle zaal alsof ze altijd besties waren gebleven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 00:36 schreef r_one het volgende:

[..]
Was 'het groepje' de enige spreker dan?
Niemand van de familie?
Niemand van de uitvaartondernemer?
Eveneens een goeie vraag. Familie sprak een paar korte speeches, maar die gingen logischerwijs over hun eigen omgang met overledene, haar kinderen en haar partner.

Uitvaartondernemer haalde vooral continu de vriendinnen (die dus van de misplaatste speech) aan als 'de vriendinnen waarmee overledene vaak samen erop uit ging'. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat na de dienst mijn moeder zeker ook nog door familieleden van de overledene apart werd bedankt, maar het voelde toch allemaal heel... treurig. Alsof het niet tijdens de dienst benoemd mocht worden ofzo.
pi_220269729
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 04:26 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Het was redelijk koek en ei als in: de nu overleden persoon trok weliswaar niet meer met het groepje mensen op om gezamenlijk naar events toe te gaan of om dagjes weg te gaan, maar als zij elkaar toevallig tegenkwamen bij dezelfde dingen (vooral concerten), dan was het niet langer ongemakkelijk of zichtbaar geïrriteerd ontlopen en/of negeren, maar gewoon elkaar normaal groeten. Alleen ja, de band die er ooit was, die was er gewoon echt niet meer. En zij deden vervolgens in hun praatje tegen een volle zaal alsof ze altijd besties waren gebleven.
Dan vind ik "koek en ei" nogal wat te hoog gekwalificeerd. Hooguit "on speaking terms".
quote:
[..]
Eveneens een goeie vraag. Familie sprak een paar korte speeches, maar die gingen logischerwijs over hun eigen omgang met overledene, haar kinderen en haar partner.

Uitvaartondernemer haalde vooral continu de vriendinnen (die dus van de misplaatste speech) aan als 'de vriendinnen waarmee overledene vaak samen erop uit ging'. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat na de dienst mijn moeder zeker ook nog door familieleden van de overledene apart werd bedankt, maar het voelde toch allemaal heel... treurig. Alsof het niet tijdens de dienst benoemd mocht worden ofzo.
Het is dan natuurlijk niet aan 'het groepje' om de waardering over de zorg van je moeder aan de overledene uit te spreken (daar waren anderen voor), dát kun je hun niet kwalijk nemen.

Je moeder -of jij- had denk ik evenveel recht om daar te speechen maar heeft dat kennelijk dus niet gedaan.
Gemiste kans als zij -of jij- beeldvorming zo belangrijk vindt. Je bij zulke beladen gebeurtenissen afhankelijk stellen van anderen (en dan gepikeerd raken) is gewoon niet slim.

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 06-03-2026 05:06:17 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 06:22:52 #11
511221 Hetekip
Depressief
pi_220269937
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 23:49 schreef jigggy het volgende:
Ik werk zwart in de uitvaart branche en zie dit zo vaak

Ook laatst nieuw unicum

3 verschillende groepen parkeerplekken van elkaar aan moeten wijzen want anders sloegen ze elkaar de hersens in :')
Wait what the fuck. Ben je uit de kledingzaak broeder?
Mensen, het spijt me, ik mag niemand meer liken.
pi_220270740
Terechte klacht, uiterst vervelend dit soort mensen
Ook in moeilijke tijden.
pi_220271355
Bestaat dat trugteklag-filmpje nog?
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 11:45:28 #14
27929 piere
doe mij maar bier
pi_220271939
Zagen die bitches er nog een beetje uit?
fok you ja!
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:35:38 #15
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220272325
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 06:22 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Wait what the fuck. Ben je uit de kledingzaak broeder?
Nee man bro, maatje heeft een uitvaartsbedrijf ik beun daar soms bij in het weekend
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 13:22:14 #16
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220272675
Terechte klacht. De kwaliteitslabel komt er vanavond aan
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:30:02 #17
328189 ArnieAlberts
pi_220272740
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 04:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Het is dan natuurlijk niet aan 'het groepje' om de waardering over de zorg van je moeder aan de overledene uit te spreken (daar waren anderen voor), dát kun je hun niet kwalijk nemen.
Ze doen alsof zíj de zorg op zich namen en haar alsnog overal mee naartoe namen, terwijl dat al jaren niet meer het geval was. Terwijl het slechts koek en ei on speaking terms was. Het was een rare "wij doen ons even veel beter voor dan we daadwerkelijk waren"-actie.

En zoals ik ook al zei in mijn OP: mijn moeder was het niet om de waardering te doen dus die gaat niet haar momentje nemen, maar gewoon weggegumd worden is in mijn ogen het andere uiterste. Prima dat je het niet per se met me eens bent met mijn klacht, maar vervolgens 'dat is gewoon niet slim' toebijten is rottig en onnodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door ArnieAlberts op 06-03-2026 13:48:11 ]
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:49:17 #18
511221 Hetekip
Depressief
pi_220272884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:35 schreef jigggy het volgende:

[..]
Nee man bro, maatje heeft een uitvaartsbedrijf ik beun daar soms bij in het weekend
Oh slim strijder
Mensen, het spijt me, ik mag niemand meer liken.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:56:03 #19
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220272958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:35 schreef jigggy het volgende:

[..]
Een uitvaartonderneming was voor mij ook nog een optie, of een beveiligingsbedrijf.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:07:44 #20
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_220273083
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:56 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Een uitvaartonderneming was voor mij ook nog een optie, of een beveiligingsbedrijf.
Verdiend echt goud geld voor weinig werk
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:26:06 #21
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220273303
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:07 schreef jigggy het volgende:

[..]
Verdiend echt goud geld voor weinig werk
Bwoh wat lekker zeg. Zou ook wel veel geld willen verdienen, want daar draait deze werkelijkheid nu eenmaal op. Goed bezig, die maat van jou. Succesvolle ondernemer!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220273736
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:30 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ze doen alsof zíj de zorg op zich namen en haar alsnog overal mee naartoe namen, terwijl dat al jaren niet meer het geval was. Terwijl het slechts koek en ei on speaking terms was. Het was een rare "wij doen ons even veel beter voor dan we daadwerkelijk waren"-actie.
Maken ze zichzelf daarmee niet onsterfelijk belachelijk? Ten overstaan van alle aanwezigen (die echt wel weten hoe de vork in de steel stak)?
quote:
En zoals ik ook al zei in mijn OP: mijn moeder was het niet om de waardering te doen dus die gaat niet haar momentje nemen, maar gewoon weggegumd worden is in mijn ogen het andere uiterste. Prima dat je het niet per se met me eens bent met mijn klacht, maar vervolgens 'dat is gewoon niet slim' toebijten is rottig en onnodig.
Je kunt ook speechen zonder het ter ere en glorie van jezelf te doen hè. Gewoon hoe jij de overledene herinnert; helemaal als je zo close bent geweest.

(ik doel hiermee op je moeder; niet op het groepje)
.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:51:22 #23
328189 ArnieAlberts
pi_220273937
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:24 schreef r_one het volgende:

[..]
Maken ze zichzelf daarmee niet onsterfelijk belachelijk? Ten overstaan van alle aanwezigen (die echt wel weten hoe de vork in de steel stak)?
Wat dus ook letterlijk een reactie is die mijn moeder veelvuldig van de mensen om haar heen kreeg. Het was gewoon gênant om te zien.
pi_220277931
Terechte klacht. Gecondoleerd. En wat goed dat je moeder er voor die mevrouw is geweest.

Maar waarom is dat viertal uitgenodigd op de uitvaart? Of hadden ze zichzelf uitgenodigd?
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 23:40:37 #25
Belg
pi_220278672
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_220289770
quote:
En meteen weer een topic doodgeknuppeld met je award. Moet dat zo uitgebreid opvallend in een uitstekend lopend topic? Gewoon vermelden in dat topic van je moet voldoende zijn lijkt me.
U MAD?
  zondag 8 maart 2026 @ 14:01:57 #27
503746 Hogwarts
School of swag
pi_220292228
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 07:21 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
En meteen weer een topic doodgeknuppeld met je award. Moet dat zo uitgebreid opvallend in een uitstekend lopend topic? Gewoon vermelden in dat topic van je moet voldoende zijn lijkt me.
niet weten dat alleen mikeytopictyfus met zijn ziekelijke fantasievreetverhaaltjes volle topics krijgt :')
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
  zondag 8 maart 2026 @ 15:11:11 #28
328189 ArnieAlberts
pi_220293043
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:00 schreef DoubleDip het volgende:

Maar waarom is dat viertal uitgenodigd op de uitvaart? Of hadden ze zichzelf uitgenodigd?
Opnieuw een goede vraag. Dat zal voornamelijk geweest zijn omdat de kinderen van de overledene wel van hun bestaan afwisten, en zoveel mogelijk mensen die met haar zijn omgegaan de kans wilden bieden om afscheid te kunnen nemen. Wat ik verder uit het verhaaltje van de rouwbegeleider begreep, is dat op een zeer laat tijdstip gevraagd is door de vier dames, of ze toch nog even hun zegje mochten kunnen doen.
  maandag 9 maart 2026 @ 17:35:57 #29
428995 speciaalaangemeldvoorbier
Altijd Tijd voor BIER!!!
pi_220301712
quote:
Tering wat een aandachtshoerige actie,, en dat van een moderator. topic idd gelijk naar de klote geholpen, maar ach het eigen egotje weer kunnen strelen met een onzinnige kijk mij gul met prijzen zijn post, om van te kotsen... :s) :6 :*
Gezocht: een maagd die al geneukt heeft...
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 22:10:58 #30
Belg
pi_220303594
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 17:35 schreef speciaalaangemeldvoorbier het volgende:

[..]
Tering wat een aandachtshoerige actie,, en dat van een moderator. topic idd gelijk naar de klote geholpen, maar ach het eigen egotje weer kunnen strelen met een onzinnige kijk mij gul met prijzen zijn post, om van te kotsen... :s) :6 :*
Door hier op te reageren trek jezelf alle aandacht naar je toe.

Maar goed er zal voortaan alleen maar meldingen in het hall of fame topic gebeuren .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')