Je spreekt jezelf een beetje tegen. Als het "redelijk koek en ei" was de laatste paar jaar, wat klopt er dan niet?quote:Op donderdag 5 maart 2026 23:06 schreef ArnieAlberts het volgende:
De laatste paar jaar was het redelijk koek en ei
glashard dingen beweren die niet kloppen, waaruit je kan gaan denken dat ze tot afgelopen week nog met haar optrokken.
Was 'het groepje' de enige spreker dan?quote:maar wordt zij tijdens de gehele ceremonie geen moment bij naam genoemd
Het was redelijk koek en ei als in: de nu overleden persoon trok weliswaar niet meer met het groepje mensen op om gezamenlijk naar events toe te gaan of om dagjes weg te gaan, maar als zij elkaar toevallig tegenkwamen bij dezelfde dingen (vooral concerten), dan was het niet langer ongemakkelijk of zichtbaar geïrriteerd ontlopen en/of negeren, maar gewoon elkaar normaal groeten. Alleen ja, de band die er ooit was, die was er gewoon echt niet meer. En zij deden vervolgens in hun praatje tegen een volle zaal alsof ze altijd besties waren gebleven.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 00:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Als het "redelijk koek en ei" was de laatste paar jaar, wat klopt er dan niet?
Eveneens een goeie vraag. Familie sprak een paar korte speeches, maar die gingen logischerwijs over hun eigen omgang met overledene, haar kinderen en haar partner.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 00:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Was 'het groepje' de enige spreker dan?
Niemand van de familie?
Niemand van de uitvaartondernemer?
Dan vind ik "koek en ei" nogal wat te hoog gekwalificeerd. Hooguit "on speaking terms".quote:Op vrijdag 6 maart 2026 04:26 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het was redelijk koek en ei als in: de nu overleden persoon trok weliswaar niet meer met het groepje mensen op om gezamenlijk naar events toe te gaan of om dagjes weg te gaan, maar als zij elkaar toevallig tegenkwamen bij dezelfde dingen (vooral concerten), dan was het niet langer ongemakkelijk of zichtbaar geïrriteerd ontlopen en/of negeren, maar gewoon elkaar normaal groeten. Alleen ja, de band die er ooit was, die was er gewoon echt niet meer. En zij deden vervolgens in hun praatje tegen een volle zaal alsof ze altijd besties waren gebleven.
Het is dan natuurlijk niet aan 'het groepje' om de waardering over de zorg van je moeder aan de overledene uit te spreken (daar waren anderen voor), dát kun je hun niet kwalijk nemen.quote:[..]
Eveneens een goeie vraag. Familie sprak een paar korte speeches, maar die gingen logischerwijs over hun eigen omgang met overledene, haar kinderen en haar partner.
Uitvaartondernemer haalde vooral continu de vriendinnen (die dus van de misplaatste speech) aan als 'de vriendinnen waarmee overledene vaak samen erop uit ging'. En eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat na de dienst mijn moeder zeker ook nog door familieleden van de overledene apart werd bedankt, maar het voelde toch allemaal heel... treurig. Alsof het niet tijdens de dienst benoemd mocht worden ofzo.
Wait what the fuck. Ben je uit de kledingzaak broeder?quote:Op donderdag 5 maart 2026 23:49 schreef jigggy het volgende:
Ik werk zwart in de uitvaart branche en zie dit zo vaak
Ook laatst nieuw unicum
3 verschillende groepen parkeerplekken van elkaar aan moeten wijzen want anders sloegen ze elkaar de hersens in
Nee man bro, maatje heeft een uitvaartsbedrijf ik beun daar soms bij in het weekendquote:Op vrijdag 6 maart 2026 06:22 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Wait what the fuck. Ben je uit de kledingzaak broeder?
Ze doen alsof zíj de zorg op zich namen en haar alsnog overal mee naartoe namen, terwijl dat al jaren niet meer het geval was. Terwijl het slechts koek en ei on speaking terms was. Het was een rare "wij doen ons even veel beter voor dan we daadwerkelijk waren"-actie.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 04:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is dan natuurlijk niet aan 'het groepje' om de waardering over de zorg van je moeder aan de overledene uit te spreken (daar waren anderen voor), dát kun je hun niet kwalijk nemen.
Oh slim strijderquote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:35 schreef jigggy het volgende:
[..]
Nee man bro, maatje heeft een uitvaartsbedrijf ik beun daar soms bij in het weekend
Een uitvaartonderneming was voor mij ook nog een optie, of een beveiligingsbedrijf.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:35 schreef jigggy het volgende:
[..]
Nee man bro, maatje heeft een uitvaartsbedrijf ik beun daar soms bij in het weekend
Verdiend echt goud geld voor weinig werkquote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Een uitvaartonderneming was voor mij ook nog een optie, of een beveiligingsbedrijf.
Bwoh wat lekker zeg. Zou ook wel veel geld willen verdienen, want daar draait deze werkelijkheid nu eenmaal op. Goed bezig, die maat van jou. Succesvolle ondernemer!quote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:07 schreef jigggy het volgende:
[..]
Verdiend echt goud geld voor weinig werk
Maken ze zichzelf daarmee niet onsterfelijk belachelijk? Ten overstaan van alle aanwezigen (die echt wel weten hoe de vork in de steel stak)?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 13:30 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ze doen alsof zíj de zorg op zich namen en haar alsnog overal mee naartoe namen, terwijl dat al jaren niet meer het geval was. Terwijl het slechts koek en ei on speaking terms was. Het was een rare "wij doen ons even veel beter voor dan we daadwerkelijk waren"-actie.
Je kunt ook speechen zonder het ter ere en glorie van jezelf te doen hè. Gewoon hoe jij de overledene herinnert; helemaal als je zo close bent geweest.quote:En zoals ik ook al zei in mijn OP: mijn moeder was het niet om de waardering te doen dus die gaat niet haar momentje nemen, maar gewoon weggegumd worden is in mijn ogen het andere uiterste. Prima dat je het niet per se met me eens bent met mijn klacht, maar vervolgens 'dat is gewoon niet slim' toebijten is rottig en onnodig.
Wat dus ook letterlijk een reactie is die mijn moeder veelvuldig van de mensen om haar heen kreeg. Het was gewoon gênant om te zien.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Maken ze zichzelf daarmee niet onsterfelijk belachelijk? Ten overstaan van alle aanwezigen (die echt wel weten hoe de vork in de steel stak)?
En meteen weer een topic doodgeknuppeld met je award. Moet dat zo uitgebreid opvallend in een uitstekend lopend topic? Gewoon vermelden in dat topic van je moet voldoende zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
Klacht gegrond
je staat in de lijst
KLB / Hall of Fame KLB topics 2026 - Verdien een kwaliteitslabel!
niet weten dat alleen mikeytopictyfus met zijn ziekelijke fantasievreetverhaaltjes volle topics krijgtquote:Op zondag 8 maart 2026 07:21 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En meteen weer een topic doodgeknuppeld met je award. Moet dat zo uitgebreid opvallend in een uitstekend lopend topic? Gewoon vermelden in dat topic van je moet voldoende zijn lijkt me.
Opnieuw een goede vraag. Dat zal voornamelijk geweest zijn omdat de kinderen van de overledene wel van hun bestaan afwisten, en zoveel mogelijk mensen die met haar zijn omgegaan de kans wilden bieden om afscheid te kunnen nemen. Wat ik verder uit het verhaaltje van de rouwbegeleider begreep, is dat op een zeer laat tijdstip gevraagd is door de vier dames, of ze toch nog even hun zegje mochten kunnen doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:00 schreef DoubleDip het volgende:
Maar waarom is dat viertal uitgenodigd op de uitvaart? Of hadden ze zichzelf uitgenodigd?
Tering wat een aandachtshoerige actie,, en dat van een moderator. topic idd gelijk naar de klote geholpen, maar ach het eigen egotje weer kunnen strelen met een onzinnige kijk mij gul met prijzen zijn post, om van te kotsen...quote:Op vrijdag 6 maart 2026 23:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
[ afbeelding ]
Klacht gegrond
je staat in de lijst
KLB / Hall of Fame KLB topics 2026 - Verdien een kwaliteitslabel!
Door hier op te reageren trek jezelf alle aandacht naar je toe.quote:Op maandag 9 maart 2026 17:35 schreef speciaalaangemeldvoorbier het volgende:
[..]
Tering wat een aandachtshoerige actie,, en dat van een moderator. topic idd gelijk naar de klote geholpen, maar ach het eigen egotje weer kunnen strelen met een onzinnige kijk mij gul met prijzen zijn post, om van te kotsen...![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |