Toch: zou jij zeggen dat je er spijt van hebt? Dan komt er geen gast meer langs. Ik vraag me af of dat allemaal zo eerlijk is.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar ze zijn hartstikke gelukkig, hebben geen greintje spijt en de zaak loopt goed.
Dus kennelijk was het het allemaal waard.
Altijd zo mooi om de commentaren te lezen over hoe erg het voor die mensen wel niet moet zijn, hoe veel te klein het bouwbudget is, hoe mislukt het allemaal is, hoe stom het allemaal uitpakt. En dan in de terugblik te lezen dat ze stikgelukkig zijn en het prima gaat.
Nee, maar ik denk wel dat je het aan me zou kunnen zien of tussen de regels door zou horen.quote:Op zondag 24 mei 2026 09:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Toch: zou jij zeggen dat je er spijt van hebt? Dan komt er geen gast meer langs. Ik vraag me af of dat allemaal zo eerlijk is.
Dat is het andere uiterste zwaar depressief. Maar het kan best dat zij heel tevreden waren over hun emigratie. Maar wat me wel altijd opvalt, de rubriek ‘hoe is het nu met …’ dat daar nogal wat afleveringen missen.quote:Op zondag 24 mei 2026 10:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk wel dat je het aan me zou kunnen zien of tussen de regels door zou horen.
Deze mensen waren nog volop bezig, hadden nog allerlei plannetjes, het zag er allemaal mooi uit en met liefde zelf gemaakt en ze waren positief over hun leefomgeving. Dat is wel heel veel toneelspelen als je, zoals sommigen hier veronderstellen, veel te weinig bouwbudget had (dan zullen ze enorme schulden hebben nu?), je niet hebt aangepast, er niets van snapt allemaal, echt geen klanten gaat krijgen etc. Dan hadden deze mensen inmiddels zwaar depressief moeten zijn, met zo’n leven en toekomst in duigen.
Maar dat weten we van deze mensen nog niet, dus is het onzin om, terwijl het af is, te blijven roepen dat het NIET KAN.quote:Op zondag 24 mei 2026 10:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is het andere uiterste zwaar depressief. Maar het kan best dat zij heel tevreden waren over hun emigratie. Maar wat me wel altijd opvalt, de rubriek ‘hoe is het nu met …’ dat daar nogal wat afleveringen missen.
Het kán.quote:Op zondag 24 mei 2026 10:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar dat weten we van deze mensen nog niet, dus is het onzin om, terwijl het af is, te blijven roepen dat het NIET KAN.Het zal wel wat afgunst zijn ook, denk ik. Ik bewonder mensen die hup springen in het leven ook erg. Ik word er echter niet zuur van.
Ik vind het vrij aanmatigend maar gewoon te veronderstellen dat mensen die zeggen gelukkig te zijn, wel zullen liegen. Misschien liegen ze, maar dat weet je helemaal niet, dus waarom is dat wel de prominente aanname? Omdat jij vanachter je schermpje in je doorzonwoning in Bunnik hebt geconstateerd dat het onbekwame lui met een verkeerde aanpak waren?
* Niet jij hoor, maar ik ben nu toevallig met jou in gesprek.
Dat heeft te maken met het feit dat ook deze mensen het zich wat gemakkelijker hadden voorgesteld. Dat het hen nu goed gaat vind ik erg fijn voor hen maar ze hebben wél anderhalf jaar op hun spaargeld moeten interen door het wachten op vergunningen en een makelaar die maar niet kwam opdagen doordat ze waren vergeten een datum op het contract te zetten. Dat zijn van die dingen waar je kennis over dient te hebben als je naar een ander land gaat verhuizen. Ik schreef ook dat het er, ondanks al het geklu(n)s, tóch mooi uit is gaan zien dus jouw commentaar is onterecht.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 13:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar ze zijn hartstikke gelukkig, hebben geen greintje spijt en de zaak loopt goed.
Dus kennelijk was het het allemaal waard.
Altijd zo mooi om de commentaren te lezen over hoe erg het voor die mensen wel niet moet zijn, hoe veel te klein het bouwbudget is, hoe mislukt het allemaal is, hoe stom het allemaal uitpakt. En dan in de terugblik te lezen dat ze stikgelukkig zijn en het prima gaat.
Dat was ook al in Nederland een probleem.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:47 schreef Firuze60 het volgende:
En het lijkt mij lastig om te wonen in een land waar communicatie moeilijk is vanwege de taal.
Een gretig tentoongespreid superioriteitsgevoel verraadt dikwijls een fiks minderwaardigheidscomplex.quote:Op zondag 24 mei 2026 13:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat was ook al in Nederland een probleem.
Heb jij dat? Sterkte ermee.quote:Op zondag 24 mei 2026 14:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Een gretig tentoongespreid superioriteitsgevoel verraadt dikwijls een fiks minderwaardigheidscomplex.
Is een oudje en die Pieter is blijkbaar in 2012 overledenquote:Op donderdag 28 mei 2026 20:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb net een hele oude aflevering gezien van ene Renske, Pieter en zoon Gabriël die een motorcamping overnamen in Frankrijk. Het is niet de eerste keer bij dit programma dat de financiering van paperclips, punaises en plakband aan elkaar hangt. Ook nu weer; op het állerlaatste moment toch nog geregeld. De voorbereiding was waardeloos en ik vond dat ze hun (pleeg)zoon veel alleen lieten. Zoals zo vaak geven die emigranten de indruk dat ze lekker op vakantie zijn.![]()
Overigens kan chatTPG informatie geven over het verloop na de afleveringen.
Het is idd een oudje, uit ongeveer 2007. Heb je die van Henka (of zoiets) gezien die naar Griekenland ging? Dat is een klassieker.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:33 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Is een oudje en die Pieter is blijkbaar in 2012 overleden
Jong stel zonder geld en kookervaring in een restaurantje in een zijstraat waar bijna niemand kwam :-)quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:18 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is idd een oudje, uit ongeveer 2007. Heb je die van Henka (of zoiets) gezien die naar Griekenland ging? Dat is een klassieker.
Ken je die van fam. Grünewald? Gingen naar Spanje een bar aan het strand overnemen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:20 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Jong stel zonder geld en kookervaring in een restaurantje in een zijstraat waar bijna niemand kwam :-)
Net klein stukje geleden maar een erg triest verhaal. Ze konden toen ook hun huis in Nederland niet verhuren, is nu wel anders .quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ken je die van fam. Grünewald? Gingen naar Spanje een bar aan het strand overnemen.
Dat was één van de ergste verhalen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:00 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Net klein stukje geleden maar een erg triest verhaal. Ze konden toen ook hun huis in Nederland niet verhuren, is nu wel anders .
Ah die moet ik dan maar eens zoeken in de archieven.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat was één van de ergste verhalen.
Het zijn twee delen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:44 schreef pmponer het volgende:
[..]
Ah die moet ik dan maar eens zoeken in de archieven.
denk dat de programmamaker er zeer graag een 100.000 instopt voor het programma te maken, het programma maken kost sowieso een vermogen per aflevering dus dondert niet, als ze maar TV makenquote:Op zaterdag 23 mei 2026 07:15 schreef hondonspain het volgende:
Blijft vaak wel apart dat mensen bijna zonder geld zitten en krijgen 2 boekingen en de halve tent word weer verbouwd ;-)
Complete onzin.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:01 schreef michaelmoore het volgende:
denk dat de programmamaker er zeer graag een 100.000 instopt voor het programma te maken, het programma maken kost sowieso een vermogen per aflevering dus dondert niet, als ze maar TV maken
wat zou men krijgen om mee te doen aan deze show?/quote:
quote:AI-overzicht
De kosten voor het maken van een real life tv-programma (reality-tv) variëren enorm en liggen doorgaans tussen de ¤ 100.000 en ¤ 500.000 per aflevering.
Medium-budget (¤ 100.000 - ¤ 500.000 per aflevering): De standaard voor bekende tv-zenders.
Dit dekt de kosten van cameraploegen, regisseurs, apparatuur, locaties en de post-productie (montage is bij reality-tv erg arbeidsintensief).
Over het algemeen bij de publieke omroep helemaal niksquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:42 schreef michaelmoore het volgende:
wat zou men krijgen om mee te doen aan deze show?/
De productiekosten worden uit publieke gelden door ons betaald.quote:en wat zou de omroep er verder in stoppen om de aflevering te laten slagen ?
Toevallig deze week gefilmd door Het Roer om, was bij kennissen die net geëmigreerd zijn. Filmploeg bestond uit 2 mensen, vrij jong en aflevering word gemaakt met 3 keer filmen over een bepaalde periode vaak filmen ze een paar stellen in korte tijd. Leuke mensen waren het ook, helaas geen uitzenddatum bekend.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |