abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2026 @ 22:02:37 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220805077
Hoe gaat het nu:

Met ons gaat het goed. De (motor)camping is eindelijk gelukt. We hebben de vergunning voor het hele terrein en mogen officieel verhuren. Daar hebben we echt een lange adem voor nodig gehad, maar het is rond.
We genieten volop van de kampeergasten die nu komen en willen zelfs meer plekken creëren. Ook de casita’s verhuren goed.

Sinds de laatste keer dat de Ik Vertrek-ploeg hier was, is er veel veranderd. Het zwembad is omheind en het sanitairgebouw is af en werkt goed.
En misschien wel het belangrijkste: we hebben onze rust terug en kunnen eindelijk echt genieten van ons plekje.

School en taal
De kinderen doen het ook goed op school. Na een moeilijke start heeft Kick de taal nu goed onder de knie. Schrijven en lezen blijft nog wat lastig, waardoor hij dit schooljaar overdoet — iets waar hij zelf gelukkig achter staat.
Tony is nog altijd ondernemend en vindt stilzitten moeilijk. Hij helpt graag andere kinderen om het ondeugende pad op te gaan. De taal spreekt hij inmiddels alsof het zijn moedertaal is.
Josie is nog thuis, maar mag komend schooljaar beginnen. Voor mij als moeder voelt dat als een grote stap, maar zij en haar broers kijken er juist enorm naar uit.

Wennen aan het Spaanse leven
Het Spaanse leven bevalt ons, al is het soms nog wennen. Vooral de bedtijden van kinderen zijn hier anders dan we gewend waren. We worden regelmatig uitgenodigd voor etentjes of verjaardagen die tot laat doorgaan, zelfs doordeweeks.
Onze kinderen krijgen dan rond acht uur ’s avonds juist weer energie, terwijl ze vroeger allang in bed lagen.

Nieuwe plannen en uitgestelde dromen
De moestuin heb ik even laten liggen. Door andere klusjes en het moederschap was het niet het juiste moment om te ontdekken of ik groene vingers heb. Toch blijft het kriebelen; ooit willen we die echt mooi maken en meer zelfvoorzienend worden.
De olijfolie en vijgenjam verkopen wel goed, net als de johannesbroodpitten en amandelen die we doorverkopen aan de coöperaties.

De beschimmelde tentdoeken hebben we voor een prikkie verkocht aan Nederlanders hier uit de buurt. We kijken nog naar alternatieven, maar voor nu ligt de focus vooral op de kampeerplekken en de casita’s.

Onze volgende uitdaging is het ombouwen van de plek waar eerst de bar zou komen. Daar willen we nu twee huisjes maken en de bar verplaatsen naar het zwembad. Daarnaast dromen we ervan om, op het perceel naast ons, een huis te bouwen voor de verhuur. Dat is nu nog een vervallen ruïne, volledig overgroeid, dus dat wordt een groot project.

Kevin blijft maar klussen; het zit gewoon in zijn bloed. Ook in de omgeving is hij druk: op dit moment verbouwt hij een heel huis in een dorp verderop.

Waar we ons over vijf jaar zien, blijft lastig te zeggen. Maar één ding weten we zeker: we willen vooral onszelf blijven en blijven genieten van wat we hier hebben opgebouwd. We voelen ons hier echt op onze plek.

Groetjes,

Sanne, Kevin, Kick, Tony en Josie
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220812357
Leuke aflevering, goed bezig!
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:45:38 #78
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220812407
Die Kevin vond ik een vreemd tiep: keek niet één keer in de camera, droeg een zonnebril en snauwde zijn vrouw af. :|W
pi_220812515
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:45 schreef Boca_Raton het volgende:
en snauwde zijn vrouw af. :|W
Moet ze maar normaal doen met der zweefteef stenen, mannen zijn niet moeilijk: bier drinken met vrienden, regelmatige seks met de vrouw (of een andere vrouw als de eigen vrouw niet meer wil) en rustig kunnen vissen, dan is ons leven compleet en zijn we gelukkig
  zaterdag 16 mei 2026 @ 19:56:17 #80
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220812569
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 19:53 schreef JimPansje het volgende:

[..]
Moet ze maar normaal doen met der zweefteef stenen, mannen zijn niet moeilijk: bier drinken met vrienden, regelmatige seks met de vrouw (of een andere vrouw als de eigen vrouw niet meer wil) en rustig kunnen vissen, dan is ons leven compleet en zijn we gelukkig
Het was een onaantrekkelijke hork.
pi_220812722
Niet lullen maar poetsen samen, leuk stel, lieve kinderen, niets mis mee.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 20:14:03 #82
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220812806
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 20:07 schreef Adrie072 het volgende:
Niet lullen maar poetsen samen, leuk stel, lieve kinderen, niets mis mee.
Je had zijn zoon kunnen zijn.
pi_220857454
Net gekeken en zag de update. Ik hoop voor ze dat ze de vergunning van de provincie hebben want wat burgermeester zegt is onbelangrijk en praktisch niemand krijgt een vergunning voor een camping meer.
Schulden zijn meestal voor de nieuwe eigenaar dus kan nog een staartje hebben, een goede advocaat is zeker van belang in Spanje om dit te checken.
Ben benieuwd of het lang goed gaat en een handig iemand vind meestal wel werk in Spanje, vaak illegaal maar kleine pakkans
life is like a box of chocolates
pi_220859006
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 21:17 schreef NoCigar het volgende:
Ik zie wat ventilatoren staan in dat huisje. Ik zou toch liever gewoon airco hebben. (En geen schreeuwende kinderen en vreemden bij mijn ontbijt :P )
Airco's zijn stroomverbruikers en vaak hebben huizen maar een beperkte capaciteit en vooral in de campo lastig uit te breiden.

Die kinderen is inderdaad een ding, ik zou nergens willen zitten waar eigenaren kleine kinderen hebben.
  vrijdag 22 mei 2026 @ 12:17:53 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220860344
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 15:41 schreef Blues het volgende:
Nieuwe afleveringen Ik Vertrek 2026

Vrijdag 22 mei (20.30 uur op NPO 1): Bram en Claudia beginnen in Griekenland aan hun droom, waar ze tussen luchtbedden, zeecontainers en een grote verbouwing hun draai moeten vinden.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 mei 2026 @ 20:58:52 #86
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220863681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 12:17 schreef golfer het volgende:

[..]

het is me wel een klusser he

zeer optimistisch stel, hij lijkt op theo
Het is een mooie locatie als je aan het rentenieren bent
niet als je daar een inkomen moet verdienen en het commercieel haalbaar moet zijn

De stresss zou me neus uitkomen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 22-05-2026 21:05:53 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:03:06 #87
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_220863702
Altijd de verwachting dat ze gewoon hun gang kunnen gaan maar overal zijn vergunningen voor nodig
Wie dit leest is gek
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:36:13 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220863840
Hij spreekt geen Grieks, geen Engels en zelfs geen Nederlands.
Op zoek naar een las-pen. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:38:10 #89
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220863850
Belachelijk grote verbouwplannen met een leef- en bouwbudget van maar 30.000 euro.
8)7
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:43:59 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220863873
En ja hoor, als een kip zonder kop gaten (laten) maken e een waterleiding raken.
Vooral veel plenken bestellen. :+
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 mei 2026 @ 21:46:19 #91
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220863885
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 21:36 schreef golfer het volgende:
Hij spreekt geen Grieks, geen Engels en zelfs geen Nederlands.
Op zoek naar een las-pen. :{w
Maar die Claudia is wel een hele lieve vrouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 mei 2026 @ 22:13:19 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220864013
Poef.....gone! ©golfer
pi_220865206
Blijft vaak wel apart dat mensen bijna zonder geld zitten en krijgen 2 boekingen en de halve tent word weer verbouwd ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')