Nu nog de Azeri en het feestje is compleet. Die zullen ook wel graag in opstand komen tegen het Iraanse regime lijkt mij.quote:
Dit nieuws komt wel echt op hetzelfde moment als dit bericht:quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nu nog de Azeri en het feestje is compleet. Die zullen ook wel graag in opstand komen tegen het Iraanse regime lijkt mij.
Binnenkort Iraakse Koerden vs. Iraakse Sjiieten (Iraanse proxy)?quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hopelijk gaat dat goed aflopen…
Maar wat ik niet helemaal snap is dat US/Israël allerlei dure raketten afvuurt op Iran terwijl er volgens mij bijna geen luchtafweer meer is, waarom gebruiken ze geen goedkope drones. Voor een tomahawk kan je een hoop drones kopen, nou heb ik wel gelezen dat er wat drones afgevuurd zijn, maar als je kijkt naar Rusland - Oekraïne dan denk ik dat in de oorlog US/Israël vs Iran de verhoudingen tussen dure raketten en goedkope drones wel wat beter kan. Ook voor het onderscheppen van drones vanuit Iran.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:32 schreef cosmosis het volgende:
De VS kan momenteel gewoon niet meer terug zonder gezichtsverlies, mag toch hopen dat het Koerdische grond offensief iets gaat uithalen, anders wordt het een puinzooi zonder goed einde....
[ x ]
Koerden zijn al vaker bedankt voor de moeite en daarna op een grove manier afgeserveerd.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
En dat gevoel heeft eerder geleid tot geweld idd rond de Koerdische Arbeiderspartij.
Ben vooral benieuwd of Turkije dit echt zo’n goed idee vindt. Alles wat ook maar ruikt naar versterking van Koerdische positie, of dat nu via de YPG loopt of anders, zien zij als directe dreiging. Dit kan zomaar terugkaatsen.
Klopt maar die groeo is wel een etnische minderheid in Iran die het huidige regime niet pruimen. Wel apart dat jij nu plots iets over gevonden hebt. Was een gedachte van mij.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit nieuws komt wel echt op hetzelfde moment als dit bericht:
https://x.com/sentdefender/status/2029269412491215273?s=20
Maar Azerbeidzjan is wel het enige land in de regio dat volgens mij nog niet is aangevallen door Iran.
Ja die hebben ook nog grens geschillen plus zijn erg blij met Israël.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit nieuws komt wel echt op hetzelfde moment als dit bericht:
https://x.com/sentdefender/status/2029269412491215273?s=20
Maar Azerbeidzjan is wel het enige land in de regio dat volgens mij nog niet is aangevallen door Iran.
Het regime moet vallen maar het zou wel lekker zijn als zowel Israël en de VS ook gewoon wat klappen op hun arrogante bek krijgen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Even serieus maar waarom zouden ze het niet doen? Of drones afvuren op het Pentagon?
Dat zijn gewoon legitieme militaire doelen en het is niet dat Israël en de VS zich inhouden.
Ben er geen voorstander en hoop dat ze op flikkeren van maar als je de regels aan je laars lapt en iemand aanvalt dan kun je klappen en een schop in je zak terug krijgen.
Of denkt niemand daaraan? Veel proxies zijn lamgeslagen maar God mag weten welke proxies en sleeper cells nog wel actief zijn.
Het blijven religieuze fanatici.
Kwam vanochtend ook langs op de stream van The Enforcer.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar wat ik niet helemaal snap is dat US/Israël allerlei dure raketten afvuurt op Iran terwijl er volgens mij bijna geen luchtafweer meer is, waarom gebruiken ze geen goedkope drones. Voor een tomahawk kan je een hoop drones kopen, nou heb ik wel gelezen dat er wat drones afgevuurd zijn, maar als je kijkt naar Rusland - Oekraïne dan denk ik dat in de oorlog US/Israël vs Iran de verhoudingen tussen dure raketten en goedkope drones wel wat beter kan. Ook voor het onderscheppen van drones vanuit Iran.
Iets met een kat in het nauw.quote:
Kati Piri, Greta Thunberg en Sigrid Kaag zullen wel in de stress zitten.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:37 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Slecht jaar voor het anti-westerse blok.
Om eerlijk te zijn denk ik dat zowel Israel als de VS weinig geleerd hebben van wat er in Oekraine gaande is, en er vanuit gaan dat met het superieure wapentuig en technologie je een land wel klein krijgt door ze de moeder te bombarderen.....Dit werkt natuurlijk deels, maar als er een splintergroepering overblijft met goedkope bom drones, dan is het praktisch onmogelijk om ze volledig onschadelijk te maken zonder dat je zelf veel schade gaat ondervinden....quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar wat ik niet helemaal snap is dat US/Israël allerlei dure raketten afvuurt op Iran terwijl er volgens mij bijna geen luchtafweer meer is, waarom gebruiken ze geen goedkope drones. Voor een tomahawk kan je een hoop drones kopen, nou heb ik wel gelezen dat er wat drones afgevuurd zijn, maar als je kijkt naar Rusland - Oekraïne dan denk ik dat in de oorlog US/Israël vs Iran de verhoudingen tussen dure raketten en goedkope drones wel wat beter kan. Ook voor het onderscheppen van drones vanuit Iran.
Maarten van Rossem is er ook erg zuur over (zuurder dan normaal).quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Kati Piri, Greta Thunberg en Sigrid Kaag zullen wel in de stress zitten.
Lastig om echt veel te doen als de VS en Israël luchtoverwicht hebben. Dat wordt heel voorzichtig opereren.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Benieuwd wat het reguliere Iraanse leger gaat doen hiermee.
Ja of ze leggen de wapens neer en voegen zich bij hun naasten en geliefden.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lastig om echt veel te doen als de VS en Israël luchtoverwicht hebben. Dat wordt heel voorzichtig opereren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |