abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:17:32 #226
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220261218
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:10 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar de regels van de VS omdat ze veel te bieden hebben gelden toch ook voor Qatar, VAE, Koeweit, China, Saoedi-Arabië, Turkije en Bachrein want olie, gas, handel, strategische ligging, goedkope arbeid en islam?
[..]
Straks: duizenden Koerden vallen Iran binnen.
Volgende dag: Turkije bombardeert Koerdische strijders.
Erdoganaanhangers op FOK: joepie!!
De VS hebben veel meer te bieden dan alleen dan dat. De VS zijn al tientallen jaren een magneet voor allerlei mensen die een toekomst willen opbouwen, hebben de grootste culturele soft power aan de wereld geleverd, hun bedrijven voorzien de hele wereld van alles wat we dagelijks gebruiken.

China kan ook meer flikken dan die andere landen in het lijstje. Might makes right.

Maar goed, uiteindelijk gaat het ook om deze vraag: als ik moest kiezen tussen Amerika, China en Iran een atoombom en ik mocht er twee kiezen kies ik direct voor Amerika en China.
pi_220261222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 00:05 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ja, dat is nou het hele punt, daar heeft niemand wat op tegen, maar HOE DAN.

Wat straaljagers en kruisraketten gaan geen verandering brengen... De Iraniërs gaan het alleen maar moeilijker krijgen, het regime gaat nog meer ballistische raketten en drones produceren, en olie en gas prijzen weer door het dak...

Maar Trumpt pwnt de wokies hihi :')
Het regime bestaat straks niet meer,
Er staan nu nog 2000 doelen op de do-list, hier is jaren van intelwerk aan vooraf gegaan
Vakman pur sang
pi_220261226
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De VS hebben veel meer te bieden dan alleen dan dat. De VS zijn al tientallen jaren een magneet voor allerlei mensen die een toekomst willen opbouwen, hebben de grootste culturele soft power aan de wereld geleverd, hun bedrijven voorzien de hele wereld van alles wat we dagelijks gebruiken.

China kan ook meer flikken dan die andere landen in het lijstje. Might makes right.

Maar goed, uiteindelijk gaat het ook om deze vraag: als ik moest kiezen tussen Amerika, China en Iran een atoombom en ik mocht er twee kiezen kies ik direct voor Amerika en China.
Mee eens. Alles wat de vandaag gebruiken, kijken, luisteren, dragen, eten en meer komt grotendeels uit de VS. Als mensen dat land zo kut vinden dan snap ik niet waarom ze dan zoveel producten gebruiken die door dat land ontwikkeld zijn.

Wonen in de EU heeft zijn voordelen tegenover de VS maar wonen in de VS heeft ook grote voordelen tegenover de EU.
Corporate translator
pi_220261230
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 07:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vind je dit zelf niet een beetje sneu?
Hij zegt gewoon waar het op staat. Dat je het hier onder een andere naam wil verdoezelen doet dat niets aan af voor de mensen wereldwijd die getroffen zijn.
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:29:45 #230
396550 Richestorags
pi_220261248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hij zegt gewoon waar het op staat. Dat je het hier onder een andere naam wil verdoezelen doet dat niets aan af voor de mensen wereldwijd die getroffen zijn.
Ik ontken ook niet dat de schaduwkant van de VS is dat zij de wereld ook behoorlijk wat ellende hebben bezorgd maar het realisme ontbreekt vaak in die kritiek.

Wat moeten we ermee? Snap je niet dat het echt zo is dat voor de VS andere regels gelden dan Iran? En dat het problematischer is voor de wereld als Iran zich extern meer als de VS gaat gedragen?
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:31:52 #231
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220261253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ontken ook niet dat de schaduwkant van de VS is dat zij de wereld ook behoorlijk wat ellende hebben bezorgd maar het realisme ontbreekt vaak in die kritiek.

Wat moeten we ermee? Snap je niet dat het echt zo is dat voor de VS andere regels gelden dan Iran? En dat het problematischer is voor de wereld als Iran zich extern meer als de VS gaat gedragen?
Snap je niet dat als je maar luid genoeg afkeurend en verontwaardigd reageert dat de wereld dan vanzelf verandert in iets mooiers?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220261256
quote:

[..]

Nou.... als je een veel users op FOK ziet dan krijg ik soort "de ene schaduwkant is anders dan de andere schaduwkant" idee bij.
Corporate translator
pi_220261266
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 07:44 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
leuke act weer
Oftewel, je hebt geen argument, maar wilde toch even reageren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220261273
pi_220261278
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De VS zijn een kutland maar er gelden andere regels voor de VS omdat zij a) een hoop te bieden hebben aan de wereld en b) het sterkste leger ter wereld hebben en c) de rol van politieagent hebben gekregen.

Dus ja, je kunt zuur doen over de VS maar de VS zijn niet te vergelijken met Iran.
Dus de VS mag wereldwijd zichzelf imperialistisch opstellen en naar believen landen aanvallen en regimes afzetten, ongeacht wat de gevolgen zijn voor de bevolking.
Want wij vinden dat ze ook goeie dingen doen.

Helder.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:40:56 #236
396550 Richestorags
pi_220261301
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Nou.... als je een veel users op FOK ziet dan krijg ik soort "de ene schaduwkant is anders dan de andere schaduwkant" idee bij.
Dat ook nog eens ja. Als je sommigen moet geloven is de VS de duivel op aarde. In wat voor wereld leef je liever: één waar de VS het voor het zeggen heeft of één waar Iran het voor het zeggen heeft?

Goh. Lastige keuze hoor.
pi_220261303
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het regime bestaat straks niet meer,
Er staan nu nog 2000 doelen op de do-list, hier is jaren van intelwerk aan vooraf gegaan
Goed bezig, denk volk in Iran straks heel blij is met dit.
life is like a box of chocolates
pi_220261312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ook nog eens ja. Als je sommigen moet geloven is de VS de duivel op aarde. In wat voor wereld leef je liever: één waar de VS het voor het zeggen heeft of één waar Iran het voor het zeggen heeft?

Goh. Lastige keuze hoor.
Universiteiten waren opvallend stil dat er tienduizenden mensen vermoord worden door Iran regiem, denk dat ze Iran liever vinden.
life is like a box of chocolates
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:44:42 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220261323
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus de VS mag wereldwijd zichzelf imperialistisch opstellen en naar believen landen aanvallen en regimes afzetten, ongeacht wat de gevolgen zijn voor de bevolking.

Helder.
Als je de baas bent 'mag' je alles, wie houdt je tegen?

Je kunt daar wel luidkeels over klagen, maar wat voor verschil maakt het uit wat jij (of ik) daarvan vinden?

Lucht het op?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:47:01 #240
396550 Richestorags
pi_220261337
quote:

[..]

Helder.
Dat mogen zij inderdaad. Wat wij mogen doen is het daar niet mee eens zijn en ermee dealen en het zo gunstig mogelijk voor ons buigen (waar Europa chronisch in faalt) maar erover stampvoeten gaat het niet veranderen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:48:01 #241
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220261342
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 13:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oh die hoeven nu helemaal niet meer te stoppen met oorlog voeren. China ook gewoon groene kaart voor Taiwan.
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze las ik net even:
https://www.nu.nl/midden-(...)en-gemeld.html#nujij

En dan met name de reacties:
De 1e:
Als WWW3 nu start is dat geheel op de VS en Trump te verhalen.

Ik merk dat de algemene tendens erg anti Amerika is in de media waardoor er allerlei conspirancies ontstaan.

Er was nogal een opbouwende spanning vanuit Rusland maar ook broeide het in het M-O en China.
China durft nu niet meer hoor, verder gaan met Taiwan.
https://www.n-tv.de/der_t(...)iwan-id30433027.html
Daar gaan we dan , op voor WW3

China kondigt "beslissende strijd" aan voor Taiwan
quote:
China kondigt "beslissende strijd" aan voor Taiwan
Jippie 05-03-2026 08:09 print
De Chinese regering neemt een hardere lijn aan ten opzichte van Taiwan, het eilandrepubliek dat door Peking wordt geclaimd als een provincie.
De Volksrepubliek zal "resoluut separatistische krachten bestrijden" en zich verzetten tegen inmenging van buitenaf.

Dit blijkt uit het regeringswerkverslag dat premier Li Qiang presenteert bij de opening van het jaarlijkse Nationale Volkscongres.

De regering zal "de zaak van nationale hereniging bevorderen".

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 05-03-2026 08:56:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220261344
quote:

[..]

Nee geen andere regels omdat de slachtoffers die geraakt worden door Iran er niet minder op lijden als ze geraakt worden door de VS.
Dat verschil moeten we niet eens willen maken omdat we dan de slachtoffers andere rechten toekennen en hun leed anders gaan beoordelen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:50:14 #243
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220261354
Holy moly, wat vet. Wel fake lijkt me maar allez. _O-

Bekijk deze YouTube-video
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:52:13 #244
396550 Richestorags
pi_220261363
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:48 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee geen andere regels omdat de slachtoffers die geraakt worden door Iran er niet minder op lijden als ze geraakt worden door de VS.
Dat verschil moeten we niet eens willen maken omdat we dan de slachtoffers andere rechten toekennen en hun leed anders gaan beoordelen.
In de ideale wereld zouden "we" iedereen gelijk behandelen ja. Daar zou ik ook helemaal voor zijn. Maar 11 vliegdekschepen en de grootste en 1 na grootste luchtmacht van de wereld voorkomen dat "we" dat zo doen.

En stiekem is het land dat dat bezit ook lang niet zo erg als andere landen die enige aspiraties hebben op het wereldtoneel.
pi_220261410
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:14 schreef Perrin het volgende:
Wantie vindt de VS niet lief. En ondertussen genieten we (en waarschijnlijk Wantie persoonlijk ook) van Amerikaanse producten, diensten, films, games, socials, aardgas, welvaart.

Een groot gedeelte van de users hier haat de islam tot het bot ondertussen blijven ze vollop hun benzine uit moslimlanden consumeren. :+
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:55:35 #246
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220261435
quote:

[..]

Helder.
De VS valt Iran niet aan vanwege een 'belief'. De VS valt Iran aan omdat het een gevaar is en men in Iran herhaaldelijk heeft uitgesproken de VS en Israël (een grote bondgenoot van de VS) te willen vernietigen. Het Iraanse regime is verantwoordelijk voor de gehele destabilisatie in de Midden-Oosten, denk aan Palestijnse terreurgroeperingen, Hezbollah, Houthi's en Syrië.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220261452
quote:

[..]

Mensen zijn totaal niet meer objectief als het om de VS gaat. Die doen zeker genoeg fout, maar onder druk van de Moslim gemeenschap wordt er nu gedaan alsof het regime in Iran fantastisch is. Het is ook echt schrikbarend hoe ze reageren. Echt nul kritiek toen het regime daar 30.000 mensen vermoorde en nu de grootste mond over het internationale recht. Dat maakt mij vooral zorgen. Hoe moeilijk is het om te zeggen dat beiden fout zijn. En die gemeenschap blijft in Nederland en Europa groeien, dus het wordt alleen maar erger.
pi_220261456
quote:
Duizenden Koerdische strijders zouden vanuit Irak het noordwesten van Iran zijn binnengetrokken. Dat meldt de Amerikaanse zender Fox News op basis van Amerikaanse functionarissen. Dat zou het begin kunnen zijn van een grondoffensief.

Het zou gaan om Iraanse Koerden die willen terugkeren naar hun gebied. Amerikaanse media meldden eerder al dat de VS overweegt Koerdische strijdkrachten van wapens te voorzien om een volksopstand in Iran te ontketenen.
AD.

Daar zijn de boots al
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:57:10 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220261461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een groot gedeelte van de users hier haat de islam tot het bot ondertussen blijven ze vollop hun benzine uit moslimlanden consumeren. :+
Dat mensen de Islam verachtelijk vinden wil niet zeggen dat alle producten uit Islamitische landen dit ook zijn. Het gaat met name om het gedachtegoed van deze expansionistische en gewelddadige ideologie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 5 maart 2026 @ 09:01:00 #250
396550 Richestorags
pi_220261478
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het is niet dat je aan de pomp zelf kunt kiezen voor benzine van olie uit Noorwegen, Rusland, Kazachstan of Qatar wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')