Vakbonden zouden er goed aan doen zich met dingen bezig te houden die de werknemer raken ipv hun extreemlinkse virtue signalling.quote:Op donderdag 5 maart 2026 11:44 schreef Cherni het volgende:
Dat we helaas ook te maken hebben met goedkope arbeid en uitbuiting is mij ook een doorn in het oog. En als men geen vertrouwen meer heeft in vakbonden is dat jammer en is dat helaas nog een probleem dat daar bovenop komt. Maw je kunt dan nauwelijks vermogen opbouwen.
Die ervaring heb ik niet met een vakbond. En welke extreemlinkse onzin? Ze behoren er ook te zijn bij een arbeidsconflict etc.quote:Op donderdag 5 maart 2026 13:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vakbonden zouden er goed aan doen zich met dingen bezig te houden die de werknemer raken ipv hun extreemlinkse virtue signalling.
Als ik al zou overwegen lid te worden zou ik daar van afzien als ik zie wat voor extreemlinkse onzin er regelmatig op social media worden gedeeld door de bestuurders.
vakbonden doen niets tegen personeel tekort of personeel teveelquote:Op donderdag 5 maart 2026 12:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een vakbond is er niet alleen voor een pensioen of salaris. Dat gaat van ontslagrecht tot arbeidsomstandigheden. Ik heb beide situaties meegemaakt. En als laatste met een cao en dat beviel prima. Beter dan zonder cao. Maar dat is dan persoonlijk. Ja leuk dat je zonder cao je salaris etc zelf kunt onderhandelen. Maar dat heeft ook nadelen omdat het beste verkoop praatje ondanks dat je er niets van bakt soms meer heeft dan de vakman die helaas niet zo goed kan onderhandelen omdat het een vakidioot is wat uiteindekijk de sfeer op een werkvloer ook niet ten goede komt.
4 tot 5 maal zoveel en soms 10 maal? Waar haal je die gekkigheid vandaan. Zal het eens vragen aan de zpp postbezorger of ziekenverzorger. Daar wil ik niet eens mee ruilen. Bovendien is niet elke zzp beroepsgroep verplicht pensioen af te dragen en zullen dat dan ook niet doen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 13:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
vakbonden doen niets tegen personeel tekort of personeel teveel
het is de wet van vraag en aanbod , bij extreme schaarste gaan mensen voor zichzelf beginnen en verdienen dan 4 of 5 keer of met veel overwerk soms 10 keer zoveel zoveel
en een ZZP er die heeft dezelfde pensioenafdracht als een werknemer via de werkgever , maar het is zijn eigendom en hij mag het op eigen lijfrente bij de giro of ING zetten , dan gaat het niet naar het pensioenfonds
30% van 137.800 ,- bruto sparen per jaar en dat 40 jaar lang
<>Loonkosten van een ZZP er zijn dus altijd fors minder
ik wel ,quote:Op donderdag 5 maart 2026 13:37 schreef Cherni het volgende:
Dat er zelfstandigen zijn die goed boeren heb ik het niet over.
quote:het is de wet van vraag en aanbod , bij extreme schaarste gaan mensen voor zichzelf beginnen en verdienen dan 4 of 5 keer of met veel overwerk soms 10 keer zoveel zoveel
Jij dan. Als ik over mij zelf praat heb ik zonder ook maar 1 minuut te werken meer dan mijn zpp pakketbezorger die zich in het zweet werkt. Zou mij dan eigenlijk moeten schamen. Nogmaals ik heb het over laag en middelbare beroepen. Dat een advocaat, arts het beter zal doen als zelfstandige is duidelijk.quote:
Dus de lusten nu voor de werkgevers, de lasten straks voor de overheid/samenleving?quote:Op donderdag 5 maart 2026 13:32 schreef Cherni het volgende:
En als mensen in de toekomst geen eigen pensioen opbouwen verplicht of niet omdat de lonen te laag door dat geschuif met goedkope arbeid binnen de EU en vakbonden er niet meer zouden zijn en mensen nauwelijks kunnen sparen zal die groep uiteindelijk toch geholpen moeten worden.
Precies.quote:Op donderdag 5 maart 2026 14:21 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dus de lusten nu voor de werkgevers, de lasten straks voor de overheid/samenleving?
mijn broer in zelfstandig installateur van airco en warmtepompenquote:Op donderdag 5 maart 2026 14:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Jij dan. Als ik over mij zelf praat heb ik zonder ook maar 1 minuut te werken meer dan mijn zpp pakketbezorger die zich in het zweet werkt. Zou mij dan eigenlijk moeten schamen. Nogmaals ik heb het over laag en middelbare beroepen. Dat een advocaat, arts het beter zal doen als zelfstandige is duidelijk.
Dat een zpp machinist want die bestaan ook meer netto had, en nee geen 4 tot 5 maal zo veel is waar. Maar als die een eigen pensioen en andere verzekeringen moest afsluiten had hij minder.
En omdat je broer het dan wel goed doet werkt voor jou de wereld zo en is elke zelfstandige ontzettend rijk.quote:Op donderdag 5 maart 2026 14:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn broer in zelfstandig installateur van airco en warmtepompen
rijd met een busje
heeft pas de VOF omgezet naar BV en heeft een bedijfpand van 1 miljoen en een huis van 1 miljoen
handige jongens , en die zijn er heel veel ,quote:Op donderdag 5 maart 2026 14:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
En omdat je broer het dan wel goed doet werkt voor jou de wereld zo en is elke zelfstandige ontzettend rijk.
Als ierdereen het op zijn eigen situatie of omgeving gaat betrekken dan kom je inderdaad op andere cijfers of omstandigheden. Als ik alleen al mijn eigen dochters belijk is daar iedere situatie anders waarbij er tussen de oudste en jongste een giga verschil in inkomen is te zien.quote:Op donderdag 5 maart 2026 14:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
handige jongens , en die zijn er heel veel ,
mijn broer heeft alleen LTS , en niet afgemaakt ook
maar w el heel veel cursussen gedaan later
dat kon wel eens andersom zijnquote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef Cherni het volgende:
En zij is niet de enige in die situatie. En juist voor die groep vrees ik het ergste. Niet voor de advocaat etc.
Ik vrees van niet. Een advocaat mag je toch van verwachten dat die zo slim is dat hij zich zou kunnen omscholen. Bij mensen die met zeer veel moeite een mbo3 halen ligt dat anders.quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat kon wel eens andersom zijn
hangt heel erg van de persoon afquote:Op donderdag 5 maart 2026 15:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik vrees van niet. Een advocaat mag je toch van verwachten dat die zo slim is dat hij zich zou kunnen omscholen. Bij mensen die met zeer veel moeite een mbo3 halen ligt dat anders.
je bent in de war met pensioentekortquote:Op donderdag 5 maart 2026 15:51 schreef -Sigaartje het volgende:
Als je een AOW-tekort hebt, is het je eigen verantwoordelijkheid die aan te vullen. Door bijvoorbeeld banksparen en gewoon sparen. Ik heb ook een tekort en heb eraan gewerkt met banksparen en sparen dat ik binnenkort toch een goed leven heb. Aankloppen bij de overheid van "hallo! Ik kan niet rondkomen, en nu?", vind ik een beetje zielig. Je ziet het vooraf al aankomen.
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je bent in de war met pensioentekort
Dat is niet mijn idee. Het is natuurlijk wel zo dat iedereen die voor 1964 geboren is daar niet zoveel mee te maken krijgt. Voor mij hoeven die bezuinigingen op het sociaal stelsel niet(schandalige voorstellen). Maar daar kan ik helaas verder niets aan doen anders dan een discussie voeren over de eventuele gevolgen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:44 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Lekker de generatie die dit land na de oorlog heeft opgebouwd de stront intrappen! 💩 😡
Moeten we dan dankbaar zijn voor een land dat onleefbaar is?quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:44 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Lekker de generatie die dit land na de oorlog heeft opgebouwd de stront intrappen! 💩 😡
Nee, ik ben niet in de war. Ik kijk naar het totaal dat ik krijg na mijn 67ste, AOW+pensioen. Dat kun je vooraf zien. En als dat te weinig is, ben je zelf verantwoordelijk hoe je dat gaat aanvullen. Meestal gaat dat met sparen. Ik heb de grote fout gemaakt door geld te gaan beleggen, dat heeft me heel veel geld gekost (was in de tijd dat de banken er een zootje van maakten). Toen ben ik gaan sparen en ik heb de boel weer op een rijtje. En ja, ik heb heel lang niet in Nederland gewoond. Veel mensen kijken naar de overheid als ze het niet goed hebben. Dat vind ik een verkeerde houding. Je moet eerst kijken wat je zelf kunt doen. En niet de zielige jankerd uit gaan hangen. Wees een kerel en los de zaak zelf op.quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
je bent in de war met pensioentekort
AOW tekort krijg je als een flink aantal jaren buiten nederland hebt gewoond
vanaf 15 jaar krijg je 2% recht voor ieder jaar dat je in Nederland woont , dus op 68 heb je 106% AOW recht opgebouwd maar je krijgt maar 100%
Ja la j buiten Ndeerland hebt gewoond dan welquote:Op donderdag 5 maart 2026 16:21 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet in de war. Ik kijk naar het totaal dat ik krijg na mijn 67ste, AOW+pensioen. Dat kun je vooraf zien. En als dat te weinig is, ben je zelf verantwoordelijk hoe je dat gaat aanvullen. Meestal gaat dat met sparen. Ik heb de grote fout gemaakt door geld te gaan beleggen, dat heeft me heel veel geld gekost (was in de tijd dat de banken er een zootje van maakten). Toen ben ik gaan sparen en ik heb de boel weer op een rijtje. En ja, ik heb heel lang niet in Nederland gewoond. Veel mensen kijken naar de overheid als ze het niet goed hebben. Dat vind ik een verkeerde houding. Je moet eerst kijken wat je zelf kunt doen. En niet de zielige jankerd uit gaan hangen. Wees een kerel en los de zaak zelf op.
Nee hoor. Ik heb lange tijd op de Antillen gewoond. Ok, je hebt daar AOV, maar dat kan nog niet eens in de schaduw staan van AOW. We hebben het erg goed in dit land. Ik vind het niet zo raar dat hier zoveel asielzoekers binnenkomen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dan heb je geen AOW tekort
je hebt 100% AOW
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |