Nou ja, hoeveel vuurpijltjes heeft Iran nog?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Straks zijn ze door hun luchtafweerraketten heen, en dan? Die hebben een groot probleem.
Omdat ze de golfstaten (en dus de wereld) economisch willen treffen. Het is hun grootste kans om zo veel mogelijk pijn te doen bij de VS en geallieerden.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:18 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet dat Iran zoveel spreidt, zelfs tot aan Cyprus toe! Waarom niet alles concentreren op Israël
Bluf?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:18 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet dat Iran zoveel spreidt, zelfs tot aan Cyprus toe! Waarom niet alles concentreren op Israël
Ja dat is de grote vraag, hoeveel hebben ze er en hoelang kunnen ze die nog afvuren.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ja, hoeveel vuurpijltjes heeft Iran nog?
Maar geen goede lange termijn strategie vind ik. Zo keren enkel meer landen tegen hunquote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat ze de golfstaten (en dus de wereld) economisch willen treffen. Het is hun grootste kans om zo veel mogelijk pijn te doen bij de VS en geallieerden.
'Olieproleten' is te grof, dat zou eerder iets van 'de oliebezittende religieuzen' zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, wel deels dezelfde woorden begrippen.
Ze kunnen Amerika niet raken dan maar alles waar Amerikanen zitten met een basis.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:18 schreef LXIV het volgende:
In dat opzicht is het vrij dom van ze dat ze nog zoveel op Israël schieten. Dat is verspilde moeite.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat ze de golfstaten (en dus de wereld) economisch willen treffen. Het is hun grootste kans om zo veel mogelijk pijn te doen bij de VS en geallieerden.
Wat maakt dat uit als je ze economisch sloopt en als secundair effect de wereldeconomie ook? Alsof die landjes veel bij kunnen dragen aan de campagne van de VS en Israël.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar geen goede lange termijn strategie vind ik. Zo keren enkel meer landen tegen hun
Ik denk vooral zorgen dat ze daar vaak naar de schuilkelders moeten rennen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In dat opzicht is het vrij dom van ze dat ze nog zoveel op Israël schieten. Dat is verspilde moeite.
Lol.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:21 schreef Kriegel het volgende:
[..]
'Olieproleten' is te grof, dat zou eerder iets van 'de oliebezittende religieuzen' zijn.
Ik vraag me af of ze überhaupt in de lange termijnmodus zitten nu.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar geen goede lange termijn strategie vind ik. Zo keren enkel meer landen tegen hun
Klopt maar is minder belangrijk voor het wereldtoneel.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk vooral zorgen dat ze daar vaak naar de schuilkelders moeten rennen.
Precies dus als ze voldoende hoeveelheden raketten en drones hebben en die zodanig verspreid hebben dat de VS die nooit binnen weken allemaal uit kan schakelen of kan onderdrukken, dan gaan ze nog heel lang hun buren kunnen bestoken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze überhaupt in de lange termijnmodus zitten nu.
Het lastige is dat Iran door de enorme olie- en gasvoorraden en de goed opgeleide talrijke bevolking wel kan overleven. Binnengevallen worden ze toch niet, dat is een militaire ramp van jewelste.
Ja en daarom moeten alle Amerikanen die daar zijn naar huis.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies dus als ze voldoende hoeveelheden raketten en drones hebben en die zodanig verspreid hebben dat de VS die nooit binnen weken allemaal uit kan schakelen of kan onderdrukken, dan gaan ze nog heel lang hun buren kunnen bestoken.
Mogelijk langer dan de VS, Israël en de golfstaten dat kunnen volhouden.
Onze kinderen zijn jaloers op onze tienerjaren in de 90’s. Dat krijgen we hier regelmatig om onze oren, we proberen ze hetzelfde gevoel te geven en dat lukt aardig.quote:Op maandag 2 maart 2026 23:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, maar dat waren tenminste hele hoopvolle beelden.
Ik heb daar met tranen in de ogen naar gekeken. Halve nachten opgebleven.
De onbezorgde jaren 90.
Nou ja, op wat Golfoorlogen, Balkanoorlogen en alle andere grote hoeveelheden shit na.
Hoe naïef en blij we desondanks waren. Oost en West waren weer vrienden. Dachten we.
Dat zal daar zeker mee te maken hebben. Als de golfstaten straks cruciale infrastructuur niet meer kunnen verdedigen dan kan het daar in de regio heel snel heel onleefbaar worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:29 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en daarom moeten alle Amerikanen die daar zijn naar huis.
Ik heb nog nooit gevlogen en onlangs keek iemand van een energieclub naar mijn jaarlijkse verbruik.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Onze kinderen zijn jaloers op onze tienerjaren in de 90’s. Dat krijgen we hier regelmatig om onze oren, we proberen ze hetzelfde gevoel te geven en dat lukt aardig.
We krijgen regelmatig te horen dat we onze kinderen een “onorthodoxe opvoeding” geven. Ik zie dat ondertussen als groot compliment.
Ik zie ze Iran straks schaakmat zetten. Er gaat geen olie meer uit maar er komt ook niks meer binnen.
Een ordinaire omsingeling uit de middeleeuwen. Alleen nu vliegt er geen ayatollah met pauper familieleden meer de grenzen over. Een dochter van een de adviseur van de ayatollah was een half jaar geleden getrouwd, een Russische hoer was er niks bij.
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Bah bah. Links lullen en rechts vullen.
Ik ben niet links of rechts, ik ben wel van de principes. Ik vlieg al 15 jaar niet, we hebben zonnepanelen, rijden braaf elektrisch en zijn van het gas af. Tja… rare wereld.
Ik denk dat onze jeugd van veertien gelijk heeft, en dan zitten we dus in een “loop”. Toen ik die leeftijd had was er een oorlog in Koeweit.
Oh, ik dacht nog positief, dan heeft Iran geen reden meer om op hun buren te schieten.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zal daar zeker mee te maken hebben. Als de golfstaten straks cruciale infrastructuur niet meer kunnen verdedigen dan kan het daar in de regio heel snel heel onleefbaar worden.
Hehheh, ze mikken niet alleen op Amerikanen. En volgens mij al helemaal niet op Amerikaanse burgers?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht nog positief, dan heeft Iran geen reden meer om op hun buren te schieten.
quote:Verklaring nr. 10
De generale staf van het leger maakt bekend dat de strijdkrachten momenteel een golf van raketten en drones in het luchtruim van Koeweit onder ogen zien en hun missies uitvoeren om deze te bestrijden en onschadelijk te maken.
De Generale Staf bevestigt haar volledige paraatheid om alle bedreigingen het hoofd te bieden en zo de bescherming van het lands- en luchtruim en de veiligheid van burgers en inwoners te waarborgen.]
Op Amerikaanse militaire basissen toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 00:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hehheh, ze mikken niet alleen op Amerikanen. En volgens mij al helemaal niet op Amerikaanse burgers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |