abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 maart 2026 @ 18:08:30 #201
3542 Gia
User under construction
pi_220231806
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:36 schreef TweedeKlum het volgende:

De Sjah was een dictator die honderden mensen liet martelen en verdwijnen, met Khoemeinenkaas werd dat alleen maar erger.
Klopt, maar is ook al weer heel wat jaren geleden. Hier was het nog maar net geaccepteerd dat vrouwen buitenshuis werkten. Dus zo heel modern waren wij ook nog niet.
In diezelfde tijd was in Argentinië Videla aan de macht. Ook zo'n lieverdje.
Landen als Marokko en Turkije hadden ook te maken met onderdrukking en onrust.

Maar de Sjah in Perzië was veel moderner dan de Ayatrollahs in Iran.
Ik vraag me wel af hoe men in Iran er tegenaan kijkt als er een regering komt die streeft naar westerse normen en waarden. Ik vermoed dat velen zoveel vrijheid nu ook weer niet willen.
Stel je voor dat vrouwen geen hoofddoek meer dragen en gaan werken! Dat is een gelijkheid die, vooral de mannen, niet per se willen.
Dus een beetje onderdrukking willen ze houden, zodat ze ook hun eigen vrouw onder de plak kunnen houden.
  zondag 1 maart 2026 @ 18:09:37 #202
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220231817
De kern van dit conflict gaat de strijd om de golf van Hormuz zijn. Nog geen 40 kilometer breed waarvan maximaal 10 bevaarbaar waar 25% van alle olie doorheen moet. Wanneer Iran succesvol een paar tankers tot zinken weet te brengen gaat de wereldwijde impact van dit avontuur enorm zijn.

Niets mis met het opruimen van wat Iraanse haatbaarden, maar zonder plan voor het vervolg vooral levensgevaarlijk voor de globale economie.
pi_220231828
Trump kan wel weer gaan praten maar Bibi is nog niet klaar hoor

quote:
Netanyahu: Aanvallen op Teheran worden opgevoerd

De Israëlische premier Netanyahu zegt dat de aanvallen op Teheran worden opgevoerd. "Onze troepen voeren nu steeds intensievere aanvallen uit op het hart van Teheran en dit zal de komende dagen alleen maar verder escaleren."
NOS
  zondag 1 maart 2026 @ 18:12:21 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220231840
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt, maar is ook al weer heel wat jaren geleden. Hier was het nog maar net geaccepteerd dat vrouwen buitenshuis werkten. Dus zo heel modern waren wij ook nog niet.
In diezelfde tijd was in Argentinië Videla aan de macht. Ook zo'n lieverdje.
Landen als Marokko en Turkije hadden ook te maken met onderdrukking en onrust.

Maar de Sjah in Perzië was veel moderner dan de Ayatrollahs in Iran.
Ik vraag me wel af hoe men in Iran er tegenaan kijkt als er een regering komt die streeft naar westerse normen en waarden. Ik vermoed dat velen zoveel vrijheid nu ook weer niet willen.
Stel je voor dat vrouwen geen hoofddoek meer dragen en gaan werken! Dat is een gelijkheid die, vooral de mannen, niet per se willen.
Dus een beetje onderdrukking willen ze houden, zodat ze ook hun eigen vrouw onder de plak kunnen houden.
Iran is geen Saoedi-Arabie he, veel vrouwen werken daar gewoon. Steden in het noord-westen (Tabriz, Teheran, Rasht) zijn behoorlijk progressief, ga je meer naar het oosten (Mashhad, Kerman) is het een stuk conservatiever.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220231847
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:09 schreef mcmlxiv het volgende:
De kern van dit conflict gaat de strijd om de golf van Hormuz zijn. Nog geen 40 kilometer breed waarvan maximaal 10 bevaarbaar waar 25% van alle olie doorheen moet. Wanneer Iran succesvol een paar tankers tot zinken weet te brengen gaat de wereldwijde impact van dit avontuur enorm zijn.

Niets mis met het opruimen van wat Iraanse haatbaarden, maar zonder plan voor het vervolg vooral levensgevaarlijk voor de globale economie.
Vraag maar aan ChatGPT om een plan te maken dat geen pijn doet.
pi_220231851
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:08 schreef Gia het volgende:
Ow, dat denk ik wel.

Er zijn genoeg filmpjes van mensen aldaar die thuis prive feesten geven. En die zien er 0 anders uit dan als mensen hier thuis een feestje geven.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220231854
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
NOS
Of Trump moet even uitvogelen wie nu aan het roer staat :+
pi_220231865
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, dat denk ik wel.

Er zijn genoeg filmpjes van mensen aldaar die thuis prive feesten geven. En die zien er 0 anders uit dan als mensen hier thuis een feestje geven.
pi_220231869
quote:
[..]
NOS
Niet voor het eerst ook dit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 1 maart 2026 @ 18:17:18 #210
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220231881
quote:
[..]
NOS
Ik zou toch eerst alle lanceerinstallaties uitschakelen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220231889
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:15 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nee, niet een boomer verjaardags feestje.

Feestjes van jongere mensen. Incl vrouwen met gewaagde kleding, muziek, dansen, drank.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 1 maart 2026 @ 18:21:31 #212
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220231904
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:54 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]

Zo dan. Dat zal lastig werken worden voor de revolutionaire garde.
Gaat er vooral om om het personeel van de IRGC te doden, die zouden niet zo slim zijn als ze daar nog steeds zitten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 1 maart 2026 @ 18:21:53 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220231907
quote:
9s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat een karige betonnen kolossen overal daar. Tenminste nu nog.
Wordt aan gewerkt :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 1 maart 2026 @ 18:21:58 #214
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220231908
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:09 schreef mcmlxiv het volgende:

Denk zelf dat Israël/VS na al die tegenaanvallen wel een aardig beeld hebben van waar de nog resterende lanceerinstallaties zich bevinden. Die worden de komende tijd nog even onder handen genomen en zal het Iraanse regime langzaam aan vleugellam worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220231909
quote:
10s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, niet een boomer verjaardags feestje.

Feestjes van jongere mensen. Incl vrouwen met gewaagde kleding, muziek, dansen, drank.
Bekijk deze YouTube-video
pi_220231927
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Je weet dat het een 4 maanden oud filmpje is aan de datum te zien?
Dat doet er toch niet toe?
Vakman pur sang
  zondag 1 maart 2026 @ 18:25:52 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220231929
quote:
7s.gif Op zondag 1 maart 2026 16:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Castro is toch al dood
.

quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 16:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
mm leeft nog in 2015 ;)
De Fidel is dood, Maar De Raoul leeft nog en is machtiger dan de Fidel ooit was, maar de ene Raoul is niet de andere Raoul

AI is your friend
https://havanatimes.org/o(...)2093%20on%20June%203.

quote:
Raúl Castro is op 94-jarige leeftijd nog steeds in leven en wordt begin maart 2026 door velen nog steeds beschouwd als de feitelijke machthebber achter de schermen in Cuba.

Hoewel hij officieel gepensioneerd is, wijzen recente rapporten op een actieve, zij het discrete, rol in de huidige Cubaanse politiek:

Achter de schermen: Ondanks zijn terugtreden als president (2018) en partijleider (2021), zien waarnemers en buitenlandse regeringen hem nog steeds als de uiteindelijke beslisser in Cuba.

Diplomatieke contacten: In februari 2026 verschenen berichten dat de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken,
Marco Rubio, geheime gesprekken voert met de kleinzoon van Raúl Castro, Raúl Guillermo Rodríguez Castro.

Deze contacten zouden bedoeld zijn om de officiële kanalen te omzeilen en direct invloed uit te oefenen op de kring rondom de hoogbejaarde Raúl.

Gezondheid: Er is regelmatig speculatie over zijn gezondheid, maar hij verschijnt nog af en toe bij belangrijke officiële gelegenheden om deze geruchten te ontkrachten.

Zijn opvolger, Miguel Díaz-Canel, bekleedt de officiële functies van president en secretaris-generaal van de Communistische Partij, maar de militaire en politieke top behoudt een sterke loyaliteit aan de generatie van de Castro-revolutie.
+1

[ Bericht 33% gewijzigd door michaelmoore op 01-03-2026 18:46:19 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220231963
Als ik het goed begrijp functioneert het Iraanse leger nu feitelijk als een guerrillaleger. Afzonderlijke eenheden opereren zelfstandig op basis van vooraf gegeven instructies. Als dat klopt, dan kan dit alles nog wel even gaan duren.
pi_220231966
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
.
[..]
nee raoul leeft nog

pi_220231996
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:12 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Vraag maar aan ChatGPT om een plan te maken dat geen pijn doet.
Dat zal zonder twijfel het grootschalig gebruik van neutronenbommen gaan behelsen :Y
Het zal de iraanse bevolking pijn doen, maar daarbuiten nauwelijks, het optimale genocidale wapen bij uitstek *O*

Neutron Bombs - Enhanced Radiation Weapons
Bekijk deze YouTube-video
quote:
Learn how this bomb's perfect balance between minimizing blast radius and maximizing neutron radiation makes it so deadly.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 1 maart 2026 @ 18:34:21 #221
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220232002
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:21 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Denk zelf dat Israël/VS na al die tegenaanvallen wel een aardig beeld hebben van waar de nog resterende lanceerinstallaties zich bevinden. Die worden de komende tijd nog even onder handen genomen en zal het Iraanse regime langzaam aan vleugellam worden.
Dat is leuk, maar een speedboot met explosieven is genoeg
  zondag 1 maart 2026 @ 18:34:26 #222
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220232003
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:30 schreef Jojoke het volgende:
Als ik het goed begrijp functioneert het Iraanse leger nu feitelijk als een guerrillaleger. Afzonderlijke eenheden opereren zelfstandig op basis van vooraf gegeven instructies. Als dat klopt, dan kan dit alles nog wel even gaan duren.
Hoe weet je dat?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220232055
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
twitter
  zondag 1 maart 2026 @ 18:42:32 #224
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220232059
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 18:34 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Dat is leuk, maar een speedboot met explosieven is genoeg
Die maakt natuurlijk geen schijn van kans tegen de Amerikaanse marine. Die haalt het havenhoofd nog niet eens :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 1 maart 2026 @ 18:43:30 #225
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220232065
https://www.nrc.nl/nieuws(...)qPc5pbC0aVXmpwMPvus

Hoe de gewone Iraniërs de aanval gisteren beleefden.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')