abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:34:59 #176
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220441713
Ik krijg meermaals te horen dat Trump een dictator is.
Nou ben ik absoluut geen fanboy van die oranje pannenkoek maar kan hier iemand even duidelijk onderbouwen wat hem tot dictator maakt?

En graag even een vegelijking maken met een erkend dicator!
https://wikikids.nl/Lijst_van_dictators
Trump komt nog niet in de lijst voor maar ik raad aan dat dit even word aangepast!
Bedoel het is wikipedia en iedereen kan de lijst aanpassen!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zondag 29 maart 2026 @ 05:19:50 #177
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220456530
In alle Amerikaanse staten protest tegen president Trump - https://nos.nl/l/2608235

^O^
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220457318
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:34 schreef theguyver het volgende:
Ik krijg meermaals te horen dat Trump een dictator is.
Nou ben ik absoluut geen fanboy van die oranje pannenkoek maar kan hier iemand even duidelijk onderbouwen wat hem tot dictator maakt?

En graag even een vegelijking maken met een erkend dicator!
https://wikikids.nl/Lijst_van_dictators
Trump komt nog niet in de lijst voor maar ik raad aan dat dit even word aangepast!
Bedoel het is wikipedia en iedereen kan de lijst aanpassen!
Wie zegt dat zoal dan?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 29 maart 2026 @ 10:17:15 #179
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220459841
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2026 08:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wie zegt dat zoal dan?
NWS / Dictator Trump dreigt met maatregelen omtrent licenties
POL / Dictator Trump 2028?
NWS / Ook Goldband niet naar Zwarte Cross vanwege Palestina
en er waren er nog wel meer hoor.
Alleen terug zoeken op fok! is beetje tricky!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220460941
quote:
Eerste link:

quote:
Tv-zenders die 'negatief' over Donald Trump berichten, krijgen mogelijk te maken met meer maatregelen. Daarmee dreigde de Amerikaanse president vannacht terwijl hij terugvloog van Engeland naar de Verenigde Staten
Ik snap wel dat dan in de topic titel het woord 'dictator' zit.

Het monddood maken en vervolgen van de pers is een dictatoriale eigenschap.

Anyway, wat maakt hem tot een dictator:

Concentratie van macht en loyaliteit.
Onder andere tienduizenden ambtenaren zijn vervangen door loyalisten.

Justitie inzetten als persoonlijk wapen tegen politieke tegenstanders

Sterke Man retoriek: Trump schepte zelf op dat hij vanaf dag 1 van zijn tweede termijn als een dictator zou regeren.

The Enemy From Within: net als in de jaren dertig worden politieke tegenstanders, de Democraten en liberalen, weggezet als de interne vijand die bestreden moet worden.

Aanvallen op de vrije pers: de pers wordt consequent als de vijand neergezet. Er wordt geproduceerd tegen de media bij onwelallige artikelen, journalisten worden uitgekafferd in hun gezicht of via social media. Mediabedrijven worden onder druk gezet om criticasters te ontslaan.

Ondermijnen van de democratie en rechtsstaat, zoals 6 januari.

Cultstatus: op steeds meer plekken verschijnen portretten van Trump, zijn naam en handtekening worden worden overal op geplakt, etc.

Checks and balances worden ondermijnd: Trump regeert per decreet, ook op onderwerpen die alleen door het congres kunnen worden behandeld. Trump is zelfs verbaasd dat bijvoorbeeld Starmer niet in zijn eentje beslist, maar overleg moet plegen.

De lijst is ongetwijfeld langer en uitgebreider.

Jij verwacht dat Trump in de lijst van dictators op Wikipedia terecht moet komen.

Op het moment dat dat gebeurt is het te laat: want dan is de VS verandert in een dictatuur.

Of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet.
De VS heeft een lange democratische geschiedenis die niet zomaar uit te wissen is.
Maar om dan maar de ogen sluiten voor wat er gaande is vind ik niet verstandig
pi_220461785
Raven Van Dorst heeft in het Amerika van Biden een seizoen nachtdieren in de VS opgenomen.

Net de komst van Trump en het verbod op andere sekse dan m/v dacht Raven dat een volgend seizoen onmogelijk gemaakt werd. Raven voelde zich niet langer welkom.

Maar toch heeft Van Dorst de stoute schoenen aangetrokken en de VS als 'vrouw' bezocht...

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
  maandag 30 maart 2026 @ 11:05:10 #182
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220464956
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 05:19 schreef Parafernalia het volgende:
In alle Amerikaanse staten protest tegen president Trump - https://nos.nl/l/2608235

^O^
Gefeliciteerd met de NO KINGS rally!
Ik kon alvast van te voren aangeven dat dit protest een groot succes zou zijn, er zijn geen enkele indicaties al voorafgaand van dit protest dat de oranje pannenkoek zich tot Koning zou kronen!

btw Trump zijn ultimate power move zou zijn als hij zich zou gaan kronen tot keizer, diactor Caesar of faraoh!

twitter

btw de mooiste vind ik een van de doelen van de rellen Bescherming van de democratie:
Hoe staat de oranje pannenkoek er voor in de midterms?
Ik geloof heel slecht toch? :?
  maandag 30 maart 2026 @ 11:11:40 #183
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220465062
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2026 19:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eerste link:
[..]
Ik snap wel dat dan in de topic titel het woord 'dictator' zit.

Het monddood maken en vervolgen van de pers is een dictatoriale eigenschap.

Anyway, wat maakt hem tot een dictator:

Concentratie van macht en loyaliteit.
Onder andere tienduizenden ambtenaren zijn vervangen door loyalisten.

Justitie inzetten als persoonlijk wapen tegen politieke tegenstanders

Sterke Man retoriek: Trump schepte zelf op dat hij vanaf dag 1 van zijn tweede termijn als een dictator zou regeren.

The Enemy From Within: net als in de jaren dertig worden politieke tegenstanders, de Democraten en liberalen, weggezet als de interne vijand die bestreden moet worden.

Aanvallen op de vrije pers: de pers wordt consequent als de vijand neergezet. Er wordt geproduceerd tegen de media bij onwelallige artikelen, journalisten worden uitgekafferd in hun gezicht of via social media. Mediabedrijven worden onder druk gezet om criticasters te ontslaan.

Ondermijnen van de democratie en rechtsstaat, zoals 6 januari.

Cultstatus: op steeds meer plekken verschijnen portretten van Trump, zijn naam en handtekening worden worden overal op geplakt, etc.

Checks and balances worden ondermijnd: Trump regeert per decreet, ook op onderwerpen die alleen door het congres kunnen worden behandeld. Trump is zelfs verbaasd dat bijvoorbeeld Starmer niet in zijn eentje beslist, maar overleg moet plegen.

De lijst is ongetwijfeld langer en uitgebreider.

Jij verwacht dat Trump in de lijst van dictators op Wikipedia terecht moet komen.

Op het moment dat dat gebeurt is het te laat: want dan is de VS verandert in een dictatuur.

Of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet.
De VS heeft een lange democratische geschiedenis die niet zomaar uit te wissen is.
Maar om dan maar de ogen sluiten voor wat er gaande is vind ik niet verstandig

Je weet dat omgekeerd de democraten exact hetzelfde doen!

Je weet dat de meeste portretten afegelopen weekend werden gedragen door democraten!
pi_220465465
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:11 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je weet dat omgekeerd de democraten exact hetzelfde doen!

Je weet dat de meeste portretten afegelopen weekend werden gedragen door democraten!
Ik doel niet op portretten die mensen dragen..

Maar wel puike whatsboutisme
  maandag 30 maart 2026 @ 12:36:19 #185
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220465734
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2026 13:53 schreef bleiblei het volgende:
Trump gaat het om 2 dingen.
Zelfverrijking (voornamelijk van zijn gezin) en een poging om onsterfelijk te worden doordat hij nog decennia herinnert blijft worden als de Grote Trump.

Hij kan op zoveel manieren zorgen voor die 'grote Trump', maar zo gaat ie echt niet herinnerd worden. Zelfs tijdens Covid had ei zichzelf onsterfelijk kunnen maken als ie zich ineens presidentieel zou hebben gedragen. Nu gaat ie nog steeds de geschiedenisboeken in als een corrupte klootzak.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 30 maart 2026 @ 12:38:32 #186
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220465746
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2026 18:43 schreef Solispolar het volgende:

[..]
User @:epicbeardman vindt het anders gewoon heel normaal dat een president zulke onzin uitslaat hoor. Trump is niet gek, welnee joh. De rest van de wereld is gek.
Mwah, hij ziet het echt wel, hij heeft nu eenmaal gekozen om zijn ziel te geven aan Trump, toegeven betekent voor dit soort fanboys dat hun laatste 12 jaar ineens niets meer waard waren. Ze hebben familie en vrienden verloren over deze kwestie, zie dan maar eens toe te geven.
  maandag 30 maart 2026 @ 15:36:48 #187
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220467311
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik doel niet op portretten die mensen dragen..

Maar wel puike whatsboutisme
sorry was inkoppertje :+

Maare als er standbeelden of posters of whatever zijn van onze fijne oranje pannenkoek deste meer zal je zien dat die dingen beklad of aangepast worden.
:)

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hij kan op zoveel manieren zorgen voor die 'grote Trump', maar zo gaat ie echt niet herinnerd worden. Zelfs tijdens Covid had ei zichzelf onsterfelijk kunnen maken als ie zich ineens presidentieel zou hebben gedragen. Nu gaat ie nog steeds de geschiedenisboeken in als een corrupte klootzak.
Daarom wil hij die nobelprijs zo graag!
Obama heeft er een en dat kan die echt niet verkroppen.
En nu doet hij bijna zelfde als waar hij zo tegen obama voor was.
Obama had net zoals trump nu een aantal bombardementen en militaire missies laten uitvoeren buiten congres om, nu doet hij exact hetzelfde en nog een schaaltje erger.
  maandag 30 maart 2026 @ 16:03:37 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220467611
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 15:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

Maare als er standbeelden of posters of whatever zijn van onze fijne oranje pannenkoek deste meer zal je zien dat die dingen beklad of aangepast worden.
[..]
Daarom wil hij die nobelprijs zo graag!
Obama heeft er een en dat kan die echt niet verkroppen.
En nu doet hij bijna zelfde als waar hij zo tegen obama voor was.
Obama had net zoals trump nu een aantal bombardementen en militaire missies laten uitvoeren buiten congres om, nu doet hij exact hetzelfde en nog een schaaltje erger.
Bij Obama was her misschien een ding, maar bij Trump is het 'slechts' een zinnetje in een lange lijst van corruptie en andere, dagelijkse schandalen. Waar een andere leider in de wereld had moeten aftreden bij één van die schandalen, mag Trump absurd en opmerkelijk genoeg gewoon doorgaan met uit de losse pols levens verwoesten, decennia lang onderzoek vernietigen en vooral zijn zakken blijven vullen over de rug van 350 miljoen Amerikanen (en veel andere mensen in de wereld).
pi_220467798
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 15:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik heb al een foto gezien van de DOJ, waarbij de afbeelding van Trump is vervangen door eentje van hem en Epstein.
Ongetwijfeld AI. Maar het origineel met Trump heeft ook veel stof op doen waaien.
  maandag 30 maart 2026 @ 17:40:31 #190
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220468451
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb al een foto gezien van de DOJ, waarbij de afbeelding van Trump is vervangen door eentje van hem en Epstein.
Ongetwijfeld AI. Maar het origineel met Trump heeft ook veel stof op doen waaien.
linkje?
sommige zijn hilarisch!
pi_220469390
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:40 schreef theguyver het volgende:

[..]
linkje?
sommige zijn hilarisch!
Is te lang geleden om terug te vinden.
Mogelijk vind je in de memes van Pol een foto ervan.
pi_220473684
Alles hernoemt die clown naar zichzelf:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220491969
https://www.nu.nl/buitenl(...)prekende-vriend.html

Joh. Wie had dit kunnen voorzien. Ik zat vanmorgen even in gedachten de tijdlijn van de afgelopen 50 jaar door te nemen en kwam (voor mezelf) eigenlijk tot de conclusie dat Donald Trump het grootste kwaad op deze aarde is geweest van de afgelopen 50 jaar. Oprecht, ik ken geen enkele persoon/macht die meer kapot heeft gemaakt in zo'n korte tijd.POLL
  donderdag 2 april 2026 @ 15:25:31 #194
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220492664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 13:58 schreef Solispolar het volgende:

Joh. Wie had dit kunnen voorzien. Ik zat vanmorgen even in gedachten de tijdlijn van de afgelopen 50 jaar door te nemen en kwam (voor mezelf) eigenlijk tot de conclusie dat Donald Trump het grootste kwaad op deze aarde is geweest van de afgelopen 50 jaar. Oprecht, ik ken geen enkele persoon/macht die meer kapot heeft gemaakt in zo'n korte tijd.[poll=9792]
Antwoord, nee. Er zijn nog ergere mensen. Al hoewel, misschien is er nog iets overeind in het Amerikaanse Democratische systeem dat die man nog een beetje afremt. En zou hij nog heel veel erger zijn in een land als... Iran, Cuba of Venezuela als ie er de scepter mocht zwaaien.
pi_220492706
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 15:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Antwoord, nee. Er zijn nog ergere mensen. Al hoewel, misschien is er nog iets overeind in het Amerikaanse Democratische systeem dat die man nog een beetje afremt. En zou hij nog heel veel erger zijn in een land als... Iran, Cuba of Venezuela als ie er de scepter mocht zwaaien.
Oké. Maar wie denk je dan aan? Wie heeft meer schade aangericht dan Donald Trump? Wellicht Putin?
  donderdag 2 april 2026 @ 16:16:38 #196
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220492975

Zelfs ome Adolf was in zijn laatste weken niet zo ver heen als deze parodie op alles.(scheelt verder niet veel)
RED ONS HENNIEGOD
  Moderator donderdag 2 april 2026 @ 16:18:18 #197
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220492993
quote:
9s.gif Op donderdag 2 april 2026 16:16 schreef PowerLoungen het volgende:
[ afbeelding ]

Zelfs ome Adolf was in zijn laatste weken niet zo ver heen als deze parodie op alles.(scheelt verder niet veel)
De oranje clown lijkt me zo te lezen iemand die van binnen diep, diep onzeker is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 2 april 2026 @ 16:19:30 #198
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220493001
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2026 16:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De oranje clown lijkt me zo te lezen iemand die van binnen diep, diep onzeker is.
Vooral als de drugs niet op tijd zijn toegediend door iemand die zichzelf arts noemt.
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 2 april 2026 @ 16:34:24 #199
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220493070
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 13:58 schreef Solispolar het volgende:

Joh. Wie had dit kunnen voorzien. Ik zat vanmorgen even in gedachten de tijdlijn van de afgelopen 50 jaar door te nemen en kwam (voor mezelf) eigenlijk tot de conclusie dat Donald Trump het grootste kwaad op deze aarde is geweest van de afgelopen 50 jaar. Oprecht, ik ken geen enkele persoon/macht die meer kapot heeft gemaakt in zo'n korte tijd.[poll=9792]
Khamenei heeft 30.000 demonstranten laten vermoorden en laat nog steeds dagelijks tieners opgehangen worden omdat ze met de demonstraties meededen.

Ja Trump is een idioot, een gevaarlijk mannetje maar blijf wel even bij de realiteit.

Er zijn tal van andere meer kwaardaardige mensen.
bv Poetin, Pol Pot, Kim Jung-un en voorgangers, Mugabe, Gaddafi, Hussein.
En er zijn er nog wel meer die hun eigen mensen af lieten slachten.

Die kun je allemaal niet vergelijken met Trump, die zijn van een hele andere orde.
pi_220493262
Doei Pam. :P

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')