Normaliter zou je zeggen 'lekker boeiend zo'n filmpje' maar we hebben het wel over het moralistische D66 dat normaliter altijd vooraan staat met het wapperende moralistische vingertje als het gaat om seksisme, racisme, fascisme. Dus wel ironisch dat een D66 minister nu woke ophef koekje van eigen deeg krijgt.quote:Minister Vijlbrief reageert na ophef over bitches-video: 'Niet zo smaakvol'
Minister Hans Vijlbrief (Sociale Zaken) vindt zijn Instagrampost van gisteren achteraf gezien 'niet zo smaakvol'. Op zijn account verscheen een post van hem en minister Rianne Letschert (Onderwijs), die was omlijst met een hiphopnummer, waarbij de tekst 'bitches willen met me naar bed' te horen was.
Vijlbrief kwam er naar eigen zeggen pas later achter dat deze seksistische tekst te horen was. Het is een zin uit een liedje 'Pause' van rapper Milolaathetlukken. Er stond een reactie onder: "P.S. het muziekje moest van Rob."
Minister van Onderwijs Rianne Letschert reageerde geschokt: "Hier ga ik met Hans over praten", zei ze tegen RTL Nieuws. Bekijk haar reactie hieronder:
Bekijk deze YouTube-video
Vijlbrief zegt dat hij dat nummer niet zelf heeft uitgezocht. "Dat was mijn socialemediateam joh, ik ben een boomer."
Desondanks vindt de minister het zijn eigen verantwoordelijkheid dat dit bericht is geplaatst. "Ik ga tegen mijn socialemediateam zeggen dat ze dit maar niet meer moeten doen."
Woke-imago
Andere ministers plaatsten onder de Instagrampost grappig bedoeld commentaar. "Soms is de wens de vader van de gedachte", zei minister Eelco Heinen (Financiën, VVD). Minister Thierry Aartsen (Werk en Participatie, VVD) stelde dat "D66 heel hard zijn best doet om van zijn woke-imago af te komen'.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)raf-niet-zo-smaakvol
Elke hater kan de tering krijgenquote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
Milo![]()
Is trouwens helemaal geen seksistische tekst. Overtrokken zooi dit.
Jij schuift ‘m de hele dag in dozen?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
Mensen in een social media team hebben echt het meest zin- en kansloze werk ooit bedacht. Komen ze aan met mij een dozenschuiver te noemen, nou ik had ook dat kunnen doen
Zouden ze graag willen, maar ze willen ook dat ik door allemaal hoepels springquote:Op vrijdag 27 februari 2026 15:30 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Jij schuift ‘m de hele dag in dozen?
Wat is jouw probleemquote:Op vrijdag 27 februari 2026 15:15 schreef xpompompomx het volgende:
Het gaat wel vaker fout bij 50/60-ers die denken dat ze nog begin 20 zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |