En pagina 101 gehaald. Om nog maar eens te onderstrepen dat dit topic gewoon in nieuws thuishoort.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 03:13 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)ok-nederland-genoemd
Ufo's boven Zeeland![]()
Dat hoort het sowieso natuurlijk. Als de tendens vooral iets zou zijn als "ze proberen ons onder de duim te houden!" is het uiteraard BNW, maar er komen gewoon af en toe wat nieuwsdingetjes.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 06:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
En pagina 101 gehaald. Om nog maar eens te onderstrepen dat dit topic gewoon in nieuws thuishoort.
Ik hou bij bijv de tic tac, het hele verhaal van cmd David Fravor of de verhalen van Ryan Graves squad, de optie open dat de buitenaardse hypothese misschien overwogen moet worden. Verder die dingen op de maan, misschien hele interessante fenomenen in de ruimte waar we niets van weten, of andere dingen artefacten, misschien is die ene wel helemaal niet te verklaren, of wat dan ook.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 07:30 schreef heywoodu het volgende:
Het is ook gewoon prima te accepteren dat het niet buitenaards is ofzo, maar precies zoals de naam doet vermoeden: (op dit moment) onbekende fenomenen in de lucht. Niks meer, niks minder.
Je maakt nogal wat assumpties, en op de man spelen is nergens voor nodigquote:Op vrijdag 8 mei 2026 22:33 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Het zal de bedoeling zijn. Er valt niet meer te doen dan hypothetiseren. Het dichtste kom ik uit op het "conditioneren van de massa" en om die reden kom je automatisch in die cirkel. We worden bestookt met vermeende waarheden waar jij en ik geen vat op hebben, maar men doet er alles aan om ons te laten denken dat de rommel waar ze mee aan komen zetten geen echte bewijzen zijn. Dat is geen cirkel redenering maar waarneming. Simpelweg datgene wat we nu met eigen ogen zien. Jij roept zelf ook hard om bewijs en klaagt daarbij over het uitblijven daarvan.
Zonder al dat bestoken met beloften over UAP had jij je waarchijnlijk met dit onderwerp nog geen moment bezig gehouden. Met jou zijn er steeds meer mensen die hierover horen, of erover hebben gehoord. Dat is conditionering.
Ik heb me indertijd flink verdiept in de video’s en ben toen tot de conclusie gekomen dat het niet buitenaards kan zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:30 schreef Sjemmert het volgende:
Zitten toch wel paar interessante videos tussen.
https://www.war.gov/UFO/#(...)-Greece-October-2023
https://www.war.gov/UFO/#(...)Middle-East-May-2020
https://www.war.gov/UFO/#(...)ort-Middle-East-2020
https://www.war.gov/UFO/#(...)eport-INDOPACOM-2024
Het is alleen jammer dat we alle context missen en soms is het ook lastig inschatten of het object nou beweegt of de camera.
Sommige videos lijken ook gewoon glitches te zijn ? Wtf is dit lol
https://www.war.gov/UFO/#(...)t-Syria-October-2024
https://www.war.gov/UFO/#(...)t-Syria-October-2024
Ik raad deze aan voor een goed overzicht.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 07:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hoort het sowieso natuurlijk. Als de tendens vooral iets zou zijn als "ze proberen ons onder de duim te houden!" is het uiteraard BNW, maar er komen gewoon af en toe wat nieuwsdingetjes.
Het is ook gewoon prima te accepteren dat het niet buitenaards is ofzo, maar precies zoals de naam doet vermoeden: (op dit moment) onbekende fenomenen in de lucht. Niks meer, niks minder.
Precies, alle opties zijn gewoon open. Zelf denk ik dat in verreweg de meeste gevallen iets is te verklaren op een 'aardse' manier, alleen kan het zijn dat onze wetenschap en techniek gewoon nog niet ver genoeg ontwikkeld is. Een beetje hoe men vroeger dacht dat 'slechte lucht' en zonden de reden waren dat je ziek werd.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 08:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik hou bij bijv de tic tac, het hele verhaal van cmd David Fravor of de verhalen van Ryan Graves squad, de optie open dat de buitenaardse hypothese misschien overwogen moet worden. Verder die dingen op de maan, misschien hele interessante fenomenen in de ruimte waar we niets van weten, of andere dingen artefacten, misschien is die ene wel helemaal niet te verklaren, of wat dan ook.
Het kan heel veel zijn. Het heeft ook niet echt zin om daarover te discussiëren. Wij hebben de middelen toch niet. Wie weet er nou precies hoe zo'n FLIR camera op een straaljager werkt? Wij niet.
Ik hou gewoon alle opties open.
Is het een Aardse manier als het spot met onze wetten? Qua acceleratie, transmedium, aandrijving.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, alle opties zijn gewoon open. Zelf denk ik dat in verreweg de meeste gevallen iets is te verklaren op een 'aardse' manier, alleen kan het zijn dat onze wetenschap en techniek gewoon nog niet ver genoeg ontwikkeld is.
Nu moet ik zeggen dat er weinig boeiends op beeld naar buiten is gebracht. Die stervormige is apart al was die al eerder getoond. Benieuwd naar de volgende batches. En naar de videos die op verzoek van het congres binnenkort naar buiten komen.quote:Maar dat de opties open zijn betekent natuurlijk per definitie dat buitenaardse oorsprong ook niet volledig uit te sluiten valt.
Dat is nagenoeg onmogelijk te zeggen. Wie weet kijkt men over 100 of 200 jaar terug en denkt men 'ze snapten dit of dat gewoon niet, nu weten we dat dat niet zo bijzonder is'. Dat kunnen we nu simpelweg nog niet zeggen en weten.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is het een Aardse manier als het spot met onze wetten? Qua acceleratie, transmedium, aandrijving.
[..]
Wij hebben een karretje op Mars. Misschien heeft iets van elders wel een 'karretje' hier. Die tic-tac bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is nagenoeg onmogelijk te zeggen. Wie weet kijkt men over 100 of 200 jaar terug en denkt men 'ze snapten dit of dat gewoon niet, nu weten we dat dat niet zo bijzonder is'. Dat kunnen we nu simpelweg nog niet zeggen en weten.
Daarom: de opties zijn open. Het kan allemaal buitenaards zijn, het kan ook allemaal aards zijn maar nog niet voor ons te verklaren. De tijd zal het leren, of dat nou de komende weken of de komende eeuwen zijn.
Physics en natuurwetten zijn tamelijk harde limieten.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies, alle opties zijn gewoon open. Zelf denk ik dat in verreweg de meeste gevallen iets is te verklaren op een 'aardse' manier, alleen kan het zijn dat onze wetenschap en techniek gewoon nog niet ver genoeg ontwikkeld is. Een beetje hoe men vroeger dacht dat 'slechte lucht' en zonden de reden waren dat je ziek werd.
Maar dat de opties open zijn betekent natuurlijk per definitie dat buitenaardse oorsprong ook niet volledig uit te sluiten valt.
Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat we alle limieten al weten en er niks meer iets te ontdekken valt. Buiten dat je je af kunt vragen of alle beelden exact de volledige informatie geven, of dat er wellicht dingen gewoon niet goed gemeten zijn of kunnen worden, dat beeld ergens iets vertekent, noem maar op.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Physics en natuurwetten zijn tamelijk harde limieten.
Een onbemande sonde kan met 5-10% van de lichtsnelheid (dat lijkt me een realistische verwachting binnen 100-200 jaar) binnen 40-80 jaar naar Proxima Centauri b reizen (4 ly afstand), een potentieel Aarde achtige exoplaneet. Kijk naar je dichtstbijzijnde buren. Er zijn een heleboel sterren relatief vlakbij. Zie ook Breakthrough Starshot project.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat we alle limieten al weten en er niks meer iets te ontdekken valt. Buiten dat je je af kunt vragen of alle beelden exact de volledige informatie geven, of dat er wellicht dingen gewoon niet goed gemeten zijn of kunnen worden, dat beeld ergens iets vertekent, noem maar op.
Je weet ook nooit hoe het paradigma van de natuuurkunde er over 1000 jaar uit gaat zien, of over 10.000 jaar. In 1500 dachten we ook compleet anders over de natuurkunde.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klopt, maar dat hoeft niet te betekenen dat we alle limieten al weten en er niks meer iets te ontdekken valt. Buiten dat je je af kunt vragen of alle beelden exact de volledige informatie geven, of dat er wellicht dingen gewoon niet goed gemeten zijn of kunnen worden, dat beeld ergens iets vertekent, noem maar op.
Precies. En wie weet dat dan over 1000 jaar wel blijkt dat alles waar we nu twijfels bij zetten, wel gewoon met natuurwetten te verklaren is en dat er helemaal niks buitenaards aan te pas komt. Natuurwetten zijn in principe harde limieten, maar dat betekent niet dat we alle natuurwetten kennen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je weet ook nooit hoe het paradigma van de natuuurkunde er over 1000 jaar uit gaat zien, of over 10.000 jaar. In 1500 dachten we ook compleet anders over de natuurkunde.
Reken eens uit hoeveel energie je nodig hebt om een sonde van laten we zeggen 200 kg te versnellen naar 10% van de lichtsnelheid. En nee, die natuurkunde van de hoeveelheid energie gaat niet veranderenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Een onbemande sonde kan met 5-10% van de lichtsnelheid (dat lijkt me een realistische verwachting binnen 100-200 jaar) binnen 40-80 jaar naar Proxima Centauri b reizen (4 ly afstand), een potentieel Aarde achtige exoplaneet. Kijk naar je dichtstbijzijnde buren. Er zijn een heleboel sterren relatief vlakbij. Zie ook Breakthrough Starshot project.
Dat die dingen onmogelijk uit een ander melkwegstelstel kunnen komen lijkt me duidelijk.
Binnen die natuurwetten is er genoeg speling om over grote tijd dingen gedaan te krijgen. Groene mannetjes meeeh, maar onbemande sondes, waarom zou dat zo onmogelijk zijn. Er moet gewoon aandacht zijn voor dit topic en niet constant dingen besmeuren met ridicule dingen zoals groene mannetjes of wat dan ook.
Uit de blote bol, dus ik kan er naast zitten: 90•10^12kJ.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Reken eens uit hoeveel energie je nodig hebt om een sonde van laten we zeggen 200 kg te versnellen naar 10% van de lichtsnelheid. En nee, die natuurkunde van de hoeveelheid energie gaat niet veranderen
Des te interessanter toch dat Cmd David Fravor onder ede heeft verklaard dat er objecten zijn waargenomen op radar die wel onmogelijke manoeuvres lieten zien.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Reken eens uit hoeveel energie je nodig hebt om een sonde van laten we zeggen 200 kg te versnellen naar 10% van de lichtsnelheid. En nee, die natuurkunde van de hoeveelheid energie gaat niet veranderen
https://en.wikipedia.org/wiki/Pentagon_UFO_videosquote:In 2023 getuigde David Fravor, de piloot die de USS Nimitz-waarneming rapporteerde, onder ede voor het House Committee on Oversight and Accountability. Naast hem zaten oud-gevechtspiloot Ryan Graves en voormalig inlichtingenofficier David Grusch.
Op 14 november 2004 onderzocht commandant Fravor van de USS Nimitz radarsignalen voor de kust van Zuid-Californië. De USS Princeton had al twee weken lang ongebruikelijke vliegtuigen gevolgd. De objecten verschenen op 80.000 voet hoogte (circa 24 km), daalden dan snel naar 20.000 voet (circa 6 km) en bleven daar zweven.
Fravor zag een wit, ovaalvormig object van ongeveer 12 meter lang dat boven een oceaanstoring zweefde. Vier mensen (twee piloten en twee wapensysteemofficieren) observeerden het object zo'n vijf minuten lang. Terwijl Fravor naar beneden spiraleerde om dichterbij te komen, steeg het object omhoog en volgde zijn vliegtraject, totdat het verdween.
Nadat de piloten het contact verloren, meldde een luchtverkeersleider dat het object al 60 mijl verderop was gedetecteerd — minder dan een minuut later.
Niet voorzeggenquote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Uit de blote bol, dus ik kan er naast zitten: 90•10^12kJ.
Want Uk=1/2mv^2
Vooral dit jaquote:Op zaterdag 9 mei 2026 00:30 schreef Sjemmert het volgende:
Het is alleen jammer dat we alle context missen en soms is het ook lastig inschatten of het object nou beweegt of de camera.
Sommige videos lijken ook gewoon glitches te zijn ? Wtf is dit lol
Daarbij gaan we er natuurlijk wel voor het gemak van uit dat die waarnemingen en metingen allemaal volledig kloppen en dat er geen sprake is van allerhande mogelijkheden die data in de war gooien - van defecten tot foutieve softwareupdates of wat dan ook.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Des te interessanter toch dat Cmd David Fravor onder ede heeft verklaard dat er objecten zijn waargenomen op radar die wel onmogelijke manoeuvres lieten zien.
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Pentagon_UFO_videos
Nieuwe ontdekkingen ontstaan door waarnemingen. Hoort ook bij wetenschap.
Een UAP is wat anders dan een UFOquote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:02 schreef Starhopper het volgende:
Maar hoe is deze UFO op de maan te verklaren? Want de NASA is toch nooit op de maan geweest? Ik denk dat alle UFO's in scene gezet zijn om ons bang te maken.
[ afbeelding ]
Jamaar dat wil dus zeggen dat er ook UAP's zijn in de filmstudio van de maanquote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een UAP is wat anders dan een UFO
Niemand zegt dat UAP's per se buitenaards zijn, het is helemaal niks anders dan 'iets wat we nog niet kunnen verklaren'
Dat maak ik allemaal zelf wel uit ouwe.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 08:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je maakt nogal wat assumpties, en op de man spelen is nergens voor nodig
Een onbekend 'weersfenomeen' op de Maan? We denken dat die plek heel steriel is, maar misschien is dat wel niet zo. Ik vind deze heel interessant. En het is een UAP, geen UFO.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:02 schreef Starhopper het volgende:
Maar hoe is deze UFO op de maan te verklaren? Want de NASA is toch nooit op de maan geweest? Ik denk dat alle UFO's in scene gezet zijn om ons bang te maken.
[ afbeelding ]
De echte limiet is niet energie efficiëntie, maar de manier waarop je momentum afgeeft.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wanneer ik er tijd voor heb moet ik toch een uitrekenen wat de maximaal haalbare snelheid is van een ruimteschip, met welke factor van efficiëntie van het omzetten van massa in energie en voortbeweging. Hint, De efficiëntie van een waterstofbom bij het omzetten van massa in energie is extreem laag, typisch rond de 0,1% tot 0,25% van de totale massa van het wapen.
Weerspiegeling van een puntlicht op de lensoppervlakken van de camera?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:02 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Efficiëntie dusquote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De echte limiet is niet energie efficiëntie, maar de manier waarop je momentum afgeeft.
Jaquote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Weerspiegeling van een puntlicht op de lensoppervlakken van de camera?
Al coat je de lenzen nog zo goed, oppervlakken spiegelen nu eenmaal. De Zeiss Biogon 60mm f/5.6 was het belangrijkste objectief op de Hasselblad van de maanmissie, een objectief met 6 lenzen, dus 12 oppervlakken die spiegelen en de spiegelingen weer spiegelen. Multicoatings verlagen dat maar weg gaat het niet. Leuke natuurkunde trouwens, coatings, reflectie opheffen door het in fase zetten ervanquote:
Daar komen we alleen maar achter door meer openheid rond het onderwerp. Die data moet naar buiten zodat het gecheckt kan worden.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarbij gaan we er natuurlijk wel voor het gemak van uit dat die waarnemingen en metingen allemaal volledig kloppen en dat er geen sprake is van allerhande mogelijkheden die data in de war gooien - van defecten tot foutieve softwareupdates of wat dan ook.
Daarom zijn foto’s sowieso niet heel interessant tenzij het foto’s van verschillende hoeken betreft. Veel interessanter is film materiaal dat is onderbouwd met sensordata en ook nog eens visuele waarneming.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Al coat je de lenzen nog zo goed, oppervlakken spiegelen nu eenmaal. De Zeiss Biogon 60mm f/5.6 was het belangrijkste objectief op de Hasselblad van de maanmissie, een objectief met 6 lenzen, dus 12 oppervlakken die spiegelen en de spiegelingen weer spiegelen. Multicoatings verlagen dat maar weg gaat het niet. Leuke natuurkunde trouwens, coatings, reflectie opheffen door het in fase zetten ervan
Daar ben ik het sowieso mee eens.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik vind het gebrek aan nieuwsgierigheid hiernaar vooral vreemd. Op voorhand afwijzen omdat het niet zou moeten kunnen, dat is m.i. niet de wetenschappelijke manier.
quote:A NASA photograph, taken in December 1972 during from the Apollo 17 mission, shows "three 'dots' in a triangular formation in the lower right quadrant of the lunar sky that is clearly visible upon magnification of the image," the Defense Department said in a caption of the image.
The Pentagon said that "there is no consensus about the nature of the anomaly," but that a new, preliminary analysis indicated it could be a "physical object."
Dat vind ik wel een sterke conclusie, ik neem het waar maar ik trek geen conclusies. Maar ik ben het eens dat het vrij zinloos is om duizenden random ufo filmpjes te kijken die mensen zelf geüpload hebben. 9/10 daarvan zijn gewoon vliegtuigen, helicopters, drones, vliegers, ballonnen, vogels etc en de rest is nep en misschien 0,1/10 wat overblijft wat mogelijk interessant is, en of dat dan buitenaards is of niet is weer een hele andere discussie. Zonde van je tijd imo. Maar dit soort officiële beelden vind ik altijd wel interessant. Hoewel ik van sommige beelden net zo goed denk dat het ook gewoon een drone (windmolen filmpje bv) of een flare aan een parachute (ster UAP filmpje) kan zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 09:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb me indertijd flink verdiept in de video’s en ben toen tot de conclusie gekomen dat het niet buitenaards kan zijn.
De getuigenissen van Amerikaanse straaljagerpiloten zijn overigens wel overtuigend, met name de tictacs. Die kunnen over grote afstand met lasers gemaakt worden; daar zijn patenten over te vinden.
En dan is er nog Bob Lazar. Sympathieke kerel die in Area 51 heeft gewerkt en claimt dat hij aan UFOs heeft gewerkt. Heb zijn boek gelezen. Interessante materie. Helaas blijkt al snel in het boek dat Bob het allemaal uit z’n duim heeft gezogen.
Ik heb ervaring met remote sensing en zou zo’n camera kunnen ontwerpen en bouwen. Ze hebben een (array van) sensor(s) die infrarood licht kunnen detecteren, waardoor alles dat warm is, met een hoog contrast in beeld kan worden gebracht met een koudere achtergrond.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 08:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wie weet er nou precies hoe zo'n FLIR camera op een straaljager werkt?
Bob heeft nooit een academische opleiding afgemaakt. Toch wordt hij door het ministerie van defensie aangenomen als natuurkundige. Zelfs defensie is niet zo gek om iemand zonder relevante diploma’s aan UFO technologie te laten werken. In zijn boek vertelt hij over hoe hij en zijn collega Barry aan de motor van de UFO werken.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hetzelfde met Bob Lazar eigenlijk. Ik luister naar zijn verhaal maar neem niets automatisch voor waar aan.
Welke data heb je het precies over, welke bron gebruik je? En kun je een rekenvoorbeeld geven.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:46 schreef Lyrebird het volgende:
Als je gaat rekenen aan de waarnemingen van Graves en Fravor, en je begrijpt dat het versnellen van een massa om energie vraagt, dan begrijp je al snel dat de tictacs die zij zagen geen massa kunnen hebben. Ook alientechnologie moet zich aan natuurwetten houden.
Zie post 121.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Welke data heb je het precies over, welke bron gebruik je? En kun je een rekenvoorbeeld geven.
quote:Voor **24 km naar 6 km hoogte** is de afstand **18 km**. Van **0 naar 0 km/u** in **10 seconden** betekent: versnellen in de eerste helft, afremmen in de tweede helft.
Bij symmetrische versnelling:
* afstand totaal: **18.000 m**
* tijd totaal: **10 s**
* versnellen gedurende: **5 s**
* afremmen gedurende: **5 s**
Benodigde versnelling:
[
s = \frac{1}{4} a t^2
]
Dus:
[
a = \frac{4s}{t^2} = \frac{4 \times 18000}{10^2} = 720,m/s^2
]
Dat is ongeveer:
[
720/9.81 \approx 73g
]
Maximale snelheid halverwege:
[
v = a \times 5 = 3600,m/s
]
Dus:
* maximale snelheid: **3600 m/s**
* dat is **12.960 km/u**
* ongeveer **Mach 10-11**
* versnelling/remming: **~73 g**
Voor een massa van **1000 kg**:
* maximale kinetische energie: **6,5 GJ**
* ongeveer **1,5 ton TNT**
Kan een piloot dit overleven? **Nee, vrijwel zeker niet.**
Een mens kan kortstondig misschien enkele tot ~9 g verdragen met pak/training, en in extreme crashachtige situaties heel kort meer, maar **73 g gedurende meerdere seconden** is dodelijk of zwaar invaliderend. Bovendien komt daar nog bij:
* hypersonische luchtweerstand
* enorme verhitting
* schokgolven
* structurele krachten
* bij afremmen opnieuw ~73 g
* waarschijnlijk volledige desintegratie van een gewoon voertuig
Dus: **voor een bemand object is dit praktisch uitgesloten**. Dit is niet “snel vliegtuig”-niveau, maar hypersonische raket/terugkeerobject-niveau, en zelfs dan zonder menselijke overleving bij deze g-belasting.
Zeker interessant. Op kleine schaal kan ik me hier ook best iets bij voorstellen. Maar op de schaal van het Nimitz (over tijd en plaats) in real-life condities... Dat roept ook dit weer allerlei andere vragen op.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 18:46 schreef Lyrebird het volgende:
Als je gaat rekenen aan de waarnemingen van Graves en Fravor, en je begrijpt dat het versnellen van een massa om energie vraagt, dan begrijp je al snel dat de tictacs die zij zagen geen massa kunnen hebben. Ook alientechnologie moet zich aan natuurwetten houden.
Fravor en Graves hebben een carrière en reputatie - het lijkt me sterk dat ze dit uit hun duim hebben gezogen.
Hoe maak je een tictac zonder massa? De tictac moet zichtbaar zijn in het visuele, infrarode en radar deel van het electromagnetische spectrum. Zo’n tictac kun je met een short-pulsed laser maken, die lucht kan ioniseren (air breakdown). Daar zijn filmpjes op YouTube van te vinden. Korte lichtflitsen die gepaard gaan met een knal, zichtbaar over een groot deel van het EM spectrum, ook voor radar. De afstand van de laser tot de flits kan worden gecontroleerd door laserparameters te veranderen. Als je een flits kunt maken, is het een koud kunstje om een bol of tictac te maken. Daar heb je galvanometer scanners voor nodig - die worden in lasershows gebruikt.
Als de laser krachtig genoeg is, dan kun je zo’n bol of tictac over een paar km verplaatsen, zo snel als je wil.
Onzin?
De fysica: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/0143-0807/18/6/014/pdf
Patent:
https://hushkit.net/2020/(...)-hornet-ufo-footage/
Maar natuurlijk kan een piloot dat ook niet overleven.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 19:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Zie post 121.
De 60 mijl binnen een minuut zou theoretisch met een hypersonische taket uitgevoerd kunnen worden, maar die kan de eerder beschreven koersveranderingen niet zo maar uitvoeren.
Van 24 naar 6 km hoogte. Ik neem voor het gemak tien seconden aan. Laten we de berekening aan CGPT over:
https://chatgpt.com/s/t_69ff6e1d9ba48191b20186d6d6b05b5f
[..]
quote:Op zaterdag 9 mei 2026 21:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Zeker interessant. Op kleine schaal kan ik me hier ook best iets bij voorstellen. Maar op de schaal van het Nimitz (over tijd en plaats) in real-life condities... Dat roept ook dit weer allerlei andere vragen op.
• Kon dit in die tijd? Het patent is van ver na 2004 (uit 2018).
Met mijn kennis van toen denk ik dat het wel kan. Als je bekend bent met de Hubble space telescope, dan weet je dat ze eerder een soortgelijke spionagetelescoop hadden gebouwd die naar de aarde keek. Wat ik wil zeggen is dat Defensie in de VS en contractors jaren voor lopen op de rest van de wereld. Ze gaan hun technologie niet zo maar aan de grote klok hangen dmv patenten. Dat gebeurt pas veel later.
• Wat was de bron van de lasers? De USS Nimitz zelf?
Deze technologie kan in een onderzeeër worden geïnstalleerd. Genoeg elektriciteit. Via de periscoop, en telescoop kan zo’n laser straal over grote afstanden de lucht ioniseren. Tictacs zijn zo ver ik weet vooral waargenomen in gebieden waar de Amerikaanse strijdkrachten veel oefenen. Kan me voorstellen dat er in de buurt van een vliegdekschip ook wel een onderzeeër kan zijn.
• Komt het overeen met de beschrijving van Fravor? Ik bedoel een laser-plasma zal een gloed afgeven. Fravor en consorten beschrijven een witte tictac in daglichtomstandigheden. En de tictac interacteerde en mimiekde de bewegingen van Fravor in zijn F/A18 Super Hornet.
Durf ik niet te zeggen. Ja, dit zal een witte gloed afgeven. En zo’n tictac kan elke denkbare beweging uitvoeren.
• Het patent, voor zover ik het begrijp, is bedoeld om een infrarood-decoy te genereren voor raketten, niet om piloten te misleiden om 3D objecten te zien.
Dat klopt. Andere toepassing, maar het patent is vooral bedoeld om te laten zien dat de technologie ws bestaat (houd er rekening mee dat iedereen een patent op alles kan aanvragen, zonder experimenteel bewijs).
• Plasma is niet waarneembaar op radar, zoals je artikel zelf ook zegt.
Een geconcentreerd plasma gedraagt zich optisch gezien als een metaal en kan radarstraling reflecteren. Hier klopt het artikel niet.
• En hoe maak een een 3D object zomaar midden in de lucht? "I’m not as sure about how you create a ball of plasma at a position in midair as lasers don’t stop (it’s the old light sabre problem)
Een laserstraal zal idd pas over lange afstanden uitdoven. Het artikel van Wautelet legt uit hoe je de afstand waarover air break down plaats vindt, nauwkeurig kunt controleren dmv laser en optische parameters.
Zoals je in jouw post al aangaf, was er een tictac die van 24 km naar 6 km ging. 24 km is laag genoeg zodat er nog net voldoende gas is om air break down te realiseren. Maar 24 km is ws ook net niet te lang om nog genoeg laser vermogen te hebben. Een laserstraal zal namelijk over 24 km door scattering aan de lucht vermogen verliezen.
• Waarom is er sindsdien (inmiddels ruim 20 jaar later) niets van deze techniek doorgesijpeld op andere gebieden?
Het feit dat ze niet meewerken aan het onderzoek en getuigenissen van Fravor en co laat zien dat ze de core technologie beschermen.
Een alternatieve verklaring is dat de Russen, Fransen, Britten of Chinezen achter de tictacs zitten. Dat lijkt me sterk. Die hadden indertijd de optische kennis niet.
Vond deze video en vind het een intrigerend fenomeen.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:03 schreef Lyrebird het volgende:
Ik vind dit wel een cruciaal punt. Fravor en de andere ooggetuigen hebben in hun beschrijvingen niets over een gloeiend oppervlak gezegd.quote:• Komt het overeen met de beschrijving van Fravor? Ik bedoel een laser-plasma zal een gloed afgeven. Fravor en consorten beschrijven een witte tictac in daglichtomstandigheden. En de tictac interacteerde en mimiekde de bewegingen van Fravor in zijn F/A18 Super Hornet.
Durf ik niet te zeggen. Ja, dit zal een witte gloed afgeven. En zo’n tictac kan elke denkbare beweging uitvoeren.
Ben benieuwd.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:54 schreef Discombobulate het volgende:
Volgende week komen er nog 46 video's uit, sommige in kleur.
quote:During a recent press conference, Chief Cabinet Secretary Kihara confirmed that Japan has reviewed footage connected to the U.S. UAP releases.
He also stated future disclosures would happen “case-by-case” while considering national security concerns.
In 2020 was Japan al ingestapt.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:21 schreef alpeko het volgende:
Japan stapt ook in de Disclosure trein.
[..]
Ach, het maakt inmiddels niets meer uit, binnen de ruime context, welke krant de boodschap brengt. Het is niet een fantasie artikel uit bv The Sun uit de jaren 80. De consensus loopt inmiddels synchroon met een veelvoud aan meerdere bronnen en journalistieke artikelen over USO’s. Het is main stream nieuws zonder de grappen inmiddels. Het taboe is allang doorbroken. Of je moet The New York Times ook als een flutkrant beschouwen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah, de NY post, een stukje kwaliteitsjournalistiek
Dat heb je goed. Een cover up van zo’n 80 jaar.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah, natuurlijk
Het is één groot complot
Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich momenteel in een overgangsfase bevinden: van complete ontkenning "BNW-materie/alu-hoedjes", naar een houding van: "ik wacht het rustig af".quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:43 schreef Bananenbennie het volgende:
Het is een stukje coping. Het is voor sommige mensen, zoals Jan, nou eenmaal moeilijk te verkroppen dat we misschien toch niet helemaal bovenaan de voedselketen staan.
Daar heb je zeker gelijk in. Zo heb ik dit zelf ook ervaren toen ik me er meer in ging verdiepen. Is alweer wat jaartjes geleden maar je gaat idd door verschillende fases heen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:53 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich momenteel in een overgangsfase bevinden: van complete ontkenning "BNW-materie/alu-hoedjes", naar een houding van: "ik wacht het rustig af".![]()
Dat is ook een grote stap.
quote:"We were briefed on 30 UAP video's. Some of them are incredible."
"One of them is of an object that is flying [with the wind, 80 m/h]. And then it suddenly goes Mach speed, it instantly takes off. It was one of those moments where everyone in the room gasped."
quote:Given the testimonies that we heard delivered in front of congress in 2023, 2024, 2025, from whistleblowers and insiders and military officials, ex-military and ex-intelligence officers..
It's no longer just the farmer commenting over what hovered over their crops, or the revelars coming out of their barn at 2 am.
These are people of high rank, and all sincere ... [they have] said that they’ve got alien body parts and reverse-engineered technologies. Sort of consistent with the files that were released.
NDT is een idioot die z'n boek probeert te verkopen. Wordt een beetje moe van dat constante aliens.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je quote alleen de introductie niet zijn statement
“Where’s the alien?”
Het zijn niet de idioten die het schrijven, het zijn de idioten die het kopen.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
NDT is een idioot die z'n boek probeert te verkopen. Wordt een beetje moe van dat constante aliens.
🍿🍿🍿🍿quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
En volgens de congresleden die gebriefd zijn krijgen we steeds betere video's te zien en is dit echt nog lang niet alles.
Verantwoordelijkheid verdwijnt niet bij de verkoper alleen omdat er een koper bestaat. Daar kun je een hoop ellende mee goed praten. Stel dat ik placebo verkoop als magisch medicijn aan kankerpatiëntenquote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het zijn niet de idioten die het schrijven, het zijn de idioten die het kopen.
Dat maakt de verkoper wellicht slecht, of een hufter, maar geen idioot.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid verdwijnt niet bij de verkoper alleen omdat er een koper bestaat. Daar kun je een hoop ellende mee goed praten. Stel dat ik placebo verkoop als magisch medicijn aan kankerpatiënten
Maar goed, tijd om jou weer te negeren iig.
Die eerste: Je ziet dat de UAP warmte afgeeft. Achtergrond is helder, UAP is duidelijk. Dit kan een decoy zijn die met een laser is gemaakt. Wat me wel intrigeert is hoe de bol in de wolken terechtkomt en niet van intensiteit verandert. Dat rijmt niet met een laser decoy.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
Zijn weer een heleboel nieuwe video's gepost vanuit DoD.
Deze bijvoorbeeld: https://www.war.gov/ufo/#(...)f-clouds-23-Nov-2020
Die had Corbell ook al gepost een tijd geleden volgens mij, maar nu dus officieel. Heel bijzonder deze. Je ziet het ineens een hoek maken en in de wolken gaan. En het lijkt vrij groot, maar dat kunnen we niet goed beoordelen.
@:Brave_Sir_Robin We hebben weer nieuw spul![]()
Nu even op X zoeken want anders is het zo lastig embedden.
Edit: Deze is ook bijzonder: https://www.war.gov/ufo/#(...)instant-acceleration
In één keer vliegt het heel erg snel weg.
quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:21 schreef Lyrebird het volgende:
Die eerste: Je ziet dat de UAP warmte afgeeft. Achtergrond is helder, UAP is duidelijk. Dit kan een decoy zijn die met een laser is gemaakt. Wat me wel intrigeert is hoe de bol in de wolken terechtkomt en niet van intensiteit verandert. Dat rijmt niet met een laser decoy.
Hier heb je 'm van een tijdje geleden toen Corbell 'm geleaked had, dus was nog unofficial:quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die eerste: Je ziet dat de UAP warmte afgeeft. Achtergrond is helder, UAP is duidelijk. Dit kan een decoy zijn die met een laser is gemaakt. Wat me wel intrigeert is hoe de bol in de wolken terechtkomt en niet van intensiteit verandert. Dat rijmt niet met een laser decoy.
De tweede is veel lastiger op waarde te schatten. Zowel de camera als de UAP verplaatsen zich, en dan is het veel moeilijker om in te schatten hoe snel iets zich verplaatst. Dit zou een gevechtsvliegtuig kunnen zijn.
Zeker, maar ging mij niet zo zeer om hem, wel de video, en die is dus ook gepubliceerd door DoD.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 19:47 schreef Lyrebird het volgende:
Corbell heeft indertijd een enorme flater begaan om Bob Lazar te promoten. Ik neem zijn kijk op dit alles met een korreltje zout.
Sympathieke gast, ik kan zijn boek aanraden. Het staat vol met onzin, maar hij kan het mooi brengen.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 10:43 schreef Monomeism het volgende:
Geen bewijs natuurlijk. Maar ik heb persoonlijk nooit een alarmbel ervaren met Lazar. Vooral bijzonder aan zijn verhaal is dat veel wat hij in 1989 heeft gezegd over UAP en de techniek in grote delen door andere klokkenluiders pas kort geleden zijn ‘bevestigd’ en zijn lichaamstaal tijdens interviews door talloze experts is bestudeerd. Hij kwam ook heel makkelijk door de leugendetector tests heen. De man is altijd de rust zelve. Gevoelsmatig denk ik persoonlijk dat hij geen bedrieger is. Of een van de beste ter wereld.
Ik laat het in het midden. We gaan wel zien waar alles toe leid. En ik ga zijn boek niet lezen. Mijn motto: Ik vreet alles maar slik niet alles door. Zelfs niet toen Mark samen met Hugo shit probeerde te slijten.quote:Op zaterdag 23 mei 2026 16:49 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Sympathieke gast, ik kan zijn boek aanraden. Het staat vol met onzin, maar hij kan het mooi brengen.
Lyrebird in NWS / [UFO/UAP] #16 The Age of Disclosure
Ik heb mijn gedachten over Lazar gegeven. Christopher Mellon is iemand in een zeer hoge positie in intelligence. Dat is mooi want in 2013 was de verklaring van die kant dat er nooit enig bewijs was dat er NHI bestond. Die druk op de US overheid die kwam van de klokkenluiders.quote:Op zondag 24 mei 2026 08:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hou het wel bij Christopher Mellon als ik informatie wil ipv Lazar.
Frustratie bij Tim Burchett omdat de beelden die hij met anderen gezien heeft niet de beelden zijn die net vrijgegeven zijn. Er wordt getraineerd. Niet helemaal onverwacht.quote:Op vrijdag 22 mei 2026 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
En volgens de congresleden die gebriefd zijn krijgen we steeds betere video's te zien en is dit echt nog lang niet alles.
Die tactiek gaat volgens mij niet werken.quote:Op zondag 24 mei 2026 12:20 schreef NoFoksGiven het volgende:
Ook meerdere malen gelezen, dat deze 2e release wellicht extra underwhelming is, zodat de derde niet serieus genomen wordt en niet zo in de newscycle terecht komt.
Op X zie ik dat men met name het woordgebruik interessant vindt. Juist omdat Trump hier 'Extraterrestrial' gebruikt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Zit er dan zowaar wat politiek momentum in?
[ x ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |