abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220164951


quote:
UFO of UAP?
UAP staat voor 'unidentified anomalous phenomena', of 'ongeïdentificeerde afwijkende verschijnselen', een verzamelnaam voor objecten die in de lucht, de zee en de ruimte zijn waargenomen zonder dat duidelijk is wat het zijn of waar ze vandaan komen.

De term ufo is uit de gratie geraakt omdat die nog steeds een associatie met zich meedroeg van een samenzweerderige en paranoïde denkwijze. (bron)
SPOILER: Officiele omschrijving van UAP in de wetgeving van dec 2022
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sinds 2017 zijn er veel ontwikkelingen rondom UAP's geweest. Een beknopt overzicht:

• Het begon in dec 2017 met een artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and 'Black Money': The Pentagon's Mysterious U.F.O. Program

• Het Pentagon gaf in 2020 toe dat in 2017 gelekte filmpjes echt zijn:


• Rapporten van het Pentagon uit 2021 en 2022 bevestigen nog eens dat er veel UFO waarnemingen zijn onderzocht en dat er honderden onverklaard blijven.


NASA doet in 2022 onderzoek naar UAP en stelt naar aanleiding hiervan in 2023 een directeur hiervoor aan.

quote:
In het nieuwe NASA-rapport worden uap's of ufo's "één van de grootste mysteries van onze planeet" genoemd.
• Eind 2022 is er UAP wetgeving toegevoegd aan de Amerikaanse Defensie wet (NDAA). Hierdoor is er een nieuwe UFO-office opgericht, AARO, die jaarlijks een rapport moet uitbrengen.

SPOILER: UAP klokkenluider regeling in wetgeving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• In februari 2023 veel aandacht voor een neergeschoten Chinese spionage ballon en drie onbekende objecten. Er zijn geen officiële verklaringen gegeven wat de objecten waren. Wel bijzondere uitspraken van geïnformeerde senatoren, zoals Blumenthal:

quote:
“The American people should be given more information. They're ready for it. They can handle it. And they need and deserve to know it.”
• In juni 2023 blijkt de klokkenluider regeling uit de wetgeving al te werken. David Grusch komt naar voren met opmerkelijke claims in een artikel in The Debrief (door dezelfde journalisten als het 2017 NY Times verhaal) en in een interview voor NewsNation.

Bekijk deze YouTube-video

• In juli 2023 herhaalt Grusch zijn claims - onder ede - tijdens een public hearing.



quote:
Zijn claims op basis van meer dan 40 getuigen-interviews:

• De US overheid heeft een decennialang programma waarin het geborgen UFO's verborgen houdt
• Ze zijn ook in het bezit van '[non-human] dead pilots' van deze UFO's.
• Er is een lange disinformatie campagne gaande.
• Chuck Schumer, de Democratische meerderheidsleider van de Senaat, introduceert in augustus 2023 een aanpassing voor de Defensiewet voor 2024. Dit Schumer Amendement heeft de opmerkelijke naam: ''UAP Disclosure Act of 2023''. Volgens Schumer heeft het publiek het recht om meer te weten over onbekende technieken, niet-menselijke-intelligentie en onverklaarde fenomenen.



• Schumer's voorstel wordt sterk afgezwakt aangenomen, een aantal senatoren is tegen. Maar Schumer geeft aan zich er niet bij neer te leggen. In de zomer van 2024 brengt hij samen met senator Rounds de UAPDA opnieuw in, met vrijwel gelijke inhoud.

• In november 2024 is er een nieuwe openbare hearing, dit keer met vier getuigen.


quote:
Verbergt de overheid bewust bewijs over UAP's voor het publiek?
o Timothy Gallaudet: "Yes, sir."
o Luis Elizondo: "100%."
o Michael Shellenberger: "Yes."
o Mike Gold: "Yes."

What do you believe UAP could be or are?
o Timothy Gallaudet: "Strong evidence that they are non-human higher intelligence."
o Lue Elizondo: "I echo my colleague's comment, Sir."
o Michael Shellenberger: "Genuinely do not know."
o Mike Gold: "Don't know but we must find out."
Quotes van vooraanstaande figuren op dit gebied:







Meer quotes mooi op een rij:
https://ufoquotes.com/

Up-to-date tijdlijn van alles UFO's:
https://ufotimeline.com/

Podcast
Need to Know podcast
pi_220164957
Hier weer verder :)
  zondag 22 februari 2026 @ 11:50:27 #3
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220174172
Korte recap van afgelopen week voor het nieuwe topic:

Zaterdag 14 feb:
Obama antwoord op de vraag 'are aliens real?' met 'they're real (but I haven't seen them)'

Bekijk deze YouTube-video

Werd veel opgepikt door de media:
Telegraph: Barack Obama: Aliens are real
Independant: Obama confirms alien conspiracy is true during podcast appearance
Newsweek: Barack Obama Says Aliens Are Real, but Not in Area 51
The Hill: Obama says aliens are ‘real,’ but aren’t in Area 51 in new interview
Time: Barack Obama Says Aliens Are ‘Real,’ But They Aren’t Being Kept at Area 51

Maandag 16 feb:
Op maandag verduidelijkte Obama zijn statement, hij bedoelde het niet zo direct..

twitter


Case closed zou je denken, reuring weer voorbij.

Donderdag 19 feb:
Een journalist vertelt Trump dat Obama heeft gezegd dat aliens echt zijn, en vraagt of Trump bewijs daarvoor heeft gezien.

Trump ziet een kans om Obama onder de bus te gooien, en zegt dat die geheime informatie heeft gedeeld.

'He made a big mistake, he took it out of classified information'

Bloomberg: Trump Says Obama 'Gave Classified Information' in Comments on Aliens

Oftewel, er is classified information over het bestaan van aliens..?

twitter


(vind dit echt wel een interessant filmpje. Trump is een snelle denker hier, hij accepteert wat de journalist zegt over de uitspraak van Obama, zet het razendsnel om in een beschuldiging richting Obama. Maar zit vervolgens nog wel met het ongemakkelijke onderwerp en wil er vanaf zijn en maakt een grapje richting de journalist omdat hij zelf geen antwoord wil geven)

Vrijdag 20 feb:
Het Witte Huis komt met een officiële verklaring waarin Trump aangeeft dat hij het Pentagon opdracht geeft om UFO files te identificeren en declassificeren.

twitter


Washington Post: Trump says he will release government files on alien life, UFOs
NBC: Trump says he's directing the Pentagon to release files related to UFOs and aliens
CBS News: Trump says he's directing Pentagon to release any files on UFOs and "alien and extraterrestrial life"

Dus, daar staan we nu.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 22 februari 2026 @ 11:59:05 #4
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220174324
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 13:16 schreef Dutch_view het volgende:
Hier weer verder :)
Misschien topictitel een keertje aanpassen? Dit is al de derde in de reeks met dezelfde naam.

'Pentagon krijgt opdracht om UFO-files te openbaren'

zoiets?

@sp3c ?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220175034
Wat ik eigenlijk nog niet gelezen heb, op welke wijze gaat Trump dit in gang zetten? Wordt het een formele Executive Order?
I want to believe...
  maandag 23 februari 2026 @ 23:25:50 #6
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220189278
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 13:28 schreef NoFoksGiven het volgende:
Wat ik eigenlijk nog niet gelezen heb, op welke wijze gaat Trump dit in gang zetten? Wordt het een formele Executive Order?
Tja, dat is weer lekker onduidelijk.

Wel net dit bericht van the Office of the Director of National Intelligence.

"And soon, files related to alien and extraterrestrial life, UAPs, and UFOs."

twitter


Ik krijg wel heel erge AI vibes van dat filmpje btw..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 24 februari 2026 @ 09:26:58 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220190384
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 11:59 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Misschien topictitel een keertje aanpassen? Dit is al de derde in de reeks met dezelfde naam.

'Pentagon krijgt opdracht om UFO-files te openbaren'

zoiets?

@:sp3c ?
“ Trump doet opnieuw een poging af te leiden van Epstein”
pi_220190579
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 23:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Tja, dat is weer lekker onduidelijk.

Wel net dit bericht van the Office of the Director of National Intelligence.

"And soon, files related to alien and extraterrestrial life, UAPs, and UFOs."

[ x ]

Ik krijg wel heel erge AI vibes van dat filmpje btw..
Van wat ik er van lees, ook de personen eromheen, ziet het er best goed uit. Laten we het hopen. Ryan Graves is ook positief, Anna Paulina Luna, etc.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220190582
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 14:01:06 #10
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220192491
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
“ Trump doet opnieuw een poging af te leiden van Epstein”
Jan Onderwater doet een poging om af te leiden van UFO nieuws. >:O
  dinsdag 24 februari 2026 @ 15:03:31 #11
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220192819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 14:01 schreef Perox het volgende:

[..]
Jan Onderwater doet een poging om af te leiden van UFO nieuws. >:O
Op het moment dat er nieuws is, hebben we het daar over.
pi_220193624
twitter


Dit vind ik wel een goede. Al zouden ze alleen maar vrijgeven wat er onder B1 en B5 staat op de eerste pagina. Bij "possible foreign military" zou ik het helemaal begrijpen waarom het misschien geheim wordt gehouden. Maar zegt genoeg dat alles zwart gemaakt moet worden, kennelijk is het te gevoelig.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 20:31:59 #13
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220195242
Hegseth kan het niet laten om te gaan lachen zodra het over UAP gaat. Goed dat de journalist er gewoon op doorgaat. De flex van ridiculiseren zijn we nu wel een keer voorbij.

'we're digging in, we're in full compliance of that executive order'

Ik heb nog geen executive order gezien dacht ik.

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220197841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 15:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Op het moment dat er nieuws is, hebben we het daar over.
Don't feed the troll....maar..

Het feit dat de President van de US dit plaatst en in gang wil zitten, is per definitie wél nieuws. Ondanks hoe jij over het topic denkt.
I want to believe...
  woensdag 25 februari 2026 @ 10:48:05 #15
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220197938
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 10:22 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Don't feed the troll....maar..

Het feit dat de President van de US dit plaatst en in gang wil zitten, is per definitie wél nieuws. Ondanks hoe jij over het topic denkt.
Dat Trump dit doet heeft imho alles te maken met zijn problemen. Op het moment dat duidelijk is dat er Aliens, geheime projecten of Chinese drones, whatever, de waarnemingen waren, dan is dat nieuws. Tot die tijd, guessing, en dat is geen nieuws.

En nee, dat is geen trollen, dat is wat kritisch zijn is.
pi_220227380
twitter
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 9 maart 2026 @ 16:25:34 #17
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220301392
Was Ross Coulthart Q&A aan het terugluisteren en vond het stukje over Hillary Clinton wel opvallend.

Tijdens het Epstein verhoor kreeg ze ook een aantal UFO vragen gesteld. In haar perspraatje daarna kwam het over alsof ze het belachelijke vragen vond en trok ze het gelijk met 'Pizzagate'.

quote:
Hillary Clinton said that, after she repeatedly told House Republicans she did not know Jeffrey Epstein, their questions got “quite unusual, because I started being asked about UFOs and a series of questions about Pizzagate, one of the most vile, bogus conspiracy theories that was propagated on the internet”.
Maar als je het interview vervolgens terugkijkt zie je dat ze gewoon heel normaal reageert, het onderwerp serieus neemt en zelfs een vraag stelt over de wetgeving die is voorgesteld.

Aantal verwijzingen naar John Podesta in de vragen.

quote:
Q:
When you were running for president, John Podesta publicly stated that you would disclose these files with if given the chance, if you had been president. Are you pleased to see that these [UAP] files may be disclosed finally?

Clinton:
I am pleased. As I say, I think they have to be carefully scrutinized so that no national security information is disclosed. But this is an issue of real importance to so many people and I think whatever can be disclosed should be disclosed.

Q:
Was there a program that that specifically that that was referencing that you were aware of?

Clinton:
I was not. As you mentioned John Podesta, who was one of my advisors, was deeply interested in the issue and if I had been elected I certainly would have listened to his advice.
En vervolgens stelt ze dus zelf een vraag over de UFO Disclosure Act.


quote:
Clinton:
This is sort of like off subject, but didn't you all require in the latest defense authorization that the UFO information has to be..

A:
They ripped it out. They killed it.

Clinton:
Oh, I thought that had gone through.

A:
That was my amendment and it got ripped out.

Clinton:
Oh, okay. Well, you've just.. I didn't know that. So, thank you for enlightening me.
Ik had alleen het stukje gehoord uit haar perspraatje naderhand, zoals zovelen denk ik. Jammer dus weer, want behoorlijk misrepresenterend van haar reactie in het interview zelf.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220500009
twitter


Wat is deze dan :')
pi_220505720
Gezien de verhitte situatie in de wereld en de reputatie van Trump wordt dit allemaal heel erg verwarrend.

En die munt is gewoon eng narcistisch.

“This is a beautiful coin. And the world has never seen anything like it.”
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220510656
quote:
Congress demands Dept of War release 46 secret UFO videos: ‘You’re gonna see some weird f–king s–t’
Members of Congress are demanding 46 military videos from the Department of War which insiders say offer convincing proof that advanced, non-human craft are operating on Earth.

Rep. Anna Paulina Luna (R-Fla.) requested the long list of explosively titled files on Wednesday, which include 45 previously unreleased military clips.

The presence of Unidentified Aerial Phenomena “in and around the sensitive airspaces of US military installations poses a threat to the security of the armed forces and their readiness,” according to the April 1 letter addressed to Secretary Pete Hegseth.
https://nypost.com/2026/0(...)me-weird-f-king-s-t/

Laten we het hopen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220510848
Iemand de nieuwe Bob Lazar film al gezien ?

S4: The Bob Lazar Story
  zondag 5 april 2026 @ 23:57:09 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220516916
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:35 schreef Sjemmert het volgende:
Iemand de nieuwe Bob Lazar film al gezien ?

S4: The Bob Lazar Story
Ja, was wel leuk, goed camera werk
Bob en zijn regisseur zaten bij Jre, rogan zijn podcast vanwege de film.

Film staat op prime video.
  maandag 6 april 2026 @ 10:07:49 #23
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220517901
quote:
Ja, nice.

quote:
we request the following videos be delivered as soon as possible but no later than April 14th, 2026
En ze lijkt ook aardig precies te weten wat er aan materiaal is:



Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220542435
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 10:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ja, nice.
[..]
En ze lijkt ook aardig precies te weten wat er aan materiaal is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220542447
Nvm
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 9 april 2026 @ 19:52:30 #26
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220543169
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 09:35 schreef Sjemmert het volgende:
Iemand de nieuwe Bob Lazar film al gezien ?

S4: The Bob Lazar Story
Zo heet ie? Kan m niet vinden.
Amazon prime bedoel je?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220550115
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:52 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Zo heet ie? Kan m niet vinden.
Amazon prime bedoel je?
Ja zo heet ie idd.



Geen idee waar je dat legaal kan zien. Gwn piraten toch.
pi_220572360
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 19:52 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Zo heet ie? Kan m niet vinden.
Amazon prime bedoel je?
Dat is 'em wel, geloof dat NL inderdaad geen toegang heeft via Prima. VPN of niet-NL account is ie wel beschikbaar.
I want to believe...
pi_220588209
https://www.liberationtim(...)re-seen-ufo-material

Wie zien het pas als we het echt zien, maar toch, wie weet. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 15 april 2026 @ 23:22:43 #30
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220590139
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.liberationtim(...)re-seen-ufo-material

Wie zien het pas als we het echt zien, maar toch, wie weet. :D
Ik lees AARO en Corbell.. geen hoge verwachtingen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220596152
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 10:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ja, nice.
[..]
En ze lijkt ook aardig precies te weten wat er aan materiaal is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is tot noch niet niet naar buiten gekomen? De deadline was 14 april
pi_220597437
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 22:01 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Dit is tot noch niet niet naar buiten gekomen? De deadline was 14 april
twitter
I want to believe...
  zaterdag 18 april 2026 @ 07:27:02 #33
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220603199
Will be releasing very soon..

Dat hebben we vaker gehoord.

Maar hoe bijzonder is het dat de president van de USA dit zegt!

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220603308
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Will be releasing very soon..

Dat hebben we vaker gehoord.

Maar hoe bijzonder is het dat de president van de USA dit zegt!

[ x ]
What if. :)

Ik denk dat Trump wel de juiste persoon is voor dit, want een andere president had het misschien nooit gedaan en genegeerd i.v.m. national security.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:04:04 #35
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220604892
Zou het nú dan écht gaan gebeuren? :')


Uiteraard niet
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220605048
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 07:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Will be releasing very soon..

Dat hebben we vaker gehoord.

Maar hoe bijzonder is het dat de president van de USA dit zegt!

[ x ]
De documenten die worden vrijgegeven zullen waarschijnlijk neerkomen op iets als: “Het waren gewoon weerballonnen …”



Maar we wachten het af ...
pi_220611800
Lachwekkend dat we nog steeds denken dat welke gekozen POTUS dan ook, de macht heeft om zoiets zelf even te gaan beslissen.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220612097
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:04 schreef Parafernalia het volgende:
Zou het nú dan écht gaan gebeuren? :')

Uiteraard niet
Ben er ook bang voor. Je kunt de interesse van mensen ook sturen door ze steeds openheid te beloven en uiteindelijk niks te leveren. Dan erodeert de vraag naar openheid en transparantie. Ik geloof nog steeds dat we de waarheid ooit te weten krijgen, maar niet via dit soort 'disclosure'. Het zal op een andere manier gaan.
pi_220681862
twitter


Christopher Mellon zegt dat er een "avalanche" aan materiaal uitkomt binnenkort. Hij heeft z'n contacten binnen die wereld, dus ik geloof hem hier wel. Ben blij dat hij het zegt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 30 april 2026 @ 08:38:32 #40
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220681897
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:26 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]

Christopher Mellon zegt dat er een "avalanche" aan materiaal uitkomt binnenkort. Hij heeft z'n contacten binnen die wereld, dus ik geloof hem hier wel. Ben blij dat hij het zegt.
Het feit dat Mellon dit zegt geeft inderdaad wel enig vertrouwen. :)
pi_220682781
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:26 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]

Christopher Mellon zegt dat er een "avalanche" aan materiaal uitkomt binnenkort. Hij heeft z'n contacten binnen die wereld, dus ik geloof hem hier wel. Ben blij dat hij het zegt.
Ik gok op een hoop ontmoetingen met grijze mannetjes die telkens vertelden dat Trump niks te doen had met Epstein.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220683864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik gok op een hoop ontmoetingen met grijze mannetjes die telkens vertelden dat Trump niks te doen had met Epstein.
Blijf jij maar lekker happen in je broodje nothingburger *O*
pi_220689390
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:26 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]

Christopher Mellon zegt dat er een "avalanche" aan materiaal uitkomt binnenkort. Hij heeft z'n contacten binnen die wereld, dus ik geloof hem hier wel. Ben blij dat hij het zegt.
Ik hoop ook dat er een keer echt zo'n niet te missen avalanche komt die er voor zorgt dat iedereen hier over gaat praten want ik heb het er maar niet meer over. Dit in tegenstelling tot zo'n 10 jaar geleden, toen ik hier nog gewoon durfde te beweren, en geloofde, dat er "binnenkort" echt van alles aan harde bewijzen over naar buiten zouden gaan komen. Maar dat duurt maar he? Het lijkt me wel heel interessant hoe de topics er dan over het algemeen uit gaan zien op FOK wanneer door zo'n verschuiving iedereen het er dan ineens over heeft. Want je zal het zien: Dan worden er ineens tal van andere topics over UAP geopend. Interessant om die reacties te lezen straks. Want dan heeft iedereen die je nooit eerder in dit bewuste topic zag er ineens verstand van, en hebben ze het "altijd al geweten".
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door Monomeism op 01-05-2026 14:02:57 ]
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  vrijdag 1 mei 2026 @ 14:13:07 #44
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220689458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:57 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat er een keer echt zo'n niet te missen avalanche komt die er voor zorgt dat iedereen hier over gaat praten want ik heb het er maar niet meer over. Dit in tegenstelling tot zo'n 10 jaar geleden, toen ik hier nog gewoon durfde te beweren, en geloofde, dat er "binnenkort" echt van alles aan harde bewijzen over naar buiten zouden gaan komen. Maar dat duurt maar he? Het lijkt me wel heel interessant hoe de topics er dan over het algemeen uit gaan zien op FOK wanneer door zo'n verschuiving iedereen het er dan ineens over heeft. Want je zal het zien: Dan worden er ineens tal van andere topics over UAP geopend. Interessant om die reacties te lezen straks. Want dan heeft iedereen die je nooit eerder in dit bewuste topic zag er ineens verstand van, en hebben ze het "altijd al geweten".
:')
Al wel 10 - 15 jaar kijk ik af en toe op een UFO forum of subreddit of wat dan ook over al die jaren, eens in de zoveel tijd kijk ik eens en het is altijd "Soon!"
UFO gelovers zijn meesters van edging geloof ik, want wacht maar volgende maand is er dit en dan moeten ze het vrijgeven!
En daarna is het iemand anders die dan wel eens alle informatie naar buiten gaat gooien binnenkort!
Het houdt nooit op, het lijkt wel een doomsday cult die de klok elke keer weer verzet.
pi_220689498
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:13 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Al wel 10 - 15 jaar kijk ik af en toe op een UFO forum of subreddit of wat dan ook over al die jaren, eens in de zoveel tijd kijk ik eens en het is altijd "Soon!"
UFO gelovers zijn meesters van edging geloof ik, want wacht maar volgende maand is er dit en dan moeten ze het vrijgeven!
En daarna is het iemand anders die dan wel eens alle informatie naar buiten gaat gooien binnenkort!
Het houdt nooit op, het lijkt wel een doomsday cult die de klok elke keer weer verzet.
Hearings, Pentagon videos, verandering van UFO naar UAP. Het is wel aan het bewegen hoor. Meer dan 10-15 jaar geleden.

Maar who the fuck knows? Doe lekker je ding en wacht gewoon af. Misschien worden we teleurgesteld, misschien niet. Ik snap niet waarom mensen altijd zo obsessief hier mee bezig moeten zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 14:41:21 #46
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220689668
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hearings, Pentagon videos, verandering van UFO naar UAP. Het is wel aan het bewegen hoor. Meer dan 10-15 jaar geleden.

Maar who the fuck knows? Doe lekker je ding en wacht gewoon af. Misschien worden we teleurgesteld, misschien niet. Ik snap niet waarom mensen altijd zo obsessief hier mee bezig moeten zijn.
Het maakt mij ook niet uit, het is meer een observatie over al die jaren heen.
pi_220689691
Blijft gewoon een grappig onderwerp om te volgen, maar niet meer dan dat. Er is zeker wel wat veranderd de laatste jaren gezien het feit dat het openlijk in de (Amerikaanse) politiek besproken wordt. Alleen kan dat ook gewoon het gevolg zijn van de idioten die aan de macht zijn momenteel.

Het is nog steeds niet een onderwerp die ik op tafel gooi op een feestje met vrienden erbij :'). Daarvoor moet er toch echt een keer bewijs komen wat zelfs de grootste skeptici niet kunnen negeren. Wie weet met de files die eraan komen, maar verwacht toch eigenlijk weer een "meh" gevoel.
pi_220689714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:13 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Al wel 10 - 15 jaar kijk ik af en toe op een UFO forum of subreddit of wat dan ook over al die jaren, eens in de zoveel tijd kijk ik eens en het is altijd "Soon!"
UFO gelovers zijn meesters van edging geloof ik, want wacht maar volgende maand is er dit en dan moeten ze het vrijgeven!
En daarna is het iemand anders die dan wel eens alle informatie naar buiten gaat gooien binnenkort!
Het houdt nooit op, het lijkt wel een doomsday cult die de klok elke keer weer verzet.
In die tijd werd er door Steven Greer, Stephen Bassett, Bob Dean, Stanton Friedman, Nick Pope, etc. sterk de indruk gewekt dat het allemaal "binnenkort" wel eens zou gaan gebeuren. Vooral de eerste twee genoemden. Stephen Bassett (Ook wel "Steve" Bassett) had het zelfs regelmatig over: This Year. En hij organiseerde in 2013 "the Citizens Hearing of Disclosure" die buiten beeld toch het een en ander heeft veroorzaakt in het Pentagon. Dus die UFO community nam die spanning en hoge verwachtingen logischer wijze over. Overheden echter gaven tot rond 2018 nooit thuis en alles moest van buiten worden bewogen. Nu er inderdaad veel meer van overheidswege in beweging lijkt te komen, zou het een stuk vloeiender moeten gaan verlopen zou je zeggen. Dus ik ben benieuwd.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220691375
twitter


En degene die er heilig in geloven, kunnen er ook een gokje op wagen ;)
pi_220691398
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 14:46 schreef Simmertje het volgende:
Het is nog steeds niet een onderwerp die ik op tafel gooi op een feestje met vrienden erbij . Daarvoor moet er toch echt een keer bewijs komen wat zelfs de grootste skeptici niet kunnen negeren. Wie weet met de files die eraan komen, maar verwacht toch eigenlijk weer een "meh" gevoel.
Volgens mij is het heel simpel: UAP = unidentified aerial phenomena.

Dat kan van alles zijn. Denk dat niemand daadwerkelijk invult dat het buitenaards is. Het is slechts een hypothese. Neem bijv die GIMBAL video of de Tic Tac Case van cmd. David Fravor. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat zoiets kan zijn en ik denk bijna niemand.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220694436
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Volgens mij is het heel simpel: UAP = unidentified aerial phenomena.

Dat kan van alles zijn. Denk dat niemand daadwerkelijk invult dat het buitenaards is. Het is slechts een hypothese. Neem bijv die GIMBAL video of de Tic Tac Case van cmd. David Fravor. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat zoiets kan zijn en ik denk bijna niemand.
Reverse engineering vermoed ik.
  zondag 3 mei 2026 @ 17:14:28 #52
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220706209
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 18:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Volgens mij is het heel simpel: UAP = unidentified aerial phenomena.

Dat kan van alles zijn. Denk dat niemand daadwerkelijk invult dat het buitenaards is. Het is slechts een hypothese. Neem bijv die GIMBAL video of de Tic Tac Case van cmd. David Fravor. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat zoiets kan zijn en ik denk bijna niemand.
Ik denk dat juist heel veel mensen automatisch denken UFO's = Aliens.

En dat is inmiddels toch ook wat veel insiders zeggen. Zelfs Grusch onder ede had het over recovered biologics.

En recent Burchett
twitter


Blijft gissen wat er op de achtergrond gebeurt sinds de Trump claim dat hij UFO files zal disclosen, maar ik heb wel het idee dat er weer iets meer borrelt.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220726511
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:14 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik denk dat juist heel veel mensen automatisch denken UFO's = Aliens.

En dat is inmiddels toch ook wat veel insiders zeggen. Zelfs Grusch onder ede had het over recovered biologics.

En recent Burchett
[ x ]

Blijft gissen wat er op de achtergrond gebeurt sinds de Trump claim dat hij UFO files zal disclosen, maar ik heb wel het idee dat er weer iets meer borrelt.
Er lijkt inderdaad wat te borrelen, zag nu op X dat Grush heeft gezegd dat binnen 60-90 dagen disclosure gaat escaleren....
I want to believe...
pi_220728271
twitter


Ik vertrouw deze mensen dan toch meer. Teveel MAGA en geloofsgekkies die het onderwerp kapen momenteel. Kan het daardoor niet serieus meer nemen om eerlijk te zijn.
pi_220728935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 09:56 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Er lijkt inderdaad wat te borrelen, zag nu op X dat Grush heeft gezegd dat binnen 60-90 dagen disclosure gaat escaleren....
Nah ik verwacht geen geen escalatie of ophef. Net als de Epstein-files zal het druppelsgewijs gefragmenteerd naar buiten komen. Af en toe eens een artikeltje hier en daar, maar de overview zullen we zelf moeten maken.
pi_220731051
Zo'n belangrijke en ingrijpende kwestie gaan ze natuurlijk benutten om een eigen agenda te dienen, een agenda waar bijvoorbeeld Ronald Reagan eerder al naar verwees.
pi_220733765
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 16:13 schreef Bananenbennie het volgende:

[..]
Nah ik verwacht geen geen escalatie of ophef. Net als de Epstein-files zal het druppelsgewijs gefragmenteerd naar buiten komen. Af en toe eens een artikeltje hier en daar, maar de overview zullen we zelf moeten maken.
Ik hoop dat we ongelijk hebben, maar snap wat je zegt.
Er lijkt wel wat meer en breder aandacht te zijn (of misschien lijkt dat wel zo, omdat we wel interesse in het onderwerp tonen dan the general public).
Er zijn in ieder geval mensen mee bezig en publiekelijk zich erover uitlaten, die niet direct als wappies of conspiracy denkers weggezet kunnen worden.
I want to believe...
pi_220739551
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 00:23:46 #59
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220740649
UFO file release begint morgen volgens Corbell, en heel Twitter praat hem al na..

Nou, we zullen zien..

twitter


Al was het account achter de Age of Disclosure docu iets eerder met dit bericht. Weten we wie daarachter zit?

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220743639
Benieuwd wat ze vandaag voor ons hebben. Zal wel weer een nothing burger zijn.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 13:04:58 #61
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220743719
Als ik dit zo lees en Grusch behoor, is mijn vermoeden dat we die "interesting, but don't certainly prove the case" videos mogelijk te zien krijgen. Wat weer een killer voor het momentum (als dat er al is) zal zijn.

twitter


Maar laten we reëel zijn, als er ook maar één bewijsstuk bij zou zitten dat overduidelijk aantoont dat we hier met onbekende technieken en mogelijk 'aliens' te maken hebben, dan kom je niet met een release op een vrijdagmiddag zonder een persconferentie oid.

twitter


[ Bericht 41% gewijzigd door Brave_Sir_Robin op 08-05-2026 13:17:32 ]
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 13:11:41 #62
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220743761
8 am EST is 14:00 uur hiero.

twitter


'and then I told them I would release the UFO files'


https://twitter.com/realannapaulina/status/2052579158962692403

Ellende is natuurlijk wel dat dit alles gebeurt onder Trump, waardoor het sowieso allemaal minder serieus wordt genomen. Zonder Trump zouden we dit niet hebben, mét Trump is het niet serieus..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:17:55 #63
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220744154
Er is een eerste release. 162 files.

twitter


Paar files kort de metadata van bekeken.
- ooggetuigenverklaringen van 1947 tot 1968
- Franse Cometa rapport
- NASA transscript van UFO sighting tijdens een missie

Maar eens afwachten wat de community ontdekt in deze hoop.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220744217
De foto's zijn in ieder geval weinig indrukwekkend. Dezelfde onduidelijke foto's met wat zwarte stippen.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:29:02 #65
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220744234
https://www.war.gov/UFO/#(...)Middle-East-May-2022

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:27 schreef Simmertje het volgende:
De foto's zijn in ieder geval weinig indrukwekkend. Dezelfde onduidelijke foto's met wat zwarte stippen.
Kom deze tegen, vind ik wel interessant. Klik voor grotere versie.


https://www.war.gov/UFO/#NASA-UAP-VM4-Apollo-12-1969
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 14:29:12 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220744236
* Jan_Onderwater neemt een bak popcorn, leunt ontspannen achterover en lurkt milkshake.
pi_220744254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
https://www.war.gov/UFO/#(...)Middle-East-May-2022
[..]
Kom deze tegen, vind ik wel interessant. Klik voor grotere versie.

[ afbeelding ]
Wilde net posten dat ik alleen de Apollo missie foto's interessant vind aangezien er niets anders door de lucht kan vliegen op zo'n moment. De anno nu foto's met zwarte stippen kan echt vanalles zijn.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 15:04:25 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220744479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wilde net posten dat ik alleen de Apollo missie foto's interessant vind aangezien er niets anders door de lucht kan vliegen op zo'n moment. De anno nu foto's met zwarte stippen kan echt vanalles zijn.
Nee, de Sovjet sonde luna 15 was te zien voorbij te vliegen op de beelden van de Apollo 11, en Collins vloog ook baantjes om de maan in de CMC
pi_220744487
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 15:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, de Sovjet sonde luna 15 was te zien voorbij te vliegen op de beelden van de Apollo 11
Bij de maan ja? Dat wist ik niet, maar dat zouden ze dan meteen wel weten toch.
pi_220744505
"A transcript of communications between Apollo 17 operators released in the disclosure Friday details the operators' exchange over the unknown phenomenon.

"'Now we've got a few very bright particles or fragments or something that go drifting by as we maneuver,' an operator told the command center.

'Roger. Understand,' the center replied.

"'There's a whole bunch of big ones on my window down there - just bright. It looks like the Fourth of July out of Ron's window,' another operator added.

"'Yes. Now you can see some of them in shape. They're very jagged, angular fragments that are tumbling,' the first operator said.
pi_220745030
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:17 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Er is een eerste release. 162 files.

[ x ]

Paar files kort de metadata van bekeken.
- ooggetuigenverklaringen van 1947 tot 1968
- Franse Cometa rapport
- NASA transscript van UFO sighting tijdens een missie

Maar eens afwachten wat de community ontdekt in deze hoop.
Er heeft iemand nog een baantje nodig?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220745047
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
* Jan_Onderwater neemt een bak popcorn, leunt ontspannen achterover en lurkt milkshake.
Hoe kijk jij hier tegenaan eigenlijk? Ik verwacht vooralsnog geen smoking gun maar als we congresleden moeten geloven zijn die er wel.

Wat iemand anders al zei hier. Aan de ene kant kon je dit verwachten van Trump maar aan de andere kant: het is Trump. Dat maakt het al snel dubieus.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:01:39 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220745120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 16:44 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hoe kijk jij hier tegenaan eigenlijk? Ik verwacht vooralsnog geen smoking gun maar als we congresleden moeten geloven zijn die er wel.

Wat iemand anders al zei hier. Aan de ene kant kon je dit verwachten van Trump maar aan de andere kant: het is Trump. Dat maakt het al snel dubieus.
Ik denk dat ik meer kans de Eurojackpotlotto te winnen dan dat er ineens bewijs komt van buitenaards bezoek
pi_220745232
Als er inderdaad baanbrekend, niet te weerleggen materiaal bestaat. Of een zorgwekkend besef bestaat bij overheden die weten dat er in de basis iets onheilspellends aan de hand is wat de meeste mensen niet goed kunnen verwerken.

Weet ik veel ...
- Misschien is deze planeet bezet.
- Het leven is een groot Alien experiment
- Er staat iets gigantisch te gebeuren.
- insert etc. etc.

In ieder geval iets dat grote psychologische veranderingen in de wereld zal teweeg brengen als men FULL disclosure zou plegen via de media. Religies overhoop zal gooien. Mensen in paniek zal doen raken.
Dan moet dat eerst langzaam psychologisch "inwerken" bij de meeste mensen voordat men met 4K beelden aan komt zetten.

Dan mag het allemaal niet te spectaculair en geloofwaardig worden gebracht.

Ik begrijp anders niet waarom:

- het UAP verhaal aan de ene kant al jaren redelijk officieel wordt gepusht.
(Hearings, getuigen, senatoren, Obama, Trump etc. etc.
- Maar men aan de andere kant fanatiek heel veel moeite doet het ongeloofwaardig te houden.
(Weer een zooitje kut video's)
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:29:26 #76
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220745236
twitter


Zoals verwacht vooral korrelige orbs in onduidelijke omgevingen.

Wel interessant om te weten wat het zou kunnen zijn, maar dit heeft geen wauw factor.

Van deze blijft die bij de windmolens me het meest bij.
https://www.war.gov/UFO/#(...)eport-INDOPACOM-2024

Vooral omdat de achtergrond wat context geeft. Al blijft de diepte niet in te schatten. Hoever is de orb van de windmolens?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:39:53 #77
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220745343
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:29 schreef Monomeism het volgende:
Als er inderdaad baanbrekend, niet te weerleggen materiaal bestaat. Of een zorgwekkend besef bestaat bij overheden die weten dat er in de basis iets onheilspellends aan de hand is wat de meeste mensen niet goed kunnen verwerken.

Weet ik veel ...
- Misschien is deze planeet bezet.
- Het leven is een groot Alien experiment
- Er staat iets gigantisch te gebeuren.
- insert etc. etc.

In ieder geval iets dat grote psychologische veranderingen in de wereld zal teweeg brengen als men FULL disclosure zou plegen via de media. Religies overhoop zal gooien. Mensen in paniek zal doen raken.
Dan moet dat eerst langzaam psychologisch "inwerken" bij de meeste mensen voordat men met 4K beelden aan komt zetten.

Dan mag het allemaal niet te spectaculair en geloofwaardig worden gebracht.

Ik begrijp anders niet waarom:

- het UAP verhaal aan de ene kant al jaren redelijk officieel wordt gepusht.
(Hearings, getuigen, senatoren, Obama, Trump etc. etc.
- Maar men aan de andere kant fanatiek heel veel moeite doet het ongeloofwaardig te houden.
(Weer een zooitje kut video's)
Ja eens.

Waar zit het omslagpunt qua geloofwaardig bewijsmateriaal. Waar zelfs een Jan Onderwater van opkijkt.

Of het is er wel, maar het is te impactvol om te brengen, ze durven het niet.
Of het is er niet, maar waar hebben al die getuigen - hoogwaardig, onder ede, geloofwaardig en alles - het dan over.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220745393
Ik vind het wel leuk hoor, ook die Apollo dingen. Misschien zijn er wel 'weersfenomenen' in de ruimte/maan waar we echt totaal nog geen idee van hebben.

Die 'orb' rondom die windmolens is ook heel bijzonder.

Maar dit gaat niet het enige zijn hé. Dinges zei al dat het een slow drip wordt. Misschien in stapjes verder.

Ik vind de GIMBAL video nog altijd het beste.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:51:36 #79
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220745435
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:29 schreef Monomeism het volgende:
Als er inderdaad baanbrekend, niet te weerleggen materiaal bestaat. Of een zorgwekkend besef bestaat bij overheden die weten dat er in de basis iets onheilspellends aan de hand is wat de meeste mensen niet goed kunnen verwerken.

Weet ik veel ...
- Misschien is deze planeet bezet.
- Het leven is een groot Alien experiment
- Er staat iets gigantisch te gebeuren.
- insert etc. etc.

In ieder geval iets dat grote psychologische veranderingen in de wereld zal teweeg brengen als men FULL disclosure zou plegen via de media. Religies overhoop zal gooien. Mensen in paniek zal doen raken.
Dan moet dat eerst langzaam psychologisch "inwerken" bij de meeste mensen voordat men met 4K beelden aan komt zetten.

Dan mag het allemaal niet te spectaculair en geloofwaardig worden gebracht.

Ik begrijp anders niet waarom:

- het UAP verhaal aan de ene kant al jaren redelijk officieel wordt gepusht.
(Hearings, getuigen, senatoren, Obama, Trump etc. etc.
- Maar men aan de andere kant fanatiek heel veel moeite doet het ongeloofwaardig te houden.
(Weer een zooitje kut video's)
De leier van dat het niet naar buiten wordt gebracht om de redenen die je noemt en nog een stel meer is natuurlijk een cirkelredenering
  vrijdag 8 mei 2026 @ 17:53:55 #80
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220745452
Look at were we are.

Had ik niet verwacht toen ik 5 jaar geleden het topic opende. De POTUS die UFO en Alien documenten vrijgeeft..
(helaas maakt de invulling van de POTUS nogal uit..)



twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220745514
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik denk dat ik meer kans de Eurojackpotlotto te winnen dan dat er ineens bewijs komt van buitenaards bezoek
Aha. De Aarde is plat. Punt.

Ik zie het anders. Hoe meer er naar buiten komt, hoe meer het gebruikt kan worden voor onderzoek. Realiseer ook dat bij de militaire waarnemingen en vaak niet alleen om beeld gaat maar ook om radar gegevens.

Onderzoek van Dr. Beatriz Villarroel incl peer review gelezen toevallig? Jij wilde wetenschappelijk onderbouwing. En nee die zegt niet wat het is maar wel dat het intelligent lijkt te zijn.

[ Bericht 27% gewijzigd door alpeko op 08-05-2026 18:11:26 ]
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:07:22 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220745522
Zou het niet om te smullen zijn wanneer Trump hiermee onbedoeld geheime Amerikaanse militaire projecten mee onthult?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:09:20 #83
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220745534
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:06 schreef alpeko het volgende:

[..]
Aha. De Aarde is plat. Punt.
Zullen we gewoon ff afwachten op wat er naar buiten komt? Je vroeg naar mijn verwachtingen en gaf je deze.
pi_220745563
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zullen we gewoon ff afwachten op wat er naar buiten komt? Je vroeg naar mijn verwachtingen en gaf je deze.
Onderzoek van Dr Beatriz Villarroel is al een tijdje uit natuurlijk. Maar vooruit. We wachten af op of er iets boeiends bij zit en dan verschuiven we de doelpalen gewoon nogmaals.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 08-05-2026 18:21:47 ]
pi_220745569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Look at were we are.

Had ik niet verwacht toen ik 5 jaar geleden het topic opende. De POTUS die UFO en Alien documenten vrijgeeft..
(helaas maakt de invulling van de POTUS nogal uit..)

[ afbeelding ]

[ x ]
Het is echt best veel. Lang niet alles heeft iedereen gezien, bovendien ook veel andere files.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220745580
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou het niet om te smullen zijn wanneer Trump hiermee onbedoeld geheime Amerikaanse militaire projecten mee onthult?
Alles kan. Het zijn ten slotte UAP's.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 18:43:52 #87
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220745737
Volgens Burchett is deze eerste drop een grote hoeveelheid, maar komt er ook nog 'holy crap' materiaal..

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220745776
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Volgens Burchett is deze eerste drop een grote hoeveelheid, maar komt er ook nog 'holy crap' materiaal..

[ x ]
Ja, deze bedoelde ik. Burchett heeft ze ten slotte ook gezien immers.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:34:20 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220746067
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Volgens Burchett is deze eerste drop een grote hoeveelheid, maar komt er ook nog 'holy crap' materiaal..

[ x ]
Het is niet waar dat “the feds” het bestaan van deze files altijd heeft ontkent. Maar dat roepen en trump adoreren omdat ie tegen de “deep state” opstaat maakt het natuurlijk wel spannender klinken. Bovendien leidt het allemaal af van de “andere files” nietwaar?
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:40:17 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220746111
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 18:15 schreef alpeko het volgende:

[..]
Onderzoek van Dr Beatriz Villarroel is al een tijdje uit natuurlijk. Maar vooruit. We wachten af op of er iets boeiends bij zit en dan verschuiven we de doelpalen gewoon nogmaals.
Dr. Beatriz Villarroel publiceerde onderzoek naar “transient” lichtflitsen op oude astronomische fotoplaten van vóór het ruimtetijdperk, vooral uit de Palomar Sky Survey. Juist de interpretatie van die flitsen als mogelijk kunstmatige objecten in een baan om de aarde — en hun vermeende verband met historische UFO/UAP-meldingen — bracht UFO-gelovers in rep en roer.
Haar groep analyseerde gedigitaliseerde fotoplaten uit de jaren 1950 en zocht naar kortdurende lichtverschijnselen die verschijnen en weer verdwijnen. Volgens de populaire UFO-uitleg zouden sommige van die verschijnselen kunnen wijzen op objecten vóór Sputnik, dus vóór mensen satellieten lanceerden.
De sensatie zat minder in een “bevestigd buitenaards bewijs” dan in de suggestie dat er al vóór de ruimtevaart iets in de buurt van de aarde zichtbaar was. Dat gaf UFO-communities munitie om te zeggen dat de academische wereld mogelijk naar echte anomalieën kijkt in plaats van alleen naar ruis of stof op platen.

De berichtgeving in UFO-kanalen is vaak veel stelliger dan de wetenschappelijke conclusie zelf. De kern van het onderzoek is astronomische data-analyse; de stap naar “UFO’s” of “buitenaardse objecten” is vooral een interpretatie van fans en commentatoren, niet automatisch de bewezen uitkomst van het werk zelf.

Haar voorzichtige wetenschappelijke conclusie was niet “we hebben aliens bewezen”, maar eerder dat een deel van de onderzochte transiënte lichtpunten op oude Palomar-fotoplaten lijkt samen te hangen met echte, reflecterende objecten en dat die statistisch opvallende patronen vertonen, onder meer rond de aarde, in de schaduw van de aarde en bij historische gebeurtenissen zoals nucleaire tests.
Ze concludeerde dus dat de data niet goed passen bij gewone verklaringen zoals willekeurige plaatfouten of toevallige ruis, en dat er mogelijk fysieke objecten achter zitten.
Maar de stap naar “buitenaardse technologie” is vooral hoe UFO- en UAP-enthousiastelingen het werk interpreteren; dat is niet hetzelfde als een definitief bewezen wetenschappelijke conclusie.
In gewone taal: Villarroel zei in essentie dat er in de historische astronomische gegevens iets raars zit dat serieus onderzoek verdient, maar niet dat de aanwezigheid van aliens al onomstotelijk vaststaat.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:42:55 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220746138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Haar voorzichtige wetenschappelijke conclusie was niet “we hebben aliens bewezen”, maar eerder dat een deel van de onderzochte transiënte lichtpunten op oude Palomar-fotoplaten lijkt samen te hangen met echte, reflecterende objecten en dat die statistisch opvallende patronen vertonen, onder meer rond de aarde, in de schaduw van de aarde en bij historische gebeurtenissen zoals nucleaire tests.
Dat is precies ook wat er zo bijzonder aan is. Ik denk dat jij een heleboel dingen bij anderen invult waar het hier totaal niet over gaat. No fucking way dat aliens bewezen zijn. Welke idioot beweerd dat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220746143
quote:
En de studie is een keer of 2-3 gerepliceerd inmiddels. Zelfde resultaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:51:45 #94
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220746216
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dr. Beatriz Villarroel publiceerde onderzoek naar “transient” lichtflitsen op oude astronomische fotoplaten van vóór het ruimtetijdperk, vooral uit de Palomar Sky Survey. Juist de interpretatie van die flitsen als mogelijk kunstmatige objecten in een baan om de aarde — en hun vermeende verband met historische UFO/UAP-meldingen — bracht UFO-gelovers in rep en roer.
Haar groep analyseerde gedigitaliseerde fotoplaten uit de jaren 1950 en zocht naar kortdurende lichtverschijnselen die verschijnen en weer verdwijnen. Volgens de populaire UFO-uitleg zouden sommige van die verschijnselen kunnen wijzen op objecten vóór Sputnik, dus vóór mensen satellieten lanceerden.
De sensatie zat minder in een “bevestigd buitenaards bewijs” dan in de suggestie dat er al vóór de ruimtevaart iets in de buurt van de aarde zichtbaar was. Dat gaf UFO-communities munitie om te zeggen dat de academische wereld mogelijk naar echte anomalieën kijkt in plaats van alleen naar ruis of stof op platen.

De berichtgeving in UFO-kanalen is vaak veel stelliger dan de wetenschappelijke conclusie zelf. De kern van het onderzoek is astronomische data-analyse; de stap naar “UFO’s” of “buitenaardse objecten” is vooral een interpretatie van fans en commentatoren, niet automatisch de bewezen uitkomst van het werk zelf.

Haar voorzichtige wetenschappelijke conclusie was niet “we hebben aliens bewezen”, maar eerder dat een deel van de onderzochte transiënte lichtpunten op oude Palomar-fotoplaten lijkt samen te hangen met echte, reflecterende objecten en dat die statistisch opvallende patronen vertonen, onder meer rond de aarde, in de schaduw van de aarde en bij historische gebeurtenissen zoals nucleaire tests.
Ze concludeerde dus dat de data niet goed passen bij gewone verklaringen zoals willekeurige plaatfouten of toevallige ruis, en dat er mogelijk fysieke objecten achter zitten.
Maar de stap naar “buitenaardse technologie” is vooral hoe UFO- en UAP-enthousiastelingen het werk interpreteren; dat is niet hetzelfde als een definitief bewezen wetenschappelijke conclusie.
In gewone taal: Villarroel zei in essentie dat er in de historische astronomische gegevens iets raars zit dat serieus onderzoek verdient, maar niet dat de aanwezigheid van aliens al onomstotelijk vaststaat.
Geef je de prompt ook even? Ruikt naar wat sturing van AI.

Mijn prompt aan Claude:
Dr Beatriz Villarroel, haar onderzoek naar vroege UAP's intrigeert mij enorm. Wat is de laatste stand van zaken? Zijn er al peer-reviews geweest of vergelijkbare onderzoeken? Wat kun je erover vertellen?

Antwoord:
Heel interessant onderwerp! Hier is een uitgebreid overzicht van de actuele stand van zaken:

Dr. Beatriz Villarroel & het VASCO-project

Wie is ze?

Dr. Beatriz Villarroel is een Zweeds-Chileense astrofysica die een stille revolutie teweegbrengt: ze behandelt onverklaarde transients niet als tabloidvoer, maar als legitieme astrofysische data. Ze is verbonden aan het Nordic Institute for Theoretical Physics in Stockholm.

Het VASCO-project (kern van haar werk)

Haar project — VASCO (*Vanishing & Appearing Sources during a Century of Observations*) — is deceptief eenvoudig: vergelijk oude fotografische hemelplaten met moderne opnamen. Het doel? Zien wat er veranderd is. In dat proces ontdekten ze iets onverwachts: sterren die verschijnen en verdwijnen zonder verklaring.

Het project begon in 2017. Er zijn inmiddels 15.593 kandidaat-afbeeldingsparen onderzocht — ongeveer 10% van alle kandidaten — waaruit 798 objecten als "verdwijnend" zijn geclassificeerd.

De twee grote papers van oktober 2025

In oktober 2025 publiceerde ze twee spraakmakende peer-reviewed papers:

Paper 1 — Nucleaire tests & UAP-correlatie *(Scientific Reports)*

Onderzocht werden korte, sterlichte transients in de eerste Palomar Observatory Sky Survey (POSS-I), uitgevoerd vóór de lancering van de eerste kunstmaan. De onderzoekers testten de hypothese dat sommige transients samenhangen met kernwapenproeven of UAP-meldingen. Ze analyseerden dagelijkse data over 2.718 dagen (november 1949 – april 1957).

Het opvallendste resultaat: een statistisch verband tussen de nachten waarop transients werden gedetecteerd en data van kernwapenproeven. Er werd ook een zwakkere, maar statistisch significante correlatie gevonden met het dagelijkse aantal UAP-meldingen.

Paper 2 — Uitgelijnde meervoudige transients *(Publications of the Astronomical Society of the Pacific)*

In deze paper zoeken Villarroel en een groot team naar interne structuur in de platen die verwacht zou worden van speculaire reflecties — glinstering — van objecten in de nabije-aardomloopbaan. Ze benadrukken "uitgelijnde meervoudige transient-events": meerdere puntachtige flitsen op één lijn binnen één enkele belichting. In het huidige satelliet-tijdperk is uitgelijnde glinstering een bekende handtekening van objecten met een gedeelde baangeometrie.

Villarroel zegt hierover: "Vandaag de dag weten we dat korte lichtflitsen vaak zonreflecties zijn van vlakke, hoogglanzende objecten in een baan om de Aarde, zoals satellieten en ruimtepuin. Maar de fotografische platen die in VASCO zijn geanalyseerd, zijn genomen vóórdat mensen satellieten in de ruimte hadden."

Het cruciaal probleem: de flitsen verschenen vóór de lancering van Sputnik 1 in 1957.

Peer review & wetenschappelijke kritiek

**Ja, er zijn peer reviews geweest** — en ook kritische reacties:

*Scientific Reports* vereist peer review door anonieme experts — vaak 2–3 astronomen of statistici — die de methoden, data en conclusies grondig toetsen.

De papers werden aanvankelijk geweigerd op arXiv, wat Villarroel als institutionele weerstand ervaart.

Er is inmiddels ook een kritisch antwoord-paper verschenen: een groep onderzoekers (Watters et al., 2026) publiceerde een kritische evaluatie van de beweringen. Villarroel's team reageerde daarop met een weerwoord, stellend dat de analyses van Watters et al. geen foutschattingen of foutpropagatie bevatten, wat de interpreteerbaarheid van hun nulresultaten beperkt. Ze concluderen dat de hoofdbevindingen van de 2025-papers niet ontkracht worden door de analyses van Watters et al.

Wat zeggen sceptici?
De papers erkennen zelf dat correlatie geen causaliteit is, en presenteren interpretaties die variëren van alledaagse atmosferische effecten tot meer speculatieve ideeën. De fundamentele vraag blijft: kijken we naar een fysiek fenomeen, of naar een vertekende historische dataset die bestaat uit oude platen, onregelmatige waarnemingscadans, en ruis in sociologische rapportagestromen?

Erkenning

Villarroel ontving de L'Oréal-UNESCO *For Women in Science*-prijs in Zweden in 2021 voor haar VASCO-werk, gevolgd door de internationale "Rising Talents"-prijs in 2022 — als eerste Zweedse ooit.

Samengevat:
Het is serieuze wetenschap, gepubliceerd in gerenommeerde tijdschriften, maar de gemeenschap is verdeeld. De data zijn intrigerend; de mechanismen blijven onduidelijk. Het debat is nu volop gaande in de wetenschappelijke literatuur — precies zoals het hoort.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 19:55:44 #95
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220746249
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het is niet waar dat “the feds” het bestaan van deze files altijd heeft ontkent. Maar dat roepen en trump adoreren omdat ie tegen de “deep state” opstaat maakt het natuurlijk wel spannender klinken. Bovendien leidt het allemaal af van de “andere files” nietwaar?
Ik ben zeker ook geen fan van het kapen van het onderwerp door MAGA lieden. En focus liever op hetgeen er wordt opgeleverd. Als Epstein paniek er toe leidt dat er UFO disclosure komt.. zou een interessante wending in de wereldgeschiedenis zijn.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:19:24 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220746421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Ik ben zeker ook geen fan van het kapen van het onderwerp door MAGA lieden. En focus liever op hetgeen er wordt opgeleverd. Als Epstein paniek er toe leidt dat er UFO disclosure komt.. zou een interessante wending in de wereldgeschiedenis zijn.
Dan moet je dat soort tweets ook niet posten
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:32:37 #97
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220746526
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dan moet je dat soort tweets ook niet posten
Dat mag ik lekker zelf weten. Ik post info en de bron erbij.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220746564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dr. Beatriz Villarroel publiceerde onderzoek naar “transient” lichtflitsen op oude astronomische fotoplaten van vóór het ruimtetijdperk, vooral uit de Palomar Sky Survey. Juist de interpretatie van die flitsen als mogelijk kunstmatige objecten in een baan om de aarde — en hun vermeende verband met historische UFO/UAP-meldingen — bracht UFO-gelovers in rep en roer.
Haar groep analyseerde gedigitaliseerde fotoplaten uit de jaren 1950 en zocht naar kortdurende lichtverschijnselen die verschijnen en weer verdwijnen. Volgens de populaire UFO-uitleg zouden sommige van die verschijnselen kunnen wijzen op objecten vóór Sputnik, dus vóór mensen satellieten lanceerden.
De sensatie zat minder in een “bevestigd buitenaards bewijs” dan in de suggestie dat er al vóór de ruimtevaart iets in de buurt van de aarde zichtbaar was. Dat gaf UFO-communities munitie om te zeggen dat de academische wereld mogelijk naar echte anomalieën kijkt in plaats van alleen naar ruis of stof op platen.

De berichtgeving in UFO-kanalen is vaak veel stelliger dan de wetenschappelijke conclusie zelf. De kern van het onderzoek is astronomische data-analyse; de stap naar “UFO’s” of “buitenaardse objecten” is vooral een interpretatie van fans en commentatoren, niet automatisch de bewezen uitkomst van het werk zelf.

Haar voorzichtige wetenschappelijke conclusie was niet “we hebben aliens bewezen”, maar eerder dat een deel van de onderzochte transiënte lichtpunten op oude Palomar-fotoplaten lijkt samen te hangen met echte, reflecterende objecten en dat die statistisch opvallende patronen vertonen, onder meer rond de aarde, in de schaduw van de aarde en bij historische gebeurtenissen zoals nucleaire tests.
Ze concludeerde dus dat de data niet goed passen bij gewone verklaringen zoals willekeurige plaatfouten of toevallige ruis, en dat er mogelijk fysieke objecten achter zitten.
Maar de stap naar “buitenaardse technologie” is vooral hoe UFO- en UAP-enthousiastelingen het werk interpreteren; dat is niet hetzelfde als een definitief bewezen wetenschappelijke conclusie.
In gewone taal: Villarroel zei in essentie dat er in de historische astronomische gegevens iets raars zit dat serieus onderzoek verdient, maar niet dat de aanwezigheid van aliens al onomstotelijk vaststaat.
Mooi stukje AI
  vrijdag 8 mei 2026 @ 20:36:49 #99
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_220746566
Voor de balans tegenover MAGA, Schumer laat zich er ook over uit.

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_220747230
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De leier van dat het niet naar buiten wordt gebracht om de redenen die je noemt en nog een stel meer is natuurlijk een cirkelredenering
Het zal de bedoeling zijn. Er valt niet meer te doen dan hypothetiseren. Het dichtste kom ik uit op het "conditioneren van de massa" en om die reden kom je automatisch in die cirkel. We worden bestookt met vermeende waarheden waar jij en ik geen vat op hebben, maar men doet er alles aan om ons te laten denken dat de rommel waar ze mee aan komen zetten geen echte bewijzen zijn. Dat is geen cirkel redenering maar waarneming. Simpelweg datgene wat we nu met eigen ogen zien. Jij roept zelf ook hard om bewijs en klaagt daarbij over het uitblijven daarvan.
Zonder al dat bestoken met beloften over UAP had jij je waarchijnlijk met dit onderwerp nog geen moment bezig gehouden. Met jou zijn er steeds meer mensen die hierover horen, of erover hebben gehoord. Dat is conditionering.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')