quote:UFO of UAP?
UAP staat voor 'unidentified anomalous phenomena', of 'ongeïdentificeerde afwijkende verschijnselen', een verzamelnaam voor objecten die in de lucht, de zee en de ruimte zijn waargenomen zonder dat duidelijk is wat het zijn of waar ze vandaan komen.
De term ufo is uit de gratie geraakt omdat die nog steeds een associatie met zich meedroeg van een samenzweerderige en paranoïde denkwijze. (bron)
SPOILER: Officiele omschrijving van UAP in de wetgeving van dec 2022Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sinds 2017 zijn er veel ontwikkelingen rondom UAP's geweest. Een beknopt overzicht:
• Het begon in dec 2017 met een artikel in de New York Times waaruit bleek dat het Pentagon al jaren een geheim UAP programma heeft: Glowing Auras and 'Black Money': The Pentagon's Mysterious U.F.O. Program
• Het Pentagon gaf in 2020 toe dat in 2017 gelekte filmpjes echt zijn:
• Rapporten van het Pentagon uit 2021 en 2022 bevestigen nog eens dat er veel UFO waarnemingen zijn onderzocht en dat er honderden onverklaard blijven.
• NASA doet in 2022 onderzoek naar UAP en stelt naar aanleiding hiervan in 2023 een directeur hiervoor aan.• Eind 2022 is er UAP wetgeving toegevoegd aan de Amerikaanse Defensie wet (NDAA). Hierdoor is er een nieuwe UFO-office opgericht, AARO, die jaarlijks een rapport moet uitbrengen.quote:In het nieuwe NASA-rapport worden uap's of ufo's "één van de grootste mysteries van onze planeet" genoemd.SPOILER: UAP klokkenluider regeling in wetgevingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• In februari 2023 veel aandacht voor een neergeschoten Chinese spionage ballon en drie onbekende objecten. Er zijn geen officiële verklaringen gegeven wat de objecten waren. Wel bijzondere uitspraken van geïnformeerde senatoren, zoals Blumenthal:• In juni 2023 blijkt de klokkenluider regeling uit de wetgeving al te werken. David Grusch komt naar voren met opmerkelijke claims in een artikel in The Debrief (door dezelfde journalisten als het 2017 NY Times verhaal) en in een interview voor NewsNation.quote:“The American people should be given more information. They're ready for it. They can handle it. And they need and deserve to know it.”
Bekijk deze YouTube-video
• In juli 2023 herhaalt Grusch zijn claims - onder ede - tijdens een public hearing.• Chuck Schumer, de Democratische meerderheidsleider van de Senaat, introduceert in augustus 2023 een aanpassing voor de Defensiewet voor 2024. Dit Schumer Amendement heeft de opmerkelijke naam: ''UAP Disclosure Act of 2023''. Volgens Schumer heeft het publiek het recht om meer te weten over onbekende technieken, niet-menselijke-intelligentie en onverklaarde fenomenen.quote:Zijn claims op basis van meer dan 40 getuigen-interviews:
• De US overheid heeft een decennialang programma waarin het geborgen UFO's verborgen houdt
• Ze zijn ook in het bezit van '[non-human] dead pilots' van deze UFO's.
• Er is een lange disinformatie campagne gaande.
• Schumer's voorstel wordt sterk afgezwakt aangenomen, een aantal senatoren is tegen. Maar Schumer geeft aan zich er niet bij neer te leggen. In de zomer van 2024 brengt hij samen met senator Rounds de UAPDA opnieuw in, met vrijwel gelijke inhoud.
• In november 2024 is er een nieuwe openbare hearing, dit keer met vier getuigen.Quotes van vooraanstaande figuren op dit gebied:quote:Verbergt de overheid bewust bewijs over UAP's voor het publiek?
o Timothy Gallaudet: "Yes, sir."
o Luis Elizondo: "100%."
o Michael Shellenberger: "Yes."
o Mike Gold: "Yes."
What do you believe UAP could be or are?
o Timothy Gallaudet: "Strong evidence that they are non-human higher intelligence."
o Lue Elizondo: "I echo my colleague's comment, Sir."
o Michael Shellenberger: "Genuinely do not know."
o Mike Gold: "Don't know but we must find out."
Meer quotes mooi op een rij:
https://ufoquotes.com/
Up-to-date tijdlijn van alles UFO's:
https://ufotimeline.com/
Podcast
Need to Know podcast
Misschien topictitel een keertje aanpassen? Dit is al de derde in de reeks met dezelfde naam.quote:
Tja, dat is weer lekker onduidelijk.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:28 schreef NoFoksGiven het volgende:
Wat ik eigenlijk nog niet gelezen heb, op welke wijze gaat Trump dit in gang zetten? Wordt het een formele Executive Order?
“ Trump doet opnieuw een poging af te leiden van Epstein”quote:Op zondag 22 februari 2026 11:59 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Misschien topictitel een keertje aanpassen? Dit is al de derde in de reeks met dezelfde naam.
'Pentagon krijgt opdracht om UFO-files te openbaren'
zoiets?
@:sp3c ?
Van wat ik er van lees, ook de personen eromheen, ziet het er best goed uit. Laten we het hopen. Ryan Graves is ook positief, Anna Paulina Luna, etc.quote:Op maandag 23 februari 2026 23:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Tja, dat is weer lekker onduidelijk.
Wel net dit bericht van the Office of the Director of National Intelligence.
"And soon, files related to alien and extraterrestrial life, UAPs, and UFOs."
[ x ]
Ik krijg wel heel erge AI vibes van dat filmpje btw..
Jan Onderwater doet een poging om af te leiden van UFO nieuws.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 09:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
“ Trump doet opnieuw een poging af te leiden van Epstein”
Op het moment dat er nieuws is, hebben we het daar over.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:01 schreef Perox het volgende:
[..]
Jan Onderwater doet een poging om af te leiden van UFO nieuws.
Don't feed the troll....maar..quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Op het moment dat er nieuws is, hebben we het daar over.
Dat Trump dit doet heeft imho alles te maken met zijn problemen. Op het moment dat duidelijk is dat er Aliens, geheime projecten of Chinese drones, whatever, de waarnemingen waren, dan is dat nieuws. Tot die tijd, guessing, en dat is geen nieuws.quote:Op woensdag 25 februari 2026 10:22 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Don't feed the troll....maar..
Het feit dat de President van de US dit plaatst en in gang wil zitten, is per definitie wél nieuws. Ondanks hoe jij over het topic denkt.
Maar als je het interview vervolgens terugkijkt zie je dat ze gewoon heel normaal reageert, het onderwerp serieus neemt en zelfs een vraag stelt over de wetgeving die is voorgesteld.quote:Hillary Clinton said that, after she repeatedly told House Republicans she did not know Jeffrey Epstein, their questions got “quite unusual, because I started being asked about UFOs and a series of questions about Pizzagate, one of the most vile, bogus conspiracy theories that was propagated on the internet”.
En vervolgens stelt ze dus zelf een vraag over de UFO Disclosure Act.quote:Q:
When you were running for president, John Podesta publicly stated that you would disclose these files with if given the chance, if you had been president. Are you pleased to see that these [UAP] files may be disclosed finally?
Clinton:
I am pleased. As I say, I think they have to be carefully scrutinized so that no national security information is disclosed. But this is an issue of real importance to so many people and I think whatever can be disclosed should be disclosed.
Q:
Was there a program that that specifically that that was referencing that you were aware of?
Clinton:
I was not. As you mentioned John Podesta, who was one of my advisors, was deeply interested in the issue and if I had been elected I certainly would have listened to his advice.
Ik had alleen het stukje gehoord uit haar perspraatje naderhand, zoals zovelen denk ik. Jammer dus weer, want behoorlijk misrepresenterend van haar reactie in het interview zelf.quote:Clinton:
This is sort of like off subject, but didn't you all require in the latest defense authorization that the UFO information has to be..
A:
They ripped it out. They killed it.
Clinton:
Oh, I thought that had gone through.
A:
That was my amendment and it got ripped out.
Clinton:
Oh, okay. Well, you've just.. I didn't know that. So, thank you for enlightening me.
https://nypost.com/2026/0(...)me-weird-f-king-s-t/quote:Congress demands Dept of War release 46 secret UFO videos: ‘You’re gonna see some weird f–king s–t’
Members of Congress are demanding 46 military videos from the Department of War which insiders say offer convincing proof that advanced, non-human craft are operating on Earth.
Rep. Anna Paulina Luna (R-Fla.) requested the long list of explosively titled files on Wednesday, which include 45 previously unreleased military clips.
The presence of Unidentified Aerial Phenomena “in and around the sensitive airspaces of US military installations poses a threat to the security of the armed forces and their readiness,” according to the April 1 letter addressed to Secretary Pete Hegseth.
Ja, was wel leuk, goed camera werkquote:Op zondag 5 april 2026 09:35 schreef Sjemmert het volgende:
Iemand de nieuwe Bob Lazar film al gezien ?
S4: The Bob Lazar Story
Ja, nice.quote:Op zondag 5 april 2026 08:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://nypost.com/2026/0(...)me-weird-f-king-s-t/
Laten we het hopen.
En ze lijkt ook aardig precies te weten wat er aan materiaal is:quote:we request the following videos be delivered as soon as possible but no later than April 14th, 2026
quote:Op maandag 6 april 2026 10:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ja, nice.
[..]
En ze lijkt ook aardig precies te weten wat er aan materiaal is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo heet ie? Kan m niet vinden.quote:Op zondag 5 april 2026 09:35 schreef Sjemmert het volgende:
Iemand de nieuwe Bob Lazar film al gezien ?
S4: The Bob Lazar Story
Ja zo heet ie idd.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:52 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Zo heet ie? Kan m niet vinden.
Amazon prime bedoel je?
Dat is 'em wel, geloof dat NL inderdaad geen toegang heeft via Prima. VPN of niet-NL account is ie wel beschikbaar.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:52 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Zo heet ie? Kan m niet vinden.
Amazon prime bedoel je?
Ik lees AARO en Corbell.. geen hoge verwachtingen.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.liberationtim(...)re-seen-ufo-material
Wie zien het pas als we het echt zien, maar toch, wie weet.
Dit is tot noch niet niet naar buiten gekomen? De deadline was 14 aprilquote:Op maandag 6 april 2026 10:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ja, nice.
[..]
En ze lijkt ook aardig precies te weten wat er aan materiaal is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 april 2026 22:01 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dit is tot noch niet niet naar buiten gekomen? De deadline was 14 april
What if.quote:Op zaterdag 18 april 2026 07:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Will be releasing very soon..
Dat hebben we vaker gehoord.
Maar hoe bijzonder is het dat de president van de USA dit zegt!
[ x ]
De documenten die worden vrijgegeven zullen waarschijnlijk neerkomen op iets als: “Het waren gewoon weerballonnen …”quote:Op zaterdag 18 april 2026 07:27 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Will be releasing very soon..
Dat hebben we vaker gehoord.
Maar hoe bijzonder is het dat de president van de USA dit zegt!
[ x ]
Ben er ook bang voor. Je kunt de interesse van mensen ook sturen door ze steeds openheid te beloven en uiteindelijk niks te leveren. Dan erodeert de vraag naar openheid en transparantie. Ik geloof nog steeds dat we de waarheid ooit te weten krijgen, maar niet via dit soort 'disclosure'. Het zal op een andere manier gaan.quote:Op zaterdag 18 april 2026 12:04 schreef Parafernalia het volgende:
Zou het nú dan écht gaan gebeuren?
Uiteraard niet
Het feit dat Mellon dit zegt geeft inderdaad wel enig vertrouwen.quote:Op donderdag 30 april 2026 08:26 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Christopher Mellon zegt dat er een "avalanche" aan materiaal uitkomt binnenkort. Hij heeft z'n contacten binnen die wereld, dus ik geloof hem hier wel. Ben blij dat hij het zegt.
Ik gok op een hoop ontmoetingen met grijze mannetjes die telkens vertelden dat Trump niks te doen had met Epstein.quote:Op donderdag 30 april 2026 08:26 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Christopher Mellon zegt dat er een "avalanche" aan materiaal uitkomt binnenkort. Hij heeft z'n contacten binnen die wereld, dus ik geloof hem hier wel. Ben blij dat hij het zegt.
Blijf jij maar lekker happen in je broodje nothingburgerquote:Op donderdag 30 april 2026 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik gok op een hoop ontmoetingen met grijze mannetjes die telkens vertelden dat Trump niks te doen had met Epstein.
Ik hoop ook dat er een keer echt zo'n niet te missen avalanche komt die er voor zorgt dat iedereen hier over gaat praten want ik heb het er maar niet meer over. Dit in tegenstelling tot zo'n 10 jaar geleden, toen ik hier nog gewoon durfde te beweren, en geloofde, dat er "binnenkort" echt van alles aan harde bewijzen over naar buiten zouden gaan komen. Maar dat duurt maar he? Het lijkt me wel heel interessant hoe de topics er dan over het algemeen uit gaan zien op FOK wanneer door zo'n verschuiving iedereen het er dan ineens over heeft. Want je zal het zien: Dan worden er ineens tal van andere topics over UAP geopend. Interessant om die reacties te lezen straks. Want dan heeft iedereen die je nooit eerder in dit bewuste topic zag er ineens verstand van, en hebben ze het "altijd al geweten".quote:Op donderdag 30 april 2026 08:26 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
Al wel 10 - 15 jaar kijk ik af en toe op een UFO forum of subreddit of wat dan ook over al die jaren, eens in de zoveel tijd kijk ik eens en het is altijd "Soon!"quote:Op vrijdag 1 mei 2026 13:57 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat er een keer echt zo'n niet te missen avalanche komt die er voor zorgt dat iedereen hier over gaat praten want ik heb het er maar niet meer over. Dit in tegenstelling tot zo'n 10 jaar geleden, toen ik hier nog gewoon durfde te beweren, en geloofde, dat er "binnenkort" echt van alles aan harde bewijzen over naar buiten zouden gaan komen. Maar dat duurt maar he? Het lijkt me wel heel interessant hoe de topics er dan over het algemeen uit gaan zien op FOK wanneer door zo'n verschuiving iedereen het er dan ineens over heeft. Want je zal het zien: Dan worden er ineens tal van andere topics over UAP geopend. Interessant om die reacties te lezen straks. Want dan heeft iedereen die je nooit eerder in dit bewuste topic zag er ineens verstand van, en hebben ze het "altijd al geweten".
Hearings, Pentagon videos, verandering van UFO naar UAP. Het is wel aan het bewegen hoor. Meer dan 10-15 jaar geleden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:13 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Al wel 10 - 15 jaar kijk ik af en toe op een UFO forum of subreddit of wat dan ook over al die jaren, eens in de zoveel tijd kijk ik eens en het is altijd "Soon!"
UFO gelovers zijn meesters van edging geloof ik, want wacht maar volgende maand is er dit en dan moeten ze het vrijgeven!
En daarna is het iemand anders die dan wel eens alle informatie naar buiten gaat gooien binnenkort!
Het houdt nooit op, het lijkt wel een doomsday cult die de klok elke keer weer verzet.
Het maakt mij ook niet uit, het is meer een observatie over al die jaren heen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hearings, Pentagon videos, verandering van UFO naar UAP. Het is wel aan het bewegen hoor. Meer dan 10-15 jaar geleden.
Maar who the fuck knows? Doe lekker je ding en wacht gewoon af. Misschien worden we teleurgesteld, misschien niet. Ik snap niet waarom mensen altijd zo obsessief hier mee bezig moeten zijn.
In die tijd werd er door Steven Greer, Stephen Bassett, Bob Dean, Stanton Friedman, Nick Pope, etc. sterk de indruk gewekt dat het allemaal "binnenkort" wel eens zou gaan gebeuren. Vooral de eerste twee genoemden. Stephen Bassett (Ook wel "Steve" Bassett) had het zelfs regelmatig over: This Year. En hij organiseerde in 2013 "the Citizens Hearing of Disclosure" die buiten beeld toch het een en ander heeft veroorzaakt in het Pentagon. Dus die UFO community nam die spanning en hoge verwachtingen logischer wijze over. Overheden echter gaven tot rond 2018 nooit thuis en alles moest van buiten worden bewogen. Nu er inderdaad veel meer van overheidswege in beweging lijkt te komen, zou het een stuk vloeiender moeten gaan verlopen zou je zeggen. Dus ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:13 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Al wel 10 - 15 jaar kijk ik af en toe op een UFO forum of subreddit of wat dan ook over al die jaren, eens in de zoveel tijd kijk ik eens en het is altijd "Soon!"
UFO gelovers zijn meesters van edging geloof ik, want wacht maar volgende maand is er dit en dan moeten ze het vrijgeven!
En daarna is het iemand anders die dan wel eens alle informatie naar buiten gaat gooien binnenkort!
Het houdt nooit op, het lijkt wel een doomsday cult die de klok elke keer weer verzet.
Volgens mij is het heel simpel: UAP = unidentified aerial phenomena.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 14:46 schreef Simmertje het volgende:
Het is nog steeds niet een onderwerp die ik op tafel gooi op een feestje met vrienden erbij . Daarvoor moet er toch echt een keer bewijs komen wat zelfs de grootste skeptici niet kunnen negeren. Wie weet met de files die eraan komen, maar verwacht toch eigenlijk weer een "meh" gevoel.
Reverse engineering vermoed ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij is het heel simpel: UAP = unidentified aerial phenomena.
Dat kan van alles zijn. Denk dat niemand daadwerkelijk invult dat het buitenaards is. Het is slechts een hypothese. Neem bijv die GIMBAL video of de Tic Tac Case van cmd. David Fravor. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat zoiets kan zijn en ik denk bijna niemand.
Ik denk dat juist heel veel mensen automatisch denken UFO's = Aliens.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 18:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij is het heel simpel: UAP = unidentified aerial phenomena.
Dat kan van alles zijn. Denk dat niemand daadwerkelijk invult dat het buitenaards is. Het is slechts een hypothese. Neem bijv die GIMBAL video of de Tic Tac Case van cmd. David Fravor. Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat zoiets kan zijn en ik denk bijna niemand.
Er lijkt inderdaad wat te borrelen, zag nu op X dat Grush heeft gezegd dat binnen 60-90 dagen disclosure gaat escaleren....quote:Op zondag 3 mei 2026 17:14 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik denk dat juist heel veel mensen automatisch denken UFO's = Aliens.
En dat is inmiddels toch ook wat veel insiders zeggen. Zelfs Grusch onder ede had het over recovered biologics.
En recent Burchett
[ x ]
Blijft gissen wat er op de achtergrond gebeurt sinds de Trump claim dat hij UFO files zal disclosen, maar ik heb wel het idee dat er weer iets meer borrelt.
Nah ik verwacht geen geen escalatie of ophef. Net als de Epstein-files zal het druppelsgewijs gefragmenteerd naar buiten komen. Af en toe eens een artikeltje hier en daar, maar de overview zullen we zelf moeten maken.quote:Op woensdag 6 mei 2026 09:56 schreef NoFoksGiven het volgende:
[..]
Er lijkt inderdaad wat te borrelen, zag nu op X dat Grush heeft gezegd dat binnen 60-90 dagen disclosure gaat escaleren....
Ik hoop dat we ongelijk hebben, maar snap wat je zegt.quote:Op woensdag 6 mei 2026 16:13 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Nah ik verwacht geen geen escalatie of ophef. Net als de Epstein-files zal het druppelsgewijs gefragmenteerd naar buiten komen. Af en toe eens een artikeltje hier en daar, maar de overview zullen we zelf moeten maken.
Kom deze tegen, vind ik wel interessant. Klik voor grotere versie.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:27 schreef Simmertje het volgende:
De foto's zijn in ieder geval weinig indrukwekkend. Dezelfde onduidelijke foto's met wat zwarte stippen.
Wilde net posten dat ik alleen de Apollo missie foto's interessant vind aangezien er niets anders door de lucht kan vliegen op zo'n moment. De anno nu foto's met zwarte stippen kan echt vanalles zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
https://www.war.gov/UFO/#(...)Middle-East-May-2022
[..]
Kom deze tegen, vind ik wel interessant. Klik voor grotere versie.
[ afbeelding ]
Nee, de Sovjet sonde luna 15 was te zien voorbij te vliegen op de beelden van de Apollo 11, en Collins vloog ook baantjes om de maan in de CMCquote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wilde net posten dat ik alleen de Apollo missie foto's interessant vind aangezien er niets anders door de lucht kan vliegen op zo'n moment. De anno nu foto's met zwarte stippen kan echt vanalles zijn.
Bij de maan ja? Dat wist ik niet, maar dat zouden ze dan meteen wel weten toch.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 15:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, de Sovjet sonde luna 15 was te zien voorbij te vliegen op de beelden van de Apollo 11
Er heeft iemand nog een baantje nodig?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:17 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Er is een eerste release. 162 files.
[ x ]
Paar files kort de metadata van bekeken.
- ooggetuigenverklaringen van 1947 tot 1968
- Franse Cometa rapport
- NASA transscript van UFO sighting tijdens een missie
Maar eens afwachten wat de community ontdekt in deze hoop.
Hoe kijk jij hier tegenaan eigenlijk? Ik verwacht vooralsnog geen smoking gun maar als we congresleden moeten geloven zijn die er wel.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 14:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
* Jan_Onderwater neemt een bak popcorn, leunt ontspannen achterover en lurkt milkshake.
Ik denk dat ik meer kans de Eurojackpotlotto te winnen dan dat er ineens bewijs komt van buitenaards bezoekquote:Op vrijdag 8 mei 2026 16:44 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hoe kijk jij hier tegenaan eigenlijk? Ik verwacht vooralsnog geen smoking gun maar als we congresleden moeten geloven zijn die er wel.
Wat iemand anders al zei hier. Aan de ene kant kon je dit verwachten van Trump maar aan de andere kant: het is Trump. Dat maakt het al snel dubieus.
Ja eens.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:29 schreef Monomeism het volgende:
Als er inderdaad baanbrekend, niet te weerleggen materiaal bestaat. Of een zorgwekkend besef bestaat bij overheden die weten dat er in de basis iets onheilspellends aan de hand is wat de meeste mensen niet goed kunnen verwerken.
Weet ik veel ...
- Misschien is deze planeet bezet.
- Het leven is een groot Alien experiment
- Er staat iets gigantisch te gebeuren.
- insert etc. etc.
In ieder geval iets dat grote psychologische veranderingen in de wereld zal teweeg brengen als men FULL disclosure zou plegen via de media. Religies overhoop zal gooien. Mensen in paniek zal doen raken.
Dan moet dat eerst langzaam psychologisch "inwerken" bij de meeste mensen voordat men met 4K beelden aan komt zetten.
Dan mag het allemaal niet te spectaculair en geloofwaardig worden gebracht.
Ik begrijp anders niet waarom:
- het UAP verhaal aan de ene kant al jaren redelijk officieel wordt gepusht.
(Hearings, getuigen, senatoren, Obama, Trump etc. etc.
- Maar men aan de andere kant fanatiek heel veel moeite doet het ongeloofwaardig te houden.
(Weer een zooitje kut video's)
De leier van dat het niet naar buiten wordt gebracht om de redenen die je noemt en nog een stel meer is natuurlijk een cirkelredeneringquote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:29 schreef Monomeism het volgende:
Als er inderdaad baanbrekend, niet te weerleggen materiaal bestaat. Of een zorgwekkend besef bestaat bij overheden die weten dat er in de basis iets onheilspellends aan de hand is wat de meeste mensen niet goed kunnen verwerken.
Weet ik veel ...
- Misschien is deze planeet bezet.
- Het leven is een groot Alien experiment
- Er staat iets gigantisch te gebeuren.
- insert etc. etc.
In ieder geval iets dat grote psychologische veranderingen in de wereld zal teweeg brengen als men FULL disclosure zou plegen via de media. Religies overhoop zal gooien. Mensen in paniek zal doen raken.
Dan moet dat eerst langzaam psychologisch "inwerken" bij de meeste mensen voordat men met 4K beelden aan komt zetten.
Dan mag het allemaal niet te spectaculair en geloofwaardig worden gebracht.
Ik begrijp anders niet waarom:
- het UAP verhaal aan de ene kant al jaren redelijk officieel wordt gepusht.
(Hearings, getuigen, senatoren, Obama, Trump etc. etc.
- Maar men aan de andere kant fanatiek heel veel moeite doet het ongeloofwaardig te houden.
(Weer een zooitje kut video's)
Aha. De Aarde is plat. Punt.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat ik meer kans de Eurojackpotlotto te winnen dan dat er ineens bewijs komt van buitenaards bezoek
Zullen we gewoon ff afwachten op wat er naar buiten komt? Je vroeg naar mijn verwachtingen en gaf je deze.quote:
Onderzoek van Dr Beatriz Villarroel is al een tijdje uit natuurlijk. Maar vooruit. We wachten af op of er iets boeiends bij zit en dan verschuiven we de doelpalen gewoon nogmaals.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zullen we gewoon ff afwachten op wat er naar buiten komt? Je vroeg naar mijn verwachtingen en gaf je deze.
Het is echt best veel. Lang niet alles heeft iedereen gezien, bovendien ook veel andere files.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Look at were we are.
Had ik niet verwacht toen ik 5 jaar geleden het topic opende. De POTUS die UFO en Alien documenten vrijgeeft..
(helaas maakt de invulling van de POTUS nogal uit..)
[ afbeelding ]
[ x ]
Alles kan. Het zijn ten slotte UAP's.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zou het niet om te smullen zijn wanneer Trump hiermee onbedoeld geheime Amerikaanse militaire projecten mee onthult?
Ja, deze bedoelde ik. Burchett heeft ze ten slotte ook gezien immers.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Volgens Burchett is deze eerste drop een grote hoeveelheid, maar komt er ook nog 'holy crap' materiaal..
[ x ]
Het is niet waar dat “the feds” het bestaan van deze files altijd heeft ontkent. Maar dat roepen en trump adoreren omdat ie tegen de “deep state” opstaat maakt het natuurlijk wel spannender klinken. Bovendien leidt het allemaal af van de “andere files” nietwaar?quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Volgens Burchett is deze eerste drop een grote hoeveelheid, maar komt er ook nog 'holy crap' materiaal..
[ x ]
Dr. Beatriz Villarroel publiceerde onderzoek naar “transient” lichtflitsen op oude astronomische fotoplaten van vóór het ruimtetijdperk, vooral uit de Palomar Sky Survey. Juist de interpretatie van die flitsen als mogelijk kunstmatige objecten in een baan om de aarde — en hun vermeende verband met historische UFO/UAP-meldingen — bracht UFO-gelovers in rep en roer.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Onderzoek van Dr Beatriz Villarroel is al een tijdje uit natuurlijk. Maar vooruit. We wachten af op of er iets boeiends bij zit en dan verschuiven we de doelpalen gewoon nogmaals.
Dat is precies ook wat er zo bijzonder aan is. Ik denk dat jij een heleboel dingen bij anderen invult waar het hier totaal niet over gaat. No fucking way dat aliens bewezen zijn. Welke idioot beweerd dat.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Haar voorzichtige wetenschappelijke conclusie was niet “we hebben aliens bewezen”, maar eerder dat een deel van de onderzochte transiënte lichtpunten op oude Palomar-fotoplaten lijkt samen te hangen met echte, reflecterende objecten en dat die statistisch opvallende patronen vertonen, onder meer rond de aarde, in de schaduw van de aarde en bij historische gebeurtenissen zoals nucleaire tests.
En de studie is een keer of 2-3 gerepliceerd inmiddels. Zelfde resultaat.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
https://www.nature.com/articles/s41598-025-21620-3?utm
Geef je de prompt ook even? Ruikt naar wat sturing van AI.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dr. Beatriz Villarroel publiceerde onderzoek naar “transient” lichtflitsen op oude astronomische fotoplaten van vóór het ruimtetijdperk, vooral uit de Palomar Sky Survey. Juist de interpretatie van die flitsen als mogelijk kunstmatige objecten in een baan om de aarde — en hun vermeende verband met historische UFO/UAP-meldingen — bracht UFO-gelovers in rep en roer.
Haar groep analyseerde gedigitaliseerde fotoplaten uit de jaren 1950 en zocht naar kortdurende lichtverschijnselen die verschijnen en weer verdwijnen. Volgens de populaire UFO-uitleg zouden sommige van die verschijnselen kunnen wijzen op objecten vóór Sputnik, dus vóór mensen satellieten lanceerden.
De sensatie zat minder in een “bevestigd buitenaards bewijs” dan in de suggestie dat er al vóór de ruimtevaart iets in de buurt van de aarde zichtbaar was. Dat gaf UFO-communities munitie om te zeggen dat de academische wereld mogelijk naar echte anomalieën kijkt in plaats van alleen naar ruis of stof op platen.
De berichtgeving in UFO-kanalen is vaak veel stelliger dan de wetenschappelijke conclusie zelf. De kern van het onderzoek is astronomische data-analyse; de stap naar “UFO’s” of “buitenaardse objecten” is vooral een interpretatie van fans en commentatoren, niet automatisch de bewezen uitkomst van het werk zelf.
Haar voorzichtige wetenschappelijke conclusie was niet “we hebben aliens bewezen”, maar eerder dat een deel van de onderzochte transiënte lichtpunten op oude Palomar-fotoplaten lijkt samen te hangen met echte, reflecterende objecten en dat die statistisch opvallende patronen vertonen, onder meer rond de aarde, in de schaduw van de aarde en bij historische gebeurtenissen zoals nucleaire tests.
Ze concludeerde dus dat de data niet goed passen bij gewone verklaringen zoals willekeurige plaatfouten of toevallige ruis, en dat er mogelijk fysieke objecten achter zitten.
Maar de stap naar “buitenaardse technologie” is vooral hoe UFO- en UAP-enthousiastelingen het werk interpreteren; dat is niet hetzelfde als een definitief bewezen wetenschappelijke conclusie.
In gewone taal: Villarroel zei in essentie dat er in de historische astronomische gegevens iets raars zit dat serieus onderzoek verdient, maar niet dat de aanwezigheid van aliens al onomstotelijk vaststaat.
Ik ben zeker ook geen fan van het kapen van het onderwerp door MAGA lieden. En focus liever op hetgeen er wordt opgeleverd. Als Epstein paniek er toe leidt dat er UFO disclosure komt.. zou een interessante wending in de wereldgeschiedenis zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het is niet waar dat “the feds” het bestaan van deze files altijd heeft ontkent. Maar dat roepen en trump adoreren omdat ie tegen de “deep state” opstaat maakt het natuurlijk wel spannender klinken. Bovendien leidt het allemaal af van de “andere files” nietwaar?
Dan moet je dat soort tweets ook niet postenquote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:55 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik ben zeker ook geen fan van het kapen van het onderwerp door MAGA lieden. En focus liever op hetgeen er wordt opgeleverd. Als Epstein paniek er toe leidt dat er UFO disclosure komt.. zou een interessante wending in de wereldgeschiedenis zijn.
Dat mag ik lekker zelf weten. Ik post info en de bron erbij.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan moet je dat soort tweets ook niet posten
Mooi stukje AIquote:Op vrijdag 8 mei 2026 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dr. Beatriz Villarroel publiceerde onderzoek naar “transient” lichtflitsen op oude astronomische fotoplaten van vóór het ruimtetijdperk, vooral uit de Palomar Sky Survey. Juist de interpretatie van die flitsen als mogelijk kunstmatige objecten in een baan om de aarde — en hun vermeende verband met historische UFO/UAP-meldingen — bracht UFO-gelovers in rep en roer.
Haar groep analyseerde gedigitaliseerde fotoplaten uit de jaren 1950 en zocht naar kortdurende lichtverschijnselen die verschijnen en weer verdwijnen. Volgens de populaire UFO-uitleg zouden sommige van die verschijnselen kunnen wijzen op objecten vóór Sputnik, dus vóór mensen satellieten lanceerden.
De sensatie zat minder in een “bevestigd buitenaards bewijs” dan in de suggestie dat er al vóór de ruimtevaart iets in de buurt van de aarde zichtbaar was. Dat gaf UFO-communities munitie om te zeggen dat de academische wereld mogelijk naar echte anomalieën kijkt in plaats van alleen naar ruis of stof op platen.
De berichtgeving in UFO-kanalen is vaak veel stelliger dan de wetenschappelijke conclusie zelf. De kern van het onderzoek is astronomische data-analyse; de stap naar “UFO’s” of “buitenaardse objecten” is vooral een interpretatie van fans en commentatoren, niet automatisch de bewezen uitkomst van het werk zelf.
Ze concludeerde dus dat de data niet goed passen bij gewone verklaringen zoals willekeurige plaatfouten of toevallige ruis, en dat er mogelijk fysieke objecten achter zitten.
Maar de stap naar “buitenaardse technologie” is vooral hoe UFO- en UAP-enthousiastelingen het werk interpreteren; dat is niet hetzelfde als een definitief bewezen wetenschappelijke conclusie.
In gewone taal: Villarroel zei in essentie dat er in de historische astronomische gegevens iets raars zit dat serieus onderzoek verdient, maar niet dat de aanwezigheid van aliens al onomstotelijk vaststaat.
Het zal de bedoeling zijn. Er valt niet meer te doen dan hypothetiseren. Het dichtste kom ik uit op het "conditioneren van de massa" en om die reden kom je automatisch in die cirkel. We worden bestookt met vermeende waarheden waar jij en ik geen vat op hebben, maar men doet er alles aan om ons te laten denken dat de rommel waar ze mee aan komen zetten geen echte bewijzen zijn. Dat is geen cirkel redenering maar waarneming. Simpelweg datgene wat we nu met eigen ogen zien. Jij roept zelf ook hard om bewijs en klaagt daarbij over het uitblijven daarvan.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De leier van dat het niet naar buiten wordt gebracht om de redenen die je noemt en nog een stel meer is natuurlijk een cirkelredenering
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |