abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 februari 2026 @ 20:41:20 #1
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_220136708
Griepepidemie zet door, druk op zorg neemt toe

De griepepidemie in Nederland zet door. Volgens het RIVM bezochten afgelopen week 68 op de 100.000 Nederlanders de huisarts met griepachtige klachten. De week ervoor waren dat 62 op de 100.000 mensen.

Intussen leidt de epidemie in steeds meer ziekenhuizen tot drukte. Zo worden op diverse plekken geplande operaties afgezegd.

Dat is onder meer het geval bij het Frisius MC in Leeuwarden en Heerenveen. "Wij hebben op dit moment duidelijk last van de griepepidemie die door ons land waart", zegt Remko Seinstra van de Friese ziekenhuiscombinatie bij Omrop Fryslân. "Het is echt heel druk in het ziekenhuis."

Ook het Meander Medisch Centrum in Amersfoort kan niet alle geplande operaties doen. "Een crisisteam komt elke dag bij elkaar om te zien of er extra maatregelen nodig zijn om alle zorg die nodig is te kunnen blijven bieden", laat het Amersfoortse ziekenhuis weten bij RTV Utrecht.

Vorige week werd bekend dat ook het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch, het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Dordrecht en het Martini Ziekenhuis in Groningen geplande operaties afzegden.

Geen carnaval
Als er per 100.000 Nederlanders twee weken lang meer dan 46 naar de huisarts gaan, is sprake van een epidemie. Dat was vorige week woensdag het geval. Demissionair minister Bruijn van Volksgezondheid riep mensen met verkoudheidsklachten op om geen carnaval te vieren. "Als je ziek bent, ga ook niet hossen op straat, want je maakt iedereen om je heen ziek", zei hij.

Onduidelijk is of de oproep effect heeft gesorteerd. Het aantal griepgevallen liep in elk geval iets verder op, zo blijkt ook uit monsters die in verschillende laboratoria zijn onderzocht. Er zijn overigens niet meer meldingen van griep dan precies een jaar geleden.

Het RIVM denkt dat de griepprik werkt. "Enkele varianten van de griepvirussen die nu rondgaan verschillen wat van de virussen waar het griepvaccin van dit seizoen op is gemaakt", stelt het rijksinstituut. "Toch laten diverse onderzoeken uit onder meer het Verenigd Koninkrijk en de voorlopige resultaten van een Europese studie zien dat het vaccin wel ongeveer even goed werkt als in andere jaren."

In de wachtkamer
In de ziekenhuizen heeft de epidemie niet alleen gevolgen voor het aantal operaties. Ook op de eerste hulp is de griepgolf merkbaar. "Wat wij op een volle spoedeisende hulp doen, is dat we heel goed kijken naar de urgentie van de klacht van de patiënt. Op het moment dat het even kan wachten, plaatsen we de patiënt ook wel in de wachtkamer", zegt Seinstra van het Frisius MC.

Het probleem wordt vergroot doordat niemand immuun is, ook het zorgpersoneel niet. "We zitten natuurlijk allemaal in de griepgolf, dus ook onze medewerkers hebben daar last van", aldus Seinstra. "Wat we ook zien is dat onze uitstroom van het ziekenhuis naar de ouderenzorg stokt, omdat ook daar ziekte is onder het personeel. Dus dan kan die patiënt er niet uit en blijft onbedoeld langer liggen in het ziekenhuis. Waardoor we ook in de beddenbezetting krap komen te zitten."

https://nos.nl/artikel/26(...)uk-op-zorg-neemt-toe
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_220136726
Ik heb de tribune thuis al opgesteld om zaterdag met vrienden voetbal te kijken op 1.5m van elkaar
  woensdag 18 februari 2026 @ 21:06:03 #3
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_220137245
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 20:43 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb de tribune thuis al opgesteld om zaterdag met vrienden voetbal te kijken op 1.5m van elkaar
denk aan de ratel
Tics van je petten.
pi_220137262
Waarom valt het woord corona nooit meer eigenlijk? Is corona nu voorgoed verdwenen?
pindazakje
pi_220137335
Wat doen al die mensen eigenlijk precies bij de huisarts met hun griepachtige klachten?

Als ik griep heb duik ik m'n bed in, zorg dat ik genoeg vitamines en gezonde voeding binnenkrijg, en wacht tot ik opgeknapt ben.

Wat gaat die huisarts precies voor je doen dan? "Oh ja u hebt griep, u moet uitzieken" zeggen?
pi_220137466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:09 schreef littlemindy het volgende:
Wat doen al die mensen eigenlijk precies bij de huisarts met hun griepachtige klachten?

Als ik griep heb duik ik m'n bed in, zorg dat ik genoeg vitamines en gezonde voeding binnenkrijg, en wacht tot ik opgeknapt ben.

Wat gaat die huisarts precies voor je doen dan? "Oh ja u hebt griep, u moet uitzieken" zeggen?
Sommige ouwe vellen gaan bijna dood als ze griep krijgen en moeten dan opgenomen worden.
pindazakje
pi_220137534
Tijd voor een volledige lockdown!
Zonder wrijving geen glans
pi_220137565
quote:
Short track bedoel je.
  woensdag 18 februari 2026 @ 21:21:09 #9
505120 RedShoe
pi_220137573
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom valt het woord corona nooit meer eigenlijk? Is corona nu voorgoed verdwenen?
Corona is er gewoon nog.
.
  woensdag 18 februari 2026 @ 21:31:29 #10
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220137707
Tijd voor een alcoholklok.

Geen verkoop van bier en wijn meer na 8 uur 's avonds.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220137759
quote:
4s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:21 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Corona is er gewoon nog.
Waarom is het nu ineens niet meer gevaarlijk dan?
pindazakje
pi_220137800
Het grootste probleem is natuurlijk, dat de zorgverzekeraars niet gaan betalen voor personeel of voorzieningen die niet continu gebruikt worden. Dat kost maar geld, wat ze beter door kunnen sluizen naar activiteiten die winst maken. Zo hebben we nu minder intensive care bedden dan vóór de Corona. En dus is het meteen paniek als de vraag naar zorg ook maar een beetje stijgt.

Dat heb je zo met privatisering.
pi_220137844
quote:
Die gaat op dit moment niet echt rond. Er was een golfje in augustus en in oktober was er een golfje.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220137890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
De gevaarlijke varianten maken de patiënten dood en dus kunnen ze veel minder anderen besmetten dan de niet-dodelijke varianten. Nou is dat allemaal relatief, oudere mensen met een slechtere afweer of conditie kunnen er nog steeds aan dood gaan en ook gezonde mensen kunnen er nog blijvende klachten aan overhouden.

Maar de gevaarlijkste varianten zitten nu gewoon in de griepprik.
pi_220137914
quote:

[..]
Omdat de huidige mutaties niet meer zo gevaarlijk zijn. Je kan er nog flink ziek van zijn maar de kans op ziekenhuisopname is redelijk klein (zeker als gezonde mens). En je zou verbaasd zijn hoeveel mensen zich nog hebben laten vaccineren.
  woensdag 18 februari 2026 @ 21:49:50 #16
505120 RedShoe
pi_220138084
quote:

[..]
Je kan er nog steeds aan dood gaan, net als bij de griep. Alleen het verschil is dat veel mensen zich laten vaccineren.
.
pi_220138130
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Omdat de huidige mutaties niet meer zo gevaarlijk zijn. Je kan er nog flink ziek van zijn maar de kans op ziekenhuisopname is redelijk klein (zeker als gezonde mens). En je zou verbaasd zijn hoeveel mensen zich nog hebben laten vaccineren.
Ik ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk de uitkomst van dat 'longcorona' gaat zijn.
pi_220138134
quote:
Corona is na alle varianten steeds milder geworden.
Een virus heeft baat bij verspreiding, als de host dood gaat lukt dat minder goed en zal zo’n variant minder dominant worden.

Dat werkt wss al zo sinds het eerste leven.
pi_220138149
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk de uitkomst van dat 'longcorona' gaat zijn.
Goede vraag.
Ben ik ook benieuwd naar.
pi_220138241
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Goede vraag.
Want er is nog steeds flink onderzoek naar, maar lees nog steeds niet echt heldere conclusies. Is het iets dat specifiek door corona komt, of zijn het gewoon een soort 'naweeen' die je ook soms ziet bij de griep, en andere virussen. Gewoon je immuunsysteem die nog aan het werk is zegmaar.
pi_220138292
Waar ik vrijwilligerswerk doe is ook een griepgolf flink gaande. Maar soms zijn mensen wel een beetje te angstig. Iemand kwam naar mij toe met dat er deze week al 4 bewoners gestorven zouden zijn.

Dat was dus echt paniekzaaierij, 2 lagen er al aan palliatieve sedatie en die waren vorige week en maandag was er 1 mevrouw overleden.

Neemt niet weg dat alle ziekte golven enorm vervelend zijn in bejaardenhuizen enzo.
Twiddel
pi_220138311
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:54 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Goede vraag.
Je bent in ieder geval een deel van je longcapaciteit kwijt, dus je conditie gaat nooit meer heel goed worden. Maar hoe meer je traint, hoe beter. Tegenwoordig zal de schade wel meevallen, maar de mensen van het eerste uur zullen er wel de rest van hun leven last van hebben.

Verder zullen ook de milde varianten definitief een plaats in ons lichaam veroveren. Iedereen bestaat voor een deel uit virussen en bacteriën (in je darmen zitten er een heleboel), maar het varieert per persoon en we weten ook niet precies hoe veel. Naar schatting komt 4% van je DNA oorspronkelijk van virussen, maar dat lijkt me heel laag.

Kortom, je bent niet alleen wat je eet, maar ook welke ziektes jij en je moeder hebben gehad.
pi_220138323
Ach de druk op de zorg. Ook altijd leuk item.
U MAD?
pi_220138438
Net zo'n bericht in de media zullen er ook weer genoeg zijn die even een extra weekje vakantie nemen bij de baas door te zeggen dat ze ziek zijn.
pi_220138449
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Want er is nog steeds flink onderzoek naar, maar lees nog steeds niet echt heldere conclusies. Is het iets dat specifiek door corona komt, of zijn het gewoon een soort 'naweeen' die je ook soms ziet bij de griep, en andere virussen. Gewoon je immuunsysteem die nog aan het werk is zegmaar.
Er zijn toch wel al wat dingen gevonden die steek houden. Vooral dat je een soort chronische inflammatie in je lijf blijft houden wat dan weer impact heeft op andere systemen.
En ja die naweeën heb je ook wel eens bij griep maar hier zijn sommige systemen echt aangetast door infiltratie van het covid virus in de cellen waar ze een ravage aanricht en door herprogrammering van specifieke immuun cellen waardoor deze een hoop ellende veroorzaken via je bloedbaan.
Maar het echt weten doen ze inderdaad niet.
pi_220138458
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:06 schreef de_boswachter het volgende:
Ach de druk op de zorg. Ook altijd leuk item.
Tot je er in werkt of ze nodig hebt..
pi_220138468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Er zijn toch wel al wat dingen gevonden die steek houden. Vooral dat je een soort chronische inflammatie in je lijf blijft houden wat dan weer impact heeft op andere systemen.
En ja die naweeën heb je ook wel eens bij griep maar hier zijn sommige systemen echt aangetast door infiltratie van het covid virus in de cellen waar ze een ravage aanricht en door herprogrammering van specifieke immuun cellen waardoor deze een hoop ellende veroorzaken via je bloedbaan.
Maar het echt weten doen ze inderdaad niet.
Zover ik weet zien wij ook bij 'longcovid' bij de meeste mensen wel volledig herstel. Maar goed, het is lastig.
pi_220138521
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zover ik weet zien wij ook bij 'longcovid' bij de meeste mensen wel volledig herstel. Maar goed, het is lastig.
Dat ze weer goed kunnen functioneren, betekent niet dat ze nog net zo goed zijn als vóór de infectie. Hun hart-longmachine zal een stuk minder goed presteren, maar ze hebben zich er op aangepast. Meer oefeningen, minder inspanning. Geen dingen doen die veel energie kosten. Rustig aan en voorzichtig. Dat soort dingen.

Ook zullen ze waarschijnlijk eerder ziek worden, dus afstand houden of een mondkapje dragen is ook een ding.
pi_220138532
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Opgelet, N=1:
Ik heb wel de indruk dat mensen die covid hebben gehad echt vermoeid zijn. Veel sneller banale verkoudheden oplopen (vooral gewoon gezonde en jonge mensen en de éne infectie na de andere) en het is opvallend hoeveel mensen een foliumzuur tekort hebben. Dit was voor covid veel minder.
pi_220138545
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat ze weer goed kunnen functioneren, betekent niet dat ze nog net zo goed zijn als vóór de infectie. Hun hart-longmachine zal een stuk minder goed presteren, maar ze hebben zich er op aangepast. Meer oefeningen, minder inspanning. Geen dingen doen die veel energie kosten. Rustig aan en voorzichtig. Dat soort dingen.

Ook zullen ze waarschijnlijk eerder ziek worden, dus afstand houden of een mondkapje dragen is ook een ding.
Is nogal speculatie. Het is niet zo alsof je longen, hart, vaten en andere organen van het menselijk lichaam niet volledig kunnen herstellen na schade.
  VIVA woensdag 18 februari 2026 @ 22:26:41 #31
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220138550
Elk jaar heb je een griepgolf, elk jaar zal je een Covid golf hebben.....Ik moet zeggen dat er erg veel mensen om me heen lopen te hoesten....Vroegah had je dat nauwelijks, dus vermoedelijk betreft dat een Covid infectie......Is dat erg? Neuu.... Het probleem met de eerste Covid golf was dat niemand resistent was en daardoor je een probleem had dat de totale bevolking praktisch tegelijk ziek werd....Dat probleem zou je ook hebben als niemand eerder in aanraking was geweest met de griep.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220138555
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Opgelet, N=1:
Ik heb wel de indruk dat mensen die covid hebben gehad echt vermoeid zijn. Veel sneller banale verkoudheden oplopen (vooral gewoon gezonde en jonge mensen en de éne infectie na de andere) en het is opvallend hoeveel mensen een foliumzuur tekort hebben. Dit was voor covid veel minder.
Ja, ik weet het niet. Ik werk zelf in de zorg, en daar weet ik niet beter dan dat er altijd ziekte is.

Van de boomers tot de jongeren.
pi_220138557
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Is nogal speculatie. Het is niet zo alsof je longen, hart, vaten en andere organen van het menselijk lichaam niet volledig kunnen herstellen na schade.
Kan wel, maar doet het niet altijd he? Je hebt er toch een impact van.
Een hart na een hartaanval is ook niet meer zo sterk.
pi_220138568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, ik weet het niet. Ik werk zelf in de zorg, en daar weet ik niet beter dan dat er altijd ziekte is.

Van de boomers tot de jongeren.
Ja dat sowieso :P
Maar het lijkt meer alsof ze in een soort loop zitten. Dat ik denk: ben jij nou alweer hier? En alweer ziek?
pi_220138571
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Kan wel, maar doet het niet altijd he? Je hebt er toch een impact van.
Een hart na een hartaanval is ook niet meer zo sterk.
Nee. Maar een lever na heftig alcoholmisbruik kan volledig herstellen.

Maar niet 'zomaar'.
pi_220138577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dat sowieso :P
Maar het lijkt meer alsof ze in een soort loop zitten. Dat ik denk: ben jij nou alweer hier? En alweer ziek?
haha ja, je hebt ook veel 'ziek voor een dagje' mensen :)
pi_220138628
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, mensen regenereren niet. Bij flinke schade wordt het aangetaste en missende weefsel vervangen door littekenweefsel. Beschadigde organen of ledematen groeien niet terug.

Zie het zo: je hebt gezonde cellen nodig, die zich kunnen delen en de missende cellen kunnen vervangen. Als die cellen ontbreken of je immuunsysteem ze heeft verwijderd omdat ze door de infectie op tilt waren geslagen, dan heb je geen cellen die het gat op kunnen vangen. Maar om de integriteit te bewaren, wordt het opgevuld met bindmiddel.

Ook missen wij de stofjes en de infrastructuur om dat weefsel te vervangen. Veel dieren doen dat een stuk beter.

Terzijde: je kunt bijvoorbeeld cosmetica kopen met daarin stofjes die bij dieren (zoals muizen) regeneratie veroorzaken. Maar ten eerste doen die niks als je ze gewoon op je huid smeert. En verder ontbreken bij ons de dingen die er nodig zijn voor de feitelijke regeneratie.

Zie het zo: bij de renovatie van een gebouw gaan ze eerst een heleboel steigers bouwen, zodat de bouwvakkers aan het werk kunnen. Wij bouwen geen steigers, maar smeren alles vol met montagekit en vullen de open ruimtes op met puin. Dat bindmiddel.
pi_220138634
quote:
Geen tribunaal?
pi_220138643
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:17 schreef Lenny77 het volgende:
Tot je er in werkt of ze nodig hebt..
:')
U MAD?
pi_220138647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:18 schreef Haags het volgende:
Tijd voor een volledige lockdown!
Laat ouderen en kwetsbaren dan gewoon lekker in isolatie in hun huis vertoeven. Die dragen toch niks meer bij aan de maatschappij.
pi_220138652
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, mensen regenereren niet. Bij flinke schade wordt het aangetaste en missende weefsel vervangen door littekenweefsel. Beschadigde organen of ledematen groeien niet terug.

Zie het zo: je hebt gezonde cellen nodig, die zich kunnen delen en de missende cellen kunnen vervangen. Als die cellen ontbreken of je immuunsysteem ze heeft verwijderd omdat ze door de infectie op tilt waren geslagen, dan heb je geen cellen die het gat op kunnen vangen. Maar om de integriteit te bewaren, wordt het opgevuld met bindmiddel.

Ook missen wij de stofjes en de infrastructuur om dat weefsel te vervangen. Veel dieren doen dat een stuk beter.

Terzijde: je kunt bijvoorbeeld cosmetica kopen met daarin stofjes die bij dieren (zoals muizen) regeneratie veroorzaken. Maar ten eerste doen die niks als je ze gewoon op je huid smeert. En verder ontbreken bij ons de dingen die er nodig zijn voor de feitelijke regeneratie.

Zie het zo: bij de renovatie van een gebouw gaan ze eerst een heleboel steigers bouwen, zodat de bouwvakkers aan het werk kunnen. Wij bouwen geen steigers, maar smeren alles vol met montagekit en vullen de open ruimtes op met puin. Dat bindmiddel.
Dit is niet zo. Je organen kunnen wel degelijk helemaal herstellen.
pi_220138656
quote:

[..]
Het is gemuteerd in een virus waar je ongelofelijk geil van wordt. Het virus heeft daar voor gekozen, omdat dat een effectievere manier is om zichzelf te verspreiden, en dus te overleven en te groeien.
pi_220138692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is niet zo. Je organen kunnen wel degelijk helemaal herstellen.
Alleen de individuele cellen. Ze zijn niet anders dan ledematen.

Je verwart het waarschijnlijk met vernieuwing. Gemiddeld worden al onze cellen iedere 7 jaar vervangen. Als je jong bent vaker, als je oud bent minder vaak. Het varieert ook per orgaan / type cel. Bloedcellen en huidcellen gaan bijvoorbeeld maar een paar dagen mee. Zo worden defecte cellen vervangen door nieuwe die wel werken.

Maar als je ergens een stuk afsnijd, groeit dat niet terug.
pi_220138749
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:51 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Alleen de individuele cellen. Ze zijn niet anders dan ledematen.

Je verwart het waarschijnlijk met vernieuwing. Gemiddeld worden al onze cellen iedere 7 jaar vervangen. Als je jong bent vaker, als je oud bent minder vaak. Het varieert ook per orgaan / type cel. Bloedcellen en huidcellen gaan bijvoorbeeld maar een paar dagen mee. Zo worden defecte cellen vervangen door nieuwe die wel werken.

Maar als je ergens een stuk afsnijd, groeit dat niet terug.
Neen.

Ik haal niets door elkaar. Het is gewoon per situatie, orgaan anders. Zo heeft de lever een erg hoog regeneratief vermogen. Hersenen weer vrij beperkt, al kan na een herseninfarct de relevante funtie weer terugkomen.
pi_220138776
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Neen.

Ik haal niets door elkaar. Het is gewoon per situatie, orgaan anders. Zo heeft de lever een erg hoog regeneratief vermogen. Hersenen weer vrij beperkt, al kan na een herseninfarct de relevante funtie weer terugkomen.
Laten we het er over eens zijn, dat we het oneens zijn.
  woensdag 18 februari 2026 @ 23:03:52 #46
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220138867
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:09 schreef littlemindy het volgende:

Ligt net aan het advies. Voor gezonde mensen is het advies vaak om niet maar de huisarts te gaan.

Als je langer dan 5 dagen koorts hebt of in een risicogroep zit, dan is het advies om wel naar de huisarts te gaan.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220139006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Maar een lever na heftig alcoholmisbruik kan volledig herstellen.

Maar niet 'zomaar'.
De lever is dan ook een heel knap orgaan O+
pi_220139008
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
haha ja, je hebt ook veel 'ziek voor een dagje' mensen :)
Niet in België. Dan krijg je geen loon en moet je een attest van de huisarts hebben ;)
pi_220139013
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
:')
Ja
pi_220139026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Neen.

Maar dat komt door nieuwe neurale verbindingen op andere plaatsen in de hersenen, het oude stuk is echt wel kapot hoor? En niet elke functie kan een bypass krijgen.
De lever is echt een uitzondering. Maar bij cirrose is het ook einde verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')