denk aan de ratelquote:Op woensdag 18 februari 2026 20:43 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb de tribune thuis al opgesteld om zaterdag met vrienden voetbal te kijken op 1.5m van elkaar
Sommige ouwe vellen gaan bijna dood als ze griep krijgen en moeten dan opgenomen worden.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:09 schreef littlemindy het volgende:
Wat doen al die mensen eigenlijk precies bij de huisarts met hun griepachtige klachten?
Als ik griep heb duik ik m'n bed in, zorg dat ik genoeg vitamines en gezonde voeding binnenkrijg, en wacht tot ik opgeknapt ben.
Wat gaat die huisarts precies voor je doen dan? "Oh ja u hebt griep, u moet uitzieken" zeggen?
Short track bedoel je.quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:43 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb de tribune thuis al opgesteld om zaterdag met vrienden voetbal te kijken op 1.5m van elkaar
Corona is er gewoon nog.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom valt het woord corona nooit meer eigenlijk? Is corona nu voorgoed verdwenen?
Die gaat op dit moment niet echt rond. Er was een golfje in augustus en in oktober was er een golfje.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom valt het woord corona nooit meer eigenlijk? Is corona nu voorgoed verdwenen?
De gevaarlijke varianten maken de patiënten dood en dus kunnen ze veel minder anderen besmetten dan de niet-dodelijke varianten. Nou is dat allemaal relatief, oudere mensen met een slechtere afweer of conditie kunnen er nog steeds aan dood gaan en ook gezonde mensen kunnen er nog blijvende klachten aan overhouden.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom is het nu ineens niet meer gevaarlijk dan?
Omdat de huidige mutaties niet meer zo gevaarlijk zijn. Je kan er nog flink ziek van zijn maar de kans op ziekenhuisopname is redelijk klein (zeker als gezonde mens). En je zou verbaasd zijn hoeveel mensen zich nog hebben laten vaccineren.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je kan er nog steeds aan dood gaan, net als bij de griep. Alleen het verschil is dat veel mensen zich laten vaccineren.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk de uitkomst van dat 'longcorona' gaat zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Omdat de huidige mutaties niet meer zo gevaarlijk zijn. Je kan er nog flink ziek van zijn maar de kans op ziekenhuisopname is redelijk klein (zeker als gezonde mens). En je zou verbaasd zijn hoeveel mensen zich nog hebben laten vaccineren.
Corona is na alle varianten steeds milder geworden.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Goede vraag.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk de uitkomst van dat 'longcorona' gaat zijn.
Want er is nog steeds flink onderzoek naar, maar lees nog steeds niet echt heldere conclusies. Is het iets dat specifiek door corona komt, of zijn het gewoon een soort 'naweeen' die je ook soms ziet bij de griep, en andere virussen. Gewoon je immuunsysteem die nog aan het werk is zegmaar.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Goede vraag.
Ben ik ook benieuwd naar.
Je bent in ieder geval een deel van je longcapaciteit kwijt, dus je conditie gaat nooit meer heel goed worden. Maar hoe meer je traint, hoe beter. Tegenwoordig zal de schade wel meevallen, maar de mensen van het eerste uur zullen er wel de rest van hun leven last van hebben.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Goede vraag.
Ben ik ook benieuwd naar.
Er zijn toch wel al wat dingen gevonden die steek houden. Vooral dat je een soort chronische inflammatie in je lijf blijft houden wat dan weer impact heeft op andere systemen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want er is nog steeds flink onderzoek naar, maar lees nog steeds niet echt heldere conclusies. Is het iets dat specifiek door corona komt, of zijn het gewoon een soort 'naweeen' die je ook soms ziet bij de griep, en andere virussen. Gewoon je immuunsysteem die nog aan het werk is zegmaar.
Tot je er in werkt of ze nodig hebt..quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:06 schreef de_boswachter het volgende:
Ach de druk op de zorg. Ook altijd leuk item.
Zover ik weet zien wij ook bij 'longcovid' bij de meeste mensen wel volledig herstel. Maar goed, het is lastig.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er zijn toch wel al wat dingen gevonden die steek houden. Vooral dat je een soort chronische inflammatie in je lijf blijft houden wat dan weer impact heeft op andere systemen.
En ja die naweeën heb je ook wel eens bij griep maar hier zijn sommige systemen echt aangetast door infiltratie van het covid virus in de cellen waar ze een ravage aanricht en door herprogrammering van specifieke immuun cellen waardoor deze een hoop ellende veroorzaken via je bloedbaan.
Maar het echt weten doen ze inderdaad niet.
Dat ze weer goed kunnen functioneren, betekent niet dat ze nog net zo goed zijn als vóór de infectie. Hun hart-longmachine zal een stuk minder goed presteren, maar ze hebben zich er op aangepast. Meer oefeningen, minder inspanning. Geen dingen doen die veel energie kosten. Rustig aan en voorzichtig. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zover ik weet zien wij ook bij 'longcovid' bij de meeste mensen wel volledig herstel. Maar goed, het is lastig.
Opgelet, N=1:quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zover ik weet zien wij ook bij 'longcovid' bij de meeste mensen wel volledig herstel. Maar goed, het is lastig.
Is nogal speculatie. Het is niet zo alsof je longen, hart, vaten en andere organen van het menselijk lichaam niet volledig kunnen herstellen na schade.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat ze weer goed kunnen functioneren, betekent niet dat ze nog net zo goed zijn als vóór de infectie. Hun hart-longmachine zal een stuk minder goed presteren, maar ze hebben zich er op aangepast. Meer oefeningen, minder inspanning. Geen dingen doen die veel energie kosten. Rustig aan en voorzichtig. Dat soort dingen.
Ook zullen ze waarschijnlijk eerder ziek worden, dus afstand houden of een mondkapje dragen is ook een ding.
Ja, ik weet het niet. Ik werk zelf in de zorg, en daar weet ik niet beter dan dat er altijd ziekte is.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Opgelet, N=1:
Ik heb wel de indruk dat mensen die covid hebben gehad echt vermoeid zijn. Veel sneller banale verkoudheden oplopen (vooral gewoon gezonde en jonge mensen en de éne infectie na de andere) en het is opvallend hoeveel mensen een foliumzuur tekort hebben. Dit was voor covid veel minder.
Kan wel, maar doet het niet altijd he? Je hebt er toch een impact van.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is nogal speculatie. Het is niet zo alsof je longen, hart, vaten en andere organen van het menselijk lichaam niet volledig kunnen herstellen na schade.
Ja dat sowiesoquote:Op woensdag 18 februari 2026 22:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, ik weet het niet. Ik werk zelf in de zorg, en daar weet ik niet beter dan dat er altijd ziekte is.
Van de boomers tot de jongeren.
Nee. Maar een lever na heftig alcoholmisbruik kan volledig herstellen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Kan wel, maar doet het niet altijd he? Je hebt er toch een impact van.
Een hart na een hartaanval is ook niet meer zo sterk.
haha ja, je hebt ook veel 'ziek voor een dagje' mensenquote:Op woensdag 18 februari 2026 22:29 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja dat sowieso
Maar het lijkt meer alsof ze in een soort loop zitten. Dat ik denk: ben jij nou alweer hier? En alweer ziek?
Nee, mensen regenereren niet. Bij flinke schade wordt het aangetaste en missende weefsel vervangen door littekenweefsel. Beschadigde organen of ledematen groeien niet terug.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is nogal speculatie. Het is niet zo alsof je longen, hart, vaten en andere organen van het menselijk lichaam niet volledig kunnen herstellen na schade.
Geen tribunaal?quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:43 schreef Jahr00n het volgende:
quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:17 schreef Lenny77 het volgende:
Tot je er in werkt of ze nodig hebt..
Laat ouderen en kwetsbaren dan gewoon lekker in isolatie in hun huis vertoeven. Die dragen toch niks meer bij aan de maatschappij.quote:
Dit is niet zo. Je organen kunnen wel degelijk helemaal herstellen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, mensen regenereren niet. Bij flinke schade wordt het aangetaste en missende weefsel vervangen door littekenweefsel. Beschadigde organen of ledematen groeien niet terug.
Zie het zo: je hebt gezonde cellen nodig, die zich kunnen delen en de missende cellen kunnen vervangen. Als die cellen ontbreken of je immuunsysteem ze heeft verwijderd omdat ze door de infectie op tilt waren geslagen, dan heb je geen cellen die het gat op kunnen vangen. Maar om de integriteit te bewaren, wordt het opgevuld met bindmiddel.
Ook missen wij de stofjes en de infrastructuur om dat weefsel te vervangen. Veel dieren doen dat een stuk beter.
Terzijde: je kunt bijvoorbeeld cosmetica kopen met daarin stofjes die bij dieren (zoals muizen) regeneratie veroorzaken. Maar ten eerste doen die niks als je ze gewoon op je huid smeert. En verder ontbreken bij ons de dingen die er nodig zijn voor de feitelijke regeneratie.
Zie het zo: bij de renovatie van een gebouw gaan ze eerst een heleboel steigers bouwen, zodat de bouwvakkers aan het werk kunnen. Wij bouwen geen steigers, maar smeren alles vol met montagekit en vullen de open ruimtes op met puin. Dat bindmiddel.
Het is gemuteerd in een virus waar je ongelofelijk geil van wordt. Het virus heeft daar voor gekozen, omdat dat een effectievere manier is om zichzelf te verspreiden, en dus te overleven en te groeien.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Alleen de individuele cellen. Ze zijn niet anders dan ledematen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is niet zo. Je organen kunnen wel degelijk helemaal herstellen.
Neen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Alleen de individuele cellen. Ze zijn niet anders dan ledematen.
Je verwart het waarschijnlijk met vernieuwing. Gemiddeld worden al onze cellen iedere 7 jaar vervangen. Als je jong bent vaker, als je oud bent minder vaak. Het varieert ook per orgaan / type cel. Bloedcellen en huidcellen gaan bijvoorbeeld maar een paar dagen mee. Zo worden defecte cellen vervangen door nieuwe die wel werken.
Maar als je ergens een stuk afsnijd, groeit dat niet terug.
Laten we het er over eens zijn, dat we het oneens zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neen.
Ik haal niets door elkaar. Het is gewoon per situatie, orgaan anders. Zo heeft de lever een erg hoog regeneratief vermogen. Hersenen weer vrij beperkt, al kan na een herseninfarct de relevante funtie weer terugkomen.
Ligt net aan het advies. Voor gezonde mensen is het advies vaak om niet maar de huisarts te gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:09 schreef littlemindy het volgende:
Wat doen al die mensen eigenlijk precies bij de huisarts met hun griepachtige klachten?
Als ik griep heb duik ik m'n bed in, zorg dat ik genoeg vitamines en gezonde voeding binnenkrijg, en wacht tot ik opgeknapt ben.
Wat gaat die huisarts precies voor je doen dan? "Oh ja u hebt griep, u moet uitzieken" zeggen?
De lever is dan ook een heel knap orgaanquote:Op woensdag 18 februari 2026 22:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Maar een lever na heftig alcoholmisbruik kan volledig herstellen.
Maar niet 'zomaar'.
Niet in België. Dan krijg je geen loon en moet je een attest van de huisarts hebbenquote:Op woensdag 18 februari 2026 22:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
haha ja, je hebt ook veel 'ziek voor een dagje' mensen
Maar dat komt door nieuwe neurale verbindingen op andere plaatsen in de hersenen, het oude stuk is echt wel kapot hoor? En niet elke functie kan een bypass krijgen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neen.
Ik haal niets door elkaar. Het is gewoon per situatie, orgaan anders. Zo heeft de lever een erg hoog regeneratief vermogen. Hersenen weer vrij beperkt, al kan na een herseninfarct de relevante funtie weer terugkomen.
Griep en corona kan nooit tegelijk bestaan.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Misschien moeten ze eens wat minder managers aanstellen in de zorg, kunnen die naar het bed toe.quote:
Het werd nog even subtiel als grapje geïntroduceerd toen ik mijn te grote balakalacalava wilde ruilen. Moet je me maar van goed advies voorzien hahaha en niemand geloofde corona.quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:07 schreef Hyaenidae het volgende:
Rabiës...quote:Op woensdag 18 februari 2026 21:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Corona is na alle varianten steeds milder geworden.
Een virus heeft baat bij verspreiding, als de host dood gaat lukt dat minder goed en zal zo’n variant minder dominant worden.
Dat werkt wss al zo sinds het eerste leven.
quote:Op woensdag 18 februari 2026 20:43 schreef Jahr00n het volgende:
quote:
De meeste jongeren tegenwoordig ook vrij weinig.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:43 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Laat ouderen en kwetsbaren dan gewoon lekker in isolatie in hun huis vertoeven. Die dragen toch niks meer bij aan de maatschappij.
Veel mensen zeggen: "ik heb een griepje", als het wel meevalt. Maar er zijn vorig jaar wel 4200 mensen overleden aan influenza.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:49 schreef xzaz het volgende:
Wie gaat er met griepverschijnselen nou naar de huisarts?
Ligt eraan hoe ziek je bent.quote:Op donderdag 19 februari 2026 09:49 schreef xzaz het volgende:
Wie gaat er met griepverschijnselen nou naar de huisarts?
quote:Griep of influenza is een ziekte die wordt veroorzaakt door het influenzavirus.[1] Dit virus tast de luchtwegen aan. Veel mensen zeggen griep te hebben als ze in de winter of de herfst door een verkoudheidachtige ziekte met wat koorts worden getroffen, maar dan gaat het meestal om een veel voorkomend verkoudheidsvirus. Echte influenza leidt tot ernstigere symptomen en kan sterfte tot gevolg hebben.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Griep
Ja, daarom hebben we voor ouderen of zwakkeren ook een griepprik. Alhoewel daar niet alleen een vaccin tegen influenza in zit en mogelijk zelfs tegen verschillende varianten.quote:Op donderdag 19 februari 2026 12:44 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ziek je bent.
Echt griep is geen simpele verkoudheid ofzo.
[..]
Als je aan de reguliere griep al bezwijkt heb je imo ook geen bestaansrecht meer.quote:Op donderdag 19 februari 2026 12:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Veel mensen zeggen: "ik heb een griepje", als het wel meevalt. Maar er zijn vorig jaar wel 4200 mensen overleden aan influenza.
Wat mensen een verkoudheid noemen, kan ook veroorzaakt worden door influenza. En je hebt heel veel verschillende ziektemakers. Als je daarmee naar de dokter gaat, kijkt die alleen naar de ernst van de klachten en of het een bacterie of virus is, ze gaan niet eerst uitzoeken welke het precies is.quote:Op donderdag 19 februari 2026 12:46 schreef Hathor het volgende:
Ik snap niet dat mensen meteen naar een dokter rennen als ze zich wat grieperig voelen. Neem gewoon een paracetamol en kruip je nest in, een of twee dagen later ben je weer de ouwe.
Hoe vaak heb jij influenza gehad? Dat kan een heel ernstige ziekte zijn, ook voor gezonde mensen, zoals @RedShoe ook al postte.quote:Op donderdag 19 februari 2026 12:49 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Als je aan de reguliere griep al bezwijkt heb je imo ook geen bestaansrecht meer.
Klopt. En hij schijnt goed te werken dit seizoen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 12:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, daarom hebben we voor ouderen of zwakkeren ook een griepprik. Alhoewel daar niet alleen een vaccin tegen influenza in zit en mogelijk zelfs tegen verschillende varianten.
quote:Het RIVM denkt dat de griepprik werkt. "Enkele varianten van de griepvirussen die nu rondgaan verschillen wat van de virussen waar het griepvaccin van dit seizoen op is gemaakt", stelt het rijksinstituut. "Toch laten diverse onderzoeken uit onder meer het Verenigd Koninkrijk en de voorlopige resultaten van een Europese studie zien dat het vaccin wel ongeveer even goed werkt als in andere jaren."
Dat is gewoon moeder natuur die opruimt.quote:Op donderdag 19 februari 2026 12:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Veel mensen zeggen: "ik heb een griepje", als het wel meevalt. Maar er zijn vorig jaar wel 4200 mensen overleden aan influenza.
Jij bent nog een jong ventje?quote:Op donderdag 19 februari 2026 13:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat is gewoon moeder natuur die opruimt.
gaatje niks aanquote:Op donderdag 19 februari 2026 13:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij bent nog een jong ventje?
Klopt.quote:Op donderdag 19 februari 2026 07:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens wat minder managers aanstellen in de zorg, kunnen die naar het bed toe.
Het valt allemaal best wel mee als je het plat slaat. Het is een grotendeels zelf gecreëerd probleem.
Tot je er een vette longontsteking op krijgt of een pericarditis.quote:Op donderdag 19 februari 2026 12:49 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Als je aan de reguliere griep al bezwijkt heb je imo ook geen bestaansrecht meer.
Mensen zeggen tegen een hoop kleine infecties dat ze een griepje hebben of grieperig zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2026 12:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat mensen een verkoudheid noemen, kan ook veroorzaakt worden door influenza. En je hebt heel veel verschillende ziektemakers. Als je daarmee naar de dokter gaat, kijkt die alleen naar de ernst van de klachten en of het een bacterie of virus is, ze gaan niet eerst uitzoeken welke het precies is.
Zo kwam ik een paar jaar geleden ook bij de dokter omdat ik me heel slecht voelde en zijn ze meteen in actie gekomen omdat ik er zo slecht uitzag.
Momenteel hoesten, druk in de bijholtes en wel wat slapper. Spierpijn, geen puf. Gewoon verkouden XL zeg maar. Maar een echte griep of longontsteking is wel van een ander kaliber. Daar ben je doodziek van, en het kost soms zo een paar maanden tot je weer 100 punten scoort. Als je geen restklachten houdt. Ik heb echt wel gedacht dat ik de pijp uit zou gaan, zo ziek.quote:Op donderdag 19 februari 2026 13:54 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mensen zeggen tegen een hoop kleine infecties dat ze een griepje hebben of grieperig zijn.
Dan zeggen ze: boooh dit weekend was ik zoooo ziek, heb 2 dagen met griep op de zetel gelegen.
![]()
Met influenza lig je 7-10 dagen voor kapot in je bed en voel je je hondsellendig
Zoals @Lenny77 ook al zegt, is het niet dat ene kwaaltje waar je aan dood gaat. Dat maakt je weer kwetsbaarder voor andere aandoeningen. Ik had een paar jaar geleden ook een griepje, maar voelde me toch echt beroerd. Virusinfectie met Corona-achtige symptomen, bacterie-infectie, schimmeluitslag en de ontstekingswaarde van een longontsteking. Ik had het allemaal. Als ik niet naar de dokter was gegaan, was ik nu dood geweest.quote:Op donderdag 19 februari 2026 14:06 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Momenteel hoesten, druk in de bijholtes en wel wat slapper. Spierpijn, geen puf. Gewoon verkouden XL zeg maar. Maar een echte griep of longontsteking is wel van een ander kaliber. Daar ben je doodziek van, en het kost soms zo een paar maanden tot je weer 100 punten scoort. Als je geen restklachten houdt. Ik heb echt wel gedacht dat ik de pijp uit zou gaan, zo ziek.
Het komt je niet aanwaaien hè. Als je in je eentje thuiszit met griep dan is de kans op een longontsteking vrijwel nihil.quote:Op donderdag 19 februari 2026 14:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zoals @:Lenny77 ook al zegt, is het niet dat ene kwaaltje waar je aan dood gaat. Dat maakt je weer kwetsbaarder voor andere aandoeningen. Ik had een paar jaar geleden ook een griepje, maar voelde me toch echt beroerd. Virusinfectie met Corona-achtige symptomen, bacterie-infectie, schimmeluitslag en de ontstekingswaarde van een longontsteking. Ik had het allemaal. Als ik niet naar de dokter was gegaan, was ik nu dood geweest.
1 van die dingen is geen probleem, maar allemaal tegelijkertijd is een ander verhaal. Zeker in combinatie met medicijngebruik kan dat heel hard gaan.
Ik zou zeggen: ga nooit naar de dokter, dan krijg je vanzelf een Darwin Award.quote:Op donderdag 19 februari 2026 15:11 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het komt je niet aanwaaien hè. Als je in je eentje thuiszit met griep dan is de kans op een longontsteking vrijwel nihil.
Maar al die bejaarden rennen gelijk naar de huisarts en geven alles aan elkaar door in een propvolle wachtkamer vol met andere bejaarden.
En ja, et is de generatie die met alle geweld iemand MOETspreken face to face.
Misschien heeft hij al kinderen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 15:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: ga nooit naar de dokter, dan krijg je vanzelf een Darwin Award.
Voor een griepje ga ik niet naar de dokter idd, maar boomer Nederland denkt er klaarblijkelijk anders over.quote:Op donderdag 19 februari 2026 15:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: ga nooit naar de dokter, dan krijg je vanzelf een Darwin Award.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken?quote:Op donderdag 19 februari 2026 15:17 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Voor een griepje ga ik niet naar de dokter idd, maar boomer Nederland denkt er klaarblijkelijk anders over.
Het is het domste wat je kan doen en ik weet vrij zeker dat het merendeel van de bejaarden net zo lang aan de telefoom loopt te drammen totdat de assistent ze een afspraak geeft.
Hear hearquote:Op donderdag 19 februari 2026 15:17 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Voor een griepje ga ik niet naar de dokter idd, maar boomer Nederland denkt er klaarblijkelijk anders over.
Het is het domste wat je kan doen en ik weet vrij zeker dat het merendeel van de bejaarden net zo lang aan de telefoom loopt te drammen totdat de assistent ze een afspraak geeft.
Dat verklaart waarom je zus niet van me af te slaan was vannacht, ik moest haar smeken om eindelijk te mogen slapen.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het is gemuteerd in een virus waar je ongelofelijk geil van wordt. Het virus heeft daar voor gekozen, omdat dat een effectievere manier is om zichzelf te verspreiden, en dus te overleven en te groeien.
lolquote:Op woensdag 18 februari 2026 22:45 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het is gemuteerd in een virus waar je ongelofelijk geil van wordt. Het virus heeft daar voor gekozen, omdat dat een effectievere manier is om zichzelf te verspreiden, en dus te overleven en te groeien.
Nee dit klopt niet.quote:Op donderdag 19 februari 2026 15:11 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het komt je niet aanwaaien hè. Als je in je eentje thuiszit met griep dan is de kans op een longontsteking vrijwel nihil.
Maar al die bejaarden rennen gelijk naar de huisarts en geven alles aan elkaar door in een propvolle wachtkamer vol met andere bejaarden.
En ja, et is de generatie die met alle geweld iemand MOETspreken face to face.
Toen ik geslaagd was werden we meteen benaderd voor managerfuncties. Nou had ik met mijn opleiding bewust gekozen voor handen aan bed. En ergens werd me dat kwalijk genomen. Tsja, als je ieder J half jaar van je 5 geslaagden er 3 zo gek krijgt om voor manager te gaan houd je niets over.quote:Op donderdag 19 februari 2026 07:12 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Misschien moeten ze eens wat minder managers aanstellen in de zorg, kunnen die naar het bed toe.
Het valt allemaal best wel mee als je het plat slaat. Het is een grotendeels zelf gecreëerd probleem.
Om goed te verdienen moet je nu eenmaal het management in.quote:Op donderdag 19 februari 2026 17:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Toen ik geslaagd was werden we meteen benaderd voor managerfuncties. Nou had ik met mijn opleiding bewust gekozen voor handen aan bed. En ergens werd me dat kwalijk genomen. Tsja, als je ieder J half jaar van je 5 geslaagden er 3 zo gek krijgt om voor manager te gaan houd je niets over.
Nee. Gewoon nee. Dat doen ze alleen daar in Vlaanderen.quote:Op donderdag 19 februari 2026 13:54 schreef Lenny77 het volgende:
Dan zeggen ze: boooh dit weekend was ik zoooo ziek, heb 2 dagen met griep op de zetel gelegen.
Welnee, als je in de verpleging, lekker je dienstjes planned verdien je geheel niet onaardig.quote:Op donderdag 19 februari 2026 17:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Om goed te verdienen moet je nu eenmaal het management in.
Het lijkt allemaal steeds meer op de Amerikaanse bedrijven zoals McDonald's, waar alle vaste krachten teamleider of manager zijn. Of bij de Action, waar je dan gewoon vakkenvuller bent. Niet dat ze dan zoveel verdienen, dan moet je in het echte management zitten. Maar het klinkt duur en belangrijk. Net alsof je het al gemaakt hebt.
Het is alleen jammer dat je continu alles moet administreren en moet opzoeken hoe je dingen moet doen? Waar je dan de helft van je tijd mee bezig bent?quote:Op donderdag 19 februari 2026 18:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Welnee, als je in de verpleging, lekker je dienstjes planned verdien je geheel niet onaardig.
Het is al met al gewoonndieptreurig joh.quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat je continu alles moet administreren en moet opzoeken hoe je dingen moet doen? Waar je dan de helft van je tijd mee bezig bent?
Zo zie je ook, dat medisch personeel dat contact heeft met klanten eigenlijk geen pauzes kan nemen, omdat de zorgverzekeraars vaak hebben beslist dat ze maar 10 minuten mogen besteden aan een consult. Alles daarboven krijgen ze niet betaald. En dat is vaak te weinig, zeker omdat ze net zo lang bezig zijn met de administratie als de interactie van de patiënt. Dus daar hebben ze eigenlijk maar 5 minuten voor.
Mogelijk gaan er wel mensen met een afspraak weg als ze al langer dan een uur zitten te wachten, waardoor het aan het einde van de dag weer wat sneller gaat.
Meen je dat ook, of zeg je dat om er van af te zijn?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is al met al gewoonndieptreurig joh.
Nee meen ik uit de grond van m'n hart.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 19:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Meen je dat ook, of zeg je dat om er van af te zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |