Was bij de tweemansbobs ook al regelmatig zoquote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze komen wel heel erg hoog bij sommige plekken ja waar er geen ijs is
Het zegt veel over Klaebo, maar ook wel wat over het langlaufen dat hij de sprint een inspanning van 3 minuten wint en ook favoriet is voor de 50 kilometer.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:24 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch? OP de zomerspelen heb je natuurlijk het zwemmen, hardloop nummers en het baanwielrennen waar vaak dingen gecombineerd worden. Zal er ongetwijfeld wat vergeten, maar hier heb ik het idee dat je bij het langlaufen, biatlon, noordse combinatie, shorttrack, bobsleeen, skieen al vaak dezelfde namen voorbij ziet komen die bij meerdere 'disciplines' of 'onderdelen' de medailles verdelen.
Schaatsen heeft natuurlijk wel veel meer onderdelen, daar aan 4 onderdelen mee doen is ook niet zeldzaam.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bij het schansspringen, shorttrack, noordse combinatie, biatlon en bobslee vind ik het wel het meest extreem. Alpineskiën, langlaufen en schaatsen heb je ook wel dubbelaars, maar iemand die de kortste en de langste discipline goed aan kan is zeldzaam.
Klaebo is wel een uitzondering hoor, maar het is bij langlaufen inderdaad ook in het huidige klimaat nog mogelijk om de sprint en de 50km te winnen, in elke andere sport behalve biatlon is dat wel zo'n beetje ondenkbaar. (Maar bij biatlon is het verschil in afstanden veel minder groot)quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het zegt veel over Klaebo, maar ook wel wat over het langlaufen dat hij de sprint een inspanning van 3 minuten wint en ook favoriet is voor de 50 kilometer.
Al bedenk ik mij net dat Sifan Hassan min of meer hetzelfde gepresteerd heeft.
Ja, de sprint en de 50 KM zal vast uniek zijn. Maar zowel Klaebo en Karlsson hebben de 10km vrije stijl en 20km skiathlon gewonnen bijvoorbeeld. Nummer 2 ook hetzelfde op beide nummers.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het zegt veel over Klaebo, maar ook wel wat over het langlaufen dat hij de sprint een inspanning van 3 minuten wint en ook favoriet is voor de 50 kilometer.
Al bedenk ik mij net dat Sifan Hassan min of meer hetzelfde gepresteerd heeft.
Ja dat is dan weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Schaatsen heeft natuurlijk wel veel meer onderdelen, daar aan 4 onderdelen mee doen is ook niet zeldzaam.
Ik sluit niet uit dat we bij beide bobsleewedstrijden die nog komen hetzelfde podium krijgen. Al was Meyers wel wat matig toch?quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ja, de sprint en de 50 KM zal vast uniek zijn. Maar zowel Klaebo en Karlsson hebben de 10km vrije stijl en 20km skiathlon gewonnen bijvoorbeeld. Nummer 2 ook hetzelfde op beide nummers.
Die moeten alles op alles zetten om nu zo hard mogelijk te rennen?quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd naar de start van de Nederlanders, was in de training consequent 1 van de langzaamste
Daar schroeien de Duitsers weer eens volgens mij. Ook erg spannend.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat we bij beide bobsleewedstrijden die nog komen hetzelfde podium krijgen. Al was Meyers wel wat matig toch?
Als er elke run een paar dwars door de baan proberen te gaan, kom je al een heel eind door de slee recht te houdenquote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Benieuwd naar de start van de Nederlanders, was in de training consequent 1 van de langzaamste
Als ik dit allemaal zo zie, dan zou een beetje normaal sturen je ook easy top-10 geven.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die moeten alles op alles zetten om nu zo hard mogelijk te rennen?
Schouten won er in 2022 4. Had Lollo voor een beter land geschaatst had ze ook voor 4 kunnen gaan, Wiklund eveneens.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij schaatsen win je doorgaans geen 4 medailles op Stolz na misschien. Dat is dan wel een fenomeen.
Klassen, Takagi (die heeft zelfs 3 keer 3 medailles gewonnen), Wust, Schouten.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij schaatsen win je doorgaans geen 4 medailles op Stolz na misschien. Dat is dan wel een fenomeen.
Jammer, een medaille halen voor Liechtenstein zou wel enorm episch zijn.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:33 schreef Szura het volgende:
Die krijgt geen kranz omgehangen straks
Dan tel je wel ploegenachtervolging mee. Dan kan het wel jaquote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schouten won er in 2022 4. Had Lollo voor een beter land geschaatst had ze ook voor 4 kunnen gaan, Wiklund eveneens.
Ja bij biatlon tellen we de relays toch ook mee? Lekker plakken harken voor de grote landen.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan tel je wel ploegenachtervolging mee. Dan kan het wel ja
Eric Heiden vindt dit een leuke rubriekquote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |