Dat is een beetje zoals Fokker ja.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:18 schreef chufi het volgende:
Is die Follador niet stiekem een Spaanse "de Neukerer" ?
Dat geldt voor iedere sport wel.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:19 schreef GotenSSJ het volgende:
Er bestaan mij wel net teveel onderdelen op de OWS waar exact dezelfde mensen om medailles strijden op een 'ander' onderdeel. Ook hier weer.
Ja er zijn vrij veel sporten waarn 2 medailles halen niet ongewoon is. Eigenlijk alleen bij het IJshockey (duh), de ski/snowboardcross en de snowboardslalom zie je atleten die vrijwel onmogelijk ergens anders serieus meedoen (Ledecka even niet meegerekend, dat is een uitzondering)quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:19 schreef GotenSSJ het volgende:
Er bestaan mij wel net teveel onderdelen op de OWS waar exact dezelfde mensen om medailles strijden op een 'ander' onderdeel. Ook hier weer.
Dat valt wel mee toch? OP de zomerspelen heb je natuurlijk het zwemmen, hardloop nummers en het baanwielrennen waar vaak dingen gecombineerd worden. Zal er ongetwijfeld wat vergeten, maar hier heb ik het idee dat je bij het langlaufen, biatlon, noordse combinatie, shorttrack, bobsleeen, skieen al vaak dezelfde namen voorbij ziet komen die bij meerdere 'disciplines' of 'onderdelen' de medailles verdelen.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedere sport wel.
Curling ook niet? Of doen ze daar ook al aan gemengde teams.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja er zijn vrij veel sporten waarn 2 medailles halen niet ongewoon is. Eigenlijk alleen bij het IJshockey (duh), de ski/snowboardcross en de snowboardslalom zie je atleten die vrijwel onmogelijk ergens anders serieus meedoen (Ledecka even niet meegerekend, dat is een uitzondering)
Op de zomerspelen heb je dat veel minder, de gewichtsklassesporten, meer teamsporten waar je natuurlijk maar 1x kunt scoren, veel atletiekonderdelen staan zo op zichzelf dat de atleten maar 1 onderdeel kunnen deelnemen. Roeien is dubbelen zeldzaam, al gebeurt het wel eens. BMX, Moderne Vijfkamp, Surfen...quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedere sport wel.
Daar hebben ze een mixed onderdeel en zie je inderdaad wel dat deelnemers aan de reguliere toernooien ook de mixed meepakken.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Curling ook niet? Of doen ze daar ook al aan gemengde teams.
Ik heb het niet eens zo zeer over die mixed teams onderdelen die ze nu overal toevoegen.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Curling ook niet? Of doen ze daar ook al aan gemengde teams.
Zomerspelen is dat ook een stuk minder ja, maar ook bij het schaatsen heb je hetzelfde.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:24 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch? OP de zomerspelen heb je natuurlijk het zwemmen, hardloop nummers en het baanwielrennen waar vaak dingen gecombineerd worden. Zal er ongetwijfeld wat vergeten, maar hier heb ik het idee dat je bij het langlaufen, biatlon, noordse combinatie, shorttrack, bobsleeen, skieen al vaak dezelfde namen voorbij ziet komen die bij meerdere 'disciplines' of 'onderdelen' de medailles verdelen.
Bij het schansspringen, shorttrack, noordse combinatie, biatlon en bobslee vind ik het wel het meest extreem. Alpineskiën, langlaufen en schaatsen heb je ook wel dubbelaars, maar iemand die de kortste en de langste discipline goed aan kan is zeldzaam.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:24 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch? OP de zomerspelen heb je natuurlijk het zwemmen, hardloop nummers en het baanwielrennen waar vaak dingen gecombineerd worden. Zal er ongetwijfeld wat vergeten, maar hier heb ik het idee dat je bij het langlaufen, biatlon, noordse combinatie, shorttrack, bobsleeen, skieen al vaak dezelfde namen voorbij ziet komen die bij meerdere 'disciplines' of 'onderdelen' de medailles verdelen.
Ze komen wel heel erg hoog bij sommige plekken ja waar er geen ijs isquote:Op zaterdag 21 februari 2026 10:26 schreef Faraday01 het volgende:
Heb steeds meer het idee dat deze baan ook wel erg krap is voor de bobs. Nog los van de wegversmalling bij de start.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |