quote:Woon je naast azc in Lochem? Hier is 1000 euro, regel je eigen veiligheid maar!
Kan gewoon allemaal in Nederland: een asielzoekerscentrum naast je huis. En dan krijg je een brief met: hier is duizend euro, regel je eigen veiligheid maar.
Laatste nieuws
Omwonenden van het azc in Lochem krijgen 1000 euro per huishouden om zelf veiligheidsmaatregelen te treffen, meldt het AD. Denk aan camera's, betere sloten of extra verlichting. Het geld komt vanuit afspraken rond de komst van het opvangcentrum.
De gemeente zegt dat het bedoeld is om zorgen weg te nemen en bewoners meer gevoel van controle te geven. Officieel gaat het om "maatwerk" en ondersteuning. In de praktijk voelt het voor sommigen als: succes ermee.
Het azc zorgt al langer voor discussie in de buurt. Niet iedereen zit te wachten op extra opvanglocaties in de wijk. Met deze regeling probeert de gemeente de spanningen wat te dempen.
De vraag blijft wel hangen.Als alles veilig en onder controle is, waarom moet je dan zelf je huis extra beveiligen?
Dat is dus het probleem. De gemeente stemt in met de komst van een AZC, waarschijnlijk tegen wil en dank van de burger in en wast vervolgens preventief de handen alvast in onschuld, want ze zijn niet verantwoordelijk voor de overlast.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:19 schreef DefKu het volgende:
Niet omdat de gemeente ergens schuldig aan is.
En ook: ‘De gemeente is niet verantwoordelijk voor het voorkomen van overlast door de opvanglocatie.’
Volgens het college is dat nodig vanwege de maatschappelijke onrust rond het azc. De regeling moet bijdragen aan draagvlak en rust in de buurt.
Nee natuurlijk niet. Beetje fatsoenlijke sloten rondom zit je vlug op 1500 euro.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:37 schreef smizy het volgende:
Is dat genoeg voor 3 kuisheidsordels, pepperspray, een semi automatisch wapen, een kluis, beveiligingscamera's en al het hang en sluitwerk voorzien van politie keurmerk?
Nou ja, naar alle eerlijkheid was dat voor de landelijke verkiezingen en niet voor de gemeenteraad. Maar inderdaad, als je dit soort partijen stemt, dan weet je dat je dit gaat krijgen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:44 schreef the-eye het volgende:
Als je zo massaal D66 stemt bij de laatste verkiezingen verdien je een azc en ben je er waarschijnlijk hartstikke blij mee
https://allecijfers.nl/verkiezingsuitslagen/gemeente-lochem/
De spreidingswet is in Denhaag gemaakt. Ik ga zeker niet beweren dat anders stemmen iets veranderd had maar als je massaal in in de Nedelandse vlag van Jetten trapt heb ik geen medelijden met jequote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, naar alle eerlijkheid was dat voor de landelijke verkiezingen en niet voor de gemeenteraad. Maar inderdaad, als je dit soort partijen stemt, dan weet je dat je dit gaat krijgen.
Het huidige d66 is sowieso vol met leugens.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
De spreidingswet is in Denhaag gemaakt. Ik ge zeker niet beweren dat anders stemmen iets veranderd had maar als je massaal in in de Nedelandse vlag van Jetten trapt heb ik geen medelijden met je
Ik dacht meer aan een slotgracht.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Beetje fatsoenlijke sloten rondom zit je vlug op 1500 euro.
Het mag een beetje schuren.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
En bestuurlijk Nederland blijft maar de handen wassen in onschuld 'want verdragen en we MOETEN deze mensen opvangen'
Wat een kneuzenkermis.
'Ik rook al 15 jaar maar heb nog nooit longkanker gekregen'.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:51 schreef Dagoduck het volgende:
Woon al 15 jaar naast een AZC, nog nooit problemen mee/van gehad maar die ¤1000 wil ik ook wel!
Tja we hebben een sociaal contract met de overheid.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:21 schreef the-eye het volgende:
Het overgrote deel van de bevolking is verleerd zich te "verdedigen" na jarenlang bij elke vorm van zelfverdediging tot dader gebombardeerd te zijn worden. De politie is onderbezet en overwerkt en de gemeentes schijnen zich van elke verantwoordelijkheid te kunnen ontdoen als dat zo uitkomt
Lekker allemaal stemmen volgende maand?![]()
Wie weet kan je invloed uitoefenen of de rotonde 30m verder aangelegd wordt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |