Dat doe ik niet. Jij interpreteert het opzettelijk zo. Dat is wat anders. Overigens heb ik geen idee meer wat ik precies heb geschreven hoor. Ik zit de hele dag nieuws te schrijven. Kan echt niet van alles onthouden wat ik geschreven heb, maar jij interpreteert het in ieder geval compleet anders dan mijn intentie is.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je niet iedereen die zich in Amerika links is bedoelt, waarom communiceer je het dan alsof dat wel zo is?
Ja, een groot deel van de ICE agenten doen gewoon normaal hun werk en pakken pedofielen op. Die hoeven ook niet met vanalles geassocieerd te worden. Kom opquote:Dit soort ongenuanceerde containerbegrippen "links" en "rechts" maken een serieuze discussie gewoon onmogelijk. Het is immers helemaal niet duidelijk wie er wordt aangesproken. Een groot deel van het linkse electoraat heeft immers niks te schaften met die juichende figuren. Dus ze hoeven er ook niet mee geassocieerd te worden.
Ja ik zie niet hoe ik het anders moet interpreteren. Als je een dergelijk grofmazige groep ergens van beticht, dat men denkt dat je dus die hele groep ook aanvalt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Jij interpreteert het opzettelijk zo. Dat is wat anders.
Prima als jij jezelf om esthethische redenen wil besnijden maar dat laat je dan maar doen op volwassen leeftijd. Van kinderpiemels blijf je af.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De voordelen zijn niet onderuit gehaald want er is (op het punt van hygiëne na) nog geen goed tegenargumenten gekomen.
En de reden waarom dit op jonge leeftijd wordt gedaan is omdat de ingreep dan veel makkelijker is dan bij volwassen mannen. Besnijdenis zal veelvoorkomend blijven, bijna 40% van alle mannen wereldwijd is besneden. Het is vanuit dat perspectief ook wellicht beter dit te accepteren.
Er zijn zelfs mannen die het laten doen voor esthetische redenen. En er zijn zelfs vrouwen (en mannen) die geen onbesneden mannen willen daten. Er staat mij nog bij dat daar zelfs ooit een hele aflevering aan was gewijd bij SATC![]()
.
Ik heb dat letterlijk net uitgelegd.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:56 schreef Hexagon het volgende:
Ja ik zie niet hoe ik het anders moet interpreteren.
Alleen als je het (nou vooruit, ik zal aannemen dat je het niet opzettelijk doet) vanuit vooringenomenheid interpreteert. Het gaat over 'links' dus neem je aan 'iedereen'. Je wilt gewoon uitgekauwd hebben dat er 'veel linkse amerikanen' of 'sommige linkse amerikanen' zou staan in plaats van 'linkse amerikanen'. Omdat iedereen weet dat mensen niet hetzelfde denken snapt iedereen dat NIETS geldt voor letterlijk iedereen. Voor de enkeling die dat principe niet kent is het een beetje onzin om die hele stijlvorm - die te maken heeft met begrijpend lezen - aan te passen. Je mag van mijn gewoon altijd als ik een groep noem daarbij 'delen van', 'sommige', 'voornamelijk' etc toevoegen in je hoofdquote:Als je een dergelijk grofmazige groep ergens van beticht, dat men denkt dat je dus die hele groep ook aanvalt.
KNMG (federatie van artsen):quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De voordelen zijn niet onderuit gehaald want er is (op het punt van hygiëne na) nog geen goed tegenargumenten gekomen.
En de reden waarom dit op jonge leeftijd wordt gedaan is omdat de ingreep dan veel makkelijker is dan bij volwassen mannen. Besnijdenis zal veelvoorkomend blijven, bijna 40% van alle mannen wereldwijd is besneden. Het is vanuit dat perspectief ook wellicht beter dit te accepteren.
Er zijn zelfs mannen die het laten doen voor esthetische redenen. En er zijn zelfs vrouwen (en mannen) die geen onbesneden mannen willen daten. Er staat mij nog bij dat daar zelfs ooit een hele aflevering aan was gewijd bij SATC![]()
.
Dat doet Danny dus niet. Ik geef je net nog een passage uit het artikel waar er een duidelijke nuance is. Je negeert dit echter en blijft erover doorgaan. En komt dan ook nog eens met valse vergelijkingen op individueel niveau.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je niet iedereen die zich in Amerika links is bedoelt, waarom communiceer je het dan alsof dat wel zo is?
Dit soort ongenuanceerde containerbegrippen "links" en "rechts" maken een serieuze discussie gewoon onmogelijk. Het is immers helemaal niet duidelijk wie er wordt aangesproken. Een groot deel van het linkse electoraat heeft immers niks te schaften met die juichende figuren. Dus ze hoeven er ook niet mee geassocieerd te worden.
Het is aan ouders om te bepalen of hun pasgeboren kind besneden wordt, niet aan anderen. Net zoals dat het ook aan ouders is om te beslissen of een bij een kind de amandelen of een tand of kies worden verwijderd.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Prima als jij jezelf om esthethische redenen wil besnijden maar dat laat je dan maar doen op volwassen leeftijd. Van kinderpiemels blijf je af.
Ik denk dat als je om culturele of esthetische redenen een kies laat verwijderen bij je kind dat je de kinderbescherming op je dak krijgt. terecht overigens.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
Het is aan ouders om te bepalen of hun pasgeboren kind besneden wordt, niet aan anderen. Net zoals dat het ook aan ouders is om te beslissen of een bij een kind de amandelen of een tand of kies worden verwijderd.
Nee, de KNMG heeft het specifiek over niet-therapeutische besnijdenissen. Waarmee therapeutische (dus ter behandeling van een medische klacht) besnijdenissen dus prima mogelijk zijn bij minderjarigen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar volgens sommigen moet je maar met klachten bij de voorhuid blijven rondlopen tot je 18 jaar bent want een besnijdenis zou zogenaamd verminking zijn_!
Dat laatste is natuurlijk onzin. Als er medische redenen zijn om je te laten besnijden is dat natuurlijk helemaal prima.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is aan ouders om te bepalen of hun pasgeboren kind besneden wordt, niet aan anderen. Net zoals dat het ook aan ouders is om te beslissen of een bij een kind de amandelen of een tand of kies worden verwijderd.
En ik wil mij niet laten besnijden om esthetische redenen, ik geef slechts aan dat er mannen zijn die dat laten doen.
Bij mij is het gelukkig al gebeurd en ik heb die beslissing in samenspraak met mijn ouders genomen terwijl ik nog ruimschoots minderjarig was. Maar volgens sommigen moet je maar met klachten bij de voorhuid blijven rondlopen tot je 18 jaar bent want een besnijdenis zou zogenaamd verminking zijn_!
Wie vertelde hier ook al weer dat conservatieve regeringen eigenlijk het grootste probleem waren?quote:Man (51) hard tegen hoofd getrapt vanwege geaardheid, politie deelt signalementen
[..]
De man is rond de 25 jaar oud en ongeveer 1.90 meter lang, met een slank postuur. Hij heeft een donker getinte huid, kort zwart haar en een snor, en droeg op de dag van de mishandeling een zwart zomerjack en een licht t-shirt. De vrouw is ongeveer 30 jaar oud, zo'n 1.60 meter lang, met een slank postuur. Ze is donker getint, heeft lang donker haar en droeg die dag een lange bruine jas met een bontkraag.
En dat geldt natuurlijk ook voor een borstamputatie bij pubers en prepubers, of het veranderen van geslachtsorganen. Alleen als het medisch (fysiek) noodzakelijk is. Necrose, kanker etc. Voor mentale vormen zou eerst therapie praktisch zijn. Wil dat niet dan zou de persoon als hij of zij volwassen is zoiets mogen doen wmb. Zijn zat mensen die aan body-modification doen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk onzin. Als er medische redenen zijn om je te laten besnijden is dat natuurlijk helemaal prima.
Het is fout wanneer ouders dat doen omdat de ouders:
- een religie aanhangen
- het mooier vinden
- het hygiënischer vinden
Dat zijn gewoon geeen redenen om in een gezond lichaamsdeel te snijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |