Wait, whut?quote:Op zondag 22 februari 2026 14:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vermoed zo lichtelijk dat jouw wandelgangen nauwgezet door de AIVD gevolgd worden
Dus omdat een groep terroristisch is kan het ontstaan niet een andere herkomst hebben?quote:Op zondag 22 februari 2026 14:54 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Je hebt een bijzondere manier om over de club van 7 oktober te schrijven.
Met wortel en tak uitroeien zou beter zijn.
Geef nou maar gewoon toe dat je Hamas als een verzetsbeweging ziet.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want omdat Hamas of wie dan ook wel eens wat slechts gedaan heeft is het goed te keuren wat voor walgelijkheden Israël doet tegen onschuldige burgers?
Zo werkt dat niet hè
Omdat Israël natuurlijk die intentie helemaal niet heeft. Sterker nog, activistische groeperingen zoals Amnesty moesten zelfs de term 'genocide' herdefiniëren om deze te kunnen toepassen op deze oorlog.quote:Op zondag 22 februari 2026 15:54 schreef Koortsdroom het volgende:
Als Israël nou echt genocide zou willen plegen, waarom gaan ze dan niet voluit?
Ja er vallen doden. Maar er komen nog steeds meer Gazanen bij dan dat er sterven. Noemen we dit tegenwoordig een genocide?
Het is niet wel eens en wat slechts het is een terreur die niet stopt, je maakt van Hamas een onschuldig groepje die zo nu en dan eens een foutje maakt.quote:Op zondag 22 februari 2026 15:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Aangezien lezen blijkbaar lastig is:
Ja, heel leuk dat Hamas dingen doet.
Heel erg en hoort niet.
Maar omdat Hamas vreselijke dingen doet moet Israël ook maar 100x ergere dingen doen?
Echt
sorry je hebt helemaal gelijk, als mensen op je schieten moet je blijven staan en afgeschoten worden!quote:Op zondag 22 februari 2026 14:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want omdat Hamas of wie dan ook wel eens wat slechts gedaan heeft is het goed te keuren wat voor walgelijkheden Israël doet tegen onschuldige burgers?
Zo werkt dat niet hè
Volgens users hier doet Israël expres langzaam aan omdat het anders echt genocide is....quote:Op zondag 22 februari 2026 15:54 schreef Koortsdroom het volgende:
Als Israël nou echt genocide zou willen plegen, waarom gaan ze dan niet voluit?
Ja er vallen doden. Maar er komen nog steeds meer Gazanen bij dan dat er sterven. Noemen we dit tegenwoordig een genocide?
"Wel eens wat slechts gedaan heeft"....quote:Op zondag 22 februari 2026 14:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet hè
die user is echt al een tijdje compleet de weg kwijt, dit soort uitspraken..quote:Op zondag 22 februari 2026 18:20 schreef Toine51 het volgende:
[..]
"Wel eens wat slechts gedaan heeft"....
Laat deze zin nog eens een paar keer indalen jongens....
1. Niks whatever. Fatah en Hamas kunnen elkaars bloed wel drinken. Israël heeft met 2 Palestijnse fracties te dealen die beide niet-democratisch zijn. Wat ze bindt, is dat ze geen van beide vrede willen met Israël.quote:Op zondag 22 februari 2026 14:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Regeren/bestuur. Whatever.
Jij stelt dat Palestijnen wel vrede willen gelijk aan wat de regering (Hamas) wil en doet.
[..]
Want waarom is Hamas ontstaan dan?
Waarom zijn die groot geworden?
Precies... Door de daden van Israël.
Michael Verstraeten claimt dat de grafiek zou laten zien dat 15% van de slachtoffers kind is, maar dat laat de grafiek niet zien. Dat is snel na te rekenen: zes categorieën van 3% is al 18% en dat is alleen de leeftijd 0 t/m 14 jr.quote:Op zondag 22 februari 2026 19:19 schreef Qarrad het volgende:
De bevolkingspiramide, gepubliceerd door Hamas laat in elk geval zien hoe het geweld vanuit Israël in behoorlijk gericht is op mannen in de leeftijd dat ze dienen als strijder door Hamas.
Zeg ik dat Israël alleen lief is en geen fouten maakt en dat er geen wandaden zijn gepleegd/worden gepleegd? Nee. Maar het constante gebruik van de term genocide in deze context verdient tegengas.
[ x ]
Waarom geloof je deze cijfers? Hamas is niet te vertrouwen.quote:Op zondag 22 februari 2026 19:19 schreef Qarrad het volgende:
De bevolkingspiramide, gepubliceerd door Hamas laat in elk geval zien hoe het geweld vanuit Israël in behoorlijk gericht is op mannen in de leeftijd dat ze dienen als strijder door Hamas.
Zeg ik dat Israël alleen lief is en geen fouten maakt en dat er geen wandaden zijn gepleegd/worden gepleegd? Nee. Maar het constante gebruik van de term genocide in deze context verdient tegengas.
[ x ]
Dat zegt helemaal niemand of wel dan?quote:Op zondag 22 februari 2026 16:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
sorry je hebt helemaal gelijk, als mensen op je schieten moet je blijven staan en afgeschoten worden!
En hoe vaak moet ik nog herhalen dat Hamas terroristisch is en wat mij betreft gestopt mag worden?quote:Welk gedeelte begrijp je niet dat hun enige doel is de vernietiging van israel?
Weet jij wat Hamas of een palastijn zou doen met mensen als jij?
Zij maken werekelijk geen onderscheid tussen jou of een persoon uit Israel, ze zullen jou net als ik zonder pardon uit de weg ruimen, zonder problemen.
Dat is waar jij voor vecht..
quote:Op zondag 22 februari 2026 18:20 schreef Toine51 het volgende:
[..]
"Wel eens wat slechts gedaan heeft"....
Laat deze zin nog eens een paar keer indalen jongens....
Ok, Hamas heeft veel goeds gedaan!quote:Op zondag 22 februari 2026 18:44 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
die user is echt al een tijdje compleet de weg kwijt, dit soort uitspraken..
Hamas is wel beter te vertrouwen dan het IDF.quote:Op zondag 22 februari 2026 20:11 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Waarom geloof je deze cijfers? Hamas is niet te vertrouwen.
En wanneer snap jij nou eens dat genocide niet afhankelijk is van de duur?quote:Op zondag 22 februari 2026 20:54 schreef ludovico het volgende:
Zijn die 2 miljoen gazanen nou nog niet gegenocideerd??
Hahahahaha......quote:Op maandag 23 februari 2026 09:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hamas is wel beter te vertrouwen dan het IDF.
Als die 2 de bronnen zijn, dan kan je beter Hamas bronnen geloven.
Jij lacht als ik zeg dat Hamas slechte dingen gedaan heeft.quote:
Niemand zegt dat Hamas altijd de waarheid spreekt of wel.quote:Op maandag 23 februari 2026 09:14 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hahahahaha......
Nee.
Vaak genoeg berichten van hamas gedebunkt omdat het gelogen is of in scène is gezet...
Als Israël met nieuws kwam dan is het steevast een leugen en steken de propali wappies vingers in hun oren en roepen hard lalalalala....
Kerel, donderstraal eens op...quote:Op maandag 23 februari 2026 09:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij lacht als ik zeg dat Hamas slechte dingen gedaan heeft.
Dus volgens mij gooi je lekker alles om, verdraai je woorden van anderen.
Het gaat om het woordje "eens"...quote:Want omdat Hamas of wie dan ook wel eens wat slechts gedaan heeft is het goed te keuren wat voor walgelijkheden Israël doet tegen onschuldige burgers?
Ik zeg dus wel dat Hamas slechte dingen doet....quote:Op maandag 23 februari 2026 09:38 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Kerel, donderstraal eens op...
Jij zegt helemaal niet dat hamas slechte dingen doet. Jij zegt;
[..]
Het gaat om het woordje "eens"...
Jij impliceert dat hamas een kleuter is die wel eens een keer een snoepje steelt...
Het is wel goed met je.quote:Op maandag 23 februari 2026 09:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zeg dus wel dat Hamas slechte dingen doet....
Staat letterlijk in wat je quote......
Ik weet niet of Nederlands wel je moedertaal is, maar kom op zeg zo lastig is het nou ook weer niet om dat te lezen.
En nee ik impliceer dat kleuter verhaal helemaal niet.
Nee, dat wil ik niet en dat zeg ik ook nergens.quote:Op maandag 23 februari 2026 09:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het is wel goed met je.
Jij weet dondersgoed dat je de acties van hamas wil bagatelliseren met je opmerkingen...
Als Israël de intentie heeft en alle middelen om die te verwezenlijken, hoe moet ik dat dan vereenzelvigen met het gebrek aan doden?quote:Op maandag 23 februari 2026 09:07 schreef bianconeri het volgende:
En wanneer snap jij nou eens dat genocide niet afhankelijk is van de duur?
Wel van intenties en daden.
Maar je zegt wel dat Israël op moet houden, terwijl Israël juist reageert op acties van Hamas.quote:Op maandag 23 februari 2026 10:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik niet en dat zeg ik ook nergens.
Dus dat walgelijke impliceren en mensen woorden in de mond leggen mag je wel even achterwege laten. Bedankt.
Ik zeg dat zowel Hamas als Israel moeten ophouden.quote:Op maandag 23 februari 2026 12:15 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maar je zegt wel dat Israël op moet houden, terwijl Israël juist reageert op acties van Hamas.
En Hamas.. bijvoorbeeld men viel pas binnen na 7 oktober..
En niet gelijk maar 10 dagen na 7 oktober.. mag jij gokken waarom 10 dagen later pas terwijl Israël een interventie macht heeft die binnen een dag kan reageren op aanvallen.
Tienduizenden onschuldige burgers dood noem jij ´´een gebrek aan doden´´?quote:Op maandag 23 februari 2026 12:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als Israël de intentie heeft en alle middelen om die te verwezenlijken, hoe moet ik dat dan vereenzelvigen met het gebrek aan doden?
Gast, als ze intentie hadden gehad waren er wel heel wat meer overleden.quote:Op maandag 23 februari 2026 13:22 schreef bianconeri het volgende:
Tienduizenden onschuldige burgers dood noem jij ´´een gebrek aan doden´´?
Owke.....
Ik heb het net over de daden en intenties gehad, als de intenties er waren geweest waren de daden anders geweest dan dit. De daden spreken helemaal het omgekeerde van genocide.quote:Nogmaals:
Het heeft niets met de duur van een actie te maken. En in basis ook niet met de intensiteit daarvan.
Een atoombom er op gooien en het was direct klaar, sure.
Maar genocide is niet iets wat daar van afhankelijk is, wel van daden en intenties. En voor die beiden voldoen de intenties en daden van Israel.
Als je naar Gaza kijkt staat er geen huis nog overeind. Er wordt bewust een volk gewist.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gast, als ze intentie hadden gehad waren er wel heel wat meer overleden.
Zie Iran hoe snel het kan gaan in een paar dagen als militairen met scherp schieten op de bevolking.
[..]
Ik heb het net over de daden en intenties gehad, als de intenties er waren geweest waren de daden anders geweest dan dit. De daden spreken helemaal het omgekeerde van genocide.
Hier is geen Hamas. Normale mensen die voor hun bestaan keihard dagelijks moeten knokken. Het bestaan wat ze haast onmogelijk wordt gemaakt. Waarom wordt de West Bank gezuiverd?quote:Geweld, bomenkap en nieuwe nederzettingen: Israël verstikt de Palestijnen op de bezette Westelijke Jordaanoever
reportage
Kolonistengeweld Israëlische kolonisten stichten een nieuw gehucht. Palestijnse olijfbomen staan in de weg en worden gekapt. Wie protesteert, wordt in elkaar geslagen. En het Israëlische leger steunt de gewelddadige kolonisten volop.
Het volk zit er nog, nochtans. En er zijn inderdaad delen waar niks meer overeind staat, maar ook delen waar dat wel het geval is. Waar er geen militaire infrastructuur onder zat verstopt, dat staat nog.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als je naar Gaza kijkt staat er geen huis nog overeind. Er wordt bewust een volk gewist.
Op de vele miljoenen Israëlische Arabieren na, die de meerderheid van de artsen uitmaken daar bijvoorbeeld en die dienen in de strijdkrachten en alles?quote:Je kan je ook afvragen waarom het niet gelukt is om met de meerderheid van de Palestijnen samen te leven.
Ze zeiden zelf 50.000, waarvan iets van 25.000 nu een tuin op hun buik heeft.quote:Hamas heeft op hun piek iets van 30.000 man gehad.
Nou, waarom zou dat zijn? Omdat dat militaire zelfmoord is om zonder de militaire infrastructuur eerste zoveel mogelijk uit te schakelen een gebied binnen te vallen waarvan bekend is dat het compleet ondergraven is met strategisch geplaatste tunnels. Hamas zou dat graag gehad hebben natuurlijk maar helaas voor hen en de burgers waar zij verantwoordelijk voor zijn heeft Israël gekozen voor de veiligheid van de eigen troepen. Geen enkel land is zo nobel dat ze graag soldaten opvoert als kanonnenvlees als dat niet hoeft. De enige entiteit die de eigen mensen als martelaren inzet is Hamas.quote:Waarom ben je niet met overmacht het gebied in gegaan maar heb je ervoor gekozen om alles plat te gooien waaronder veel burger infrastructuur en structuren die burgers ondersteunen om te overleven.
Klopt, heel naar, niet in Gaza, gaat het grootste probleem blijven in die regio.quote:Je kan je afvragen waarom Palestijnen door Israël uit de West Bank worden verjaagd. Hun huizen worden afgebrand en hun agrarische werkzaamheden wieden vernield en worden ze dagelijks geterroriseerd. Ze worden van natuurlijke waterbronnen afgesloten en mogen niet eens regenwater opvangen om hun akkers te voorzien van water.
Hier is wel degelijk Hamas. Waarom denk je dat dat daar niet zit? En sinds Hamas zich heeft moeten concentreren op Gaza, heeft de Palestijnse Islamitische Jihad daar meer voet aan de grond gekregen, een net zo vervelend clubje.quote:https://www.nrc.nl/nieuws(...)ordaanoever-a4919708
[..]
Hier is geen Hamas. Normale mensen die voor hun bestaan keihard dagelijks moeten knokken. Het bestaan wat ze haast onmogelijk wordt gemaakt. Waarom wordt de West Bank gezuiverd?
Doe ons een lol en hou eens op met die neppe medelijden van je.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als je naar Gaza kijkt staat er geen huis nog overeind. Er wordt bewust een volk gewist.
Je kan je ook afvragen waarom het niet gelukt is om met de meerderheid van de Palestijnen samen te leven. Hamas heeft op hun piek iets van 30.000 man gehad.
Waarom ben je niet met overmacht het gebied in gegaan maar heb je ervoor gekozen om alles plat te gooien waaronder veel burger infrastructuur en structuren die burgers ondersteunen om te overleven.
Je kan je afvragen waarom Palestijnen door Israël uit de West Bank worden verjaagd. Hun huizen worden afgebrand en hun agrarische werkzaamheden wieden vernield en worden ze dagelijks geterroriseerd. Ze worden van natuurlijke waterbronnen afgesloten en mogen niet eens regenwater opvangen om hun akkers te voorzien van water.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ordaanoever-a4919708
[..]
Hier is geen Hamas. Normale mensen die voor hun bestaan keihard dagelijks moeten knokken. Het bestaan wat ze haast onmogelijk wordt gemaakt. Waarom wordt de West Bank gezuiverd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |