Nee, dat is voortaan heel streng, ik ben 1.61 en ik geloof dat ik 54 kilo mag wegen. Dat weeg ik niet nee. Meer.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een bmi van 18 wordt niet meer als gezond gezien.
Overigens is bmi ook een achterhaalde manier om een gezond gewicht te bepalen.
Shit happens.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:46 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Nou, op basis van
[..]
en ik zie nu pas dat jij niet degene was die daarover begon
Het is gewoon lastig om naar mate je ouder wordt een lichaam te houden zoals fotomodellen plegen te hebben.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Je kunt ook de kant op redeneren dat het gewoon een beroepsgroep is die vrouwen met een eetstoornis aantrekt.
En niet perse dat je er eetstoornissen oploopt.
Ben gewoon average qua kennis. En ik kijk bij het Voedingscentrum voor die info.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat is voortaan heel streng, ik ben 1.61 en ik geloof dat ik 54 kilo mag wegen. Dat weeg ik niet nee. Meer.
Ik geloof als lichtste gezonde gewicht 54 kilo en als zwaarste gezonde gewicht 65 kilo.
...en ik weeg 70 kilo.
Ook plus size models zijn niet standaard. Vaak een bijzonder aantrekkelijk gezicht bv.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet zo goed waarom modellen representatief zouden moeten zijn. Vind dat een raar argument.
Dat zou namelijk betekenen dat ze steeds vaker overgewicht zouden moeten hebben.
Dat wil je toch sowieso niet?
Niet als model en niet als uitstraling. Iets wat gewoon domweg zeer ongezond is.
48 mag nog.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat is voortaan heel streng, ik ben 1.61 en ik geloof dat ik 54 kilo mag wegen. Dat weeg ik niet nee. Meer.
Ik geloof als lichtste gezonde gewicht 54 kilo en als zwaarste gezonde gewicht 65 kilo.
...en ik weeg 70 kilo.
Ja, ik ben 43 en ik ben aan het afvallen. Maar dat is inderdaad best moeilijk.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
48 mag nog.
Maar je bent neem ik aan ook wat ouder?
Dat is zoquote:Op zondag 15 februari 2026 16:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ben gewoon average qua kennis. En ik kijk bij het Voedingscentrum voor die info.
Als je 18 bent en 161, is 44 kilo een prima gezond gewicht.
[ link | afbeelding ]
Inmiddels heeft iets van 50% van de vrouwen overgewicht. En dat zal niet evenredig verdeeld zijn over alle leeftijden.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon lastig om naar mate je ouder wordt een lichaam te houden zoals fotomodellen plegen te hebben.
Aan het begin zijn de meesten tieners. Het vereist veel discipline.
Het is een beetje als met topsport. Hoe ouder je wordt, hoe lastiger het is om topfit te blijven.
52kg voor 175cm is al best magerquote:Op zondag 15 februari 2026 16:49 schreef Danny het volgende:
[..]
niet helemaal blijkbaar.
dit is het voedingscentrum, die bij een bmi van 17 voor vrouwen van 18 nog net aangeeft dat het goed is.
[ afbeelding ]
en 24,9 is de bovengrens.
[ afbeelding ]
Het is kennelijk gewoon een normaal gezond bmi.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
52kg voor 175cm is al best mager![]()
Ik ben 183cm en woog op mijn laagste gewicht als volwassene 55kg. Ik kan je zeggen dat dat niet uitziet, dan ben je een tandenstoker. Veel commentaar ook van mensen.
Waar ik over spreek is eind jaren 90. Zo dik waren ze toen nog nietquote:Op zondag 15 februari 2026 17:29 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is kennelijk gewoon een normaal gezond bmi.
Zou het zo kunnen zijn dat we met zijn allen veel te veel dikke mensen zien en daarom denken dat iemand die een gezond gewicht heeft, opeens veel te dun is?
Soort glijdende schaal zeg maar.
Ja, maar daar moet je schijt aan hebben. Dik, dun, het is beide niet zo gezond. Zit je bmi goed en voel je je goed moet dat prima zijn.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
52kg voor 175cm is al best mager![]()
Ik ben 183cm en woog op mijn laagste gewicht als volwassene 55kg. Ik kan je zeggen dat dat niet uitziet, dan ben je een tandenstoker. Veel commentaar ook van mensen.
Ik denk ook door body positivity:quote:Op zondag 15 februari 2026 17:29 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is kennelijk gewoon een normaal gezond bmi.
Zou het zo kunnen zijn dat we met zijn allen veel te veel dikke mensen zien en daarom denken dat iemand die een gezond gewicht heeft, opeens veel te dun is?
Soort glijdende schaal zeg maar.
Bodypositivity is alleen om het schuldgevoel van dikkies weg te nemen zodat ze schaamteloos kunnen doorvreten. Tuurlijk is dat slecht.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik denk ook door body positivity:
"Body positivity is een beweging die streeft naar de acceptatie en waardering van alle lichamen, ongeacht vorm, grootte, kleur of beperking. Het bevordert zelfliefde, zelfvertrouwen en het uitdagen van maatschappelijke schoonheidsidealen, voortkomend uit de strijd tegen discriminatie van gemarginaliseerde lichamen. Het doel is een positiever zelfbeeld en minder onzekerheid."
Dus als iemand veel overgewicht heeft is het de bedoeling om dat te omarmen volgens die beweging. Ik had een fysiotherapeute met echt heel veel overgewicht en die was heel aardig en heel goed in haar werk. Maar echt veel overgewicht niet een paar kilootjes hoor.
Eigenlijk is overgewicht heel slecht voor je spieren door de belasting op je lichaam. Dus dat is best opvallend voor een fysiotherapeute. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat alleen. Het is ook niet mijn taak om dat te zeggen.
Het is ook eigenlijk niet aan mij om er iets van te vinden.
Zeker vrouwen.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Waar ik over spreek is eind jaren 90. Zo dik waren ze toen nog niet![]()
Maar ik sluit niet uit dat dit nu ook wel mee kan spelen.
Ik ben op dit moment als toch wel oud mens slanker dan de doorsnee 17 jarige. En dat is wel spijtig, want je komt sowieso toch wel wat bij als je ouder wordt. Als je dan als puber reeds overgewicht hebt, wat gaat het dan zijn als 35 jarige?
Maar puur medisch gezien, zien wij ook liever mensen die eerder richting BMI 20-22 zitten. Een mens heeft een beetje reserve/vet nodig om gezond te kunnen functioneren.
25 volgens voedingscentrum. Daarboven is overgewicht.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker vrouwen.
En als oudere ook, trouwens. Dan is 25 niet per se een harde grens voor een gezond bmi en gaat dat iets naar boven, richting 26.
Het punt wat ik wil maken is vooral dag BMI over een gemiddelde populatie gaat.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik ben 43 en ik ben aan het afvallen. Maar dat is inderdaad best moeilijk.
https://www.gezondleven.b(...)ig%20gewichtsverlies.quote:Op zondag 15 februari 2026 18:37 schreef Danny het volgende:
[..]
25 volgens voedingscentrum. Daarboven is overgewicht.
Uiteindelijk was dat hele heroin chic ook een stuk breder dan alleen maar magere modellen.quote:Op zondag 15 februari 2026 19:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Deze is best tof hoor
Bekijk deze YouTube-video
Crequote:Op zondag 15 februari 2026 19:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Uiteindelijk was dat hele heroin chic ook een stuk breder dan alleen maar magere modellen.
De rockbands gingen bijv van:
[ afbeelding ]
Naar dit
[ afbeelding ]
Terug naar de rafelrandjes
Heerlijke tijd.quote:Op zondag 15 februari 2026 19:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Uiteindelijk was dat hele heroin chic ook een stuk breder dan alleen maar magere modellen.
[ afbeelding ]
Naar dit
[ afbeelding ]
Cobain is na die docu op mijn lijstje gezakt.quote:Op zondag 15 februari 2026 19:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Naar dit
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |