Zijn we te spreken over de nieuwe regels? Ik vind de auto's nergens naar klinken en het verplicht moeten sparen gaat wel een beetje in tegen wat 'racen' inhoudt...quote:Verstappen: F1 wordt soort Formule-E op steroïden - Formule 1 onwaardig
Max Verstappen haalt hard uit naar de nieuwe Formule 1-regels en twijfelt openlijk over zijn toekomst in de sport. Na zijn eerste meters in de nieuwe auto in Bahrein zegt de viervoudig wereldkampioen dat de sport een verkeerde richting kiest. Hij noemt de huidige auto's "Formule 1-onwaardig" en geeft aan dat zijn plezier in het rijden sterk is afgenomen.
Verstappen stoort zich vooral aan het extreme energiemanagement dat de coureurs nu moeten toepassen. Hij legt uit dat hij in sommige bochten expres veel langzamer moet rijden om energie terug te winnen. Volgens hem hoort dat niet bij Formule 1. Hij vergelijkt het met Formule E en zegt dat het nu voelt als "Formule E op steroïden". In zijn ogen moet Formule 1 juist gaan over zo hard mogelijk rijden, niet over sparen en rekenen in elke ronde.
De Nederlander benadrukt dat zijn kritiek niets te maken heeft met twijfels over zijn eigen niveau. Hij zegt dat hij overtuigd is van zijn kwaliteiten en dat hij zich altijd kan aanpassen aan een nieuwe auto. Toch vindt hij het simpelweg niet leuk om met deze generatie auto's te rijden. Hij verwacht dat zijn woorden niet overal goed zullen vallen, maar zegt dat dit hem weinig kan schelen, omdat hij de regels niet heeft bedacht.
Verstappen stelt dat hij geen grote drang meer voelt om koste wat kost in de Formule 1 te blijven. Hij wijst erop dat hij alles al heeft gewonnen wat er te winnen valt. Volgens hem zijn er genoeg andere vormen van autosport die hem aanspreken. Hij zegt dat de nieuwe regels er bepaald niet voor zorgen dat hij extra lang wil doorgaan. Voor Nederlandse fans die zich zorgen maken heeft hij een duidelijke boodschap: als hij stopt in de Formule 1, dan kan hij elders racen en "ook daar een feestje bouwen".
De aanloop naar dit seizoen stond in het teken van grote technische veranderingen. De Formule 1 spreekt zelf van de meest ingrijpende regelwijzigingen in haar geschiedenis. Toch vindt Verstappen dat de sport hiermee de fout in gaat. Hij herhaalt dat hij dit niet per se "hoeft te doen", hoe groot zijn passie voor racen ook is. Hij vindt het zonde dat de auto voor zijn gevoel "totaal niet meer leuk" is om in te rijden.
Een extra probleem is dat het nieuwe reglement voor meerdere jaren vastligt. Grote aanpassingen zijn dus niet snel te verwachten. Verstappen denkt dat er misschien kleine wijzigingen komen die de situatie iets kunnen verbeteren, maar hij vreest dat de kern van de huidige problemen blijft bestaan. Zijn teleurstelling lijkt daardoor niet van korte duur te zijn.
Verstappen testte zijn nieuwe auto eind januari al in Barcelona. Deze en volgende week rijdt hij opnieuw testdagen in Bahrein om zich klaar te maken voor het seizoen. Het nieuwe Formule 1-jaar begint op 8 maart met de Grand Prix van Australië in Melbourne. Terwijl de teams zich voorbereiden, hangt er rond de toekomst van de dominante coureur nu een sluier van twijfel, ingegeven door regels waar hij zich totaal niet in kan vinden.
Gt3, le mans, lange afstandsraces. Als hij WEC gaat doen en oa de 6 uur van Spa en de 24 uur gaat rijden, is het ook schitterend. Steekt hij bepaald niet onder stoelen of banken.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Verstappen in een rallyauto, DTM of de GT World Challenge lijkt me leuk.
Geen idee welke ambitie hij nog heeft.
Rallyauto zie ik hem voorlopig niet doen. Doet papa Jos momenteel ook en dat vind Max veel te gevaarlijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Verstappen in een rallyauto, DTM of de GT World Challenge lijkt me leuk.
Geen idee welke ambitie hij nog heeft.
Wat een verassing dat uitgerekend jij deze mening hebt, dit zag niemand aankomen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:06 schreef bianconeri het volgende:
Verstappen heeft ook weer eens wat te janken. Wat een kwal is het ook geworden.
Er is geen 1 coureur enthousiastquote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:06 schreef bianconeri het volgende:
Sommigen kijken wel verder dan een Oranje bril.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:36 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat een verassing dat uitgerekend jij deze mening hebt, dit zag niemand aankomen.
Zeuren en kampioen worden, wat een coureur.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sommigen kijken wel verder dan een Oranje bril.
De laatste jaren is Max alleen maar aan het zeiken over de F1, FIA en hoe alles wel niet werkt.
Elk raceweekend heeft hij wel weer wat.
Jij zit in Estland te zeiken over NL en voornamelijk NL'ers.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sommigen kijken wel verder dan een Oranje bril.
De laatste jaren is Max alleen maar aan het zeiken over de F1, FIA en hoe alles wel niet werkt.
Elk raceweekend heeft hij wel weer wat.
Deden ze al en dat zou verbeterd worden, maar nee dus.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:48 schreef Gibson88 het volgende:
Ik vind de nieuwe regels ook geen klap aan en inderdaad de auto's klinken als een opgefuckte Dyson
Want owh wee als je geen Oranje bril hebt en iets over Nederlanders durft te zeggen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij zit in Estland te zeiken over NL en voornamelijk NL'ers.
Obsessie much.
Kijk in de spiegel.
Niemand zegt dat hij geen goede coureur is, of wel dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Zeuren en kampioen worden, wat een coureur.
Je kan enorm veel zeggen over Verstappen, maar een arrogante kwal is het totaal niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niemand zegt dat hij geen goede coureur is, of wel dan?
Maar wel een arrogante zeikende kwal.
Oranje bril, ik en bij de F1 een oranje brilquote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Want owh wee als je geen Oranje bril hebt en iets over Nederlanders durft te zeggen.
![]()
![]()
![]()
Ja, ook in andere landen kijken mensen de F1.
Dit.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:54 schreef Zorro het volgende:
Ik vind bijna alle autosportklasses wel leuk om te kijken, F1/2/3, WEC, Indycar, NASCAR, noem maar op.
Alleen Formule E kan me hoe ik het soms ook probeer totaal niet boeien. Doet me niks. Of het het kutgeluid is, of de troosteloze "circuits", de idiote regels.... Ik weet het niet, allemaal denk ik.
Maar als F1 meer op die Formule E gaat lijken, en dat idee krijg je wel, dan is dat geen goed teken.
Projectie.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:06 schreef bianconeri het volgende:
Is hij dan de Max Verstappen van Fok!?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij zit in Estland te zeiken over NL en voornamelijk NL'ers.
Obsessie much.
Kijk in de spiegel.
Denk niet dat Max veel mist aan NL.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:11 schreef Questular het volgende:
[..]
Is hij dan de Max Verstappen van Fok!?
Norris.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:36 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Er is geen 1 coureur enthousiast
Zoals elk jaarquote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:31 schreef Toine51 het volgende:
Verstappen zinspeelt op een vertrek uit de f1....
Die denkt 'als die verdomde Max nou eindelijk eens op rot, krijg ik meer kans op overwinningen. Aardige gozert, maar wat een kutveelvraat'quote:
Dat is geen nieuws.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:31 schreef Toine51 het volgende:
Verstappen zinspeelt op een vertrek uit de f1....
Hij is zelfs de 4de meest succesvolle coureur in de F1 ooit.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hij heeft sowieso 4 WK's en is de enige Nederlander die ooit zelfs maar een race gewonnen heeft in de F1 dus hij heeft niets te bewijzen, niet naar ons en zeker niet naar zichzelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |