Rick Evers.
quote:
Dat was me de uitzending wel hè. Glutenvrije knoedels, twee keer een afscheid en drie nieuwe mensen. Waaronder een man van middelbare leeftijd in een wielrenpak. Ik ben zo bang dat ik dat later zelf ook ga doen. En dat ik dan ook denk dat het me goed staat. Spillenpootjes, een klein buikje en dat alles stevig ingepakt in een lycra pakje met reclame voor Marcels Fruitpaleis op mijn rug. Ik hoop toch zo dat mijn vrouw mij tegenhoudt.
Voor de dynamiek bij Monique was het natuurlijk goed dat Harm erbij is gekomen. Die andere twee gedragen zich namelijk al dagen alsof ze een immuniteitsmunt op zak hebben. Neem nu die vervelende Wim. Meneer wil graag weten hoe Monique de toekomst ziet zodat hij zijn planning erop kan afstemmen. ‘Als jij op dinsdag naar je werk moet, kan ik ’s ochtends de container buiten zetten. Boodschappen doe ik graag op vrijdag. Komt jou dat uit?’
Of clowntje Harm echt een geduchte concurrent is, vraag ik me af. Hij weet weliswaar alles van oxytocine en zijn gedicht viel goed in de smaak, maar ik heb toch het idee dat vooral de zelfverzekerde Peter er nog niet echt van aan de slingerschijt raakt. Sterker nog, volgende keer geeft Peter aan dat hij schijtziek wordt van circus Harm. Dat wordt gezellig in Zwitserland.
Van gezellig naar Hanneke is een te grote stap, dus ik ga eerst naar André. Het dartavondje van gisteren heeft bij Lisette niet echt voor vlinders in het boikje gezorgd en ze vertelt tegen André dat ze meer tijd nodig heeft. Gelukkig is André ook nog niet verliefd, dus ze kroelen voorlopig rustig door. Of ze de tijd krijgen is maar de vraag, want nieuweling Yasmine stond ineens op de stoep.
Het grappige is dat Lisette en Yasmine erg op elkaar lijken. Alleen wat Lisette met darten heeft, heeft Yasmine met kaas. Ze krijgt er kippenvel van, tranen springen in de ogen en ze wil het liefst wegrennen. Nu heb ik gehoord dat André op vrijdagavond altijd met zijn maten gaat kaasfonduen, dus misschien kan Yasmine dan thuis op de bank een meisjesavond houden.
Voor Hans zijn meisjesavonden voorlopig wat lastig, want zijn vrouwen zijn er vandaag allebei vandoor gegaan. In het persbericht staat dat partijen in goed overleg uit elkaar gegaan zijn. Iris omdat ze ruimte wilde maken en Mickey omdat ze vanuit Hans geen liefde voelde. De werkelijkheid is echter dat de dames op het aanrecht twee schapenkoppen zagen liggen en dachten: rennen!
Hartverscheurend vond ik de tranen van Mickey. Ze wil zo ontzettend graag haar leven met een partner doorbrengen en nu is het weer niet gelukt. Ik kan alleen maar zeggen: Blijf hopen, Mickey. Vandaag of morgen sta je bij de viskraam in Alblasserdam voor een bakkie kibbeling en zie je naast je ineens de man van je dromen. Alles kan. Blijf kijken, blijf hopen en blijf zoals je bent.
Poeh, wat weet ik dat toch weer mooi te brengen hè. Mag ik dan nu weer iemand afzeiken? Want tjonge jonge, ik word wel een beetje moe van die Klaas hoor. Dat geswitch van gemoedstoestand. Het is toch logisch dat die vrouw niet meteen huis en haard achterlaat om de hele dag tegen een ijsberg op te klimmen. Als ik geen schoolgaande kinderen had, zou ik ze wel verzinnen. Doe effe rustig man. Of neem anders verkering met Gilbert. Die komt meteen.
Wat ik dan wel vind, is dat die Barbara overal wel erg enthousiast over is. Alles is mooi, fantastisch en top. Neem nou die camper van Klaas. Zo moeilijk is het niet om een stukje vloerbedekking op een klepkastje te plakken hoor. Waarschijnlijk kwam haar enthousiasme in dit geval voort vanuit haar vak als stewardess.
‘Let u bij het openen van de bagagevakken goed op. Er kan handbagage uitvallen.’ Ik vind dit trouwens een van de meest onzinnige waarschuwingen ooit. Nog nooit heb ik gezien dat er ergens handbagage uitvalt na het openen van zo’n klep. Gebeurt gewoon niet. Punt. In geen enkel vliegtuig. Ze kunnen beter ergens anders voor waarschuwen. ‘Let u er bij het slapen op dat u niet te ver richting het zijpad hangt. Anders rost ons personeel zesendertig keer ‘per ongeluk’ met die rotkarretjes keihard tegen uw schouderbladen aan. Dank u wel.’
Zo. Dat was hem weer. En Hanneke ben ik niet vergeten hoor. Die komt later. Typisch Hanneke.
Fijn weekend allemaal!