abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 9 februari 2026 @ 11:06:17 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220043991
quote:
ACM: internetproviders mogen trouwe klanten niet langer straffen met hogere prijzen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat harder optreden tegen internetproviders die trouwe klanten veel laten betalen. Het gaat vooral om inflatiecorrecties en andere prijsverhogingen bij zogenoemde slapende klanten. Dat zijn mensen die al jaren bij dezelfde aanbieder zitten en hun contract niet meer actief verlengen of aanpassen. Zij betalen vaak een flink hoger maandbedrag dan nieuwe klanten of overstappers.

Wie een tweejarig internetabonnement afsluit, krijgt in het eerste jaar meestal een forse welkomstkorting. Na die periode valt de korting weg en gaat de prijs omhoog naar het standaardtarief. Daarna volgt vaak elk jaar nog een inflatiecorrectie boven op dat bedrag. Volgens de ACM kan het verschil tussen wat een nieuwe klant betaalt en wat een loyale klant betaalt zo binnen een paar jaar oplopen tot 10 euro per maand. De toezichthouder spreekt daarom van een "loyaliteitsboete" voor trouwe klanten.

Uit een schatting van de ACM blijkt dat ongeveer 79 procent van de Nederlandse internetklanten in deze groep slapende klanten valt. Veel mensen weten niet dat ze hun contract kunnen vernieuwen met een beter aanbod of zien op tegen de moeite van overstappen naar een andere provider. Daardoor blijven ze hangen in een duurder abonnement zonder extra voordeel.

De ACM wil dat internetaanbieders dit niet langer laten gebeuren. Providers moeten klanten voortaan actief en op tijd laten weten wanneer hun contract afloopt. Ook moeten zij duidelijk uitleggen welke verlengingsopties er zijn en wat dat betekent voor de prijs. Eventuele wijzigingen in tarieven moeten helder en vooraf worden gemeld, zodat klanten bewuste keuzes kunnen maken.

Naast de prijs gaat de toezichthouder ook letten op de snelheid van internetabonnementen. Providers moeten klanten een passend snelheidsadvies geven, gebaseerd op hun werkelijke gebruik. Nu betalen veel mensen voor een hoge internetsnelheid die zij in de praktijk niet nodig hebben, zoals zware pakketten voor huishoudens die vooral mailen, streamen en af en toe videobellen.

Met de nieuwe regels wil de ACM voorkomen dat klanten ongemerkt te veel betalen voor hun internetverbinding. Voor de zomer publiceert de toezichthouder richtsnoeren voor telecomaanbieders. Daarin staat hoe providers klanten moeten informeren en hoe de ACM gaat controleren of zij zich aan deze afspraken houden.

Of de regels ook gaan gelden voor andere woekerprijzen voor vaste klanten, zoals bij televisieproviders en energieleveranciers, is niet vermeld.
Pasgeleden ziggo opgezegd. Elk jaar 'inflatiecorrecties' en andere prijsverhogingen, maar nieuwe klanten krijgen korting op korting. Vond 't wel een keer welletjes. Mooi dat de ACM nu iets aan die praktijken gaat doen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_220044055
In feite is het sowieso verstandiger om elke 2 jaar over te stappen. Maar dat is met veel abonnementen zo
pi_220044089
Hebben we nou weer één of andere Autoriteit nodig die zich hier tegenaan gaat bemoeien? Bel gewoon Ziggo en zeg dat je overweegt over te stappen en je hebt je korting weer. Of laat het Dyme doen voor 1/3e van de besparing. Of doe het niet omdat het je niet boeit.
Destroy the spineless; show me it's real
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  Admin maandag 9 februari 2026 @ 11:12:35 #4
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220044141
quote:
81s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:10 schreef nostra het volgende:
Hebben we nou weer één of andere Autoriteit nodig die zich hier tegenaan gaat bemoeien? Bel gewoon Ziggo en zeg dat je overweegt over te stappen en je hebt je korting weer. Of laat het Dyme doen voor 1/3e van de besparing. Of doe het niet omdat het je niet boeit.
ik ga niet lopen smeken om kortingen. als ze me willen houden kunnen ze me een mailtje met een aanbod sturen. Na opzeggen hebben ze 20 keer ofzo geprobeerd me te bellen. Nee. Heb ik nooit toestemming voor gegeven. Denk je dat ze dan even een mailtje doen met een aanbod? Nee joh, ben je gek. Dan kunnen ze je immers niet in een verkoopfuik lullen.
pi_220044222
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:08 schreef Watmoetjenou het volgende:
In feite is het sowieso verstandiger om elke 2 jaar over te stappen. Maar dat is met veel abonnementen zo
Ja, er is alleen nog een enorme groep die gehecht is aan hun mailadres bij hun provider, waardoor ze niet weg willen/kunnen.

Hier stappen we elk jaar over tegenwoordig. Kleine moeite met glasvezel inmiddels.
Wifi naam en key even hetzelfde maken, en dan ook geen gedoe met apparaten.
pi_220044234
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:18 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja, er is alleen nog een enorme groep die gehecht is aan hun mailadres bij hun provider, waardoor ze niet weg willen/kunnen.
Ja vooral ouderen zijn daar ooit ingestonken. En willen dat inderdaad niet kwijt.

Maargoed, dan kun je een e-mail only abonnement afsluiten voor ¤2,50 in de maand. Scheelt alsnog een hoop geld
pi_220044278
Oef, ik zie al ¤7,50 bij KPN 8)7

En bij Ziggo kan dat niet eens

Moet wel zeggen dat KPN ook prima ondersteuning bied voor mail. Maar ¤7,50 is wel erg gortig
pi_220044314
Ik heb nog steeds een oud-Telfort tarief _O_
73 totaal voor sim-only mobiel met 150min, onbeperkte data, tv, internet en ESPN 1 tot 82.
Ik ben juist bang dat als ik KPN bel ze doorhebben dat ik nog op een oud tarief zit en naar de huidige tarieven wordt gezet :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 9 februari 2026 @ 11:35:06 #9
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220044353
Ik heb al bijna 25 jaar Delta, voorheen Zeelandnet, ik heb er zo'n 500 euro korting afgedongen voor 2 jaar. Ik bel ze op, leg ze uit wat trouwe klant betekent et voila. Volgend jaar bel ik ze weer. :)
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220044366
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:12 schreef Danny het volgende:

[..]
ik ga niet lopen smeken om kortingen. als ze me willen houden kunnen ze me een mailtje met een aanbod sturen. Na opzeggen hebben ze 20 keer ofzo geprobeerd me te bellen. Nee. Heb ik nooit toestemming voor gegeven. Denk je dat ze dan even een mailtje doen met een aanbod? Nee joh, ben je gek. Dan kunnen ze je immers niet in een verkoopfuik lullen.
2 maanden terug kreeg van kpn een verlengingsmailtje met een aanbod, die heb ik geaccepteer. Scheelde me overstappen. Ik kreeg blijkbaar dat aanbod, omdat ik in de doelgroep van overstappers za. Dus niet-overstappers doelgroep kregen dat aanbod niet.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 9 februari 2026 @ 11:43:24 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220044392
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:12 schreef Danny het volgende:

[..]
Dit ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Sport maandag 9 februari 2026 @ 11:44:38 #12
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220044408
Die overstapkortingen die het voor anderen duurder maken zijn inderdaad hatelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Admin maandag 9 februari 2026 @ 11:57:14 #13
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220044498
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:37 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
2 maanden terug kreeg van kpn een verlengingsmailtje met een aanbod, die heb ik geaccepteer. Scheelde me overstappen. Ik kreeg blijkbaar dat aanbod, omdat ik in de doelgroep van overstappers za. Dus niet-overstappers doelgroep kregen dat aanbod niet.
Dat zou imo ook verboden moeten zijn. Elke klant gelijk behandelen lijkt me niet meer dan normaal
pi_220044517
quote:
Mijn glasvezel abbo 1000/1000 is al 10 jaar 37,50 ofzo. Iptv voor wat tientjes per jaar. Gemiddeld 40 euro per maand ofzo kwijt aan internet, streaming en tv. Dikke prima.
pi_220044561
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:59 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
Mijn glasvezel abbo 1000/1000 is al 10 jaar 37,50 ofzo.
Dat vind ik erg knap.

quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:59 schreef ...TomTom het volgende:

[..] Iptv voor wat tientjes per jaar. Gemiddeld 40 euro per maand ofzo
Ja als ik plofkraker wordt zal ik ook een hoger maandsalaris hebben :')
pi_220044817
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:05 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat vind ik erg knap.
ik kan je de afschriften tonen als je wilt.

Verrek, vanaf dit jaar toevallig 39 in de maand geworden. :')

Daarvoor al die jaar 37,50.

[ Bericht 19% gewijzigd door ...TomTom op 09-02-2026 12:41:25 ]
  maandag 9 februari 2026 @ 12:39:19 #17
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_220044848
Ze grijpen in: "Stuur een brief ter bewustwording.".

(Gebied met alleen keuze voor Delta of Ziggo, glasvezel ligt tot voor in de tuin omdat Delta een abbo vereiste om hem in huis te trekken).
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_220044874
Ziggo opzeggen is mijn beste financiële beslissing van de afgelopen 5 jaar geweest.

En als je eenmaal weg bent, dan komen ze met aanbiedingen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 9 februari 2026 @ 15:18:51 #19
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_220046302
Z¡ggo :') Nooit meer
  Forum Admin maandag 9 februari 2026 @ 15:26:11 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220046361
quote:
Ja dat is dus niet hoe het zou moeten zijn. Het is de omgekeerde wereld, net als dat gedoe met aanbiedingen en 2+2 gratis in supermarkten in Nederland.

Je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220046385
Ik kan niet naar ander provider verhuizen. Ik heb maar 1 provider die glasvezel aanbied. Dus ik zit vast.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Forum Admin maandag 9 februari 2026 @ 15:34:57 #22
pi_220046417
Ik heb eens gekeken, op mijn adres kan ik glasvezel krijgen met dezelfde snelheid als dsl, maar dat is dan wel duurder :')

Maar je krijgt de eerste 6 maanden wel 50 procent korting. Flikker op man. Die ga ik eens mailen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220046426
quote:
Op zich wel, maar vind t zo'n gedoe met elke keer weer een nieuwe modem, nieuw IP adres, nieuw kastje voor de tv etc.
  Forum Admin maandag 9 februari 2026 @ 15:38:39 #24
pi_220046435
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 15:37 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Op zich wel, maar vind t zo'n gedoe met elke keer weer een nieuwe modem, nieuw IP adres, nieuw kastje voor de tv etc.
Het is belachelijk dat dat de norm is. Verspilling van materiaal en tijd.
pi_220047057
quote:
Als je dat bij KPN doet dan zeggen ze nog net niet dat je de tyfus kan krijgen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')