Bovendien staat op de strips ook gewoon wat erin zit. Dus doosjes weg ivm privacy en strips in de bak bij de apotheek, klaar.quote:Op zondag 8 februari 2026 09:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nee wordt sowieso vernietigd. Omdat ze niet kunnen garanderen of het op de juiste manier bewaard is.
Konden gewoon mét doosje bij de balie worden ingeleverd.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:30 schreef mitt het volgende:
Heel benieuwd naar het einde van deze saga @:MikeyTT
Doosjes nog welquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:28 schreef Moeraskat het volgende:
Ik heb ook 35-40 doosjes teveel Methylfenidaat in huis. Keer dubbele levering gehad. Maar ik bewaar ze gewoon. Stel dat er een keer een leveringsprobleem is.. heb ik tenminste een voorraad.
Maar als je ze niet nodig hebt, altijd inleveren. Niet bij rest afval of whatever.
Jaquote:
Tfquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:41 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Jaik krijg altijd iets van 40 doosjes geleverd.
Edit: 54
??quote:
Ja weet niet hoeveel er in een doosje zit en hoeveel per dag je nodig hebt.quote:Op donderdag 12 februari 2026 23:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
??
Stel je niet zo aan. Is normaal dat je voor een aantal maanden geleverd krijgt hoor.
zijn dat dan kleine doosjes of gebruik je heel veel?quote:Op donderdag 12 februari 2026 23:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
??
Stel je niet zo aan. Is normaal dat je voor een aantal maanden geleverd krijgt hoor.
O echt, dit heb ik nooit geweten.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 01:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Overigens nemen ook veel apotheken de lege strips weer in. Ook in de lege strips zitten namelijk medicijnresten die ze uit het milieu en water willen houden.
99 van de 100 mensen gooien die gewoon bij het afval.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 06:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O echt, dit heb ik nooit geweten.
Ja ik ook, trek het aluminuum er af en doe het plastic bij het plasticquote:Op vrijdag 13 februari 2026 07:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
99 van de 100 mensen gooien die gewoon bij het afval.
Volgende keer als je bij jouw apotheek bent even vragen of ze ze ook innemen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 07:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja ik ook, trek het aluminuum er af en doe het plastic bij het plastic
Ik kan daar niks over vinden. Wel halflege strips, maar voor lege strips wordt verwezen naar PMD-afval.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 01:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Overigens nemen ook veel apotheken de lege strips weer in. Ook in de lege strips zitten namelijk medicijnresten die ze uit het milieu en water willen houden.
Ik vind ditquote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan daar niks over vinden. Wel halflege strips, maar voor lege strips wordt verwezen naar PMD-afval.
De vraag is waar vind je dit? AI?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vind dit
Ja, je kunt lege pillenstrips (blisters) inleveren bij de apotheek, maar het is niet verplicht. Omdat ze bestaan uit een combinatie van plastic en aluminiumfolie, mogen ze vaak ook bij het PMD-afval (Plastic, Metaal en Drinkpakken).
Hier zijn de regels op een rijtje:
Apotheek: Lege strips kun je net als oude medicijnen inleveren bij de apotheek. Dit is de veiligste optie als je zeker wilt zijn dat het materiaal goed verwerkt wordt.
Google en dan vragen lege medicijnstrips inleverenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De vraag is waar vind je dit? AI?
Ja, dat klopt dus niet met wat ik bij twee apotheekketens kan vinden.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:07 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Google en dan vragen lege medicijnstrips inleveren
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan daar niks over vinden. Wel halflege strips, maar voor lege strips wordt verwezen naar PMD-afval.
De grootste keten van apothekers in Nederland Benu doet dit al heel wat jaren. Bij mijn apotheek staat een grote bak waar je je strips in kan doen en ze adviseren hun klanten ook actief om dat te doen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vind dit
Ja, je kunt lege pillenstrips (blisters) inleveren bij de apotheek, maar het is niet verplicht. Omdat ze bestaan uit een combinatie van plastic en aluminiumfolie, mogen ze vaak ook bij het PMD-afval (Plastic, Metaal en Drinkpakken).
Hier zijn de regels op een rijtje:
Apotheek: Lege strips kun je net als oude medicijnen inleveren bij de apotheek. Dit is de veiligste optie als je zeker wilt zijn dat het materiaal goed verwerkt wordt.
Ach, ben toen met maximale dosering afgebouwd met lorazepam en ben gelijktijdig gestopt met roken. Moet wel zeggen dat het roken een eitje was naast die benzos haha.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Knap hoor. Benzo en opiod verslaving is zo ontzettend moeilijk om vanaf te kicken. De meeste verslaafde hebben ooit het netjes op recept gekregen na een ongeluk of operatie. Ik heb altijd zwaar respect voor diegene die ex verslaafd zijn
Je foto is duidelijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
De grootste keten van apothekers in Nederland Benu doet dit al heel wat jaren. Bij mijn apotheek staat een grote bak waar je je strips in kan doen en ze adviseren hun klanten ook actief om dat te doen.
https://www.facebook.com/(...)-b/2546051408794203/
https://www.benu.nl/duurz(...)oor-een-beter-milieuquote:Wat kan er in de BENU-Teva retourbox?
U kunt allerlei medicijnresten inleveren, zowel halflege als volle verpakkingen. Bijvoorbeeld:
(Half)volle doordrukstrips;
Een tube zalf;
Een flesje drank.
Tips voor thuis
Spoel nooit uw (ongebruikte) medicijnen door de wc of gootsteen.
Spoel flesjes met geneesmiddelen niet om.
Gooi doordrukstrips bij het PMD-afval en de kartonnen doosjes bij het oud papier.
Verwijder de sticker met uw gegevens voor uw privacy.
Breng alle restanten naar de BENU-Teva retourbox® en draag bij aan een beter milieu!
Drie strips van 10 pilletjes.quote:Op donderdag 12 februari 2026 23:28 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ja weet niet hoeveel er in een doosje zit en hoeveel per dag je nodig hebt.
Maar het lijkt me gewoon wat veel
Krijg je dan per keer voor 6 maanden mee?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:37 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Drie strips van 10 pilletjes.
Ik moet 4x 2 pilletjes per dag innemen.
Ik gooi mijn lege doordrukstrips al een jaar of 5 in de bak bij de Benu apotheek Crooswijk die speciaal daarvoor staat. Zowel volle, lege als halfvolle strips kunnen daarin. Ze hebben verteld dat veel Benu apotheken zo'n bak hebben.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je foto is duidelijk.
Op de site zeggen ze dus iets anders.
[..]
https://www.benu.nl/duurz(...)oor-een-beter-milieu
Ah, ja dan snap ik het.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:37 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Drie strips van 10 pilletjes.
Ik moet 4x 2 pilletjes per dag innemen.
Ja is verschillend. De ene keer voor 3 maanden, voor 4 en ook wel eens voor 6. Want dan krijg ik ineens 2 weken later nog eens voor drie maanden.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Krijg je dan per keer voor 6 maanden mee?
Ik voel precies wanneer het tijd isquote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ah, ja dan snap ik het.
Lijkt me ook nog wel een uitdaging met ADHD om dat bij te houden. Ik vergeet al of ik mijn 1 maal daags medicatie gehad heb of niet
Pak je wel de oudste doosjes het eerst?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:43 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja is verschillend. De ene keer voor 3 maanden, voor 4 en ook wel eens voor 6. Want dan krijg ik ineens 2 weken later nog eens voor drie maanden.
Zal wel met beschikbaarheid te maken hebben. Geen idee. Ik stapel ze netjes op, op de plek waar ik ze bewaar. Heb reserve in m’n auto, tas en kluis op het werk. En nog in de voorraad boven.
Gaat al minimaal 10 jaar goed gelukkig.
Haha jaquote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Pak je wel de oudste doosjes het eerst?![]()
Ik ben zelf (ander soort medicatie) niet anders gewend dan dat ik altijd voor drie maanden meekrijg.
Daar heb ik een wekker voor gezet die elke dag op zelfde tijd af gaat.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ah, ja dan snap ik het.
Lijkt me ook nog wel een uitdaging met ADHD om dat bij te houden. Ik vergeet al of ik mijn 1 maal daags medicatie gehad heb of niet
Je wekker iedere dag op dezelfde tijd zetten dat herinnertje er wel aanquote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ah, ja dan snap ik het.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |