Gejat van
@flipsen post 6
![imagen-2026-01-23-093638054.png]()
Na onze reis van vorig jaar naar
Argentinië, dagje Brazilië en Chili, concludeerden vriendin en ik dat Zuid-Amerika een subcontinent is waar we ons helemaal thuis voelen. De wens om de kou in Noorwegen te ontvluchten, en de wens om Machu Picchu te bezoeken, leidden al snel tot een zoektocht naar tickets naar Peru.
Een goede route met KLM gevonden en geboekt. Nam contact op met
@flipsen, omsdat we zo tevreden waren met de vorige reis die hij had georganiseerd, en vroeg hem of hij een programma voor ons kon samenstellen, met Machu Picchu als focus.
Toen ik hem vertelde dat we maar 9 nachten in Peru zouden zijn, dacht hij dat we gek waren, maar ach.Hij kent onze voorkeuren en weet dat we gedijen bij een programma met een beetje snelheid, maar ook met een zekere mate van comfort.
Het eerste voorstel had een reis van Cusco naar Lima in op dezelfde dag dat we van Lima naar Amsterdam zouden reizen... iets te riskant naar mijn smaak, dus vroeg ik of de reis een dag eerder kon plaatsvinden. Je zult later in dit topic ontdekken waarom dit de juiste keuze was.
@flipsen had een programma samengesteld dat alles omvatte, van transfers en activiteiten tot gidsen, hotels en binnenlandse vluchten. Het meeste was privé (omdat we niet zo van groepsreizen houden), LATAM was premium economy en de hotelkamers waren meestal superior of suite "omdat ik weet dat jullie dat prettig vinden", of iets in die richting schreef hij. De prijs was acceptabel, dus het voorstel werd bevestigd en een "paar" euro werden overgemaakt.
![2026-01-24-13-42-43.jpg]()
We moesten een beetje uit onze koffer leven, omdat we onderweg naar of van activiteiten stopten in Lima, Arequipa, Cusco en verschillende kleine stadjes. Het langste verblijf op elke plek was twee nachten, maar vaak maar één nacht.
Maar laten we beginnen waar de reis begon... in Trondheim. Omdat het vertrek om 06:15 uur was en de tol plus parkeerkosten ongeveer even hoog waren als een taxi heen en terug, werd er een taxi besteld. Vroeg op, maar dat was prima, want het is pure ontspanning tot Lima en het duurt even.
De veiligheidscontrole was zo gepiept en toen begon het wachten op het boarden. Ik heb voor de zekerheid 9 Star Wars-films gedownload op mijn iPad.
Instappen met groep 1 en al snel bij mijn raam...
![2026-01-23-06-06-40.jpg]()
Het menu van vandaag:
![2026-01-23-07-24-48.jpg]()
Heel oké ontbijtbox.
![2026-01-23-07-16-40.jpg]()
Nog mooiere zonsopgang

[ Bericht 1% gewijzigd door Fogel op 08-02-2026 00:11:35 ]