Een beetje een circusonderdeel ja.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit vind ik wel een ietwat nutteloos onderdeel trouwens.
Wat voegt dit nou toe tov 'reguliere' moguls? Gewoon een extra medaillekans voor deze atleten.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 10:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een beetje een circusonderdeel ja.
Tja, dit is met tijd toch t.o.v. de reguliere moguls? Ik snap er ook niet veel van eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat voegt dit nou toe tov 'reguliere' moguls? Gewoon een extra medaillekans voor deze atleten.
Net als parallelslalom vs parallelreuzenslalom
En toch die rare sprongen tussendoor. Ik snap het nut ook totaal niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 10:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, dit is met tijd toch t.o.v. de reguliere moguls? Ik snap er ook niet veel van eerlijk gezegd.
Nee, tijd is volgens mij slechts 1 punt waard. Dan kun je ook nog punten scoren op je sprongen (1 per sprong) en stijl op de hobbeltjes.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 10:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Tja, dit is met tijd toch t.o.v. de reguliere moguls? Ik snap er ook niet veel van eerlijk gezegd.
Ja dat kan je dan voor zoveel onderdelen zeggen..quote:Op zaterdag 14 februari 2026 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat voegt dit nou toe tov 'reguliere' moguls? Gewoon een extra medaillekans voor deze atleten.
Net als parallelslalom vs parallelreuzenslalom
Wat is er de 'normale moguls' dan?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 11:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, tijd is volgens mij slechts 1 punt waard. Dan kun je ook nog punten scoren op je sprongen (1 per sprong) en stijl op de hobbeltjes.
Ja, eens, maar deze vind ik wel heel extreem, het is effectief hetzelfde parcours als de 'reguliere' moguls en je wordt op hetzelfde beoordeeld. Alleen het gewicht is net anders door het bokssysteem.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 11:02 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Ja dat kan je dan voor zoveel onderdelen zeggen..
Grote schans vs kleine schans
500m vs 1000m schaatsen
Afdaling vs Super-G
Daarbij kun je 100 punten scoren, 20 voor tijd, 20 per sprong en 40 voor het glijden over de 'hobbels'. En rijd je niet tegen elkaar maar doet iedereen los een run, waarbij de hoogste score wint.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 11:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wat is er de 'normale moguls' dan?
Parcours is natuurlijk niet volledig hetzelfde. Bij de single moguls kun je over de volledige breedte van de piste je lijn kiezen, hier heb je die keuze niet. Ik denk ook dat het voor de atleten wel veel verschil maakt of je alleen racet of tegen iemand anders.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, eens, maar deze vind ik wel heel extreem, het is effectief hetzelfde parcours als de 'reguliere' moguls en je wordt op hetzelfde beoordeeld. Alleen het gewicht is net anders door het bokssysteem.
Ja natuurlijk zijn er verschillen, racen maakt het ook wel een beetje anders dan in je eentje moeten gaan. Maar ik vind het verschil kleiner dan bij de onderdelen die jij zojuist noemde (en kleiner dan de PGS/PS bij het snowboard, waarbij de lengte in ieder geval nog scheelt)quote:Op zaterdag 14 februari 2026 11:09 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Parcours is natuurlijk niet volledig hetzelfde. Bij de single moguls kun je over de volledige breedte van de piste je lijn kiezen, hier heb je die keuze niet. Ik denk ook dat het voor de atleten wel veel verschil maakt of je alleen racet of tegen iemand anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |