De grens is open dus, de meesten komen via de middelandse zee ergens europa binnen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Niet legaal in Nederland dus de vlieger asielzoeker gaat hier niet op. Rijst natuurlijk wel de vraag waarom deze illegale vreemdeling nog vrij rondliep in dit land.
Ze hebben geen flauw idee waar hij vandaan komt en ook als ze dat wel zouden weten is de kans erg klein dat hij uitgezet kan worden. Eenmaal binnen hoef je nooit meer terug.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
Rijst natuurlijk wel de vraag waarom deze illegale vreemdeling nog vrij rondliep in dit land.
Dan mogen ze daar weleens wat meer moeite voor doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hebben geen flauw idee waar hij vandaan komt en ook als ze dat wel zouden weten is de kans erg klein dat hij uitgezet kan worden. Eenmaal binnen hoef je nooit meer terug.
En wat vind je van het feit dat de beveiligers tegen de zin van de verdachte in hem naar de rechtbank moesten slepen?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:46 schreef Meditations het volgende:
[..]
“Verkracht” met een vinger, terwijl het “slachtoffer” niet eens aangifte wilde doen. Kortom: fakenieuws.
Dat zij geen aangifte wilde doen kan echt duizenden redenen hebben. Direct maar aannemen of doen alsof ze hem ermee weg wil laten komen is niet alleen dom en kortzichtig, het is ook enorm kinderachtig.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:46 schreef Meditations het volgende:
[..]
“Verkracht” met een vinger, terwijl het “slachtoffer” niet eens aangifte wilde doen. Kortom: fakenieuws.
Migratieachtergrond leidt tot nadelen in strafrechtketenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En wat vind je van het feit dat de beveiligers tegen de zin van de verdachte in hem naar de rechtbank moesten slepen?
Alleen daarom zou hij al 5 jaar extra mogen zitten. Getuigd van 0 inlevingsvermogen, 0 spijt en 100% kans op herhaling. Kost de staat knaken maar liever dat ik hiervoor betaal dan voor alle rottigheid die zo iemand uithaalt.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En wat vind je van het feit dat de beveiligers tegen de zin van de verdachte in hem naar de rechtbank moesten slepen?
Kinderachtig? Het is belachelijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat zij geen aangifte wilde doen kan echt duizenden redenen hebben. Direct maar aannemen of doen alsof ze hem ermee weg wil laten komen is niet alleen dom en kortzichtig, het is ook enorm kinderachtig.
quote:Het is niet duidelijk uit welk land hij afkomstig is.
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:46 schreef Meditations het volgende:
[..]
In dat andere topic zei hij nog dat je als man gewoon van een vrouw af moet blijven.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Meditations snapt het niet helemaal.
En hij begrijpt niet wat de definitie van verkrachting is.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In dat andere topic zei hij nog dat je als man gewoon van een vrouw af moet blijven.
Dat geld blijkbaar hier ineens niet meer.
Heeft niks met sex of geilheid te maken, maar alles met pure kwaadaardigheid en machtsmisbruik.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:09 schreef de_boswachter het volgende:
Verkrachters snap ik nooit. Waarom? Zak leeg en een dag later moet je weer. Bizarre figuren. Zak eraf.
Waarom zo stellig?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heeft niks met sex of geilheid te maken, maar alles met pure kwaadaardigheid en machtsmisbruik.
Hoe weet jij dit??????????quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heeft niks met sex of geilheid te maken, maar alles met pure kwaadaardigheid en machtsmisbruik.
PvdA-GL is toch wel echt verworden tot een ronduit kwaadaardige partij.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:52 schreef Red_85 het volgende:
Volgens mij hebben ze daar echt een probleem. Maar gl-pvda zegt dat het niet zo is.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100144079_73172a14
Wat nou als we illegalen behandelen zoals ze zijn, illegalen. Dat hoeft niet mensonterend, dat hoeft niet gepaard te gaan met racisme en al helemaal niet met willekeur.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:12 schreef Mikeytt het volgende:
Triest en een groeiend probleem. Wat mij betreft wordt er voor dergelijke misdrijven een veel hogere straf opgelegd. Nog steeds bizar hoe laag de maximale straf is bij verkrachting.
Precies. En als eenmaal de stap genomen is, dan gaat een 2e keer vaak ook veel makkelijker. Echt iets waar je ver van weg wilt blijven.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:09 schreef de_boswachter het volgende:
Verkrachters snap ik nooit. Waarom? Zak leeg en een dag later moet je weer. Bizarre figuren. Zak eraf.
Veel van de illegalen die via de middelandse zee binnen komen gooien hun paspoort/id kaart/papieren daar in de plomp en houden zich voor de domme..quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat nou als we illegalen behandelen zoals ze zijn, illegalen. Dat hoeft niet mensonterend, dat hoeft niet gepaard te gaan met racisme en al helemaal niet met willekeur.
En ja, dat betekent dus vreemdelingendetentie.
Dat kan. Ik ben niet per se tegenstander van vreemdelingemdetentie, maar de probleemgevallen los je er niet mee op. Van tevoren opsporen is moeilijk, en als je dat uiteindelijk gedaan hebt, dan heb je er in dit soort gevallen weinig aan.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat nou als we illegalen behandelen zoals ze zijn, illegalen. Dat hoeft niet mensonterend, dat hoeft niet gepaard te gaan met racisme en al helemaal niet met willekeur.
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Veel van de illegalen die via de middelandse zee binnen komen gooien hun paspoort/id kaart/papieren daar in de plomp en houden zich voor de domme..
Dus valt vaak ook heel lastig te achterhalen waar ze bijvoorbeeld vandaan komen.
Ik ben mij bewust van die situaties en het is ook niet de bedoeling dat je iemand oneindig vast gaat houden. Nederland mag in mijn ogen echt wel wat meer gewicht in de schaal leggen als het hier op aan komt.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat kan. Ik ben niet per se tegenstander van vreemdelingemdetentie, maar de probleemgevallen los je er niet mee op. Van tevoren opsporen is moeilijk, en als je dat uiteindelijk gedaan hebt, dan heb je er in dit soort gevallen weinig aan.
Een Syrië werkt wel mee, maar daar heb je weinig aan. Veiligelanders zorgen voor de meeste problemen en dat zijn precies de landen die vrijwel nooit meewerken aan terugkeer (algerije, Irak, Ethiopië, Eritrea e.d.) , of uberhaupt informatievoorziening. Gevalletje als deze in de OP... we weten niet waar die vandaan komt, en oneindig in vreemdelingendetentie mag niet. Wat moet je er dan mee? Je kan documenten opvragen bij landen waarvan je denkt dat ie vandaan komt... vervolgens krijg je zoals altijd geen meewerking van een land als Marokko of Algerije.
Dan kun je in principe vrij weinig als land.
Het belangrijkste is samenwerking met andere landen. Daarvoor heb je wel een overheid nodig die even stopt met dat moralistische vingertje van Europa.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Ik ben mij bewust van die situaties en het is ook niet de bedoeling dat je iemand oneindig vast gaat houden. Nederland mag in mijn ogen echt wel wat meer gewicht in de schaal leggen als het hier op aan komt.
Het mooiste zou zijn als dit Europees geregeld wordt en daar lijken goede stappen in te worden gezet. In ieder geval door te voorkomen dat mensen illegaal rondzwerven.
Niet mijn partij, maar ik acht de kans op slagen qua betere internationale samenwerking door D66 hoger dan het VVD/BBB kabinet.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:42 schreef Joopklepzeiker het volgende:
D66 gaat dit natuurlijk allemaal voor ons oplossen! 👍
Zo te zien heeft deze gast dat truukje ook met succes toegepast.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Veel van de illegalen die via de middelandse zee binnen komen gooien hun paspoort/id kaart/papieren daar in de plomp en houden zich voor de domme..
Dus valt vaak ook heel lastig te achterhalen waar ze bijvoorbeeld vandaan komen.
Jep.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 21:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
PvdA-GL is toch wel echt verworden tot een ronduit kwaadaardige partij.
De labiliteit en incompetentie stralen er werkelijk waar vanaf. Het mag trouwens ook wel eens benoemd worden dat rechts in Nederland vrijwel nooit probeert links te framen, terwijl links dat bij rechts wel voortdurend doet. Hier heb je het perfecte voorbeeld waarom: ze zijn prima zelf in staat om zichzelf compleet voor joker te zetten voor de camera.
En deze partij wil landelijk beleid voeren in een coalitie? PvdA-GL teert wat mij betreft nog altijd onterecht op een flinterdun imago als sociaaldemocratische partij. Dit is letterlijk BIJ1 in het kwadraat.
Goede trollpoging!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:46 schreef Meditations het volgende:
[..]
Oh... laat maar gaan dan ist niks voor mijquote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:30 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ze vertellen er alleen niet bij dat het mede hun schuld isquote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:19 schreef RotatoR het volgende:
De Amsterdamse GroenLinks marxisten Rutger Groot Wassink en Zita Pels noemen dit incidentjes die overal kunnen gebeuren.
Dat is dan hun probleem niet dat van ons, zet ze maar net zo lang vast in een isoleercdl tot ze zeggen waar ze anders afgeleverd kunnen worden.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Doordat rechts altijd een pro-bedrijfsbeleid heeft gevoerd is het rechts dat medeschuldig is aan zoveel ontspoorde vluchtelingen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 07:46 schreef StarTrek het volgende:
[..]
Ze vertellen er alleen niet bij dat het mede hun schuld is
Het probleem is dat zo'n plek nogal vol gaat zitten met gekleurde mensen en dat je de aantijgingen van racisme vanzelf gaat krijgenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die eerste 2 lijken me onhaalbaar, maar het is inderdaad zoeken naar oplossingen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 01:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voer de doodstraf in of levenslange detentie voor illegalen die dit soort misdrijven begaan. Of, minder rigoureus, zet ze vast tot ze vertrekken. Als het land van herkomst ze niet terugneemt moet er maar een ander pressiemiddel komen om ze niet meer hier te willen laten zijn.
Die muts gooit nog ff zout extra in de wonden van de verkrachte dames van stek oost.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 01:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die hautaine brilvrouw wordt maar wat graag uit elkaar getrokken door dezelfde mannen uit de woongroep die ze verdedigt. Nou ja, het is mijn probleem niet. Ik ben racistisch als ik het aankaart. En de mevrouw van JA21 ook. Zoek het dan maar uit.
Downplayen omdat ze mede verantwoordelijk zijn met hun naïeviteit en moedwillig ontkennen van wat het probleem is. Daarbij doordrukken van hun eigen overtuiging.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:19 schreef RotatoR het volgende:
De Amsterdamse GroenLinks marxisten Rutger Groot Wassink en Zita Pels noemen dit incidentjes die overal kunnen gebeuren.
Braafste jochie in de klas.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is dan hun probleem niet dat van ons, zet ze maar net zo lang vast in een isoleercdl tot ze zeggen waar ze anders afgeleverd kunnen worden.
En als er verdragen zijn welke dit verbieden, de Belgen hoefden zich daar ook niet aan te houden dus wij ook niet.
Ik weet dat ze onhaalbaar zijn maar je moet hoog inzettenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die eerste 2 lijken me onhaalbaar, maar het is inderdaad zoeken naar oplossingen.
100% eens, dit is extreemlinks van het vuigste soort.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit, deze personen, zijn het grootste probleem wat we hebben. Deze mindset veroorzaakt stek oost en zorgt er ook voor dat agenten ondergedoken zitten na goed handelen.
Gewoon niet willen zien wat er gaande is omdat je zo diep in je eigen reet zit qua je eigen overtuigingen.
Tegen elk besluit komen in Nederland allerlei activistische clubjes in het geweer, beetje pressie via social media en dan zijn die illegalen of migranten meteen weer zielig en mogen we niks.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |