abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220026509
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 15:27 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Dat zei je wel, in je post van 10:19.
Echt niet. Wel eerlijk blijven heh.
pi_220026542
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 12:32 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Een kind snotjoch noemen doen we niet.
Is sowieso niet mijn taalgebruik. Wel de goeie taggen.
  Moderator zaterdag 7 februari 2026 @ 15:58:14 #153
184769 crew  Deisyy
pi_220026550
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 15:55 schreef Beppie12345 het volgende:

[..]
Echt niet. Wel eerlijk blijven heh.
Ik zal je de printscreen dm-en.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_220026569
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 14:41 schreef Hannah12345 het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens.

Ik geloof dat Judith het allerbeste voor hem wil, wat heel mooi is. Het lijkt me ook moeilijk als je kind niet "gemiddeld" is en niet goed meekomt in standaard programma's. Andere mensen en systemen zullen zich alleen meestal niet aanpassen aan degene die niet goed meekomt. En dat is heel hard en sneu. Maar eisen en vinden dat de wereld zich aan moet passen gaat denk ik vooral frustratie en verdriet opleveren.
Ik vraag mij af of Bob echt niet "gemiddeld" is of dat Judith het allemaal door haar roze bril ziet. Ik heb het gevoel dat Judith vooral wil dat hij sportief, begaafd, intelligent, snel lerend etc is.
Immers grijpt ze elke gelegenheid aan om Bob de hemel in te prijzen.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 16:02:44 #155
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_220026612
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 14:39 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Als je naar zus kijkt denk ik dat het niet perse aan Judith ligt maar het een doorgeef probleem is
Die zus deed toch ook zo lelijk met de surprises, toen Bob iets van tempel zei.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_220026664
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:02 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Die zus deed toch ook zo lelijk met de surprises, toen Bob iets van tempel zei.
Geen idee of dat deze zus is Judith heeft er een paar volgens mij.. en een broer maar dat kunnen er ook meer zijn 🤷
pi_220026678
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 15:32 schreef MissBaksel het volgende:
Wat zal AM blij zijn met het weekend Winterberg van Judith en Bob 🤣🤣🤣
Ja haha en ook hoe Bob genoemd mag worden wordt. Terwijl ik het met sommige wel eens ben
pi_220026709
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:06 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Geen idee of dat deze zus is Judith heeft er een paar volgens mij.. en een broer maar dat kunnen er ook meer zijn 🤷
Ja dat is deze zus
Ilse, daar onderneemt ze veel mee. Zij is ook voogd voor Bob als er iets met Juud gebeurt
pi_220026764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 15:59 schreef WildeTuinen het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of Bob echt niet "gemiddeld" is of dat Judith het allemaal door haar roze bril ziet. Ik heb het gevoel dat Judith vooral wil dat hij sportief, begaafd, intelligent, snel lerend etc is.
Immers grijpt ze elke gelegenheid aan om Bob de hemel in te prijzen.
Vanuit wat ik tot nu toe heb gezien van bob is het een gewoon doorsnee mannetje 🤷 wat helemaal goed is natuurlijk... maar niet uitblinkend in iets of achterlopen..
Judith is gewoon een moeder die niet veel kinderen ziet en daarom geen referentie heeft en heel trots is wat hij kan (logisch) maar dan doet alsof het heel bijzonder is.
pi_220026972
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 15:58 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Ik zal je de printscreen dm-en.
Kan het weer ontopic gaan? Je punt is gemaakt, als er verder over gegaan wordt moet hee toch naar de slowchat (ofzo)?
pi_220027117
De tweeling van AM zou het vast leuk vinden in een dans team . Ik zie die meiden niks anders doen dan dansen dus dat lijkt me dan een prima hobby ( en met begeleiding gaat het vast ook beter en dus nog leuker )

Maar ja , scouting en paardrijden ; dat doen de Geertsen . Sneu
pi_220027268
Sanneke weer terug op bank, zichzelf in het kruis filmend
pi_220027276
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:07 schreef Earring het volgende:

[..]
Ja haha en ook hoe Bob genoemd mag worden wordt. Terwijl ik het met sommige wel eens ben
Ik snap de AM irt Winterberg opmerking niet 😬
pi_220027310
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:48 schreef Miepje77 het volgende:

[..]
Ik snap de AM irt Winterberg opmerking niet 😬
Omdat het pagina’s lang daarover gaat. Normaal is AM hier vaker onderwerp van gesprek
pi_220027381
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 13:14 schreef Hannah12345 het volgende:
Lotte Ballijns gaat skikleding shoppen maar is er nog niet helemaal uit. Over 1-2 weken: superleuke skikleding gevonden #gekregen!
En Bonjoeri deelt kwaliteitscontent dat ie met de tas van Lotte om mag wachten omdat 'girlie de paskamer test'. Hij is 'guard van de tas'. Het is een kwestie van tijd voordat Tim ook dit soort stories gaat delen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_220027396
Zayn van HVK is nu gediagnosticeerd met autisme en een ontwikkelings achterstand. Kan nooit naar normaal onderwijs en zal zn leven lang begeleiding nodig hebben. Jeetje, dan is het wel extra sneu dat hij daar in dat gezin zit. Die moeder kan dat toch helemaal niet aan. Zoiets is al heel moeilijk als je maar één kind hebt en een stabiel gezin maar deze vrouw heeft er nog 5 kinderen naast, waarvan een tweeling die heel heftig is, een meisje dat binnenkort in de puberteit komt die ook helemaal niet lekker in haar vel zit. Dan nog een peutertje die op grond in slaap valt tussen de chipszakjes. En God bewaar me dat die moeder het in haar hoofd haalt zich nog eens te laten bezwangeren door een nietsnut.
Wat een vreselijke situatie en wat heb ik een medelijden met die kinderen.
pi_220027704
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 17:01 schreef Weerikier het volgende:
Zayn van HVK is nu gediagnosticeerd met autisme en een ontwikkelings achterstand. Kan nooit naar normaal onderwijs en zal zn leven lang begeleiding nodig hebben. Jeetje, dan is het wel extra sneu dat hij daar in dat gezin zit. Die moeder kan dat toch helemaal niet aan. Zoiets is al heel moeilijk als je maar één kind hebt en een stabiel gezin maar deze vrouw heeft er nog 5 kinderen naast, waarvan een tweeling die heel heftig is, een meisje dat binnenkort in de puberteit komt die ook helemaal niet lekker in haar vel zit. Dan nog een peutertje die op grond in slaap valt tussen de chipszakjes. En God bewaar me dat die moeder het in haar hoofd haalt zich nog eens te laten bezwangeren door een nietsnut.
Heel sneu. Ik heb te doen met die kinderen en hoop ook echt dat er niet nog een #7 bij komt.

Ook zo erg dat diagnoses en de problemen van die kinderen altijd maar de wijde wereld ingeslingerd worden. Je zal maar een jaar of 16 zijn en al je privé informatie is vanaf je geboorte gedeeld.
pi_220027962
quote:
Iemand reageert ook dat met de juiste begeleiding thuis en ook buitenshuis ze verder komen dan wat ze nu voorspellen. Ik ben bang voor Z dat dat er bij hem thuis niet in zit😢
pi_220027973
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 15:27 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Dat zei je wel, in je post van 10:19.
Kan dit welles nietes spelletjes even buiten dit topic? Kunnen wij gewoon weer door.
pi_220028116
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 17:16 schreef Hannah12345 het volgende:

[..]
Heel sneu. Ik heb te doen met die kinderen en hoop ook echt dat er niet nog een #7 bij komt.

Ook zo erg dat diagnoses en de problemen van die kinderen altijd maar de wijde wereld ingeslingerd worden. Je zal maar een jaar of 16 zijn en al je privé informatie is vanaf je geboorte gedeeld.
Helemaal eens. Ik kan alleen maar hopen dat er nu wat aan hulpverlening komt en dat deze zien dat dit gezin echt hulp nodig heeft! En dan heb ik het niet over gratis geld.
pi_220028172
quote:
Ontzettend triest voor Zayn
pi_220028202
Een hoop mensen die iets in het autistische spectrum hebben gedijen goed op rust, ritme en regelmaat. En dat mist daar (naar mijn idee) behoorlijk. Als Z groter wordt wordt hij ook sterker en mondiger. Dat gaat nog wat worden in combinatie met de tweeling.
pi_220028213
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:52 schreef Earring het volgende:

[..]
Omdat het pagina’s lang daarover gaat. Normaal is AM hier vaker onderwerp van gesprek
Dank, ik snap m!
pi_220028328
quote:
Hoeveel van die achterstand komt door het gebrek aan begeleiding vanuit de thuis situatie? Als je ziet Hoeveel hij vooruit is gegaan sinds hij op die opvang zit..
Tuurlijk zit er iets in als autisme en wie weet had hij ook met de juiste stimulans wat achterstand gehad.. maar in dat gezin staan ze vanaf geboorte al 2-0 achter
pi_220028335
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 17:38 schreef Lalaland79 het volgende:
Een hoop mensen die iets in het autistische spectrum hebben gedijen goed op rust, ritme en regelmaat. En dat mist daar (naar mijn idee) behoorlijk. Als Z groter wordt wordt hij ook sterker en mondiger. Dat gaat nog wat worden in combinatie met de tweeling.
Heel sneu. Het zal moeders wel goed uitkomen. Las hier laatst dat zij dan waarschijnlijk recht heeft om langer thuis te blijven en niet te hoeven werken?
pi_220028348
En ze kan eindelijk de dubbele kinderbijslag aanvragen en luiers betaald krijgen.
pi_220028429
Dbm haar kind heeft een ‘autistische meltdown’? Waren die onderzoeken nu al klaar dan, ze was er toch net deze week mee heen geweest? Kan zij ook dubbele kinderbijslag ed aanvragen 😐
pi_220028484
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 17:55 schreef Mallorcameisje het volgende:
Dbm haar kind heeft een ‘autistische meltdown’? Waren die onderzoeken nu al klaar dan, ze was er toch net deze week mee heen geweest? Kan zij ook dubbele kinderbijslag ed aanvragen 😐
Oudste kind kwam niet autistisch uit de test en jongste is nooit getest... misschien heeft haar man die ze regelmatig 3e kind noemt wel een diagnose 🤷
pi_220028584
Mw ook aan de nivea. Als in: maximaal ongeloofwaardig.
pi_220028650
Ik heb er echt zon ongelooflijke moeite mee hoe DBM de laatste weken doet op haar socials over autisme.
Hier een volwassen vrouw met autisme die haar hele leven al vast liep, en door de diagnose eindelijk haar leven iets meer leert begrijpen.
Ik was 28 toen ik de diagnose kreeg ofzo. Het kan allemaal best zo zijn dat ze ass heeft, maar om nu zo te gaan doen, en je leven er op in te richten etc. maakt me keer op keer boos en gefrustreerd.
Haar jongste is niet eens getest, en haar oudste was vd week bij een onderzoeks centrum voor dyslexie (als je haar foto in zoomde zon je een logo zien)
haar kinderen en meltdowns, ik weet niet, maar ik heb meerdere mensen met kinderen om me heen, die zijn soms ook gewoon moe aan het einde van een activiteit? Vind het stom dat ze dan weg moeten worden driftig. Maar dat is een meltdown? En over haar eigen meltdowns en in eens boven moeten eten en ontrpikkelen.

Ik weet het niet.. maar mijn leven is gewoon echt heel anders en bestaat uit 80% voor mijn week thuis zijn. Zeer veel structuur en daarnaast ook coaching omdat het zelf dan nog wel eens mis gaat en dingen te veel worden.
Meltdwons heb ik gelukkig aanzienlijk minder sinds een paar jaar, maar 'even boven eten' was zeer zeker niet voldoende.

Naja dit word een klaagzang over mezelf, maar moest mijn frustratie kwijt. Ik wilde graag dat ik mijn autisme even kon parkeren voor een bios bezoek ofzo. Maar helaas dat gaat niet, dus films kijk ik (als ik dat wil) met Pathe thuis.
pi_220028660
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:06 schreef Raradefayee het volgende:
Mw ook aan de nivea. Als in: maximaal ongeloofwaardig.
5 jarige aan de sjenel lippenstift, want kindermake-up is voor paupers. Maar het blauwe potje nivea is echt een basic.

Dat zit onder de rosental huidverzorging nog denk ik.
pi_220028689
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 17:48 schreef Linnen het volgende:

[..]
Heel sneu. Het zal moeders wel goed uitkomen. Las hier laatst dat zij dan waarschijnlijk recht heeft om langer thuis te blijven en niet te hoeven werken?
Klopt inderdaad. In de bijstand heb je normaalgesproken een vrijstelling voor werk tot de jongste 4-5 jaar is. Als je een kind met een diagnose hebt, krijg je die vrijstelling volgens mij totdat het kind 12 is. De komende 8 jaar kan ze dus nog genieten van bijstand, kinderbijslag, kindgebonden budget, zorgtoeslag en huurtoeslag.
pi_220028742
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 17:55 schreef Mallorcameisje het volgende:
Ik ben compleet de draad kwijt. Flip of Flap, die met Arfid (of hadden ze dat nu allebei) met botox of die gisteren voor een dyslexie vasttelling ging? Dus nu heeft En DBM zelf en een kind autisme?
Waar is deze vrouw de laatste weken mee bezig joh....
pi_220028766
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gecheckt wat HVK eigenlijk aan inkomen heeft met alle toeslagen en uitkeringen.

- Bijstand: ¤1401,50
- Kindgebonden budget: ¤1359
- Kinderbijslag: ¤555 (¤1665,04 per kwartaal)
- Zorgtoeslag: ¤129
- Huurtoeslag: ¤428 (op basis van ¤700 huur)

Totaal "inkomen" per maand: ¤3872
pi_220028779

[ Bericht 68% gewijzigd door Hannah12345 op 07-02-2026 18:25:41 (Dubbel) ]
pi_220028804
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:23 schreef Hannah12345 het volgende:
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gecheckt wat HVK eigenlijk aan inkomen heeft met alle toeslagen en uitkeringen.

- Bijstand: ¤1401,50
- Kindgebonden budget: ¤1359
- Kinderbijslag: ¤555 (¤1665,04 per kwartaal)
- Zorgtoeslag: ¤129
- Huurtoeslag: ¤428 (op basis van ¤700 huur)

Totaal "inkomen" per maand: ¤3872
En dan nog wat klusjes ernaast.
I can't help it, if I'm lucky
pi_220028816
Judith zegt dat haar kind moe is omdat hij, net als zij, niet kan doseren en daarom op de eerste dag maar door blijft gaan. Hij is 6! Hij hoeft zelf nog niet te doseren want dat hoort z’n moeder voor hem te doen. Net als dat zijn moeder hem zou moeten opvoeden, normen en waarden aan moet leren, hem normaal moet leren eten etc.
pi_220028824
Inderdaad een heftige update bij Laura Kemeling. Wat een zorgen en onzekerheid zeg.
pi_220028834
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 17:00 schreef Cyan het volgende:

[..]
En Bonjoeri deelt kwaliteitscontent dat ie met de tas van Lotte om mag wachten omdat 'girlie de paskamer test'. Hij is 'guard van de tas'. Het is een kwestie van tijd voordat Tim ook dit soort stories gaat delen.
Hij is dat al toch? Alleen hij deelt het nog niet. Ik merk wel aan mezelf dat ik de bollens en exen saai vind om te volgen. Ik mis de poly en alle juice uit familie kring.... Het voelt als een leeg gaat en dan ook nog extra leeg omdat ik nog steeds onze malle Deb mis. Zelfs DBM verzadigd niet, zwaar leven zo!
pi_220028849
quote:
Echt he! Sws dat je een post er aan waagt + dat ik niet echt de indruk krijgt dat ze beseft wat het inhoudt. Wat ontzettend sneu...
pi_220028854
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:28 schreef JaNeeDan het volgende:
Judith zegt dat haar kind moe is omdat hij, net als zij, niet kan doseren en daarom op de eerste dag maar door blijft gaan. Hij is 6! Hij hoeft zelf nog niet te doseren want dat hoort z’n moeder voor hem te doen. Net als dat zijn moeder hem zou moeten opvoeden, normen en waarden aan moet leren, hem normaal moet leren eten etc.
Het is ook niet heel gek dat je na een dag skiën moe bent toch.

Ik vind eigenlijk dat Judith heel bewust met de opvoeding van Bob bezig is. Ze maakt alleen (bewust) totaal andere keuzes. Wat we daar verder ook van vinden, het is niet dat ze geen moeite stopt in haar kind.
pi_220028862
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:19 schreef SterreKaatje het volgende:

[..]
Ik ben compleet de draad kwijt. Flip of Flap, die met Arfid (of hadden ze dat nu allebei) met botox of die gisteren voor een dyslexie vasttelling ging? Dus nu heeft En DBM zelf en een kind autisme?
Waar is deze vrouw de laatste weken mee bezig joh....
Zoon - botox en dyslexie
Dochter arfid en autisme. o en taaislijmziekte staat op de wachtlijst.

Misschien bij haar nog even laten checken of ze niet nog iets anders heeft. Weet even niet hoe dat heet, maar dat je je kids ziek praat.
pi_220028869
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:32 schreef Iris2.0 het volgende:

[..]
Echt he! Sws dat je een post er aan waagt + dat ik niet echt de indruk krijgt dat ze beseft wat het inhoudt. Wat ontzettend sneu...
Nou dat dus. En ze heeft ook totaal niet het idee dat ze er zelf voor minstens 50% positief aan kon bijdragen.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 18:40:20 #194
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_220028912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:33 schreef TantePien1990 het volgende:

[..]
Zoon - botox en dyslexie
Dochter arfid en autisme. o en taaislijmziekte staat op de wachtlijst.

Misschien bij haar nog even laten checken of ze niet nog iets anders heeft. Weet even niet hoe dat heet, maar dat je je kids ziek praat.
Bedoel je Munchausen by proxy?
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_220028916
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:32 schreef Missinglink24 het volgende:

[..]
Het is ook niet heel gek dat je na een dag skiën moe bent toch.

Ik vind eigenlijk dat Judith heel bewust met de opvoeding van Bob bezig is. Ze maakt alleen (bewust) totaal andere keuzes. Wat we daar verder ook van vinden, het is niet dat ze geen moeite stopt in haar kind.
Moe zijn is niet gek. Wel dat zij zegt dat dat komt doordat hij niet kan doseren. En als je dit weet ga je toch eerder terug naar het huisje zodat er meer energie is voor de volgende dag?

Ik vind dat Judith helemaal niet bezig is met opvoeden. Ze leert hem vooral dat, als je maar zeurt en dramt, alles kan en mag.
Of ik ben gewoon een strenge moeder geweest.
pi_220028931
quote:
Heeft zij nog nooit van geboortebeperking gehoord?
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_220028940
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:40 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Moe zijn is niet gek. Wel dat zij zegt dat dat komt doordat hij niet kan doseren. En als je dit weet ga je toch eerder terug naar het huisje zodat er meer energie is voor de volgende dag?

Ik vind dat Judith helemaal niet bezig is met opvoeden. Ze leert hem vooral dat, als je maar zeurt en dramt, alles kan en mag.
Of ik ben gewoon een strenge moeder geweest.
🤔🤷 streng... tja... ik was misschien ook streng dan 🤷 maar heb wel altijd complimenten gehad over het gedrag van mijn kinderen
pi_220028951
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 19:53 schreef Moedervan4kids het volgende:
Ik kwam Linda de Munck tegen op Instagram. Zij is heel erg open over haar hele leven en heeft een podcast over haar seksleven. Niet geluisterd, maar een aflevering heet: “een weekend vol seks en een trio”.

Oké. Ik ben echt niet preuts maar niet alles hoeft online toch?
Dit is letterlijk haar content en waarmee ze groot is geworden als contentcreator. Ik vind het wel verfrissend, waarom zou dit niet online mogen? Omdat het niet binnen het monogame hokje past? Er zijn echt talloze mensen die leven zoals zij, en juist voor die mensen maakt ze dit bespreekbaar. Beter dan de dertien in dozijn content creators die zogenaamd “tips” willen hebben (lees gesponsord wil worden).

Man man JessieJazz zit ook in mijn allergie… valt onder noemer complotdenker
pi_220028954
Hvk ,
ik volg haar sinds kort , maar waar zijn de vader(s) in het verhaal, en waarom heeft ze zoveel kinderen , weten jullie dat?
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_220028959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:32 schreef Iris2.0 het volgende:

[..]
Ik heb gekeken bij haar omdat ik benieuwd was naar het bericht en de reacties. Ik schrik van de hoeveelheid reacties dat het wel goed komt omdat ze een lieve moeder is. Ze hebben werkelijk geen idee…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')