A.i is wel een andere bubbel dan dotcom bubbel. Dotcom bubbel werd er zoveel fiber al gelegd dat er 90% van de fiber niet eens gebruikt werd, dat noemde ze dark fiber.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:15 schreef incel het volgende:
Quantumcomputers net als A.I. compleet overhyped en zal ook wel als bubbel eindigen.
Vooralsnog is A.I. gewoon een modernere google search functie en chatman.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:24 schreef Elizium het volgende:
[..]
A.i is wel een andere bubbel dan dotcom bubbel. Dotcom bubbel werd er zoveel fiber al gelegd dat er 90% van de fiber niet eens gebruikt werd, dat noemde ze dark fiber.
A.i wordt alles wel degelijk gebruikt. Probleem hier is echter dat er geld word rondgepomt zodat iedereen omzet maakt maar zonder echte winst.
Simpel voorbeeld:
Ik geef jou 100 euro om een gat te graven in een tuin. Als jij klaar bent geef jij mij 100 euro om het gat weer dicht te gooien. Nu hebben wij beide 100 euro omzet gemaakt maar geen winst. In bedrijven wordt deze omzet gewoon omgerekend naar beurswaarde. Maar beide zijn idd een bubbel , de oorzaak is enkel anders.
Dan gebruik je het niet goed.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:26 schreef incel het volgende:
[..]
Vooralsnog is A.I. gewoon een modernere google search functie en chatman.
Ik gebruik alleen gratis versies, chatgpt, grok en gemini en ik vind het gewoon een geavanceerde let me google that for you.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:28 schreef Elizium het volgende:
[..]
Dan gebruik je het niet goed.
Kijk eens naar "Agent Zero ai" of "Google A.i studio". Wereld zal open gaan wat je echt kan met A.i.
Ik gebruik zelf gemini pro , maar alle google ai diensten zijn beperkt ook gratis te gebruiken ook de Ai studio.
Ja ik gebruik Ai meestal voor agents die taakjes voor mij uitvoeren. Ben zelf pentester van beroep, en agents besparen me nu al mega veel "dom" werk. Rapportages maken is er 1 van. Maar ook auto starten van nmap scans of metasploit.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:29 schreef incel het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen gratis versies, chatgpt, grok en gemini en ik vind het gewoon een geavanceerde let me google that for you.
Het is niks anders dan een tool die dingen makkelijk/sneller maakt maar ik loop keer op keer tegen problemen aan.
Die shit is gewoon snel met informatie opzoeken & opsommen, maar er is nog weinig intelligent aan.
Maar zo belangrijk zijn die simulaties niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:10 schreef Elizium het volgende:
[..]
Als je dit al niet begrijpt kan je of geen Engels of je snapt niks van computers
Die voorbeelden zijn heel helder, uitleg dat natuurkundige simulaties niet goed genoeg kunnen draaien op huidige super computers. Wat snap je daar niet aan?
Je verwacht een Jip en Janneke uitleg over quantum mechanica of zo?
Dat is een mening. Ik vind medicijn onderzoek en Energie best wel belangrijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar zo belangrijk zijn die simulaties niet.
Ja, dat is belangrijk.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:38 schreef Elizium het volgende:
[..]
Dat is een mening. Ik vind medicijn onderzoek en Energie best wel belangrijk.
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:10 schreef Elizium het volgende:
[..]
Als je dit al niet begrijpt kan je of geen Engels of je snapt niks van computers
Die voorbeelden zijn heel helder, uitleg dat natuurkundige simulaties niet goed genoeg kunnen draaien op huidige super computers. Wat snap je daar niet aan?
Je verwacht een Jip en Janneke uitleg over quantum mechanica of zo?
Ja, post dat nog 10 keer en reageer vooral niet op de feedback hieroverquote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:16 schreef Elizium het volgende:
En ik had eerder al linkjes van google gepost met info:
hier nogmaals: https://blog.google/innov(...)willow-quantum-chip/
En er is uiteraard veel meer over te vinden. Maar dan moet je er je zelf eens in verdiepen
Gebruik jij AI? Ik niet. Er zijn mensen met een kantoorbaantje die al hun werk door de AI laten doen. Zouden ze het ook lezen om te kijken of het ook klopt, of is dat te veel werk? Want denk jij?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:24 schreef Elizium het volgende:
[..]
A.i is wel een andere bubbel dan dotcom bubbel. Dotcom bubbel werd er zoveel fiber al gelegd dat er 90% van de fiber niet eens gebruikt werd, dat noemde ze dark fiber.
A.i wordt alles wel degelijk gebruikt. Probleem hier is echter dat er geld word rondgepomt zodat iedereen omzet maakt maar zonder echte winst.
Simpel voorbeeld:
Ik geef jou 100 euro om een gat te graven in een tuin. Als jij klaar bent geef jij mij 100 euro om het gat weer dicht te gooien. Nu hebben wij beide 100 euro omzet gemaakt maar geen winst. In bedrijven wordt deze omzet gewoon omgerekend naar beurswaarde. Maar beide zijn idd een bubbel , de oorzaak is enkel anders.
Vertel je baas, dat je al je werk met AI doet, zodat hij je kan ontslaanquote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:28 schreef Elizium het volgende:
[..]
Dan gebruik je het niet goed.
Kijk eens naar "Agent Zero ai" of "Google A.i studio". Wereld zal open gaan wat je echt kan met A.i.
Ik gebruik zelf gemini pro , maar alle google ai diensten zijn beperkt ook gratis te gebruiken ook de Ai studio.
Agent Zero train ik nu veel mee in home lab, erg gaaf product
Hoe en waarmee?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:35 schreef Lyrebird het volgende:
AI aan de andere kant heeft wel een uitstekende toekomst.
[quote]quote:Op vrijdag 6 februari 2026 23:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vertel je baas, dat je al je werk met AI doet, zodat hij je kan ontslaan
Op vrijdag 6 februari 2026 23:12 schreef SymbolicFrank het volgende:|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |