abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219997709
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:22 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Bedoel je nou te zeggen dat zijn werk geen dr-titel waard is omdat hij die experimenten niet heeft uitgevoerd? Ben je bekend met het vakgebied theoretische fysica?

Zo bekeken kunnen heel wat fysici hun dr.-titels inleveren. Ik incluis :')

Heb jij een wetenschappelijke achtergrond in de natuurkunde en zelf gepubliceerd?
Nee, dat is niet wat ik bedoel te zeggen. Ik zou hem zelf lezen en vorm je eigen mening of hij titelwaardig is, hij is maar 69 pagina's dus je bent er zo doorheen, ik vond iig van niet. Het is zeer indrukwekkend voor zijn leeftijd maar ontbreekt aan de kwaliteit die ik verwacht bij een proefschrift.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Nr 1 dit, nr 6 zo, waar baseer je dat op? En begeleiding voor een student kan belangrijker zijn dan de ranking, hoe die ook gebaseerd is, van de promoter.

En heb je de thesis zelf ook gelezen?
Dat waren de rankings van edurank.org, niet heilig natuurlijk en rol van begeleiding kan idd belangrijk zijn geweest. Al kan ik me niet voorstellen dat andere universiteiten hem niet willen begeleiden. Als we pa moeten geloven hadden ze zat aanbiedingen en staan de steenrijke investeerders nu al voor de deur.
pi_219997753
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:01 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Klinkt alsof hij nog niet emotioneel volwassen is en wat begeleiding op dat gebied mist.
Dit, logische keuze van zijn ouders om hem nog ff thuis te houden.

Het is en blijft een kind.

Wij hebben er vijf en die hebben allemaal al een jaar overgeslagen op de basisschool. Die kunnen nog meer maar we willen liever dat ze die tijd besteden in de breedte. En dat kan met de scholen tegenwoordig, of het nu topsport is of muziek.

Je kind moet in balans zijn. En dat voelt een ouder zeer goed aan.
Deze ouders kunnen na zoveel jaar dat joch intellectueel niet beïnvloeden, maar respect voor hun invloed om hem thuis te houden en hem een enigszins een normale pubertijd te bieden.
pi_219997755
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:43 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Nee, dat is niet wat ik bedoel te zeggen. Ik zou hem zelf lezen en vorm je eigen mening of hij titelwaardig is, hij is maar 69 pagina's dus je bent er zo doorheen, ik vond iig van niet. Het is zeer indrukwekkend voor zijn leeftijd maar ontbreekt aan de kwaliteit die ik verwacht bij een proefschrift.
[..]
Dat waren de rankings van edurank.org, niet heilig natuurlijk en rol van begeleiding kan idd belangrijk zijn geweest. Al kan ik me niet voorstellen dat andere universiteiten hem niet willen begeleiden. Als we pa moeten geloven hadden ze zat aanbiedingen en staan de steenrijke investeerders nu al voor de deur.
Leuk dit uni geleuter, maar dit gaat om een puber met een bizar intelligent brein.
pi_219997759
Nog ff een algemene vraag, op het autisme spectrum, schaal 1 tot 20.
Waar zit deze jongen volgens jullie? Mijn buurjongen van vijf scoort 20/20, maar ook voor hem zie ik kansen.
pi_219998442
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:43 schreef Timwonnacott het volgende:
Het is zeer indrukwekkend voor zijn leeftijd maar ontbreekt aan de kwaliteit die ik verwacht bij een proefschrift.
Ik ben geen vastestoffysicus, en om dit te kunnen beoordelen zou ik heel wat uurtjes in zijn proefschrift moeten neuzen, want ik kan dat zo 123 niet goed beoordelen; dat heeft zijn leescommissie en promotor al gedaan. Maar als ik zie dat hij 3 artikelen in Phys.Rev. heeft gepubliceerd, dan lijkt mij dat met een snelle blik al promotiewaardig.

Dus nogmaals: wat is jouw achtergrond dat jij dit wél kunt beoordelen? Heb jij zelf gepubliceerd?
pi_219998455
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 01:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Nog ff een algemene vraag, op het autisme spectrum, schaal 1 tot 20.
Waar zit deze jongen volgens jullie? Mijn buurjongen van vijf scoort 20/20, maar ook voor hem zie ik kansen.
Echt, wat een tergend domme opmerking. Gaan we naast zijn proefschrift beoordelen ook nog wat DSM-criteria opleggen? :')
pi_219998476
Kijk, er zal best wat hype en promo achter deze jongen zitten, en die hype liet zijn ouders toestaan dat hij een aangepast programma kon volgen waar je misschien ook vraagtekens bij kunt zetten, maar tenzij er mensen met de juiste wetenschappelijke achtergrond solide kunnen uitleggen waarom deze jongen zijn doctorstitel niet waardig is, schaar ik deze kritiek onder de noemer "Fok!-expertise".

De generalisaties hier zijn verder ook weer stuitend.

[ Bericht 8% gewijzigd door Haushofer op 04-02-2026 08:36:45 ]
pi_219998512
Waarom verdiend deze jongen zo veel aandacht? Elke twee jaar weer... Hou toch op man.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Manager PR/Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 08:27:59 #84
269689 crew  Viv
pi_219998557
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:19 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom verdiend deze jongen zo veel aandacht? Elke twee jaar weer... Hou toch op man.
Die vader had zelfs zijn baan opgezegd om zich fulltime toe te leggen op de PR rondom zijn zoon. :')

Na het afronden van deze tweede PhD komt ongetwijfeld nog het bericht dat hij de jongste hoogleraar ooit wordt, maar daarna komt hij hopelijk alleen nog in het nieuws vanwege wetenschappelijke doorbraken en niet vanwege zijn leeftijd.
pi_219998558
quote:
Ieder zijn ding. Ik verbaas me weer over mensen die stam+d gebruiken :7
pi_219998573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:27 schreef Viv het volgende:

[..]
Die vader had zelfs zijn baan opgezegd om zich fulltime toe te leggen op de PR rondom zijn zoon. :')

Na het afronden van deze tweede PhD komt ongetwijfeld nog het bericht dat hij de jongste hoogleraar ooit wordt, maar daarna komt hij hopelijk alleen nog in het nieuws vanwege wetenschappelijke doorbraken en niet vanwege zijn leeftijd.
Leuk om ernaast te leggen: een ander voormalig "wonderkind" dat terugblikt, Whee Ky Ma:

https://ukrant.nl/magazine/whee-ky-ma/
pi_219998656
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ieder zijn ding. Ik verbaas me weer over mensen die stam+d gebruiken :7
Is een fout die heel vaak gemaakt wordt. Ja, ik ook. En nu dan?
pi_219998725
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Is een fout die heel vaak gemaakt wordt. Ja, ik ook. En nu dan?
Dit is een onderwerp dat regelmatig voorbij komt. Ja, nu ook. En nu dan?
pi_219998728
quote:

[..]

Laat hem lekker, maar wel net zoals ieder ander. En gewoon buiten de media.

Overigens is een promotieonderzoek tegenwoordig zo hyper, hyperspecifiek, vooral als het om dingen als kwantumfysica gaat. Het is één klein puzzelstukje oplossen in een gigantische zee van kennis; en jij en misschien een handjevol anderen bezitten die kennis dan. Of het maatschappelijk relevant gaat zijn weten we pas over veel jaar. En het antwoord daarop is: Waarschijnlijk niet. Toen ik in de biomedische wetenschap werkte vond ik het eigenlijk best wel saai. Die PhD student onderzocht dit eiwit, de ander dat, weer een ander was bezig met microRNA. Het was gewoon steeds hetzelfde maar elke keer weer net even anders. En waarschijnlijk is de PhD student die nu bij mijn oud werkgever werkt precies bezig met dezelfde dingen waar ze tien jaar geleden ook mee bezig waren.

Ik vind Bildung ontwikkelen een veel mooier iets. Niet alleen wetenschappelijk georiënteerd te zijn, maar ook politiek en kunstzinnig, naast een hoge intelligentie een hoge emotionele intelligentie hebben. Hoe je omgaat met je medemens, hoe je bent voor dieren, etc.

Schromelijk overdreven om die jongen zo veel aandacht te geven.
pi_220001006
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:09 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik ben geen vastestoffysicus, en om dit te kunnen beoordelen zou ik heel wat uurtjes in zijn proefschrift moeten neuzen, want ik kan dat zo 123 niet goed beoordelen; dat heeft zijn leescommissie en promotor al gedaan. Maar als ik zie dat hij 3 artikelen in Phys.Rev. heeft gepubliceerd, dan lijkt mij dat met een snelle blik al promotiewaardig.

Dus nogmaals: wat is jouw achtergrond dat jij dit wél kunt beoordelen? Heb jij zelf gepubliceerd?
Ik heb gepubliceerd. Mijn vakgebied is aardwetenschappen. Mijn interesse in dit vakgebied is puur hobbymatig. Ik hou van lange wandelingen. Ik heb een hond. En gisteren heb ik macaroni gegeten.

Daarnaast heb ik ook de moeite genomen om het proefschrift wel te lezen en met de kennis die ik heb is daar een mening uit voort gekomen. Het staat je vrij hetzelfde te doen en een andere, of vergelijkbare mening te vormen.

quote:

[..]

Wel pas nadat Laurent een wonderkind bleek te zijn. Voor die tijd zorgde zijn grootouders voor hem want pa en ma hadden geen tijd voor hun kind.
pi_220001036
quote:
Omdat het wel best bijzonder is natuurlijk. Stel dat hij de nieuwe Einstein of Newton is. Dan mag dat toch in het nieuws staan?

Of lees je liever alleen maar nieuws over trump en oorlogen enz?
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_220001413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 12:57 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Omdat het wel best bijzonder is natuurlijk. Stel dat hij de nieuwe Einstein of Newton is. Dan mag dat toch in het nieuws staan?

Maar dat is hij nu nog niet. Het is gewoon een hoogbegaafde jongen wiens ouders hem willen profileren als de volgende Einstein.
  woensdag 4 februari 2026 @ 13:49:44 #94
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_220001428
quote:
Is toch leuk voor België, nu hebben zij een keer hun eigen Newton/Epstein
AZ
ALKMAAR
pi_220001472
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:30 schreef Since2003 het volgende:
Er ontbreekt altijd veel informatie. De basisschool in 2 jaar afronden, hoe ziet dat er in de praktijk uit in de klas? Of het schoolplein? :P
Je kan je daarnaast ook afvragen of dat überhaupt wenselijk is voor zijn sociale leventje straks
pi_220001524
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 12:53 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ik heb gepubliceerd. Mijn vakgebied is aardwetenschappen. Mijn interesse in dit vakgebied is puur hobbymatig. Ik hou van lange wandelingen. Ik heb een hond. En gisteren heb ik macaroni gegeten.

Daarnaast heb ik ook de moeite genomen om het proefschrift wel te lezen en met de kennis die ik heb is daar een mening uit voort gekomen. Het staat je vrij hetzelfde te doen en een andere, of vergelijkbare mening te vormen.
Prima zo'n mening, maar ik zie geen onderbouwing, behalve "ik mis experimenten" en "het is aan de korte kant". En je kunt wel zeggen dat je het hebt "gelezen", maar gezien je argumenten vermoed ik dat je "doorscannen" bedoelt.

Da's mijn mening. En ik heb geen hond. Gister hutspot met chorizo gegeten.
pi_220001632
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dat is hij nu nog niet. Het is gewoon een hoogbegaafde jongen wiens ouders hem willen profileren als de volgende Einstein.
Je bent niet verplicht te lezen, reageren of je mening te geven. Je mag natuurlijk ook ander nieuws bekijken
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_220001782
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Prima zo'n mening, maar ik zie geen onderbouwing, behalve "ik mis experimenten" en "het is aan de korte kant". En je kunt wel zeggen dat je het hebt "gelezen", maar gezien je argumenten vermoed ik dat je "doorscannen" bedoelt.

Da's mijn mening. En ik heb geen hond. Gister hutspot met chorizo gegeten.
Prima, ik denk persoonlijk dat hij er over een aantal jaar vergelijkbaar op terug kijkt als Whee Ky Ma en hoop van harte dat hij dan ergens gewoon zijn ding kan doen zonder z'n vader
pi_220001866
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:22 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Je bent niet verplicht te lezen, reageren of je mening te geven. Je mag natuurlijk ook ander nieuws bekijken
Hoezo, je mag toch gewoon ergens op reageren?
  Manager PR/Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 16:09:24 #100
269689 crew  Viv
pi_220002305
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 12:53 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Wel pas nadat Laurent een wonderkind bleek te zijn. Voor die tijd zorgde zijn grootouders voor hem want pa en ma hadden geen tijd voor hun kind.
Klopt ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')