abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220045927
Heeft iemand hier een linkje van?

https://platform.nlinvesteert.nl/investeren/RE:BORN_tiv

of bestaan die niet op NLI ?
pi_220046027
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:31 schreef Boyette het volgende:

Ze hebben daar een soort van inschrijf-assistent. Als je die in jouw instellingen aan zet kun je nog voor de livegang inschrijven.

indien je je deelname niet tijdig bevestigt zal deze reservering worden verwijderd, twee uur voordat het project open gaat op ons platform.
Pecunia non olet
pi_220046125
quote:

Ik kijk bij projecten altijd naar de zekerheden. Hoe goed zijn die uit te winnen? Bij de pier vind ik dat lastig in te schatten.
pi_220046150
Opvallend dat Re:Born is overgestapt van Collin naar NL Investeert. Of is dat niet ongebruikelijk om op en neer te hoppen?
pi_220046174
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:55 schreef ovdm het volgende:
Opvallend dat Re:Born is overgestapt van Collin naar NL Investeert. Of is dat niet ongebruikelijk om op en neer te hoppen?
zijn rentetarieven die bij CCF wel lager hadden gelegen denk ik
pi_220046242
quote:

Een linkje naar een krantenartikel heb ik wel voor je.
https://www.telegraaf.nl/(...)halen/127183402.html

Het artikel zit alleen achter de betaalmuur maar daar heeft hier vast wel iemand een oplossing voor.
pi_220046270
quote:
14s.gif Op maandag 9 februari 2026 15:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Een linkje naar een krantenartikel heb ik wel voor je.
https://www.telegraaf.nl/(...)halen/127183402.html

Het artikel zit alleen achter de betaalmuur maar daar heeft hier vast wel iemand een oplossing voor.
jazeker.. maar in principe moet je daarvoor gewoon BETALEN!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220046441
Om 14.36uur stuurt CCF een uitslag op een investeerders stemming en om 14.45uur van hetzelfde project een nieuw stemmingsvoorstel.

Is de dekkingswaarde van CCF niet wat positief?
quote:
De overwaarde op de woning bedraagt derhalve ¤ 160.055,-

De ondernemer heeft ons verzocht om de tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 80.000,- over te sluiten op de nieuwe woning.

Daarnaast hebben wij een taxatierapport ontvangen van het bedrijfsmatig onroerend goed aan de . De waarde van het onroerend goed bedraagt ¤ 185.000,-. Hierop heeft Collin een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 142.000,-.

In totaal komt dit neer op een dekking van ¤ 345.055,- op een openstaande hoofdsom van ¤ 114.740,-. Ten tijde van de pitch was de dekking ¤ 212.700,-.
Moet de dekking niet 80.000 + 142.000 = 212.000 zijn i.p.v. 345.055?

[ Bericht 38% gewijzigd door KrekelJapie op 09-02-2026 15:44:58 ]
pi_220046489
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 15:13 schreef Boyette het volgende:

[..]
jazeker.. maar in principe moet je daarvoor gewoon BETALEN!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf betaal ik er ook voor.
pi_220046528
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Mijn overall netto rendement bij HCN is afgelopen jaar behoorlijk omlaag gegaan en ligt nu zo een 0.5% onder mijn rendement bij Collin. Denk dat ik mijn investeringen bij HCN maar eens ga heroverwegen. Gezien het ricico met horeca projecten zou het rente percentage bij HCN eigenlijk naar 9% moeten ipv de 8% die er op dit moment meestal gegeven wordt.
Mijn netto rendement bij HCN is recent ook wat gedaald maar is nog altijd wel ongeveer 1,5% meer dan bij Collin. Maar bij Collin had ik enkele missers bij mijn investeringen gedaan in mijn eerste jaar daar en die drukken mijn rendement nog steeds. Wel gaat mijn netto rendement sindsdien langzaam omhoog.

Bij HCN zal mijn rendement helaas juist nog wat meer dalen de komende tijd omdat daar meerdere projecten al een tijdje niet betalen. Daarbij gaat het niet alleen om de bekende met meerdere projecten, maar ook enkele 4 sterren projecten. Vanwege dit laatste had ik me al een tijdje geleden voorgenomen om geen 4 sterren projecten meer mee te nemen, wat ik hier eerder al eens had aangegeven. Nu is dat heel makkelijk, want zo veel 4 sterren projecten zijn er niet geweest de laatste tijd, in heel 2025 was er maar eentje. Vorig jaar heb ik ook weer eens enkele geborgde projecten meegenomen. Ook neem ik nog regelmatig 5 sterren projecten mee en hoop ik nu dat René Boogaart snel komt met een nieuw project voor zijn nieuwe Pavarotti locatie.
pi_220046817
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:53 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik kijk bij projecten altijd naar de zekerheden. Hoe goed zijn die uit te winnen? Bij de pier vind ik dat lastig in te schatten.
100% eens, courantheid is echt zeer slecht en de post onvoorziene kosten kan zomaar eens veel te laag zijn. Echt een mega groot uniek gebouw op een moeilijke locatie.

Echt petje af voor de ondernemer en zn plannen. Heb hem vaak horen praten met echt veel passie voor vastgoed en hij heeft ook zeker een trackrecord maar dit is wel next level met behoorlijk wat risico. Wel tof dat hij het doet en ik blijf het project volgen.
pi_220046821
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:55 schreef ovdm het volgende:
denk dat dit te maken heeft met de volume en wensen van de klant. NLI vind ik er altijd best wel ondernemend inzitten
pi_220046836
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 16:25 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
100% eens, courantheid is echt zeer slecht en de post onvoorziene kosten kan zomaar eens veel te laag zijn. Echt een mega groot uniek gebouw op een moeilijke locatie.

Echt petje af voor de ondernemer en zn plannen. Heb hem vaak horen praten met echt veel passie voor vastgoed en hij heeft ook zeker een trackrecord maar dit is wel next level met behoorlijk wat risico. Wel tof dat hij het doet en ik blijf het project volgen.
werd wel tijd dat iemand eens een keer zijn nek uitsteekt voor deze unieke locatie. Het is een hotspot en unieke plek.. zeker met de sunset..

Nooit begrepen hoe dat daar failliet heeft kunnen gaan. Mismanagement moet daaraan ten grondslag hebben gelegen.
pi_220046979
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 16:26 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
denk dat dit te maken heeft met de volume en wensen van de klant. NLI vind ik er altijd best wel ondernemend inzitten
Je bedoelt dat Collin het te risicovol vindt voor de investeerders? Ik heb ook respect voor zijn durf maar durf en domheid liggen dicht bij elkaar. Zo'n project kan qua kosten gierend uit de klauw lopen. Dat ding is helemaal rot.
Pecunia non olet
pi_220047052
Het viel me niet alleen op bij Re:Born, maar ook bij JIKB. Ook die zat vorig jaar nog bij Collin (en heb ik ook in geïnvesteerd, net als Re:Born)
pi_220047060
quote:
12s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:52 schreef peterc het volgende:

[..]
zie hebben ook nog 1141 Fat Phills Alexandrium (Poolsterstraat)
https://horecacrowdfundin(...)m-rotterdam-89ro0595
Mobe Nederland was de aandeelhouder van Mobe Capelle, Mobe Nederland is ook aandeelhouder van Mobe Alexandrium, maar die is (nog) niet failliet.
pi_220047306
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 10:28 schreef lykkefund het volgende:
Appartementen Sauerland afgelost.
Apart. Bij mij nog niet. Laatste website-update voor dit project is bij mij van 24 dec 2025 (met de mededeling dat de aflossing beschikbaar is in december 2025, maar dat soort opmerkingen (en de waarde daarvan) kennen we helaas wel van CRE). Waar vind jij de info van de aflossing?
  maandag 9 februari 2026 @ 17:26:44 #143
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220047346
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:24 schreef optrandje het volgende:
Apart. Bij mij nog niet. Laatste website-update voor dit project is bij mij van 24 dec 2025 (met de mededeling dat de aflossing beschikbaar is in december 2025, maar dat soort opmerkingen (en de waarde daarvan) kennen we helaas wel van CRE). Waar vind jij de info van de aflossing?
Geen zorgen, hier óók nog steeds niet. Wel bijzonder idd!
pi_220047361
quote:

[..]
Same here... bijzonder.
pi_220047514
Vandaag de slottermijn ontvangen van van der Schoot montage, installatie en service, waarvoor zo'n 2 weken geleden de herfinaciering heel snel was volgeschreven.

Ook op de rol om vandaag af te lossen was een ander installatie bedrijf, alleen dat gaat nog even duren. In de tussentijd wel 2% extra rente en als het langer dan 2 maanden duurt wordt dat 5%.

SPOILER
pi_220048039
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 16:27 schreef Boyette het volgende:

[..]
werd wel tijd dat iemand eens een keer zijn nek uitsteekt voor deze unieke locatie. Het is een hotspot en unieke plek.. zeker met de sunset..

Nooit begrepen hoe dat daar failliet heeft kunnen gaan. Mismanagement moet daaraan ten grondslag hebben gelegen.
Dit is al meerdere keren geprobeerd en er zijn al meerdere keren allerlei plannen geweest.

Het zou mooi zijn als het nu wel gerealiseerd kan worden maar ik moet het nog zien....
pi_220049541
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Mijn overall netto rendement bij HCN is afgelopen jaar behoorlijk omlaag gegaan en ligt nu zo een 0.5% onder mijn rendement bij Collin. Denk dat ik mijn investeringen bij HCN maar eens ga heroverwegen. Gezien het ricico met horeca projecten zou het rente percentage bij HCN eigenlijk naar 9% moeten ipv de 8% die er op dit moment meestal gegeven wordt.
Ik heb een jaar geleden dezelfde conclusie getrokken, mijn nettorendement bij HCN ligt nog wel iets boven 7% maar dat is significant lager dan wat ik op andere platforms realiseer (vooral omdat HCN inderdaad nagenoeg nooit hoger dan 8% per jaar gaat). Dus ondanks de lage kosten bij HCN was ik niet heel tevreden over de resultaten, zeker in combinatie met de gedachte dat je toch wel een flink concentratierisico loopt (1 sector).

[ Bericht 0% gewijzigd door JP01 op 09-02-2026 19:59:57 ]
pi_220049967
quote:

[..]
Hier is ook niets betaald. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de een wel betaald is en de ander niet. Ook geen enkel bericht op de site.
Wat ik wel weet is dat het belachelijk is dat ze voor de Kerst melden dat het geld eind december beschikbaar is en nu nog steeds niets ontvangen. Inmiddel als 8 maanden over tijd en dat tegen een rente van 5%, met 2 procent extra maakt het me niet zoveel uit. Je kan wel zien dat het een project van hen zelf is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Collin63 op 09-02-2026 19:34:19 ]
pi_220050256
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 16:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je bedoelt dat Collin het te risicovol vindt voor de investeerders? Ik heb ook respect voor zijn durf maar durf en domheid liggen dicht bij elkaar. Zo'n project kan qua kosten gierend uit de klauw lopen. Dat ding is helemaal rot.
Volgens mij zijn er bij beide platforms genoeg meer risicovolle projecten dan dit en waar de zekerheden minder goed zijn. LTV ligt redelijk gunstig, en zelfs met een flinke correctie vanwege courantheid heb je alsnog 90%+ dekking. Wel een flinke hoofdpijn als dat ding verkocht zou moeten worden, uiteraard.

Uit de klauw lopen omdat de pier rot is, is hier niet heel relevant, dat is vooral een risico voor de bouwfase. Niet direct van toepassing op dit project, omdat deze al voor de start van de bouw helemaal wordt afgelost.

Deze laatste tranche laat ik wel aan anderen over, maar dat komt alleen omdat ik in dit project al eerder heb geïnvesteerd

[ Bericht 1% gewijzigd door JP01 op 09-02-2026 20:01:48 ]
pi_220050385
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 16:26 schreef moedernatuur het volgende:

[..]
Ik gok inderdaad vooral vanwege de volume, ik weet niet of Collin veel projecten van 12m+ euro doet, maar ik denk van niet. Is mij in ieder geval niet eerder opgevallen.

[ Bericht 2% gewijzigd door JP01 op 09-02-2026 20:03:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')