Ze hebben daar een soort van inschrijf-assistent. Als je die in jouw instellingen aan zet kun je nog voor de livegang inschrijven.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:31 schreef Boyette het volgende:
Heeft iemand hier een linkje van?
https://platform.nlinvesteert.nl/investeren/RE:BORN_tiv
of bestaan die niet op NLI ?
Ik kijk bij projecten altijd naar de zekerheden. Hoe goed zijn die uit te winnen? Bij de pier vind ik dat lastig in te schatten.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:31 schreef Boyette het volgende:
zijn rentetarieven die bij CCF wel lager hadden gelegen denk ikquote:Op maandag 9 februari 2026 14:55 schreef ovdm het volgende:
Opvallend dat Re:Born is overgestapt van Collin naar NL Investeert. Of is dat niet ongebruikelijk om op en neer te hoppen?
Een linkje naar een krantenartikel heb ik wel voor je.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:31 schreef Boyette het volgende:
jazeker.. maar in principe moet je daarvoor gewoon BETALEN!quote:Op maandag 9 februari 2026 15:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Een linkje naar een krantenartikel heb ik wel voor je.
https://www.telegraaf.nl/(...)halen/127183402.html
Het artikel zit alleen achter de betaalmuur maar daar heeft hier vast wel iemand een oplossing voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet de dekking niet 80.000 + 142.000 = 212.000 zijn i.p.v. 345.055?quote:De overwaarde op de woning bedraagt derhalve ¤ 160.055,-
De ondernemer heeft ons verzocht om de tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 80.000,- over te sluiten op de nieuwe woning.
Daarnaast hebben wij een taxatierapport ontvangen van het bedrijfsmatig onroerend goed aan de . De waarde van het onroerend goed bedraagt ¤ 185.000,-. Hierop heeft Collin een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 142.000,-.
In totaal komt dit neer op een dekking van ¤ 345.055,- op een openstaande hoofdsom van ¤ 114.740,-. Ten tijde van de pitch was de dekking ¤ 212.700,-.
quote:Op maandag 9 februari 2026 15:13 schreef Boyette het volgende:
[..]
jazeker.. maar in principe moet je daarvoor gewoon BETALEN!
Zelf betaal ik er ook voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn netto rendement bij HCN is recent ook wat gedaald maar is nog altijd wel ongeveer 1,5% meer dan bij Collin. Maar bij Collin had ik enkele missers bij mijn investeringen gedaan in mijn eerste jaar daar en die drukken mijn rendement nog steeds. Wel gaat mijn netto rendement sindsdien langzaam omhoog.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Mijn overall netto rendement bij HCN is afgelopen jaar behoorlijk omlaag gegaan en ligt nu zo een 0.5% onder mijn rendement bij Collin. Denk dat ik mijn investeringen bij HCN maar eens ga heroverwegen. Gezien het ricico met horeca projecten zou het rente percentage bij HCN eigenlijk naar 9% moeten ipv de 8% die er op dit moment meestal gegeven wordt.
100% eens, courantheid is echt zeer slecht en de post onvoorziene kosten kan zomaar eens veel te laag zijn. Echt een mega groot uniek gebouw op een moeilijke locatie.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:53 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik kijk bij projecten altijd naar de zekerheden. Hoe goed zijn die uit te winnen? Bij de pier vind ik dat lastig in te schatten.
denk dat dit te maken heeft met de volume en wensen van de klant. NLI vind ik er altijd best wel ondernemend inzittenquote:Op maandag 9 februari 2026 14:55 schreef ovdm het volgende:
Opvallend dat Re:Born is overgestapt van Collin naar NL Investeert. Of is dat niet ongebruikelijk om op en neer te hoppen?
werd wel tijd dat iemand eens een keer zijn nek uitsteekt voor deze unieke locatie. Het is een hotspot en unieke plek.. zeker met de sunset..quote:Op maandag 9 februari 2026 16:25 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
100% eens, courantheid is echt zeer slecht en de post onvoorziene kosten kan zomaar eens veel te laag zijn. Echt een mega groot uniek gebouw op een moeilijke locatie.
Echt petje af voor de ondernemer en zn plannen. Heb hem vaak horen praten met echt veel passie voor vastgoed en hij heeft ook zeker een trackrecord maar dit is wel next level met behoorlijk wat risico. Wel tof dat hij het doet en ik blijf het project volgen.
Je bedoelt dat Collin het te risicovol vindt voor de investeerders? Ik heb ook respect voor zijn durf maar durf en domheid liggen dicht bij elkaar. Zo'n project kan qua kosten gierend uit de klauw lopen. Dat ding is helemaal rot.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:26 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
denk dat dit te maken heeft met de volume en wensen van de klant. NLI vind ik er altijd best wel ondernemend inzitten
Mobe Nederland was de aandeelhouder van Mobe Capelle, Mobe Nederland is ook aandeelhouder van Mobe Alexandrium, maar die is (nog) niet failliet.quote:Op zondag 8 februari 2026 16:52 schreef peterc het volgende:
[..]
zie hebben ook nog 1141 Fat Phills Alexandrium (Poolsterstraat)
https://horecacrowdfundin(...)m-rotterdam-89ro0595
Apart. Bij mij nog niet. Laatste website-update voor dit project is bij mij van 24 dec 2025 (met de mededeling dat de aflossing beschikbaar is in december 2025, maar dat soort opmerkingen (en de waarde daarvan) kennen we helaas wel van CRE). Waar vind jij de info van de aflossing?quote:
Geen zorgen, hier óók nog steeds niet. Wel bijzonder idd!quote:Op maandag 9 februari 2026 17:24 schreef optrandje het volgende:
Apart. Bij mij nog niet. Laatste website-update voor dit project is bij mij van 24 dec 2025 (met de mededeling dat de aflossing beschikbaar is in december 2025, maar dat soort opmerkingen (en de waarde daarvan) kennen we helaas wel van CRE). Waar vind jij de info van de aflossing?
Same here... bijzonder.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:24 schreef optrandje het volgende:
[..]
Apart. Bij mij nog niet. Laatste website-update voor dit project is bij mij van 24 dec 2025 (met de mededeling dat de aflossing beschikbaar is in december 2025, maar dat soort opmerkingen (en de waarde daarvan) kennen we helaas wel van CRE). Waar vind jij de info van de aflossing?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is al meerdere keren geprobeerd en er zijn al meerdere keren allerlei plannen geweest.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:27 schreef Boyette het volgende:
[..]
werd wel tijd dat iemand eens een keer zijn nek uitsteekt voor deze unieke locatie. Het is een hotspot en unieke plek.. zeker met de sunset..
Nooit begrepen hoe dat daar failliet heeft kunnen gaan. Mismanagement moet daaraan ten grondslag hebben gelegen.
Ik heb een jaar geleden dezelfde conclusie getrokken, mijn nettorendement bij HCN ligt nog wel iets boven 7% maar dat is significant lager dan wat ik op andere platforms realiseer (vooral omdat HCN inderdaad nagenoeg nooit hoger dan 8% per jaar gaat). Dus ondanks de lage kosten bij HCN was ik niet heel tevreden over de resultaten, zeker in combinatie met de gedachte dat je toch wel een flink concentratierisico loopt (1 sector).quote:Op maandag 9 februari 2026 13:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Mijn overall netto rendement bij HCN is afgelopen jaar behoorlijk omlaag gegaan en ligt nu zo een 0.5% onder mijn rendement bij Collin. Denk dat ik mijn investeringen bij HCN maar eens ga heroverwegen. Gezien het ricico met horeca projecten zou het rente percentage bij HCN eigenlijk naar 9% moeten ipv de 8% die er op dit moment meestal gegeven wordt.
Hier is ook niets betaald. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de een wel betaald is en de ander niet. Ook geen enkel bericht op de site.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:24 schreef optrandje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er bij beide platforms genoeg meer risicovolle projecten dan dit en waar de zekerheden minder goed zijn. LTV ligt redelijk gunstig, en zelfs met een flinke correctie vanwege courantheid heb je alsnog 90%+ dekking. Wel een flinke hoofdpijn als dat ding verkocht zou moeten worden, uiteraard.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Collin het te risicovol vindt voor de investeerders? Ik heb ook respect voor zijn durf maar durf en domheid liggen dicht bij elkaar. Zo'n project kan qua kosten gierend uit de klauw lopen. Dat ding is helemaal rot.
Ik gok inderdaad vooral vanwege de volume, ik weet niet of Collin veel projecten van 12m+ euro doet, maar ik denk van niet. Is mij in ieder geval niet eerder opgevallen.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:26 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
denk dat dit te maken heeft met de volume en wensen van de klant. NLI vind ik er altijd best wel ondernemend inzitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |