Daar hou ik rekening mee. Goed om dit te weten. Daar kom ik verder mee.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:38 schreef Mikeytt het volgende:
Moet je via DHL Express doen, niet via DHL Parcel. en dan de factuur meenemen. Zover ik weet moet je wel invoerrechten gaan betalen trouwens.
Dit is precies waar dit topic over gaat. Dat kan dus niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:35 schreef nostra het volgende:
Voor bepaalde consumentenzendingen boven 100 dollar werkt PostNL nog aan een definitieve oplossing, waardoor niet elk type zending al beschikbaar kan zijn.
Gewoon benieuwd wat je daar zou moeten halen. Ik koop veel online, maar nog uit Murica.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:32 schreef austenamsterdam het volgende:
Kleding van een Amerikaans merk wat hier niet te krijgend. (Petit kleding). Hoezo?
Is het dan niet in NL door te verkopen ipv kosten maken om het terug te sturen?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:32 schreef austenamsterdam het volgende:
Kleding van een Amerikaans merk wat hier niet te krijgend. (Petit kleding). Hoezo?
Op vinded krijg ik misschien maar 10 procent terug.quote:Op zondag 1 februari 2026 12:06 schreef 111210 het volgende:
Is het met die invoerrechten wel de moeite waard dan? Kan je het niet beter op een vinted zetten bv?
Nou nee hoor, niet voor nieuwe items met kaartjes eraan en zeker niet voor items die hier in Europa niet zo makkelijk verkrijgbaar zijn. Dat verkoopt echt prima.quote:Op zondag 1 februari 2026 12:30 schreef austenamsterdam het volgende:
[..]
Op vinded krijg ik misschien maar 10 procent terug.
Het is ook nogal verwend om iets helemaal uit de VS hierheen te halen. En zelf terugsturen is zo duur incl invoerrechten dat je je verlies moet nemen of verkopen in de EU. Wat vaak best kan voor 80%quote:Op zondag 1 februari 2026 12:30 schreef austenamsterdam het volgende:
[..]
Op vinded krijg ik misschien maar 10 procent terug.
In het nabije buitenland zijn wel veel kleine maten. Mijn zus koopt haar schoenen in Frankrijk.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:35 schreef austenamsterdam het volgende:
Kleine maten lopen slecht in Nederland. Weinig korte mensen. 😬
Hangt er vanaf waar je het koopt. Er zijn genoeg webshops waar ze een retourlabel verstrekken in zo'n geval. Onder andere bij Amazon ook maar ook (vaak) bij Ebay.quote:Op zondag 1 februari 2026 12:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is ook nogal verwend om iets helemaal uit de VS hierheen te halen. En zelf terugsturen is zo duur incl invoerrechten dat je je verlies moet nemen of verkopen in de EU. Wat vaak best kan voor 80%
En bedenk voortaan dat als je iets uit de VS haalt je dit niet kunt retourneren. (Of iig niet voor de kosten voor een item van een paar honderd euro)
Voor zover ik weet hoef je juist geen invoerrechten te betalen voor retourzendingen, al kan het best zijn dat dat gedaan krijgen niet haalbaar is door de Byzantijnse papierwinkel die de VS verplicht.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:38 schreef Mikeytt het volgende:
Moet je via DHL Express doen, niet via DHL Parcel. en dan de factuur meenemen. Zover ik weet moet je wel invoerrechten gaan betalen trouwens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |