abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219955983
Ah hier is niet een echte OP voor blijkbaar, en het is deel VII inmiddels.

Laatste posts;

quote:
2s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:02 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zit er uberhaupt aanschafsubsidie op? Vind dat sowieso erg arbitrair om vanaf een bepaald bedrag gewoon 0 toe te kennen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219955987
quote:
Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Robots werken al decennialang in fabrieken en distributiecentra
pi_219955999
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 15:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus mijn vraag: blijft Autopilot (met autosteer) hier beschikbaar totdat FSD is goedgekeurd? In de VS kun je dat niet meer krijgen, heb ik begrepen.
In de VS inderdaad niet meer, voor zover ik begreep hier nog wel.

En dat is wel logisch, want anders snijdt Tesla zijn voorsprong op andere automodellen weg in Europa.
pi_219956017
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 15:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
In de VS inderdaad niet meer, voor zover ik begreep hier nog wel.

En dat is wel logisch, want anders snijdt Tesla zijn voorsprong op andere automodellen weg in Europa.
Dus voor de 90% bestuurders die nu geen FSD nemen omdat ze het geen verbetering vinden, is het te hopen dat FSD hier niet goedgekeurd wordt?
pi_219956023
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 15:49 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus voor de 90% bestuurders die nu geen FSD nemen omdat ze het geen verbetering vinden, is het te hopen dat FSD hier niet goedgekeurd wordt?
Klopt, anders dwingt Tesla die verbetering af door Autopilot minder goed te maken.
  Moderator donderdag 29 januari 2026 @ 15:53:50 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219956033
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 15:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, anders dwingt Tesla die verbetering af door Autopilot minder goed te maken.
Ik denk dat ze Enhanced Auto Pilot dan aan zouden passen, maar daar mis je eigenlijk niet echt iets aan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219956061
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik denk dat ze Enhanced Auto Pilot dan aan zouden passen, maar daar mis je eigenlijk niet echt iets aan.
Wat is het verschil met gewone Autopilot (met autosteer)? Of is dat Enhanced Auto Pilot?
  Moderator donderdag 29 januari 2026 @ 16:08:08 #8
16180 crew  CoolGuy
pi_219956132
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 15:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wat is het verschil met gewone Autopilot (met autosteer)? Of is dat Enhanced Auto Pilot?
Dat lijkt me niet zo moeilijk te vinden op de site van Tesla bijvoorbeeld. Als in; dat is gewoon niet moeilijk te vinden, want het staat gewoon hier https://www.tesla.com/nl_nl/support/autopilot
pi_219956221
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 16:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet zo moeilijk te vinden op de site van Tesla bijvoorbeeld. Als in; dat is gewoon niet moeilijk te vinden, want het staat gewoon hier https://www.tesla.com/nl_nl/support/autopilot
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen die Auto Lane Change fijn vinden, misschien ook het inparkeren, maar al dat zelf rijden vinden ze maar gevaarlijk. Daarom vinden ze FSD ook geen verbetering. Op de snelweg is het handig, maar in de stad rijden ze liever zelf. Of, dat heb ik er in ieder geval van opgepikt.

Ook het navigeren op de snelweg met Autopilot is geen geweldig succes sinds ze de radars hebben gesloopt heb ik begrepen, omdat hij nu traag navigeert op naderende en remmende auto's en de neiging had (heeft?) om als een rijbaan zich splitst in het midden te gaan rijden, waar op de snelweg dan vaak een grote, betonnen pijler staat. En zonder radar kan dat flinke problemen opleveren. Daar zijn ze in de VS ook verschillende grote onderzoeken naar aan het doen.

Zijn er ergens statistieken te vinden van hoeveel mensen er welke dingen gebruiken?
  Moderator donderdag 29 januari 2026 @ 16:28:31 #10
16180 crew  CoolGuy
pi_219956259
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 16:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen die Auto Lane Change fijn vinden, misschien ook het inparkeren, maar al dat zelf rijden vinden ze maar gevaarlijk. Daarom vinden ze FSD ook geen verbetering. Op de snelweg is het handig, maar in de stad rijden ze liever zelf. Of, dat heb ik er in ieder geval van opgepikt.

Ook het navigeren op de snelweg met Autopilot is geen geweldig succes sinds ze de radars hebben gesloopt heb ik begrepen, omdat hij nu traag navigeert op naderende en remmende auto's en de neiging had (heeft?) om als een rijbaan zich splitst in het midden te gaan rijden, waar op de snelweg dan vaak een grote, betonnen pijler staat. En zonder radar kan dat flinke problemen opleveren. Daar zijn ze in de VS ook verschillende grote onderzoeken naar aan het doen.

Zijn er ergens statistieken te vinden van hoeveel mensen er welke dingen gebruiken?
Die Auto Lange Change vind ik persoonlijk helemaal niet fijn, even los van dat het niet Auto is, want je moet eerst handmatig het knipperlicht aanzetten, en door dat te doen geef je de auto opdracht om een lane change uit te voeren. Ik vind FSD daarentegen wel degelijk een verbetering, de keren dat ik er daar mee gereden heb. Maar het is een ander land, onvergelijkbaar met hier, dus de beleving is ook anders.

Dat traag reageren heb ik helemaal niet, die ervaring, en ik rij hier in Nederland áltijd met ACC aan op de snelweg.

Ik heb EAP, maar ik heb het eigenlijk effectief vooral voor mijn vrouw, want automatisch inparkeren, en de (dumb) summon is wel een prima functie om in de auto in of uit een parkeervak te laten rijden, omdat die vaak dermate smal zijn dat je de deuren niet meer ver genoeg open krijgt als je in een vak staat met een auto direct naast je. Die gebruik ik dan ook vaak.

Maar voor de rest gebruik ik EAP eigenlijk niet. Als die 2 functies in het reguliere Autopilot zouden zitten had ik ook geen EAP genomen, want de rest van de functies vind ik niet boeiend.
pi_219956352
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik begreep dat automatisch sturen wordt verwijderd
Die zit in beiden.
  donderdag 29 januari 2026 @ 16:50:03 #12
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219956366
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 16:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Die Auto Lange Change vind ik persoonlijk helemaal niet fijn, even los van dat het niet Auto is, want je moet eerst handmatig het knipperlicht aanzetten, en door dat te doen geef je de auto opdracht om een lane change uit te voeren. Ik vind FSD daarentegen wel degelijk een verbetering, de keren dat ik er daar mee gereden heb. Maar het is een ander land, onvergelijkbaar met hier, dus de beleving is ook anders.

Dat traag reageren heb ik helemaal niet, die ervaring, en ik rij hier in Nederland áltijd met ACC aan op de snelweg.

Ik heb EAP, maar ik heb het eigenlijk effectief vooral voor mijn vrouw, want automatisch inparkeren, en de (dumb) summon is wel een prima functie om in de auto in of uit een parkeervak te laten rijden, omdat die vaak dermate smal zijn dat je de deuren niet meer ver genoeg open krijgt als je in een vak staat met een auto direct naast je. Die gebruik ik dan ook vaak.

Maar voor de rest gebruik ik EAP eigenlijk niet. Als die 2 functies in het reguliere Autopilot zouden zitten had ik ook geen EAP genomen, want de rest van de functies vind ik niet boeiend.
ik ook niet

vreselijk dat geruk aan mijn stuur

soms is de witte streep weggeschuurd en dan nog reageert ie erop
mijn zwager heeft zijn auto weer ingeruild daarvoor, die was het spuugzat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 29 januari 2026 @ 16:53:52 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_219956382
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 16:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik begreep dat automatisch sturen wordt verwijderd
Die zit in beiden.
Dat is de functie die je BINNEN een rijstrook dus ook binnen die rijstrook houdt. Daar mis ik 0,0 aan.
pi_219956468
Het betreft alleen Model 3 en Y. En het waarom is simpel: ze gaan stoppen met de S en X en het gaat alleen maar verwijderd worden van nieuw te verkopen modellen. Het is dus niet zo dat ze een feature die bij aankoop aanwezig was gaan verwijderen.
pi_219956481
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 16:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is de functie die je BINNEN een rijstrook dus ook binnen die rijstrook houdt. Daar mis ik 0,0 aan.
Gebruik jij die niet? Op lange ritten werkt dat echt perfect. Zeker als je een tweak toepast, zodat je ook af bent van die stomme nags omdat je nu eenmaal idioten hebt die zonodig op de achterbank moeten gaan zitten...
  Moderator donderdag 29 januari 2026 @ 17:13:54 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_219956512
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Gebruik jij die niet? Op lange ritten werkt dat echt perfect. Zeker als je een tweak toepast, zodat je ook af bent van die stomme nags omdat je nu eenmaal idioten hebt die zonodig op de achterbank moeten gaan zitten...
Nee, ik vind sowieso dat automatisch rijden niet mijn ding. Ik heb er mee gereden in Amerika, en het is tof hoor, maar uiteindelijk wil ik gewoon lekker zelf rijden. En als je zelf rijdt heb je er ook zelf voor te zorgen dat je de auto op de weg houdt. Dat alarmtoontje is ook maximaal irritant (maar daar is het ook voor) dus nee.
pi_219956568
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, ik vind sowieso dat automatisch rijden niet mijn ding. Ik heb er mee gereden in Amerika, en het is tof hoor, maar uiteindelijk wil ik gewoon lekker zelf rijden. En als je zelf rijdt heb je er ook zelf voor te zorgen dat je de auto op de weg houdt. Dat alarmtoontje is ook maximaal irritant (maar daar is het ook voor) dus nee.
Zelf rijden vind ik leuk als er ook echt te rijden valt. Lange ritten is toch doorgaans een kwestie van treintje rijden.

In Duitsland is het wat anders. Daar stopt de pret bij 140 km/u en dat vind ik op een autobahn wel heel lafjes. Overigens zou ik aan 200+ toch weer niet heel rustig zitten met FSD (ik heb door de jaren heen een 6e zintuig voor idioten die naar links opschuiven zonder te kijken ontwikkeld).
  Moderator donderdag 29 januari 2026 @ 17:46:12 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_219956683
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zelf rijden vind ik leuk als er ook echt te rijden valt. Lange ritten is toch doorgaans een kwestie van treintje rijden.

In Duitsland is het wat anders. Daar stopt de pret bij 140 km/u en dat vind ik op een autobahn wel heel lafjes. Overigens zou ik aan 200+ toch weer niet heel rustig zitten met FSD (ik heb door de jaren heen een 6e zintuig voor idioten die naar links opschuiven zonder te kijken ontwikkeld).
Als jij met 200+ aan komt janken en iemand komt vlak voor je ineens naar links is het gewoon klaar, of je nou met FSD rijdt of zelf. :P
pi_219956909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als jij met 200+ aan komt janken en iemand komt vlak voor je ineens naar links is het gewoon klaar, of je nou met FSD rijdt of zelf. :P
Daarom ook dat zesde zintuig. Vooraf weten wanneer je even van je gas af moet. Ook al is er strikt genomen niets aan de hand.
  donderdag 29 januari 2026 @ 18:23:21 #20
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219956946
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
ik kom hooguit met 120 aanjanken

en de automatische rem is toch sneller dan ik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219957044
Einde van de S is we een end of an era, jammer dat er geen opvolger is gekomen. Al kun je je afvragen hoe groot de markt voor een grote sedan is tegenwoordig.

Toch wel de auto die elektrisch rijden sexy heeft gemaakt.
pi_219957151
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:38 schreef tjoptjop het volgende:
Einde van de S is we een end of an era, jammer dat er geen opvolger is gekomen. Al kun je je afvragen hoe groot de markt voor een grote sedan is tegenwoordig.

Nog steeds te koop.

Lekker hoor, een Plaid met track pack. :)
pi_219960119
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:38 schreef tjoptjop het volgende:

De innovatie is kort daarna ook gestopt. Ok, vleugeldeuren en twee betaalbaardere modellen, maar er is meer verwijderd dan bijgekomen. Zoals de radar en ultrasoon sensors. Alle energie is daarna gestopt in FSD en hype. Ze hebben nu nog een paar saaie en oude modellen die nergens meer in uitblinken. En de Cybertruck. Ik weet niet of ze die nog maken, maar ze hebben er nog parkeerplaatsen vol van te koop staan.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 06:49:52 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_219960554
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog steeds te koop.

Lekker hoor, een Plaid met track pack. :)
Ja, zo'n S is wel echt lekker. Maar in t algemeen geldt wel.dat elektrisch gewoon lekkerder rijdt. Mijn vrouw was lang niet zo'n fan, maar vanaf dat ik een Tesla had veranderde die mening. Nu rijdt ze zelf ook elektrisch :+
pi_219961107
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 02:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
De innovatie is kort daarna ook gestopt. Ok, vleugeldeuren en twee betaalbaardere modellen, maar er is meer verwijderd dan bijgekomen. Zoals de radar en ultrasoon sensors. Alle energie is daarna gestopt in FSD en hype. Ze hebben nu nog een paar saaie en oude modellen die nergens meer in uitblinken. En de Cybertruck. Ik weet niet of ze die nog maken, maar ze hebben er nog parkeerplaatsen vol van te koop staan.
Kun jij een keer ophouden met onzin spuien? We weten het inmiddels wel: jij hebt iets tegen Tesla. Boeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')