abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2026 @ 16:57:12 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219956400
quote:
Volgens Molenaar was de lage prijs vooral het idee van Joseph Luns, destijds minister van Buitenlandse Zaken, lid van de Katholieke Volkspartij (KVP). "Luns stond op de nominatielijst om secretaris-generaal van de NAVO te worden. Met deze deal zou hij goede sier maken." Volgens de biograaf is de gang van zaken geen geheim, maar wordt er liever niet over gesproken. "Dit heeft Nederland de afgelopen jaren honderd miljard euro gekost.

Dat heeft nog meer gekost dan de benoeming van Rutte voor dezelfde functie
The End Times are wild
  Forum Admin donderdag 29 januari 2026 @ 16:58:53 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219956406
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2026 15:22 schreef ACT-F het volgende:
Dat heet dus marktwerking. De consument wil het goedkoopste en zal dus inkopen bij de goedkoopste producent die op zijn beurt zich vestigt in het goedkoopste land.

En als je dan ook nog eens geen invoerrechten heft omdat je protectionisme vies vindt en zelfs het tegenovergestelde doet door nieuwe handelsverdragen aan te gaan dan laat je wel heel erg de kaas van het brood eten.
Daarom inzetten goedkope arbeid dmv arbeidsmigratie in sectoren die enkel daar op kunnen draaien.

Ik wil morgen nog winst kunnen rapporteren aan de aandeelhouders.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219957374
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 16:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat heeft nog meer gekost dan de benoeming van Rutte voor dezelfde functie
Dat was wat de communisten dachten, he. Die hebben het wel vaker mis. Maar dat er met goedkoop gas invloed is gekocht in Europa, lijkt me wel duidelijk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219957412
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 16:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daarom inzetten goedkope arbeid dmv arbeidsmigratie in sectoren die enkel daar op kunnen draaien.

Ik wil morgen nog winst kunnen rapporteren aan de aandeelhouders.
Als land moet je juist dure arbeid nastreven. De Ieren hebben dat wel begrepen. Daar heeft vergeleken met de rest van Europa arbeid verreweg de grootste toegevoegde waarde. Echte high tech. Ten eerste profiteert de belastingbetaler, want je hebt meer sterke schouders die de lasten dragen en ten tweede heb je hoger opgeleiden, die meer te verliezen hebben en zich dus beter gedragen dan analfabeten die niets te verliezen hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Forum Admin donderdag 29 januari 2026 @ 19:26:13 #55
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219957413
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Als land moet je juist dure arbeid nastreven. De Ieren hebben dat wel begrepen. Daar heeft arbeid verreweg de grootste toegevoegde waarde. Echte high tech. Ten eerste profiteert de belastingbetaler, want je hebt meer sterke schouders die de lasten dragen en ten tweede heb je hoger opgeleiden, die meer te verliezen hebben en zich dus beter gedragen dan analfabeten die niets te verliezen hebben.
Het was cynisch ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219957422
Nederland is nu eenmaal een diensteneconomie. Maakindustrie? Weg ermee |:(

Maar laten we positief blijven. We hebben wel consultants waarvan niemand weet wat ze precies doen. En klankschaaltherapeuten. Ook belangrijk.
pi_219957423
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het was cynisch ;)
Snap ik, vandaar mijn betoog voor dure arbeid.
  donderdag 29 januari 2026 @ 19:28:33 #58
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219957424
Heb dit al eerder gelezen en ik mag hopen dat het malafide Videojet als eerst verkast of omvalt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 29 januari 2026 @ 20:10:18 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219957892
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Als land moet je juist dure arbeid nastreven. De Ieren hebben dat wel begrepen. Daar heeft vergeleken met de rest van Europa arbeid verreweg de grootste toegevoegde waarde. Echte high tech. Ten eerste profiteert de belastingbetaler, want je hebt meer sterke schouders die de lasten dragen en ten tweede heb je hoger opgeleiden, die meer te verliezen hebben en zich dus beter gedragen dan analfabeten die niets te verliezen hebben.
Onzin. We moeten ons 100% richten op de race to the bottom. Dáár zit uiteindelijk het geld want massa is kassa. Gaat ook voorspoedig tot zover!
The End Times are wild
pi_219958162
De EU heeft zoveel regels om iets te maken dat je de slag mist. DSM heeft al vele divisies verloren. Van PVC tot ABS. En naftakraker 3 ook eraan. Over Noord nog maar te zwijgen.

Bovendien vanwege klimaat regels zal chemie binnen de EU zware klappen krijgen.

Chemie is toch wel een zeer mooie sector met diverse benodigde hooge kennis. Word zwaar onderschat. Verlies van die kennis zou zonde zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 29-01-2026 20:38:52 ]
pi_219958567
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 14:38 schreef QAnonn het volgende:
Take that Putin!!

Europese chemie krijgt rake klappen, Nederland hard geraakt

De Europese chemie worstelt met hoge energiekosten, tegenvallende vraag en felle concurrentie.
In vier jaar tijd sloot 9% van de productiecapaciteit, in Nederland zelfs 20%.
Brancheorganisatie VNCI hoopt op nationaal energiebeleid en Europese handelsbeperkingen.

Ga weg met je bedenkelijke link, engnek! Infiltrant! _O- :+
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219958586
Ach ja, een voordeel: we gaan de klimaatdoelstellingen in ieder geval iets minder niet halen.
Nadeel: het klimaat heeft er geen reet aan.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219958744
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 20:33 schreef Cherni het volgende:
Chemie is toch wel een zeer mooie sector met diverse benodigde hooge kennis. Word zwaar onderschat. Verlies van die kennis zou zonde zijn.
En uiteindelijk gaat de rest van de waardeketen erachteraan.
pi_219958906
Ook vanuit milieuoogpunt vind ik het allemaal onbegrijpelijk: wat voor macht over regelgeving en dergelijke heb je nog als je voor allerhande productie helemaal afhankelijk bent van anderen? Iemand die product X nodig heeft maar deze niet meer zelf kan of wil produceren zit niet in een positie om met de vuist op tafel te slaan.

Echt, zolang zowel nationaal als internationaal (op Europees niveau) er zo ogenschijnlijk urgentieloos wordt omgesprongen met het verdwijnen van sectoren kan ik dat gewauwel over minder afhankelijk worden van Putin, Xi en Trump met niets anders dan een dosis zout nemen.
pi_219958934
We zijn voor het lapje gehouden.
pi_219959844
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 00:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Geef nou maar toe dat een "bericht" als dit je rechts populistische gedachtegoed een harde plasser bezorgt.
Maar die rechts populistische fans willen vast geen chemische medicijnfabriek in hun roomblanke dorp. Dus waar moeten ze dan allemaal gebouwd worden? En wie gaat daar het zware productiewerk doen tegen een hongerloontje om te kunnen concurreren met China :?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_219960126
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 20:33 schreef Cherni het volgende:
De EU heeft zoveel regels om iets te maken dat je de slag mist. DSM heeft al vele divisies verloren. Van PVC tot ABS. En naftakraker 3 ook eraan. Over Noord nog maar te zwijgen.

Bovendien vanwege klimaat regels zal chemie binnen de EU zware klappen krijgen.

Ze produceren vele tonnen zwaar giftige kooldioxide! En dat hebben we verboden! Ze moeten weg!
pi_219960127
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 21:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ook vanuit milieuoogpunt vind ik het allemaal onbegrijpelijk: wat voor macht over regelgeving en dergelijke heb je nog als je voor allerhande productie helemaal afhankelijk bent van anderen? Iemand die product X nodig heeft maar deze niet meer zelf kan of wil produceren zit niet in een positie om met de vuist op tafel te slaan.

Echt, zolang zowel nationaal als internationaal (op Europees niveau) er zo ogenschijnlijk urgentieloos wordt omgesprongen met het verdwijnen van sectoren kan ik dat gewauwel over minder afhankelijk worden van Putin, Xi en Trump met niets anders dan een dosis zout nemen.
De goedkoopste producent gebruikt heel waarschijnlijk energie uit kolen.
pi_219960136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 23:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar die rechts populistische fans willen vast geen chemische medicijnfabriek in hun roomblanke dorp. Dus waar moeten ze dan allemaal gebouwd worden? En wie gaat daar het zware productiewerk doen tegen een hongerloontje om te kunnen concurreren met China :?
Precies. Oprotten met die vieze industrie waar wij ook last van hebben! Kantoorbaantjes voor iedereen en het helaas onmisbare logistieke en zware werk voor de minderbedeelde LBO'ers en MBO'ers. Iedereen blij. En nu de overgebleven bossen en natuurgebieden vervangen door zonne- en windparken. Die stinken tenminste niet.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 10:13:57 #70
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219961259
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 15:33 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Kunnen we straks paracetamol via Temu bestellen?
En als je ooit een Winnie de Pooh meme gedeeld hebt, krijg je cyanide ipv paracetamol.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219961303
quote:

[..]
We hebben echt wel plekken om medicijnfabrieken te bouwen hoor. In Leiden heb je een heel cluster op het Bio Science Park. In Oss zit ook een clustertje.

Zolang je daar genoeg innovatie hebt en slimme productieprocessen neerzet, hoef je ook zeker niet tegen een hongerloontje te werken. Operator in de pharma verdient prima, zeker met onregelmatigheidstoeslagen erbij.

In China verdienen ze inderdaad veel minder, maar in China zijn de werknemers gemiddeld ook veel dommer en volgzamer. We onderschatten vaak hoeveel het uitmaakt om logisch nadenkende medewerkers op een productieafdeling te hebben.
pi_219961521
quote:

[..]
Zwaar productiewerk?

Chemische fabriek in een roomblank dorp?

welk zware productiewerk? Dit zware productiewerk?

Chemische fabrieken in dorpen? Weleens van de maasvlakte of de botlek gehoord?

Jij hebt volgvens mij echt geen flauw idee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219961807
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zwaar productiewerk?

Chemische fabriek in een roomblank dorp?

welk zware productiewerk? Dit zware productiewerk?
[ afbeelding ]

Chemische fabrieken in dorpen? Weleens van de maasvlakte of de botlek gehoord?

[ afbeelding ]

Jij hebt volgvens mij echt geen flauw idee.
Niet alle chemiebedrijven zijn zo groot. Je bouwt zo'n heel fabrieksterrein en al die installaties ook niet even in 1 keer. Stom voorbeeld: er zijn een heleboel bedrijfjes die zelf allerlei supplementen mixen.
pi_219978334
Dankje Jetten.. gvd is nog niet eens aan de macht en heel NL stort al in elkaar
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')