Of de video die Pretti met zijn telefoon aan het maken was, voor zover het überhaupt nog relevant is. Philando Castile gaf tijdens een reguliere verkeerscontrole ook aan dat hij een vuurwapen bij zich had en daarvoor een vergunning had. Enkele seconden later werd hij door de agent doodgeschoten. Die agent is later voor elke aanklacht vrijgesprokenquote:Op donderdag 29 januari 2026 12:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat hij dit misschien wel gezegd heeft tegen een van de agenten, en dat ze hem toen hebben ontwapend.
Onderzoek met mogelijk bodycam van de agenten zou dit kunnen uitwijzen.
Zoals ik al eens eerder aagaf, is alles word nogal overstemd door getoeter en gefluit.
Het zou ook kunnen zijn dat een van de agenten hem herkend had van het voorval eerder zie video pagina terug.
Indien zo, dan is het niet slim om een agent zich bedreigd te laten voelen. Vooral als Amerikaan zou je dan beter moeten weten.quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In de VS lijkt het erop dat als iemand zich bedreigd voelt bijna alles is toegestaan.
Dat deed Pretti dan ook niet.quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Indien zo, dan is het niet slim om een agent zich bedreigd te laten voelen. Vooral als Amerikaan zou je dan beter moeten weten.
Stel dat hij ongewapend was, en het was het wapen van een van de agenten geweest die per ongeluk af ging.quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat hij dit misschien wel gezegd heeft tegen een van de agenten, en dat ze hem toen hebben ontwapend.
Zoals ik al eens eerder aagaf, is alles word nogal overstemd door getoeter en gefluit.
Het zou ook kunnen zijn dat een van de agenten hem herkend had van het voorval eerder zie video pagina terug.
Hij stak zijn handen omhoog.quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Indien zo, dan is het niet slim om een agent zich bedreigd te laten voelen. Vooral als Amerikaan zou je dan beter moeten weten.
Er wordt gezegd dat de (nieuwe) ICE agenten zo handelen door lage eisen, korte training etc. Over CBP weten we dat niet. Dus daar maakt het in de discussie al wel uit of ze van ICE waren of CBP.quote:Op donderdag 29 januari 2026 10:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maakt niets uit wat voor naam er achter hangt.
Het zijn gemaskerde mensen die door Trump de steden in zijn gestuurd. Al zijn dat 10 verschillende diensten, het resultaat blijft hetzelfde.
Bruce Springsteen heeft daar een naam voor die ik, vanwege censuur, helaas niet mag herhalen.
Wat doet de grensbewaking in Minneapolis?quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:43 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat de (nieuwe) ICE agenten zo handelen door lage eisen, korte training etc. Over CBP weten we dat niet. Dus daar maakt het in de discussie al wel uit of ze van ICE waren of CBP.
Nou zeg wat een grote bedreiging vormt een man op de grond waar 5 bokitos op liggen..quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Indien zo, dan is het niet slim om een agent zich bedreigd te laten voelen.
Als ik een gok mag geven ondersteuning van ICE,quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat doet de grensbewaking in Minneapolis?
Verder zien we aan het klunzengedrag dat de dienst niet bepaald proffesioneel handelt.
quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat deed Pretti dan ook niet.
quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij stak zijn handen omhoog.
Hoezo is dat bedreigend.
Vinden jullie, en ik vond hem ook niet bedreigend, misschien vonden die agenten dat anders. Ik kan niet in hun koppies kijken.quote:Op donderdag 29 januari 2026 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou zeg wat een grote bedreiging vormt een man op de grond waar 5 bokitos op liggen..
Waren deze bokitos bang dat de man op de grond groen zou worden en transformeren tot de Hulk.
Gewoon een hooligan.quote:Op donderdag 29 januari 2026 11:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Pretti had z'n handen niet op het stuur, daar is het vast misgegaan.
quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Blijft toch absurd dat bepaalde mensen constant excuses blijven zoeken voor het voorval.quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als ze het zo precies wisten hadden ze direct wel van de daken geschreeuwd dat hij een auto kapot had lopen trappen eerder. Haar opmerkingen (leugens) gingen slechts over de dag van de executie zelf.quote:Op donderdag 29 januari 2026 13:14 schreef Firuze60 het volgende:
Ik dacht eerst aan een complottheorie, maar nu staat het ook in de krant..
"Volgens CNN waren er details over Pretti bekend bij de immigratiediensten. Die zouden informatie verzamelen over demonstranten die hun werk hinderen."
https://www.ad.nl/buitenl(...)ten-botste~a5ae431b/
Het zou dus zomaar kunnen zijn dat die CPB agenten Pretti herkenden (of via een app met gezichtsherkenning). Ze vlogen wel mega agressief op Pretti af. En dan snap je ook de uitlating van Noem direct daarna, ze verklapte de voorkennis dus al.
"Volgens CNN waren er details over Pretti bekend bij de immigratiediensten. "quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:50 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Als ze het zo precies wisten hadden ze direct wel van de daken geschreeuwd dat hij een auto kapot had lopen trappen eerder. Haar opmerkingen (leugens) gingen slechts over de dag van de executie zelf.
Dat kan alsnog ook zo zijn, maar misschien niet dat autolicht kapottrappen en misschien geen info die Noem direct tot haar beschikking had. Het lijkt mij in ieder geval dat als ze daarvanaf wist ze het direct had gebruikt in haar verhaal de dag van dood.quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
"Volgens CNN waren er details over Pretti bekend bij de immigratiediensten. "
Maar hoe verklaar jij dit dan?
Nou, dan denk ik juist, als ze dat had gedaan wist iedereen gelijk dat Pretti al op een soort zwarte lijst stond.quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat kan alsnog ook zo zijn, maar misschien niet dat autolicht kapottrappen en misschien geen info die Noem direct tot haar beschikking had. Het lijkt mij in ieder geval dat als ze daarvanaf wist ze het direct had gebruikt in haar verhaal de dag van dood.
Zo'n lijst zien ze vast als terecht dus of het ze boeit of dat bekend is? Ze wilden hem zo zwart mogelijk maken toch met grote leugens.quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, dan denk ik juist, als ze dat had gedaan wist iedereen gelijk dat Pretti al op een soort zwarte lijst stond.
Het verklaart m.i. die enorme agressie bij die laatste aktie. En bekend maken dat er gebruik wordt gemaakt van een zwarte lijst is niet gunstig.quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zo'n lijst zien ze vast als terecht dus of het ze boeit of dat bekend is? Ze wilden hem zo zwart mogelijk maken toch met grote leugens.
Als je daarvoor mag schieten, hadden ze beter een minigun paar maanden terug op Malieveld kunnen zetten.quote:
Ze hebben sowieso al een schijthekel aan al die demonstranten waarschijnlijk, of ze hen nu daadwerkelijk belemmeren of gewoon aanwezig zijn. Dat ze hem schoten zal neem ik aan echt met dat wapen te maken hebben dat hij eerst had, het was voor de schutter niet duidelijk dat het wapen al afgenomen was en dat icm triggerhappy en zo'n demonstrant vervelend vinden. Maar wie weet was het toevallig iemand die al met hem te maken had gehad bij het autotrappen wat dan bijdroeg aan z'n beeld over hem.quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het verklaart m.i. die enorme agressie bij die laatste aktie.
Zij horen daarop getraind te zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2026 13:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
[..]
Vinden jullie, en ik vond hem ook niet bedreigend, misschien vonden die agenten dat anders. Ik kan niet in hun koppies kijken.
Maar hoe wist die agent (grijze jas) die pas later op die schermutseling af kwam en dat pistool wegpakte dat Alex een pistool droeg? Die dombo's die al bovenop hem zaten hadden nog niks door, zo leek het.quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zij horen daarop getraind te zijn.
De agenten lopen te trekken aan een vrouw, Alex komt tussenbeide, de agenten stappen op hem af en hij doet zijn handen omhoog.
En vervolgens duiken ze bovenop hem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |