-----------------------------quote:Rechter geeft sauna gelijk in zaak tegen programma Rob Geus
PUTTEN - Beelden maken met een verborgen camera in een sauna voor een tv-programma: de rechter vindt dit geen goed idee. Presentator Rob Geus en de makers van programma De Hygiënepolitie mogen de stiekem gemaakte opnames niet gebruiken, bepaalde de rechter donderdag in Arnhem.
Rob Geus en enkele collega’s bezochten meerdere keren onaangekondigd Sauna Drôme. Ze meldden zich aan als gewone gasten. Tijdens die bezoeken namen ze monsters en maakten ze opnames met microcamera’s. Een medewerker van Sauna Drôme ontdekte dit op 16 oktober.
Volgens de rechter was het niet nodig om met een verborgen camera te filmen om de hygiëne te controleren. Als SBS6 de beelden toch uitzendt, moet producent Act of Crime een dwangsom van 1 miljoen euro betalen.
Regels van de sauna
Volgens de rechter zijn de filmopnames niet gemaakt in een openbare ruimte, maar in een sauna met eigen regels. "Dit is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een MediaMarkt", zo staat beschreven in de uitspraak. Het filmen met een verborgen camera kan volgens de rechter alleen worden toegestaan als dit 'strikt noodzakelijk en proportioneel' is.
Act of Crime moet de onderzoeksresultaten en labuitslagen delen met Sauna Drôme. Zo kan de sauna bijvoorbeeld het schoonmaakbedrijf aanspreken. Ook kan ze beter en gerichter reageren op vragen over de hygiëne.
Wel uitzenden
De rechter bepaalde overigens ook dat SBS6 het programma zonder de gemaakte beelden alsnog mag uitzenden. De rechter wees het verzoek om negatieve uitspraken te verbieden af. Volgens de rechter zijn er geen 'lichtvaardige verdachtmakingen' en krijgt de sauna genoeg ruimte voor wederhoor.
Afgelopen maandag keerde Rob terug op televisie met De Hygiënepolitie. Het is op dit moment nog niet bekend of producent Act of Crime nog in hoger beroep gaat tegen de uitspraak.
https://www.gld.nl/nieuws(...)n-programma-rob-geus
Dat maak jij ervanquote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-----------------------------
Stiekem beelden maken in een sauna met blote mensenTjonge
Hoe kan je ook denken dat dit een goed idee is
Manmanman
Misschien moet je het artikel lezen. Daar staat toch duidelijk dat ze gefilmd hebben in de sauna.quote:
Waar staat dat ze gefilmd hebben bij andere mensen?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien moet je het artikel lezen. Daar staat toch duidelijk dat ze gefilmd hebben in de sauna.
Over het algemeen lopen er ook andere bezoekers rond in een sauna. Of was de sauna dicht soms?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:55 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Waar staat dat ze gefilmd hebben bij andere mensen?
Hij zegt: “Stiekem beelden maken in een sauna met blote mensen”quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:55 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit ja. En in zo'n situatie kan het natuurlijk gewoon gebeuren dat iemand in zn blote piemel door beeld komt gelopen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:01 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Hij zegt: “Stiekem beelden maken in een sauna met blote mensen”
De sauna was open, ze deden zich voor als gewone klanten/gasten. Dus hoogstwaarschijnlijk niet de enige bezoekers. Tenzij het badkleding-dag was, waren de mensen waarschijnlijk naakt.
Hij schrijft niet dat er op de beelden naakte mensen te zien zijn. Dat denk jij uit z’n reactie te halen.
En inderdaad. Er zijn geen personen gefilmd. Het gaat om heimelijk filmen.
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Over het algemeen lopen er ook andere bezoekers rond in een sauna. Of was de sauna dicht soms?
Ik zeg ook niet dat ik het een goed idee vind, maar neem aan dat ze echt niet zomaar naakte mensen gaan filmen. Waarschijnlijk in een op dat moment lege sauna, en alleen het meubilair. Anders hadden andere mensen wel aan de bel getrokken.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:01 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Hij zegt: “Stiekem beelden maken in een sauna met blote mensen”
De sauna was open, ze deden zich voor als gewone klanten/gasten. Dus hoogstwaarschijnlijk niet de enige bezoekers. Tenzij het badkleding-dag was, waren de mensen waarschijnlijk naakt.
Hij schrijft niet dat er op de beelden naakte mensen te zien zijn. Dat denk jij uit z’n reactie te halen.
En inderdaad. Er zijn geen personen gefilmd. Het gaat om heimelijk filmen.
Inderdaad. Of geef gewoon aan dat je die controle komt doen. Alsof ze in 2 seconde de hygiene kunnen verbeteren.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:04 schreef Marsenal het volgende:
Ze hebben ergens een beetje schimmel gefilmd geloof ik, ze zullen geen naakte mensen hebben gefilmd.
Desondanks, je moet gewoon je meuk in je kluis houden en je aan de regels houden. Het is echt behoorlijk triest van die Geus om het zo aan te pakken.
Dat zegt de TS ook niet.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:06 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het een goed idee vind, maar neem aan dat ze echt niet zomaar naakte mensen gaan filmen. Waarschijnlijk in een op dat moment lege sauna, en alleen het meubilair. Anders hadden andere mensen wel aan de bel getrokken.
Maar we zullen de beelden waarschijnlijk nooit zien
Ze gingen op badkledingdagquote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien moet je het artikel lezen. Daar staat toch duidelijk dat ze gefilmd hebben in de sauna.
Gelukkig maar, je zal maar tegen de lul van Rob Geus aanlopen. Daar word je niet vrolijk vanquote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:10 schreef StateOfMind het volgende:
Was op een badkleding dag.
https://www.gelderlander.(...)r-te-staan~a01204a5/
Waar staat vermeld dat de bezoekers niet beschimmeld waren?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 14:55 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:18 schreef Meditations het volgende:
[..]
Waar staat vermeld dat de bezoekers niet beschimmeld waren?
Commercieel sensatiebelust man-man-mannetje is het.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:37 schreef nostra het volgende:
Zonder Rob Geus was dit land de afgrond ingegleden. Hulde voor zijn tomeloze en belangeloze inzet!
Microcamera, gewoon in je badjas denk ikquote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:31 schreef VEM2012 het volgende:
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe Rob die camera de sauna in heeft gesmokkeld?
Hoe dan ook: smerig gedoe van Rob, want kennelijk heeft hij ook nog monsters gebruikt die elders afgenomen zijn, omdat die van de sauna gewoon clean waren.
Ik word hier niet vrolijk van…
nog steeds die achterlijke fout erinquote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:10 schreef StateOfMind het volgende:
Was op een badkleding dag.
https://www.gelderlander.(...)r-te-staan~a01204a5/
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:52 schreef maily het volgende:
[..]
nog steeds die achterlijke fout erin![]()
[ afbeelding ]
Robberenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
Ik verdenk rubberen Rob ervan zich af te beren op dat soort opgenomen filmpjes
Ik denk dat hij ook eventjes ruikt aan die bankenquote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:57 schreef de_boswachter het volgende:
Ik verdenk rubberen Rob ervan zich af te beren op dat soort opgenomen filmpjes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |