Als er dingen over jou bij de politie bekend zijn, zijn zij verplicht die te delen met jou. (tenzij het een lopend onderzoek is)quote:Op vrijdag 23 januari 2026 21:55 schreef Hallohallo54321 het volgende:
Nadat ik vorige keer door een undercover agent midden op straat langs de kant ben gezet, heb ik gevraagd wat er met de auto aan de hand is. Hij gaf aan dat er een aantal dingen op het kenteken staat maar niks mag zeggen.
https://www.autoriteitper(...)psporing-en-justitiequote:Uw privacyrechten bij politie, bijzondere opsporing en justitie
Staan persoonsgegevens van u geregistreerd bij de politie, bijzondere opsporing of justitie? Of wilt u weten of er gegevens van u vastgelegd zijn? Dan heeft u het recht om inzage te vragen in uw persoonsgegevens. Kloppen uw gegevens niet, missen er gegevens of is het gebruik van uw gegevens in strijd met de wet? Dan heeft u het recht te vragen om uw gegevens te rectificeren (aan te passen of aan te vullen) of vernietigen.
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 21:55 schreef Hallohallo54321 het volgende:
Nadat ik vorige keer door een undercover agent midden op straat langs de kant ben gezet, heb ik gevraagd wat er met de auto aan de hand is. Hij gaf aan dat er een aantal dingen op het kenteken staat maar niks mag zeggen.
Ook al weer een indicatie: er een undercoveragent achter zien.quote:Op maandag 26 januari 2026 16:04 schreef Meditations het volgende:
[..]
Als er dingen over jou bij de politie bekend zijn, zijn zij verplicht die te delen met jou. (tenzij het een lopend onderzoek is)
Je kunt je gegevens gewoon schriftelijk opvragen bij de privacydesk van de politie. Als die gegevens niet actueel, kloppend zijn, kun jij erom vragen die gegevens aan te passen in de politiesystemen. Helaas moet dit allemaal wel schriftelijk.
Waarschijnlijk bedoelt TS een gewone politieagent in een niet-herkenbare politieauto...quote:Op maandag 26 januari 2026 18:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Een undercoveragent gaat zich echt niet aan jou bekendmaken
Mwoah dat laatste valt met moderne auto's vies tegen. Soms ben je een haf uur per kant bezig.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
misschien is het mijn OCD maar ik kan het niet uitstaan dat mensen de auto in stappen terwijl je weet dat je verlichting niet in orde is.
een lampje kost nog geen tientje en hooguit tien minuten prutsen.
als je auto in orde is dan heeft de politie ook geen reden om je staande te houden.
En stukken duurder uit dan ¤ 10,00 ...quote:Op maandag 26 januari 2026 20:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Mwoah dat laatste valt met moderne auto's vies tegen. Soms ben je een haf uur per kant bezig.
Nou ja een lampje is nog steeds niet heel duur, maar sommige units laten je niet meer binnen en moet je de hele unit vervangen. Echt belachelijk.quote:Op maandag 26 januari 2026 20:22 schreef maily het volgende:
[..]
En stukken duurder uit dan ¤ 10,00 ...
let wel;quote:Op maandag 26 januari 2026 16:04 schreef Meditations het volgende:
[..]
Als er dingen over jou bij de politie bekend zijn, zijn zij verplicht die te delen met jou. (tenzij het een lopend onderzoek is)
Je kunt je gegevens gewoon schriftelijk opvragen bij de privacydesk van de politie. Als die gegevens niet actueel, kloppend zijn, kun jij erom vragen die gegevens aan te passen in de politiesystemen. Helaas moet dit allemaal wel schriftelijk.
[..]
https://www.autoriteitper(...)psporing-en-justitie
Misschien je eerst inlezen voordat je reageert.quote:Op woensdag 28 januari 2026 07:44 schreef incel het volgende:
Hoe krijg je 'sneller boetes' als je je gewoon aan de regels houdt?
Met versleten banden rijden is echt geen pesterijtje hoor dan snap je er gewoon geen reet van heeft niks te maken met je kenteken
Je hebt je dus duidelijk niet ingelezen. Hij heeft gepost dat hij van de politie heeft gehoord dat er een signalering staat op het kenteken.quote:Op woensdag 28 januari 2026 08:43 schreef incel het volgende:
[..]
Ja ik heb het gelezen, hij heeft een nieuwe auto en wordt vaak aan de kant gezet.
Aan de kant gezet worden zou niks uit moeten maken als je je gewoon aan de regels houdt.
Dus hoe kan je "Sneller boetes krijgen" dat vind ik zo'n opmerking als "Ze moeten altijd mij hebben!" terwijl je zelf dus verantwoordelijk bent voor de staat van je voertuig en het opvolgen van de verkeersregels.
De eerste zin:quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:30 schreef freak1 het volgende:
[..]
let wel;
TS is niet geregistreerd in het systeem, het kenteken van zijn auto. en daar zie ik die verplichting niet voor... of lees ik dat voor?
Het kenteken lijkt me i.c. een persoonsgegeven (is voor de politie namelijk herleidbaar tot de tenaamgestelde, TS).quote:Staan persoonsgegevens van u geregistreerd bij de politie, bijzondere opsporing of justitie?
Staat er niet.quote:Op woensdag 28 januari 2026 08:47 schreef Iceage het volgende:
Hij heeft gepost dat hij van de politie heeft gehoord dat er een signalering staat op het kenteken.
https://anprkaart.nl/quote:
Autos zijn er relatief weinig die het hebben. Portalen daarentegen.quote:Op maandag 26 januari 2026 14:29 schreef freak1 het volgende:
[..]
bron van wat?
dat er een register is van kentekens wat als verdacht bekend staat?
dat de autos van de politie met een catchken zijn uitgerust en daarmee automatisch een signaal geven dat er een verdacht kenteken is?
dat de politie en de douane kenteken checks doen langs de weg?
bron?
uhm, iedere politie video ooit die over controles gaan?
Een kenteken is een persoonsgegeven omdat het eenvoudig herleidbaar is naar een persoon voor deze doelgroep.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 08:30 schreef freak1 het volgende:
[..]
let wel;
TS is niet geregistreerd in het systeem, het kenteken van zijn auto. en daar zie ik die verplichting niet voor... of lees ik dat voor?
Hoe gaat een politieagent zien dat banden versleten zijn voor de staandehouding (tip: niet)quote:Op woensdag 28 januari 2026 07:44 schreef incel het volgende:
Hoe krijg je 'sneller boetes' als je je gewoon aan de regels houdt?
Met versleten banden rijden is echt geen pesterijtje hoor dan snap je er gewoon geen reet van heeft niks te maken met je kenteken
dat klinkt logisch, maar zoals ik het terugleid is het een indirect herleidbaar persoonsgegeven. tenminste, dat is een uitspraak die het hof in het verleden heeft gedaan. en dan is mijn wedervraag, zou dat dan vallen onder de gegevens die de politie moet aangeven die ze over je hebben?quote:Op woensdag 28 januari 2026 10:38 schreef baskick het volgende:
[..]
De eerste zin:
[..]
Het kenteken lijkt me i.c. een persoonsgegeven (is voor de politie namelijk herleidbaar tot de tenaamgestelde, TS).
ik dacht dat de nieuwere nu wel met anpr cameras uitgerust werden? zie o.a. jan-willem in zijn vlogs vaak met een auto met een anpr camera rijden.. maargoed dat was een aanname van mij.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:11 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
https://anprkaart.nl/
[..]
Autos zijn er relatief weinig die het hebben. Portalen daarentegen.
indirect herleidbaar. maar ja, terecht punt. echter ik vraag mij af of de politie dit ook zo ziet. aangezien die niet altijd dezelfde interpretatie van o.a. de AVG hebben als de rest van het land..quote:[..]
Een kenteken is een persoonsgegeven omdat het eenvoudig herleidbaar is naar een persoon voor deze doelgroep.
een indirect herleidbaar persoonsgegeven is ook een, alleen situationeel als de data voorhanden (kan) zijn/is. Als ik goed onthouden had.(Edit: check, goed onthouden) Voor de politie is het er iig eenquote:Op donderdag 29 januari 2026 11:30 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat klinkt logisch, maar zoals ik het terugleid is het een indirect herleidbaar persoonsgegeven. tenminste, dat is een uitspraak die het hof in het verleden heeft gedaan. en dan is mijn wedervraag, zou dat dan vallen onder de gegevens die de politie moet aangeven die ze over je hebben?
dat zijn specifieke autosquote:[..]
ik dacht dat de nieuwere nu wel met anpr cameras uitgerust werden? zie o.a. jan-willem in zijn vlogs vaak met een auto met een anpr camera rijden.. maargoed dat was een aanname van mij.
Zie bovenstaandequote:[..]
indirect herleidbaar. maar ja, terecht punt. echter ik vraag mij af of de politie dit ook zo ziet. aangezien die niet altijd dezelfde interpretatie van o.a. de AVG hebben als de rest van het land..
interessant vraagstuk ben benieuwd wat voor antwoord de persvoorlichter daarop zou geven.
dank, weer wat geleerd!quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
een indirect herleidbaar persoonsgegeven is ook een, alleen situationeel als de data voorhanden (kan) zijn/is. Als ik goed onthouden had.(Edit: check, goed onthouden) Voor de politie is het er iig een
[..]
dat zijn specifieke autos
[..]
Zie bovenstaande
De definitie van persoonsgegevens volgende de Wpg:quote:Op donderdag 29 januari 2026 11:30 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat klinkt logisch, maar zoals ik het terugleid is het een indirect herleidbaar persoonsgegeven. tenminste, dat is een uitspraak die het hof in het verleden heeft gedaan. en dan is mijn wedervraag, zou dat dan vallen onder de gegevens die de politie moet aangeven die ze over je hebben?
Ik zie geen onderscheid tussen direct herleidbaar en indirect herleidbaar en vermoed toch dat een kenteken wel informatie is over een natuurlijke persoon (als er toegang is tot aanvullende bron waarmee het kenteken naar een persoon kan worden herleid - en dat kan de politie).quote:alle informatie over een geīdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon;
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |