abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219910947
Hoi goedenavond,

Een tijdje geleden heb ik een nieuwe auto gekocht via marktplaats. De aankoop ging snel en makkelijk en het was zo overgezet.

Echter veranderde blijdschap al snel in irritatie.
Na een aantal dagen werd ik door een motoragent van de snelweg gehaald wegens een kapotte lamp. Bij de staande houding werd een andere eenheid erbij geroepen die de auto ging onderzoeken. Ik gaf toestemming want dit leek me een normale controle. Helaas stopte het niet bij die controle. Om verschillende redenen werd ik in de weken daarna aan de kant gezet om zaken als: geen kenteken verlichting, banden in slechte conditie, te hard rijden, gordel niet zichtbaar en de meest voorkomende: “ Algemene controle”.

Het is alleen dat bij elke controle er extra patrouille wagens en motoragenten verderop staan waardoor ik me erg in de “gaten gehouden” voel. Ik word vaak ook met 2 politie auto’s tegelijk staande gehouden.

Nadat ik vorige keer door een undercover agent midden op straat langs de kant ben gezet, heb ik gevraagd wat er met de auto aan de hand is. Hij gaf aan dat er een aantal dingen op het kenteken staat maar niks mag zeggen.

Meerdere keren aangeven aan de politie dat ik de persoon niet ken van wie ik de auto heb gekocht en niks ermee te maken heb. Ze geven iedere keer aan dat ze er naar gaan kijken maar er gebeurt niks. Officiële klacht is al ingediend maar nog niks van gehoord.

Wat kan ik hieraan doen? Ik krijg sneller boetes dan de gemiddelde burger omdat de politie een ‘reden’ zoekt om mij aan de kant te zetten wat dus oneerlijk is.

Waar ik mij ook zorgen overmaak is dat er veel geld en aandacht van de politie naar mij gaan terwijl er genoeg te doen op straat is lijkt mij?
  Moderator vrijdag 23 januari 2026 @ 22:04:43 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219910996
Geen idee wat je er aan kunt doen, anders dan wat je er al aan doet, maar een paar dingen vallen me wel op aan je verhaal.

In willekeurige volgorde:

- Jij maakt je denk ik helemaal geen zorgen over dat er veel geld aandacht naar jou gaat waardoor die aandacht niet naar andere zaken gaat. Je vindt het gewoon irritant dat jij opvalt.
- Je kocht een auto maar die had óf die lamp al kapot, of ging kapot nadat je al eigenaar was geworden. Hoe dan ook, jouw verantwoordelijkheid.
- Geen kentekenverlichting, jouw verantwoordelijkheid.
- Slechte banden, jouw verantwoordelijkheid.
- te hard rijden, jouw verantwoordelijkheid.
- gordel niet zichtbaar, jouw verantwoordelijkheid.

Dus je hebt een auto gekocht van iemand met een dubieus verleden, en die auto vertoont allerlei mankementen en daarnaast gedraag jij je ook niet zoals het hoort, gezien een aantal van de genoemde punten, en los van die punten zijn de gebreken aan de auto iets wat je óf al ziet bij aankoop, dan wel daarna zult moeten oplossen. Dat kun je niet afschuiven op de vorige eigenaar.

Dat jij niet de vorige eigenaar bent snap ik wel, en dat je daar op wordt afgerekend is vervelend, maar dat ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid mbt de staat van de auto en je eigen gedrag in/met die auto.

Jij kunt dat wel oneerlijk vinden, maar dat is een consequentie van het kenteken, maar daarnaast ook je eigen gedrag als ik het zo lees. De kortste weg om op z'n minst een deel van die ergernis snel te tackelen is de technische staat van de auto op orde brengen en je gewoon in het verkeer te gedragen zoals het hoort.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219911064
En je kan ook gewoon bij hen melden dat de auto over gekocht is met vraag voor extra check
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_219911345
Ik zou voortaan een pak koekjes meenemen, dan kun je voortaan de agenten een koekje aanbieden, om zo het ijs te breken.
pi_219911705
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 21:55 schreef Hallohallo54321 het volgende:
Ik krijg sneller boetes dan de gemiddelde burger omdat de politie een ‘reden’ zoekt om mij aan de kant te zetten wat dus oneerlijk is.
Ze zoeken geen redenen, je geeft ze redenen.
Je hebt de boel gewoon niet in orde, dus niks oneerlijks aan.
pi_219912118
Je hebt een drugs auto gekocht _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219912180
quote:
Hoi goedenavond,

Een tijdje geleden heb ik een nieuwe auto gekocht via marktplaats. De aankoop ging snel en makkelijk en het was zo overgezet.

Na een aantal dagen werd ik door een motoragent van de snelweg gehaald wegens een kapotte lamp. Bij de staande houding werd een andere eenheid erbij geroepen die de auto ging onderzoeken. Ik gaf toestemming want dit leek me een normale controle. Helaas stopte het niet bij die controle. Om verschillende redenen werd ik in de weken daarna aan de kant gezet om zaken als: geen kenteken verlichting, banden in slechte conditie, te hard rijden, gordel niet zichtbaar en de meest voorkomende: “ Algemene controle”.

Het is alleen dat bij elke controle er extra patrouille wagens en motoragenten verderop staan waardoor ik me erg in de “gaten gehouden” voel. Ik word vaak ook met 2 politie auto’s tegelijk staande gehouden.

Nadat ik vorige keer door een undercover agent midden op straat langs de kant ben gezet, heb ik gevraagd wat er met de auto aan de hand is. Hij gaf aan dat er een aantal dingen op het kenteken staat maar niks mag zeggen.

Meerdere keren aangeven aan de politie dat ik de persoon niet ken van wie ik de auto heb gekocht en niks ermee te maken heb. Ze geven iedere keer aan dat ze er naar gaan kijken maar er gebeurt niks. Officiële klacht is al ingediend maar nog niks van gehoord.

Wat kan ik hieraan doen? Ik krijg sneller boetes dan de gemiddelde burger omdat de politie een ‘reden’ zoekt om mij aan de kant te zetten wat dus oneerlijk is.

Waar ik mij ook zorgen overmaak is dat er veel geld en aandacht van de politie naar mij gaan terwijl er genoeg te doen op straat is lijkt mij?
leidt tot
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
Geen idee wat je er aan kunt doen, anders dan wat je er al aan doet, maar een paar dingen vallen me wel op aan je verhaal.

In willekeurige volgorde:

- Jij maakt je denk ik helemaal geen zorgen over dat er veel geld aandacht naar jou gaat waardoor die aandacht niet naar andere zaken gaat. Je vindt het gewoon irritant dat jij opvalt.
- Je kocht een auto maar die had óf die lamp al kapot, of ging kapot nadat je al eigenaar was geworden. Hoe dan ook, jouw verantwoordelijkheid.
- Geen kentekenverlichting, jouw verantwoordelijkheid.
- Slechte banden, jouw verantwoordelijkheid.
- te hard rijden, jouw verantwoordelijkheid.
- gordel niet zichtbaar, jouw verantwoordelijkheid.

Dus je hebt een auto gekocht van iemand met een dubieus verleden, en die auto vertoont allerlei mankementen en daarnaast gedraag jij je ook niet zoals het hoort, gezien een aantal van de genoemde punten, en los van die punten zijn de gebreken aan de auto iets wat je óf al ziet bij aankoop, dan wel daarna zult moeten oplossen. Dat kun je niet afschuiven op de vorige eigenaar.

Dat jij niet de vorige eigenaar bent snap ik wel, en dat je daar op wordt afgerekend is vervelend, maar dat ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid mbt de staat van de auto en je eigen gedrag in/met die auto.

Jij kunt dat wel oneerlijk vinden, maar dat is een consequentie van het kenteken, maar daarnaast ook je eigen gedrag als ik het zo lees. De kortste weg om op z'n minst een deel van die ergernis snel te tackelen is de technische staat van de auto op orde brengen en je gewoon in het verkeer te gedragen zoals het hoort.
maar het is dan weer niet zo simpel als
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 22:17 schreef Chinless het volgende:
En je kan ook gewoon bij hen melden dat de auto over gekocht is met vraag voor extra check
neen.
vaak is een reden dat een kenteken gesignaleerd staat dat er misdrijven met de auto zijn gepleegd. meest voorkomende misdrijf? drugsgerelateerd. dan zie je vaak dat de auto enigzins geprepareerd wordt met een verborgen ruimte hier en daar. dat er met de auto al een paar keer is gevlucht of op zijn minst ellende is geweest lijkt me logisch anders zouden er niet meteen extra autos bijgeroepen worden.

uiteraard rouleren de autos continu van kenteken houder in die groepen. vaak tussen katvangers.
"gewoon even melden" dat de auto is overgekocht werkt exact om die reden niet. dat gebeurd namelijk wekelijks met dat soort autos en daar trapt de politie niet in.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 01:03 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ze zoeken geen redenen, je geeft ze redenen.
Je hebt de boel gewoon niet in orde, dus niks oneerlijks aan.
en dit dus.

wat je evt. kan doen is met de auto naar het politie bureau, afspraak maken uiteraard en de situatie voorleggen. ik vermoed dat je een zeer kleine kans maakt dat ze je kenteken gaan schrappen maar het kan..

makkelijkste oplossing? auto verkopen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_219913406
quote:
Hoi goedenavond,

Vraag me af wat er nou van het hele verhaal klopt; politie mag zonder gegronde verdenking je auto helemaal niet doorzoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 24-01-2026 12:33:27 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219920072
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:19 schreef blomke het volgende:

[..]
Vraag me af wat er nou van het hele verhaal klopt; politie mag zonder gegronde verdenking je auto helemaal niet doorzoeken.
quote:
Ik gaf toestemming
pi_219923687
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 22:04 schreef CoolGuy het volgende:

Als mijn zaken daadwerkelijk niet op orde waren, zou dat nog te begrijpen zijn. Tijdens een fuik ben ik gecontroleerd en heb ik vervolgens alles laten aanpassen wat zij aangaven.

Het moraal van het verhaal is echter dat ze dingen lijken te verzinnen om me staande te houden. Ik draag mijn gordel namelijk altijd. Eerst was het zogenaamd de achterband die niet in orde was, een week later had een andere agent het ineens over de voorband. Ik had toen nog nadrukkelijk gevraagd of de overige banden goed waren, en dat was volgens hen het geval.

Achteraf gezien voelt het allemaal veel enger dan ik eerst dacht. Waar ik dacht dat een motoragent langs de snelweg stond om auto’s te controleren, lijkt het alsof hij daar stond om mij te zoeken. Een politieauto die uit het niets verschijnt, een automatisch stopteken zonder duidelijke reden.

Weet iemand misschien om wat voor soort signalering het zou kunnen gaan?
Ik heb de verkoper benaderd, maar die heeft mij direct geblokkeerd.
pi_219923711
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 22:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
[..]

Ik gaf in eerste instantie toestemming, maar dat doe ik dus nu niet meer omdat het toch blijft gebeuren en het veel tijd kost.
pi_219923756
quote:
wat je evt. kan doen is met de auto naar het politie bureau, afspraak maken uiteraard en de situatie voorleggen. ik vermoed dat je een zeer kleine kans maakt dat ze je kenteken gaan schrappen maar het kan..

makkelijkste oplossing? auto verkopen.

Daar komt het op neer, de auto verkopen.

Klacht al ingediend maar de telefoniste gaf aan dat de politie niet kan weten of ik de vorige eigenaar wel/of niet ken en dat het daarom lastig is.

Dus het beste is te verkopen en deze informatie achter mij te houden tijdens de verkoop?

De nieuwe eigenaar weet dan niet wat hem/haar te wachten staan. Ik heb namelijk al het idee dat ik onderdeel ben geworden van een onderzoek.
pi_219923943
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:05 schreef Hallohallo54321 het volgende:
Waar ik dacht dat een motoragent langs de snelweg stond om auto’s te controleren, lijkt het alsof hij daar stond om mij te zoeken. Een politieauto die uit het niets verschijnt, een automatisch stopteken zonder duidelijke reden.
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:13 schreef Hallohallo54321 het volgende:
Ik heb namelijk al het idee dat ik onderdeel ben geworden van een onderzoek.
Volgens mij heb je paranoïde trekjes i.c.m. met hallucinaties. Te veel joints gerookt?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Spellchecker zondag 25 januari 2026 @ 12:56:03 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219924066
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:40 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij heb je paranoïde trekjes i.c.m. met hallucinaties. Te veel joints gerookt?
Of er zit een tag onder zijn auto :!
pi_219929209
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:13 schreef Hallohallo54321 het volgende:

[..]

Dus het beste is te verkopen en deze informatie achter mij te houden tijdens de verkoop?

Geen idee of dat mag. Ik kan me voorstellen dat je juridisch verplicht bent dit soort zaken te melden bij een verkoop, wanneer je weer dat het goed dat je wil verkopen ergens geregistreerd staat dat niet gebruikelijk is. En dat als je dit niet vermeld, de kopende partij de verkoop mogelijk kan ontbinden zodra deze er achterkomt.

Daarnaast is het natuurlijk simpelweg ook ronduit asociaal om een ander te proberen op te zadelen met de problemen die jij nu ondervind.
pi_219929218
quote:
geen kenteken verlichting, banden in slechte conditie, te hard rijden, gordel niet zichtbaar
Dat is nogal wat. Wat voor wrak is het?
pi_219929239
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 23:43 schreef Dennism het volgende:
Geen idee of dat mag. Ik kan me voorstellen dat je juridisch verplicht bent dit soort zaken te melden bij een verkoop,
Hoe ga je ooit hard maken dat de verkoper weet heeft gehad van een geheime registratie? :?
pi_219930111
Normaal verdwijnen dat soort zaken wel als ze zien dat de auto verkocht wordt, maar kende ook dit soort mensen die dan de auto aan iemand anders verkochten die ze kennen dus ik denk dat de politie dat nu wel doorheeft en het kenteken met een rood vlaggetje blijft staan in hun systeem.

De oplossing is heel simpel, je had normaal moeten doen in de eerste weken/maanden dat je de nieuwe auto had en als alle controles dan in orde zijn gaat dat rode vlaggetje weg. Nu vinden ze ook werkelijk iedere keer iets en blijf het waarschijnlijk geregistreerd staan.
Facts don't care about your feelings
pi_219930238
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 09:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Normaal verdwijnen dat soort zaken wel als ze zien dat de auto verkocht wordt, maar kende ook dit soort mensen die dan de auto aan iemand anders verkochten die ze kennen dus ik denk dat de politie dat nu wel doorheeft en het kenteken met een rood vlaggetje blijft staan in hun systeem.

De oplossing is heel simpel, je had normaal moeten doen in de eerste weken/maanden dat je de nieuwe auto had en als alle controles dan in orde zijn gaat dat rode vlaggetje weg. Nu vinden ze ook werkelijk iedere keer iets en blijf het waarschijnlijk geregistreerd staan.
Hoe vaak voert de politie nou controles langs de wegen uit?
  maandag 26 januari 2026 @ 09:53:17 #20
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_219930261
BMW?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_219930336
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 09:50 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe vaak voert de politie nou controles langs de wegen uit?
Zelden, die politie auto's scannen kentekens en als ze een melding krijgen van een rood vlaggetje dan zetten ze je aan de kant.
pi_219930341
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Zelden, die politie auto's scannen kentekens en als ze een melding krijgen van een rood vlaggetje dan zetten ze je aan de kant.
Bron?
pi_219930475
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 23:57 schreef KvanG het volgende:
Hoe ga je ooit hard maken dat de verkoper weet heeft gehad van een geheime registratie? :?
Hoe weet een verkoper nou "van z'n geheime registratie?"
pi_219932128
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Bron?
Meerdere mensen die ik ken hebben dit gehad omdat ze in het verleden gepakt waren met drugs, rijden zonder rijbewijs en ongelukken waarbij ze zijn weggerend. De auto wordt dan constant aangehouden als een politieauto toevallig langs rijdt. Ze hebben toen ook weleens onderling de auto verkocht en dat leek wel wat te helpen maar bij sommige kentekens bleef de politie je alsnog aanhouden.

Het helpt uiteraard ook niet mee dat het vaak oudere auto's zijn en als het raampje open gaat je al een wiet walm ruikt. Ze moeten natuurlijk wel een soort van reden hebben om verder te mogen kijken in je auto. Zal bij deze TS niet anders zijn :')
pi_219932181
Ik xou de auto gewoon inruilen op een andere bij een willekeurige autohandel/bedrijf/dealer.

Dan is het meteen hun pakkie-an als de nieuwe koper zich bij hen meldt.

Die gaan echt niet jou nog benaderen daarna. Risico van het vak.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219932749
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:19 schreef blomke het volgende:

[..]
ik vraag mij af wat je gelezen hebt van de post.

als die auto vaak voor drugstransport is gebruikt en daarmee in het kentekenregister is opgenomen als zijnde verdacht, is daar de gegronde reden al.
en dank u meneer Dood,
pi_219932771
quote:

[..]
Bron?
bron van wat?
dat er een register is van kentekens wat als verdacht bekend staat?
dat de autos van de politie met een catchken zijn uitgerust en daarmee automatisch een signaal geven dat er een verdacht kenteken is?
dat de politie en de douane kenteken checks doen langs de weg?

bron?
uhm, iedere politie video ooit die over controles gaan?
en dank u meneer Dood,
pi_219933543
quote:

Als er dingen over jou bij de politie bekend zijn, zijn zij verplicht die te delen met jou. (tenzij het een lopend onderzoek is)

Je kunt je gegevens gewoon schriftelijk opvragen bij de privacydesk van de politie. Als die gegevens niet actueel, kloppend zijn, kun jij erom vragen die gegevens aan te passen in de politiesystemen. Helaas moet dit allemaal wel schriftelijk.

quote:
Uw privacyrechten bij politie, bijzondere opsporing en justitie
Staan persoonsgegevens van u geregistreerd bij de politie, bijzondere opsporing of justitie? Of wilt u weten of er gegevens van u vastgelegd zijn? Dan heeft u het recht om inzage te vragen in uw persoonsgegevens. Kloppen uw gegevens niet, missen er gegevens of is het gebruik van uw gegevens in strijd met de wet? Dan heeft u het recht te vragen om uw gegevens te rectificeren (aan te passen of aan te vullen) of vernietigen.
https://www.autoriteitper(...)psporing-en-justitie
pi_219934127
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:04 schreef Meditations het volgende:

[..]
Als er dingen over jou bij de politie bekend zijn, zijn zij verplicht die te delen met jou. (tenzij het een lopend onderzoek is)

Je kunt je gegevens gewoon schriftelijk opvragen bij de privacydesk van de politie. Als die gegevens niet actueel, kloppend zijn, kun jij erom vragen die gegevens aan te passen in de politiesystemen. Helaas moet dit allemaal wel schriftelijk.

Ook al weer een indicatie: er een undercoveragent achter zien.
pi_219934211
Een undercoveragent gaat zich echt niet aan jou bekendmaken
pi_219935165
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 18:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Een undercoveragent gaat zich echt niet aan jou bekendmaken
Waarschijnlijk bedoelt TS een gewone politieagent in een niet-herkenbare politieauto... ;)
  maandag 26 januari 2026 @ 19:54:34 #32
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_219935479
Misschien je auto gewoon rijwaardig houden anders?
pi_219935548
misschien is het mijn OCD maar ik kan het niet uitstaan dat mensen de auto in stappen terwijl je weet dat je verlichting niet in orde is.

een lampje kost nog geen tientje en hooguit tien minuten prutsen.
als je auto in orde is dan heeft de politie ook geen reden om je staande te houden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 26 januari 2026 @ 20:08:21 #34
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_219935636
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 20:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
misschien is het mijn OCD maar ik kan het niet uitstaan dat mensen de auto in stappen terwijl je weet dat je verlichting niet in orde is.

een lampje kost nog geen tientje en hooguit tien minuten prutsen.
als je auto in orde is dan heeft de politie ook geen reden om je staande te houden.
Mwoah dat laatste valt met moderne auto's vies tegen. Soms ben je een haf uur per kant bezig.
  Spellchecker maandag 26 januari 2026 @ 20:22:15 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219935767
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 20:08 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Mwoah dat laatste valt met moderne auto's vies tegen. Soms ben je een haf uur per kant bezig.
En stukken duurder uit dan ¤ 10,00 ...
  maandag 26 januari 2026 @ 20:23:27 #36
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_219935776
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 20:22 schreef maily het volgende:

[..]
En stukken duurder uit dan ¤ 10,00 ...
Nou ja een lampje is nog steeds niet heel duur, maar sommige units laten je niet meer binnen en moet je de hele unit vervangen. Echt belachelijk.
pi_219937668
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:04 schreef Meditations het volgende:

[..]

[..]
https://www.autoriteitper(...)psporing-en-justitie
let wel;
TS is niet geregistreerd in het systeem, het kenteken van zijn auto. en daar zie ik die verplichting niet voor... of lees ik dat voor?
en dank u meneer Dood,
pi_219937670
Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt en ik kan je vertellen dat je dan echt vaak aangehouden wordt. Als een politie wagen je tegemoet gereden komt dan keren ze bij de eerst volgende gelegenheid om en stoppen ze je om de vaagste redenen. Zeker als je er nog als een jonge man uit ziet.

Ik denk dat ik gemiddeld zeker 1 keer per week heb moeten stoppen, echter nooit met boetes en ook niet met 2 politiewagens. Meer onder de noemer van 'algemene controle' ik had me daar bij neergelegd, na een maand of 4 stopte het.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_219944573
Tip,
Laat je auto opnieuw apk keuren bij een gerenommeerd bedrijf. of de merk dealer.
Je weet nu dat er mogelijk een signalering op je kenteken staat dus hou je netjes aan alle regels.

Let op dat je altijd rij en kentekenbewijs en verzekeringsbewijs bij je hebt.en zorg dat je geen zooitje in je auto hebt

Ga niet bv s nachts aan het pionieren op een verlaten industrie terrein of dergelijke.

Bij controle blijf beleefd en leg uit dat je de auto kort geleden hebt gekocht en niet wist dat er mogelijk iets aan de hand was met het kenteken.en dat je de verkoper verder ook niet prive kende behalve door kopen auto.

Kortom zorg dat je alles netjes op orde hebt. Ten overvloede let vooral op dat je nooit onder invloed van alcohol of drugs achter het stuur gaat zitten laat staan rijden.

Als jij zorgt dat de auto nu goed in orde is en je houdt je aan de verkeersregels kun je ook geen bekeuring meer oplopen en zal na verloop van tijd ook een evt kenteken signalering er af gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iceage op 28-01-2026 04:36:09 ]
pi_219944782
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 12:40 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
o|O
Hoe pest ik een nieuwe user weg met best een legitieme vraag.
Ik snap wel waarom hij niet meer reageert in zijn topic.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iceage op 28-01-2026 07:31:44 ]
pi_219944889
Hoe krijg je 'sneller boetes' als je je gewoon aan de regels houdt?

Met versleten banden rijden is echt geen pesterijtje hoor dan snap je er gewoon geen reet van heeft niks te maken met je kenteken
pi_219945147
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 07:44 schreef incel het volgende:

Met versleten banden rijden is echt geen pesterijtje hoor dan snap je er gewoon geen reet van heeft niks te maken met je kenteken
Misschien je eerst inlezen voordat je reageert.
pi_219945153
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 08:42 schreef Iceage het volgende:

[..]
Misschien je eerst inlezen voordat je reageert.
Ja ik heb het gelezen, hij heeft een nieuwe auto en wordt vaak aan de kant gezet.

Aan de kant gezet worden zou niks uit moeten maken als je je gewoon aan de regels houdt.

Dus hoe kan je "Sneller boetes krijgen" dat vind ik zo'n opmerking als "Ze moeten altijd mij hebben!" terwijl je zelf dus verantwoordelijk bent voor de staat van je voertuig en het opvolgen van de verkeersregels.
pi_219945165
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 08:43 schreef incel het volgende:

[..]
Ja ik heb het gelezen, hij heeft een nieuwe auto en wordt vaak aan de kant gezet.

Aan de kant gezet worden zou niks uit moeten maken als je je gewoon aan de regels houdt.

Dus hoe kan je "Sneller boetes krijgen" dat vind ik zo'n opmerking als "Ze moeten altijd mij hebben!" terwijl je zelf dus verantwoordelijk bent voor de staat van je voertuig en het opvolgen van de verkeersregels.
Je hebt je dus duidelijk niet ingelezen. Hij heeft gepost dat hij van de politie heeft gehoord dat er een signalering staat op het kenteken.
pi_219945176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 08:47 schreef Iceage het volgende:

[..]
Je hebt je dus duidelijk niet ingelezen. Hij heeft gepost dat hij van de politie heeft gehoord dat er een signalering staat op zijn kenteken.
Ja joh, waarom zouden ze anders constant zijn auto aan de kant zetten.

Maar dat zou dus niet moeten uitmaken als je je aan de regels houdt, het is alleen nogal vervelend.

Dus als je boetes krijgt, dan zijn die boetes je eigen schuld en heeft niks met je kenteken te maken.
pi_219945987
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 08:30 schreef freak1 het volgende:

[..]
let wel;
TS is niet geregistreerd in het systeem, het kenteken van zijn auto. en daar zie ik die verplichting niet voor... of lees ik dat voor?
De eerste zin:
quote:
Staan persoonsgegevens van u geregistreerd bij de politie, bijzondere opsporing of justitie?
Het kenteken lijkt me i.c. een persoonsgegeven (is voor de politie namelijk herleidbaar tot de tenaamgestelde, TS).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_219949420
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 08:47 schreef Iceage het volgende:
Hij heeft gepost dat hij van de politie heeft gehoord dat er een signalering staat op het kenteken.
Staat er niet.
pi_219949477
quote:

[..]
Bron?
https://anprkaart.nl/

quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:29 schreef freak1 het volgende:

[..]
bron van wat?
dat er een register is van kentekens wat als verdacht bekend staat?
dat de autos van de politie met een catchken zijn uitgerust en daarmee automatisch een signaal geven dat er een verdacht kenteken is?
dat de politie en de douane kenteken checks doen langs de weg?

bron?
uhm, iedere politie video ooit die over controles gaan?
Autos zijn er relatief weinig die het hebben. Portalen daarentegen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 08:30 schreef freak1 het volgende:

[..]
let wel;
Een kenteken is een persoonsgegeven omdat het eenvoudig herleidbaar is naar een persoon voor deze doelgroep.
pi_219949483
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 07:44 schreef incel het volgende:

Hoe gaat een politieagent zien dat banden versleten zijn voor de staandehouding (tip: niet)
pi_219954462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:38 schreef baskick het volgende:

[..]
De eerste zin:
[..]
Het kenteken lijkt me i.c. een persoonsgegeven (is voor de politie namelijk herleidbaar tot de tenaamgestelde, TS).
dat klinkt logisch, maar zoals ik het terugleid is het een indirect herleidbaar persoonsgegeven. tenminste, dat is een uitspraak die het hof in het verleden heeft gedaan. en dan is mijn wedervraag, zou dat dan vallen onder de gegevens die de politie moet aangeven die ze over je hebben?
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
https://anprkaart.nl/
[..]
Autos zijn er relatief weinig die het hebben. Portalen daarentegen.
ik dacht dat de nieuwere nu wel met anpr cameras uitgerust werden? zie o.a. jan-willem in zijn vlogs vaak met een auto met een anpr camera rijden.. maargoed dat was een aanname van mij.
quote:
[..]
Een kenteken is een persoonsgegeven omdat het eenvoudig herleidbaar is naar een persoon voor deze doelgroep.
indirect herleidbaar. maar ja, terecht punt. echter ik vraag mij af of de politie dit ook zo ziet. aangezien die niet altijd dezelfde interpretatie van o.a. de AVG hebben als de rest van het land..
interessant vraagstuk ben benieuwd wat voor antwoord de persvoorlichter daarop zou geven.
en dank u meneer Dood,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')