abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2026 @ 06:24:47 #76
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220844519
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 00:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Klopt, al doet Michelle het wel beter relatief gezien dan de liedjes van 24 en 25
Klopt. Hey kreeg minder televote punten maar het liedje wordt al een stuk meer geluisterd dan de vorige twee doorsnee powerballads.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 20 mei 2026 @ 06:29:41 #77
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220844524
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 23:33 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Waarom zou je naar streamingsdiensten gaan als je gewoon de video's op Youtube kan downloaden? Ik heb nog nooit een streamingsdienst gebruikt. Ik download gewoon de Youtube video's met Ant Downloader en op mijn android apparaten met Tubemate. Ik heb op mijn PC zo'n 50 video's van ESF optredens die ik mooi vond. Ook drie gehele uitzendingen van 1969; 1975 en 2019. Die streamingsdiensten zeggen dus heel weinig.
Dus mensen die naar de liedjes van Israël luisteren doen dat als enige heel anders dan anderen :D

Ik heb veel onzin gehoord hoor, maar dit scoort toch wel hoog _O-
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 20 mei 2026 @ 06:31:41 #78
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220844527
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 23:35 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Hetgeen dus niet blijkt uit de jury punten vs televotes. Vorig jaar niet en dit jaar niet
Dat zegt echt helemaal niks.
pi_220845817
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 23:33 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Waarom zou je naar streamingsdiensten gaan als je gewoon de video's op Youtube kan downloaden? Ik heb nog nooit een streamingsdienst gebruikt. Ik download gewoon de Youtube video's met Ant Downloader en op mijn android apparaten met Tubemate. Ik heb op mijn PC zo'n 50 video's van ESF optredens die ik mooi vond. Ook drie gehele uitzendingen van 1969; 1975 en 2019. Die streamingsdiensten zeggen dus heel weinig.
Youtube is ook een streamingsdienst. Jij gebruikt het alleen niet om te streamen, maar om te downloaden. Daar zul je redelijk uniek in zijn. Samen met alle andere fans van Israël blijkbaar :+
pi_220851593
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2026 06:29 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dus mensen die naar de liedjes van Israël luisteren doen dat als enige heel anders dan anderen :D

Ik heb veel onzin gehoord hoor, maar dit scoort toch wel hoog _O-
Nee, natuurlijk niet. Mensen die Songfestival liedjes willen hebben downloaden gewoon van Youtube, Gratis en dan heb je ook meteen de video.Veel leuker. Dat jij en anderen op dit forum dat niet doen kan ik niet helpen he? Ik heb zo'n 50 ESF videoclips op mijn PC en Tablet. Slechts twee van Israel, maar ook bijvoorbeeld Vicky Leandros, Katrina and the Waves, Joelle Ursull, Sopho, Oliva Lewis, Helena Paparizou en anderen.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_220851596
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 06:31 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat zegt echt helemaal niks.
Dus wel. Als het volk Israel niet mot dan stemmen ze er niet op.
pi_220851599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 10:51 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Youtube is ook een streamingsdienst. Jij gebruikt het alleen niet om te streamen, maar om te downloaden. Daar zul je redelijk uniek in zijn. Samen met alle andere fans van Israël blijkbaar :+
Ik denk eerder dat het tamelijk bijzonder is dat een aantal songfestival fans op dit forum dat niet doen. Een mp4 is toch veel leuker dan een mp3?
pi_220854567
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 04:08 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat het tamelijk bijzonder is dat een aantal songfestival fans op dit forum dat niet doen. Een mp4 is toch veel leuker dan een mp3?
Ik download m'n mp3's altijd van Napster.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:45:40 #84
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220856718
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 13:18 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik download m'n mp3's altijd van Napster.
Ik luister het ESF altijd op de radio, zodat ik de liedjes kan opnemen met mijn casetterecorder.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:49:47 #85
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220856761
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 04:08 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Deze opmerking heeft wel een heel hoog boomer gehalte hoor. Want waarom zou je een mp4 verkiezen boven mp3 om muziek te luisteren. Bovendien is het voor iedereen onder de 30 veel te veel werk om muziek van Youtube te gaan downloaden. Die slingeren veel liever Spotify of een andere dienst aan.

Nog even los ervan dat zelfs al zouden we het lachwekkende idee dat wat jij doet de norm is aannemen. Het nog steeds wel heel erg apart is dat blijkbaar mensen die Israël geweldig vinden de liedjes vooral op die manier rippen i..p.v. te streamen of de muziek aan te schaffen, terwijl de liefhebbers van andere liedjes dat wel juist doen.
  donderdag 21 mei 2026 @ 19:56:55 #86
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220856846
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 04:03 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]
Dus wel. Als het volk Israel niet mot dan stemmen ze er niet op.
Nee het zegt werkelijk niks. Sowieso zullen er nog heel veel mensen zijn die zo min mogelijk bezig zijn met nieuws en dus helemaal niet voor of tegen Israël zijn of juist het tegenovergestelde. Die stemmen dan waarop ze willen. Daarnaast kijken er weliswaar veel mensen naar het ESF, maar is dat in veel landen nog steeds niet een hoog aantal t.o.v. het aantal bewoners. Waarbij er ook nog maar een zeer klein daarvan stemt. Dus hoezeer zegt dat wat over of er veel of weinig mensen pro-Israël zijn? Nog even los ervan dat in diverse landen het stemmen heel erg vanuit de lobby komt (zaterdagmiddag zijn daarvan een aantal voorbeelden genoemd).

Maar ik zal even een voorbeeld geven die een Israël fanboy misschien wat beter doet begrijpen hoe weinig het zegt over wat men ervan vindt. De voorgaande jaren haalde Israël steevast 12 punten bij de Rest of the World en nu waren het er 'slechts' zes. Als ik dan de logica van jou volgt, zou dat betekenen dat er dus veel minder mensen nog achter Israël staan dan voorgaande jaren en dat men eigenlijk dus wel klaar er mee is.

Die claim is net zo onzinnig als zeggen dat de televote uitslag betekend dat in Europa men massaal pro-Israël is.
pi_220861391
De puntenverdeling bij de jury voor de punten van Israel is wel interessant:

Waar Israel in de voorbije twee jaar nog bewust leek te worden genegeerd door jury’s, scoorde het nu in veel landen punten. Dat resulteerde in een 8e plaats bij de jury’s. En dat had prima nog iets hoger kunnen zijn, want de achterstand op nummer 4 Frankrijk was slechts 21 punten.

De individuele rankings van de juryleden zijn als volgt:

Wat vooral opvalt is het aantal hoge klasseringen bij de 234 juryleden die een score gaven:

42 juryleden (18%) hadden Israel in de Top 3 (waarvan 14 op 1).
82 juryleden (35%) hadden Israel in de Top 5.
37 juryleden (16%) hadden Israel op een positie in de 20 (waarvan 15 laatste).

Nu kunnen we een oeverloze discussie starten over wat een muzikaal meesterwerk dit was en hoe uitmuntend dat allemaal gebracht werd. Maar voor een ogenschijnlijk doorsnee nummer is het bijzonder dat 1/6 van de juryleden dit bij de 5 slechtste optredens van de show vond horen, terwijl ruim 2/6 dit juist bij de 5 beste optredens plaatste.

Dat neigt dus naar politieke stemmen. En waar types als Frits Spits vorig jaar nog aandacht trokken, heeft hij dit jaar flink gezelschap gekregen onder de juryleden van 2026. Dat suggereert dat de jury een niet helemaal willekeurige steekproef is, maar dat tegenstanders van Israel op het ESF, er ook helemaal niets mee te maken willen hebben, en ook niet in een jury plaatsnemen. En andersom dat degenen die voorstander zijn, juist wel plaatsnemen en zich ook laten gelden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')