FvD steunt Rusland openlijk. Alle ideeën over belastingen of de regeldruk zijn totaal nietszeggend vergeleken met zo’n allesbepalend eerste standpunt. Natuurlijk kan de VVD daar nooit mee samenwerken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het geradicaliseerde GroenLinks is net zo gestoord als FvD, dat is bepaald niet beter. En op economisch terrein heeft FvD veel meer overeenkomsten met de VVD (lagere belastingen, meer vrije markt, minder regeldruk) dus ondanks hun NSB wappie ideeën kun je alsnog beter daarmee samenwerken.
Nee, waarom?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Teleurgesteld dat de grote blonde leider onder vuur ligt?
Er zijn in ons land gewoon teveel mensen die niets willen doen voor de ongelovigen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geen ene fuck bereikt inderdaad. Ja polarisatie en Fitna.
GL-PvdA zijn sociaaldemocraten. Daar is niks extreem links bij.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:35 schreef -Deluzion- het volgende:
Goed nieuws voor FVD, van 7 zetels naar 15 in de peilingen, en dat wordt door dit nieuws alleen maar meer. D66 stijgt nu nog, maar dat houdt niet lang stand, die verliezen tijdens de regeerperiode vanzelf weer de helft. Links eindigt dan weer bij de extreem linkse PvdA-GL.
Voor dat soort figuren is alles links van de VVD extreem linksquote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
GL-PvdA zijn sociaaldemocraten. Daar is niks extreem links bij.
U is nieuw hier?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die zijn allang niet meer sociaaldemocratisch.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk nietquote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het geradicaliseerde GroenLinks is net zo gestoord als FvD, dat is bepaald niet beter. En op economisch terrein heeft FvD veel meer overeenkomsten met de VVD (lagere belastingen, meer vrije markt, minder regeldruk) dus ondanks hun NSB wappie ideeën kun je alsnog beter daarmee samenwerken.
Ik zou zo graag willen dat ik hier dingen aan overdreef of wat smeuïger opschrijf, maar het is gewoon allemaal letterlijk waar.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Natuurlijk niet![]()
Hoe kom je erbij dat GroenLinks gestoorder is? Die hebben hele gekke ideeën, waar ik het totaal niet mee eens bent maar FvD
- Ondersteunt gekke Soros complottheorieën
- Willen vaccinatie uit het basispakket
- Weigert als enige partij inzage te geven door wie ze gefinancierd worden
- Aanhanger van de theorie dat Schwab en het WEF de coronacrisis hebben voorbereid
- Geloven niet in 9/11 of de maanlanding, wel in reptielen aan de macht en het wijdverspreide pedonetwerk van de elite (er zijn zelfs mensen verkozen van de FvD die verspreidden dat Rutte daar lid van was)
- Zembla heeft een uitgebreide rapportage gemaakt over Rusland als backer van FvD, bevestigt door mede-oprichter Otten zelf
etc etc etc
FvD is een partij vol met racistische, gestoorde complotgekkies en het is een schande voor dit land dat zo'n partij ook daadwerkelijk stemmen trekt. In geen enkel opzicht te vergelijken met Groenlinks, al zou ik daar ook nooit op stemmen
Weet je. Voor “fatsoenlijk” en “weldenkend” links is praktisch elke partij die überhaupt al over migratie begint, fout. Koester wat dat betreft geen illusies.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:24 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag mij echt af of vanuit l inks perspectief dit een gunstige ontwikkeling is: PVV zetels zijn locked zetels én diens kamerleden hebben nauwelijks impact. Als deze zetels naar FvD, BBB, of Ja21 gaan ligt dat anders.
Is hij indertijd zelf uit de VVD fractie gestapt, of is hij door de VVD fractie eruit gegooid? Het is me nooit helemaal duidelijk geworden wie nu die beslissing genomen heeft.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
3 september 2004:
Wilders stapt uit de VVD fractie maar houdt zijn kamerzetel.
De rest is bekend.
Nee dat is het zeker niet omdat al die andere partijen inhoudelijk veel sterker zijn. De PVV was een onemanshow, even knallen met de algemene beschouwingen, paar tweetjes hier en daar en dat was het dan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:24 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vraag mij echt af of vanuit l inks perspectief dit een gunstige ontwikkeling is: PVV zetels zijn locked zetels én diens kamerleden hebben nauwelijks impact. Als deze zetels naar FvD, BBB, of Ja21 gaan ligt dat anders.
De censuur van Geert bedoelen ze? Geert blokt je de moeder als je een beetje kritiek op hem hebt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:02 schreef timmmmm het volgende:
Als je naar de site gaat, vragen ze of je je in wil schrijven voor de nieuwsbrief om vrij te blijven van de censuur van Big Tech
Die partij is zo intens bedorven
Hij wilde niet volgens fractiediscipline stemmen. Is zelf opgestapt. Maar wel na het dreigement dat ze hem eruit zouden zetten.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Is hij indertijd zelf uit de VVD fractie gestapt, of is hij door de VVD fractie eruit gegooid? Het is me nooit helemaal duidelijk geworden wie nu die beslissing genomen heeft.
quote:Op 3 september 2004 stapte Tweede Kamerlid Geert Wilders uit de fractie van de VVD na onenigheid over de politieke koers.
https://www.parlement.com/afsplitsing-geert-wilders-2004quote:Eind augustus 2004 kwam het tot een directe confrontatie tussen Wilders en de VVD. Wilders weigerde expliciet in te stemmen met het officiële VVD-standpunt dat Turkije, wanneer dit land aan bepaalde voorwaarden zou voldoen, in aanmerking zou komen voor EU-lidmaatschap. Doordat Wilders de fractiediscipline uitdrukkelijk naast zich neerlegde, kwam Wilders in conflict met fractievoorzitter Jozias van Aartsen, die dreigde Wilders buiten de fractie te plaatsen.
De breuk tussen de VVD enerzijds en Wilders anderzijds was niet meer te lijmen, waardoor de Groep-Wilders een feit werd.
Als er iets niet lastig is, is het om de FvD weg te zetten als schreeuwerdsquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee dat is het zeker niet omdat al die andere partijen inhoudelijk veel sterker zijn. De PVV was een onemanshow, even knallen met de algemene beschouwingen, paar tweetjes hier en daar en dat was het dan.
FVD, BBB en Ja21 hebben wat dat betreft veel meer te bieden en het gaat lastiger worden om die mensen weg te zetten als schreeuwerds.
PVV gaat nog stapje verder. Ze delen wel de jaarrekening van de PVV, zoals elke partij dat moet, alleen de PVV heeft maar contributie van twee leden. Namelijk Geert Wilders en stichting Vrienden van PVV (met 1 lid, Geert). Stichtingen hoeven geen jaarrekening te delen. Slim van Geert. Raar is wel dat de jaarlijkse kosten van de accountant en website al jarenlang ontbrekenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 19:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Natuurlijk niet![]()
Hoe kom je erbij dat GroenLinks gestoorder is? Die hebben hele gekke ideeën, waar ik het totaal niet mee eens bent maar FvD
- Ondersteunt gekke Soros complottheorieën
- Willen vaccinatie uit het basispakket
- Weigert als enige partij inzage te geven door wie ze gefinancierd worden
- Aanhanger van de theorie dat Schwab en het WEF de coronacrisis hebben voorbereid
- Geloven niet in 9/11 of de maanlanding, wel in reptielen aan de macht en het wijdverspreide pedonetwerk van de elite (er zijn zelfs mensen verkozen van de FvD die verspreidden dat Rutte daar lid van was)
- Zembla heeft een uitgebreide rapportage gemaakt over Rusland als backer van FvD, bevestigt door mede-oprichter Otten zelf
etc etc etc
FvD is een partij vol met racistische, gestoorde complotgekkies en het is een schande voor dit land dat zo'n partij ook daadwerkelijk stemmen trekt. In geen enkel opzicht te vergelijken met Groenlinks, al zou ik daar ook nooit op stemmen
Aan de schorsingen van Baudet te zien om het gebrek aan transparantie is dat nog maar de vraag. Het is beiden in ieder geval niet zuiver, daarom hoeven we er nog geen wedstrijdje van te maken wie het minst betrouwbaar isquote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
PVV gaat nog stapje verder. Ze delen wel de jaarrekening van de PVV, zoals elke partij dat moet, alleen de PVV heeft maar contributie van twee leden. Namelijk Geert Wilders en stichting Vrienden van PVV (met 1 lid, Geert). Stichtingen hoeven geen jaarrekening te delen. Slim van Geert
En de PVV moet de giften aan de PVV melden. Maar giften die naar 'Vrienden van' gegaan zijn, kan zo buiten die publicatie plicht gelaten worden. De PVV is wst dit betreft nog minder transparant dan FvD.
@Adamus: Bedankt voor de correctie. hoe kom ik dat over het hoofd zien.quote:Fitna en het meldpunt voor Polen
Noem het maar niks
Past in ieder geval bij je usernamequote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:21 schreef -Deluzion- het volgende:
Blij om te zien dat FVD zo hard doorgroeit. Vorige keer al op FVD gestemd en volgende verkiezingen waarschijnlijk weer, op naar 40 zetels.
[Off-topic]quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |