abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219879798
twitter

Deze zomer is het Wereldkampioenschap voetbal in de Verenigde Staten. Met de recente ontwikkelingen in de wereld en Trump die dreigt om Groenland in te nemen, klinken geluiden voor een boycot van het WK steeds vaker. Het is de vraag wat dat teweeg brengt.

De babbelbox vraagt zich af: Ben jij ook voor harde maatregelen tegen de VS?
POLL
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  maandag 19 januari 2026 @ 21:21:48 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_219879812
Driekwart van de 16.500 leden van het opiniepanel.
pi_219879822
Die MAGA proleten moet je gewoon hard aanpakken. Dat is de taal die ze respecteren. Niet dat softe feministische gedoe van Starmer.
pi_219879835
Greppig de Bemmig, maar NL heeft de laagste bereidwilligheid om voor het land te vechten.. met maar liefst 15%
:')

Zijn vast gevaccineerd :D

pi_219879849
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:23 schreef RotatoR het volgende:
Die MAGA proleten moet je gewoon hard aanpakken. Dat is de taal die ze respecteren. Niet dat softe feministische gedoe van Starmer.
Niet mijn probleem man..
wat boeit mij Groenland nou :')
  maandag 19 januari 2026 @ 21:30:01 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219879859
Donnie moet gewoon eens normaal gaan doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 19 januari 2026 @ 21:30:16 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219879863
Of het nu echte cijfers zijn of niet, feit is dat met de juiste marketing de mening van de meeste mensen iedere kant op te sturen is.
Was het niet Trump geweest maar Obama die Groenland op zijn whishlist had gezet en hadden de Nederlandse media hier twee weken begripvol over bericht, dan zou het gros tegen harde maatregelen zijn geweest.
The End Times are wild
  maandag 19 januari 2026 @ 21:31:45 #8
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_219879876
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:26 schreef Viesdik het volgende:
Greppig de Bemmig, maar NL heeft de laagste bereidwilligheid om voor het land te vechten.. met maar liefst 15%

[ afbeelding ]
Dat komt omdat we zo lang Rutte hebben gehad. De grote demotiverende factor.
pi_219879885
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:30 schreef LXIV het volgende:
Of het nu echte cijfers zijn of niet, feit is dat met de juiste marketing de mening van de meeste mensen iedere kant op te sturen is.
Was het niet Trump geweest maar Obama die Groenland op zijn whishlist had gezet en hadden de Nederlandse media hier twee weken begripvol over bericht, dan zou het gros tegen harde maatregelen zijn geweest.
Bekijk deze YouTube-video
  maandag 19 januari 2026 @ 21:35:03 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219879892
Intrekken landingsrechten voor Amerikaanse maatschappijen, haven en douane tarieven voor Amerikanen minstens verdubbelen, geen expats er meer in, opzeggen huurovereenkomsten voor Amerikaanse bases, yanks eruit, met al hun speelgoed, geen belastingvestiging meer van Amerikaanse bedrijven.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 19 januari 2026 @ 21:42:29 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219879923
De
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Intrekken landingsrechten voor Amerikaanse maatschappijen, haven en douane tarieven voor Amerikanen minstens verdubbelen, geen expats er meer in, opzeggen huurovereenkomsten voor Amerikaanse bases, yanks eruit, met al hun speelgoed, geen belastingvestiging meer van Amerikaanse bedrijven.
de meeste dingen die je noemt leveren geld op en zouden bij invoering ons meer pijn doen dan de Amerikanen
The End Times are wild
pi_219879985
quote:
Dit inderdaad. En natuurlijk niet, het is ook niets meer dan politiek tribalisme. De partijen die het meeste maatregelen willen kun je gerust zelfs anti-nationalistisch noemen maar vooral met een focus op supranationale entiteiten zoals de EU.
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:31 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nee joh, dat komt door hele andere sentimenten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 19 januari 2026 @ 21:57:38 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219879997
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:42 schreef LXIV het volgende:
De
[..]
de meeste dingen die je noemt leveren geld op en zouden bij invoering ons meer pijn doen dan de Amerikanen
Boeien. Principes gaan boven de Mammon.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219879998
Vooralsnog staat je eigen poll op 73,2% voor TS dus het lijkt het lijkt wel behoorlijk goed te kloppen.
pi_219880007
quote:
Was het niet Trump geweest maar Obama die Groenland op zijn whishlist had gezet en hadden de Nederlandse media hier twee weken begripvol over bericht,
En waar is dit op gebaseerd?
  maandag 19 januari 2026 @ 22:07:56 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219880046
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Boeien. Principes gaan boven de Mammon.
Maar als wij bijvoorbeeld geen tax heaven zijn dan gaan die bedrijven dus betalen in de usa. Daar zal trump blij mee zijn
The End Times are wild
  maandag 19 januari 2026 @ 22:08:17 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219880047
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En waar is dit op gebaseerd?
Ervaring en wijsheid
The End Times are wild
  maandag 19 januari 2026 @ 22:26:42 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219880129
Ach, voor de boomers is dit misschien even schrikken, want die zijn nog van de tijd dat de VS het lichtende voorbeeld was voor de wereld.

De wat minder oude generaties, zeg onder de 40, weet inmiddels toch allang dat de boel daar door- en door verrot is? Ik vind het wel prima dat we ons nu wat anders op gaan stellen en ons wat minder tot de VS richten. Economisch is de VS voor ons sowieso niet zo belangrijk, dan moet je naar de buurlanden kijken, en defensief is het ook voornamelijk eenrichtingsverkeer geweest.

Je kan zien hoe de VS ons geholpen heeft met de wederopbouw en hoe vriendelijk dat wel niet was, je kan ook zien hoe zij daar wanstaltig rijk van geworden zijn. Je kan zien hoe ze ons van Rusland hebben beschermd in de Koude Oorlog, je kan ook zien hoe ze ons die oorlog en andere oorlogen ingetrokken hebben.

Ik vind wat meer afstand van de VS helemaal niet erg, of die bananenrepubliek nou door een Clinton of een Trump geleid wordt
Laffe huichelaar
pi_219880144
quote:
Die 15% vind ik nog veel.

Ik ben ook niet bereid om voor het land te vechten omdat het land niet meer “mijn” land is. Mijn land is helaas al een tijdje geleden verkocht aan de EU.
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 22:30:31 #20
441859 crew  Lenny77
pi_219880149
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 22:26 schreef timmmmm het volgende:
Ach, voor de boomers is dit misschien even schrikken, want die zijn nog van de tijd dat de VS het lichtende voorbeeld was voor de wereld.

De wat minder oude generaties, zeg onder de 40, weet inmiddels toch allang dat de boel daar door- en door verrot is? Ik vind het wel prima dat we ons nu wat anders op gaan stellen en ons wat minder tot de VS richten. Economisch is de VS voor ons sowieso niet zo belangrijk, dan moet je naar de buurlanden kijken, en defensief is het ook voornamelijk eenrichtingsverkeer geweest.

Je kan zien hoe de VS ons geholpen heeft met de wederopbouw en hoe vriendelijk dat wel niet was, je kan ook zien hoe zij daar wanstaltig rijk van geworden zijn. Je kan zien hoe ze ons van Rusland hebben beschermd in de Koude Oorlog, je kan ook zien hoe ze ons die oorlog en andere oorlogen ingetrokken hebben.

Ik vind wat meer afstand van de VS helemaal niet erg, of die bananenrepubliek nou door een Clinton of een Trump geleid wordt
Eén van mijn boomerpatiënten van 92 zei deze morgen nog: dat er maar snel iemand een beter gemikte kogel op hem schiet.
De oudjes staan absoluut niet achter Trump of de VS..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219880152
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:31 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar Rutte hebben we nog steeds... Èn nu op echt een sleutel rol. -O-
  maandag 19 januari 2026 @ 22:31:41 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219880155
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 22:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Eén van mijn boomerpatiënten van 92 zei deze morgen nog: dat er maar snel iemand een beter gemikte kogel op hem schiet.
De oudjes staan absoluut niet achter Trump of de VS..
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? :?

Die boomers reageren juist zo extreem, zelf wens ik niet zo snel iemand dood, omdat het zo schrikken is voor ze.

Ik stel juist dat het goed is dat hun beeld wat bijgesteld is.
Laffe huichelaar
  Moderator maandag 19 januari 2026 @ 22:38:48 #23
441859 crew  Lenny77
pi_219880186
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 22:31 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? :?

Die boomers reageren juist zo extreem, zelf wens ik niet zo snel iemand dood, omdat het zo schrikken is voor ze.

Ik stel juist dat het goed is dat hun beeld wat bijgesteld is.
Ow ik las het anders :@
Dat de boomers het nog niet echt doorhebben en het nog allemaal wel ok vinden :@

Excuses :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 19 januari 2026 @ 22:40:34 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219880193
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 22:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ow ik las het anders :@
Dat de boomers het nog niet echt doorhebben en het nog allemaal wel ok vinden :@

Excuses :)
Vrijwel elke weldenkende Nederlander vindt Trump een debiel en de reputatieschade die hij de VS, juist ook bij die generatie, toegebracht heeft is enorm
Laffe huichelaar
  maandag 19 januari 2026 @ 23:30:44 #25
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_219880388
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2026 22:30 schreef YoopY het volgende:

[..]
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar Rutte hebben we nog steeds... Èn nu op echt een sleutel rol. -O-
Nederlanders weten uit ervaring dat ze niet hoeven te sterven voor het ego van deze joker.
pi_219880613
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:42 schreef LXIV het volgende:
De
[..]
Maar ook de Amerikanen zullen het voelen. En de partij die in het defensief is, heeft altijd een hogere pijngrens. Terwijl de Europeanen offers brengen om hun soevereiniteit te beschermen, wordt het Amerikaanse volk door hun leider gedwongen te lijden voor een stuk grond waar bijna niemand van hen werkelijk op zit te wachten.
pi_219880621
quote:

[ afbeelding ]
Ah dat onderzoek uit je OP is staatspropaganda. Dit onderzoek wat je aanstaat is geen staatspropaganda.
  dinsdag 20 januari 2026 @ 04:03:26 #28
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219880666
Er voor vechten is op mijn leeftijd van 53 wat vreemd, maar als het van me wordt verlangt zou ik de kustwacht kunnen doen. Als technicus bij defensiebedrijven zoals Thales of Damen zou ook nog kunnen. In ieder geval ben ik voor strenge maatregelen tegen de VS. Mag wel een prijs hebben en een boycot op het WK lijkt me sowieso verstandig, maar aangezien voetbal een proletensport is zal daar minder animo voor zijn. Het is vooral zaak bedrijven aan te pakken uit regio's met veel Trumpstemmers.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219880936
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 04:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Er voor vechten is op mijn leeftijd van 53 wat vreemd, maar als het van me wordt verlangt zou ik de kustwacht kunnen doen. Als technicus bij defensiebedrijven zoals Thales of Damen zou ook nog kunnen. In ieder geval ben ik voor strenge maatregelen tegen de VS. Mag wel een prijs hebben en een boycot op het WK lijkt me sowieso verstandig, maar aangezien voetbal een proletensport is zal daar minder animo voor zijn. Het is vooral zaak bedrijven aan te pakken uit regio's met veel Trumpstemmers.
Er is maar 1 ding waar de EU goed in is en dat is haar burgers uitkleden. Dan kunnen ze die kracht net zo goed gebruiken tegen de VS en daar zoveel mogelijk het leven duur maken van haar inwoners. Moet je kijken hoe snel er opstanden komen als het leven nog duurder wordt.
  dinsdag 20 januari 2026 @ 08:53:28 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219881227
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 21:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Discriminatie puur op afkomst, goed idee Lord. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219881379
quote:
Ik vind dit altijd zo'n mooie discussietechniek: gewoon iets roepen wat nooit gebeurd is en verzinnen wat de reactie zou zijn. Vriend @HowardRoark , die hier ook driftig duimpjes op geeft, heeft hier ook altijd een handje van.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 20 januari 2026 @ 09:49:06 #32
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219881626
Ik denk wel dat de EU nu echt eens moet laten zien dat ze niet over zich heen laten lopen door China, Rusland of Amerika.

Momenteel staan we als EU nou niet echt ons mannetje en worden we niet serieus genomen.
Kom maar op met die 'Handelsbazooka' waar ze het gisteren over hadden.

Dan gaat het maar even wat minder economisch met de EU, prima...slepen we onszelf wel door heen maar niemand wil blijkbaar ook maar iets opgeven.
pi_219881641
quote:
Eens, maar nu met gestrekt been erin is wat mij betreft ook wat overtrokken. Sowieso omdat het totaalplaatje qua geopolitiek bijna niet te overzien is: er spelen zoveel factoren en belangen...
Laten we ons niet verlagen tot de waan van de dag waar Trump zo lekker op gaat, maar met een gedragen strategie komen om minder afhankelijk van de VS te worden. En dat kan & moet op onderdelen ook snel, maar niet alles overhaast. Want daar hebben we vooral onszelf mee.

Ik heb thuis ook wel eens zo'n stampvoetende peuter die gaat gooien als ie z'n zin niet krijgt. Het is een fase, choose your battles :D
pi_219881656
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 09:49 schreef Zoddie het volgende:
Ik denk wel dat de EU nu echt eens moet laten zien dat ze niet over zich heen laten lopen door China, Rusland of Amerika.

Momenteel staan we als EU nou niet echt ons mannetje en worden we niet serieus genomen.
Kom maar op met die 'Handelsbazooka' waar ze het gisteren over hadden.

Dan gaat het maar even wat minder economisch met de EU, prima...slepen we onszelf wel door heen maar niemand wil blijkbaar ook maar iets opgeven.
Op de langere termijn moeten we er voor zorgen dat de mensen graag in de EU investeren, in plaats van in de VS. Nu gaat daar verreweg het meeste geld naar toe.
  dinsdag 20 januari 2026 @ 09:57:02 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219881665
quote:

Zou mooi zijn idd, maar ik ben er extreem negatief over.

Elke week lees je wel weer een bericht dat bedrijf X aan de VS is verkocht.

Onlangs zelfs het bedrijf waar DigiD deels op draait....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219881696
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 09:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Zou mooi zijn idd, maar ik ben er extreem negatief over.

Elke week lees je wel weer een bericht dat bedrijf X aan de VS is verkocht.

Onlangs zelfs het bedrijf waar DigiD deels op draait....
Wij investeren in Amerikaanse luchtkastelen zoals AI, zij in winstgevende Europese bedrijven ...
  dinsdag 20 januari 2026 @ 10:06:49 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219881719
quote:
Je reinste onzin. Dit is iets dat echt uitsluitend in jouw hoofd een waarheid is.
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 10:08:10 #38
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219881721
• Boycot het WK.
• Verbied ASML nog langer uit te leveren aan die schurkenstaat.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 10:09:24 #39
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219881729
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:08 schreef onlogisch het volgende:
• Boycot het WK.
- Amerikaanse bases in Europa sluiten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 20 januari 2026 @ 10:15:39 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219881756
quote:
• Boycot het WK.
Denen moeten Lego verkoop aan de VS stoppen, dan is het zo klaar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219881772
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 09:55 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Op de langere termijn moeten we er voor zorgen dat de mensen graag in de EU investeren, in plaats van in de VS. Nu gaat daar verreweg het meeste geld naar toe.
Dat gaat tot op heden nog niet echt goed. Sterker nog, veel te veel bedrijven verlaten de Europese landen. De EIB publiceerde deze maand nog een interessant rapport hierover: Drivers of relocation by innovative EU startups and scaleups.

En drie keer raden waar verreweg de meeste bedrijven naartoe vertrekken? Jawel, de VS. Zie ook:

Nog een interessante tabel:

Het blijkt dat de quasi 32-urige werkweek mindset het niet zo goed doet bij zulke bedrijven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:00 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wij investeren in Amerikaanse luchtkastelen zoals AI, zij in winstgevende Europese bedrijven ...
Kun je dit ook verder onderbouwen? AI een luchtkasteel noemen is op zijn minst opmerkelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219881785
quote:
• Boycot het WK.
Tja, dan is ASML meteen weg aangezien dan bijna 20% van hun omzet wegvalt.
  dinsdag 20 januari 2026 @ 10:20:54 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219881787
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Denen moeten Lego verkoop aan de VS stoppen, dan is het zo klaar.
Ozempic komt uit Denemarken, een exportverbod daarvoor lijkt me ook wel een goed idee.

quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met een wereldwijd tekort aan chips zal dat wel meevallen. China zal de machines gretig afnemen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 10:23:26 #44
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219881798
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Gewoon meer aan China leveren.
4045
onlogisch
pi_219881800
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:20 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ozempic komt uit Denemarken, een exportverbod daarvoor lijkt me ook wel een goed idee.
Dat bedrijf (Novo Nordisk) zit ook op meerdere plekken in de VS, daar ga je dus niets mee bereiken.
pi_219881808
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:23 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Gewoon meer aan China leveren.
Ah, China is ineens onze bondgenoot nu? Een land dat hier bijvoorbeeld doodleuk aan hacking en spionage doet.
  Moderator dinsdag 20 januari 2026 @ 10:28:05 #47
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219881828
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, China is ineens onze bondgenoot nu? Een land dat hier bijvoorbeeld doodleuk aan hacking en spionage doet.
Geen bondgenot, maar een afzetmarkt die ons niet probeert te chanteren. En we moeten niet doen alsof USA opeens de heilige graal is. Die zijn op andere (en mogelijk zelfde) punten minstens net zo fout, zo niet fouter, dan de Chinezen.
4045
onlogisch
  dinsdag 20 januari 2026 @ 10:30:08 #48
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219881842
Gezien de poll klopt dat dus wel aardig.

quote:
14s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:20 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
[..]
Met een wereldwijd tekort aan chips zal dat wel meevallen. China zal de machines gretig afnemen.
Lilly maakt ondertussen (helaas) al beter werkende producten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219881869
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Geen bondgenot, maar een afzetmarkt die ons niet probeert te chanteren. En we moeten niet doen alsof USA opeens de heilige graal is. Die zijn op andere (en mogelijk zelfde) punten minstens net zo fout, zo niet fouter, dan de Chinezen.
Tja, maar wel spioneren en hacken.

Ik denk dat het prima is om naar andere afzetmarkten te kijken, maar China is dan toch geen goede optie. Bovendien kun je dus maar niet zo even 20% van de omzet van een van je grote bedrijven door de neus boren, die zijn dan meteen weg.
  dinsdag 20 januari 2026 @ 10:44:07 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219882100
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Door het handelen van Trump en zijn trawanten lijkt Beijing inmiddels een moreel baken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')