abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220205812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je hebt die toevallig ook niet van alle transacties bij het kadaster >:)
Die zijn niet gratis naar mijn weten ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220205813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik kom niet verder dan 3 requests vandaag, dus dat zit wel goed :P
Ik hoop niet dat ze de boel weer veranderd hebben ;)
Vorig jaar de hele boel om moeten schrijven >:)
pi_220205818
Terug naar de beurs: YTD sta ik op een rendement van 6,3% Je vraagt je toch af hoe lang dit goed kan blijven gaan want fundamenteel kun je toch niet zeggen dat het allemaal fantastisch gaat. Zo zijn de cijfers uit Amerika - als je de enorme AI investeringen er uit filtert - helemaal niet zo gunstig.
  donderdag 26 februari 2026 @ 12:32:02 #204
545 dop
:copyright: dop
pi_220205825
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Is dat niet omdat ze nu meer investeren in AI?
You tell me, voor 2021 snap ik dat ze dat niet helemaal scherp hadden, maar voor 2025 zou iedereen toch moeten hebben begrepen dat je daar wat geld voor in een potje had kunnen stoppen.
Ik heb me verder niet in WKL verdiept, maar vind dit wel slordig. Zou ik ze zelf willen kopen ging ik het verder uitzoeken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_220205829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die zijn niet gratis naar mijn weten ;)
Waarom dacht je dat ik het vroeg :D

Ik vind dat echt waardeloos. De data is namelijk wel degelijk openbaar alleen moet je betalen om het te kunnen raadplegen. De overheid zou dat gewoon kunnen regelen dat de transactiedata (fair use) gratis zijn. Ja dan moet je iets doen voor de financiering van het kadaster maar dat zou voor particulieren wel echt veel gemakkelijker zijn.
pi_220205840
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:32 schreef dop het volgende:

[..]
You tell me, voor 2021 snap ik dat ze dat niet helemaal scherp hadden, maar voor 2025 zou iedereen toch moeten hebben begrepen dat je daar wat geld voor in een potje had kunnen stoppen.
Ik heb me verder niet in WKL verdiept, maar vind dit wel slordig. Zou ik ze zelf willen kopen ging ik het verder uitzoeken.
Heb er niet zoveel van gekocht, idem voor RLEX. Wil toch hoofdzakelijk in ETF's blijven.

Alleen VLK heb ik wat meer van omdat dat altijd wel een fijn dividend betaalt. Kan je ook de mist mee in gaan natuurlijk maar de cijfers waren goed, iig.
pi_220205842
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Waarom dacht je dat ik het vroeg :D

Ik vind dat echt waardeloos. De data is namelijk wel degelijk openbaar alleen moet je betalen om het te kunnen raadplegen. De overheid zou dat gewoon kunnen regelen dat de transactiedata (fair use) gratis zijn. Ja dan moet je iets doen voor de financiering van het kadaster maar dat zou voor particulieren wel echt veel gemakkelijker zijn.
Toevallig heb ik redelijk wat met Kadaster te maken, maar dat is een behoorljk grote IT club die ook niet gratis is he ;)
pi_220206042
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Toevallig heb ik redelijk wat met Kadaster te maken, maar dat is een behoorljk grote IT club die ook niet gratis is he ;)
Dat begrijp ik en dat je moet betalen voor het inschrijven van transacties lijkt me ook redelijk. De openbaarheid van de data is een ander verhaal. De overheid wil dat deze openbaar toegankelijk is, maar doordat je moet betalen is deze toch niet echt toegankelijk. En natuurlijk kun je voor een specifieke transactie voor redelijke kosten gegevens opvragen. Alleen als het gaat om grotere datasets om analyses te draaien wordt het een heel ander verhaal. En daarmee is een organisatie als de NVM zo enorm in positie gekomen terwijl dat in mijn ogen een een walgelijke club is :r waar ook continue twijfels zijn over het opereren van makelaars die mogelijk onoorbare dingen doen.

Als je de transactiedata echt publiek toegankelijk zou maken, hebben ze al direct veel minder positie.
pi_220206116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:04 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat begrijp ik en dat je moet betalen voor het inschrijven van transacties lijkt me ook redelijk. De openbaarheid van de data is een ander verhaal. De overheid wil dat deze openbaar toegankelijk is, maar doordat je moet betalen is deze toch niet echt toegankelijk. En natuurlijk kun je voor een specifieke transactie voor redelijke kosten gegevens opvragen. Alleen als het gaat om grotere datasets om analyses te draaien wordt het een heel ander verhaal. En daarmee is een organisatie als de NVM zo enorm in positie gekomen terwijl dat in mijn ogen een een walgelijke club is :r waar ook continue twijfels zijn over het opereren van makelaars die mogelijk onoorbare dingen doen.

Als je de transactiedata echt publiek toegankelijk zou maken, hebben ze al direct veel minder positie.
Nou daar weet ik ook wel wat van, de NVM heeft gewoon heel vroeg geinvesteerd in goede data systemen, daarnaast weet ik ook zeer zeker NVM de rotte appels bestraft.
pi_220206168
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou daar weet ik ook wel wat van, de NVM heeft gewoon heel vroeg geinvesteerd in goede data systemen, daarnaast weet ik ook zeer zeker NVM de rotte appels bestraft.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)tot-marktmanipulatie

https://www.rtl.nl/nieuws(...)em-meldpunt-heropend

quote:
Daarna werd er volgens VEH ingezet op zelfregulering door de sector. "Zo werd gewerkt aan uniforme afspraken voor een eerlijk en transparant biedproces. Deze afspraken moesten zorgen voor duidelijke spelregels en controleerbaarheid. De NVM besloot deze afspraken echter niet te ondertekenen en koos in plaats daarvan voor een eigen biedprotocol."
Het is niet voor niets dat de VEH dit meldpunt weer geopend heeft en het lukt al jaren niet op afspraken te maken met de branchevereniging over transparantie een handelingskader. En de NVM is de rotste van alle rotte appels
pi_220206187
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:31 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)tot-marktmanipulatie

https://www.rtl.nl/nieuws(...)em-meldpunt-heropend
[..]
Het is niet voor niets dat de VEH dit meldpunt weer geopend heeft en het lukt al jaren niet op afspraken te maken met de branchevereniging over transparantie een handelingskader. En de NVM is de rotste van alle rotte appels
Maar dat is meer een algemeen probleem bij makelaars, ook buiten vastgoed om, het punt is juist dat NVM dit soort makelaars bestraft, daarnaast kost het bijhouden van zo een biedproces veel tijd en kan het in de geval van de verkoper helemaal niet gunstig zijn om dat openbaar te maken. Ja vanuit de koopkant kan je dan zeggen: Dat is eerlijk, maar dan kan ik ook wel eisen dat supermarkten hun inkoopprijzen publiceren.
pi_220206225
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar dat is meer een algemeen probleem bij makelaars, ook buiten vastgoed om, het punt is juist dat NVM dit soort makelaars bestraft, daarnaast kost het bijhouden van zo een biedproces veel tijd en kan het in de geval van de verkoper helemaal niet gunstig zijn om dat openbaar te maken. Ja vanuit de koopkant kan je dan zeggen: Dat is eerlijk, maar dan kan ik ook wel eisen dat supermarkten hun inkoopprijzen publiceren.
We hebben het over de vereniging die weigert mee te werken aan het biedingsprotocol van VEH omdat ze zelf iets 'beters' hebben (jaja) en de politiek is er ook helemaal klaar mee. De NVM is alleen bezig haar eigen belangen te verdedigen. Jij bent blijkbaar positief over de club maar dan ben je wel inmiddels een roepende in de woestijn. De meeste mensen zijn helemaal niet positief over makelaars maar ze kunnen er lastig omheen.

Dit vinden mensen er van (van een jaar geleden): dus slechts 1/3 vindt makelaars betrouwbaar. En de problemen zijn al tenminste vanaf 2021 gaande.

https://www.dutchnews.nl/(...)nts-are-trustworthy/
pi_220206245
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
We hebben het over de vereniging die weigert mee te werken aan het biedingsprotocol van VEH omdat ze zelf iets 'beters' hebben (jaja) en de politiek is er ook helemaal klaar mee. De NVM is alleen bezig haar eigen belangen te verdedigen. Jij bent blijkbaar positief over de club maar dan ben je wel inmiddels een roepende in de woestijn. De meeste mensen zijn helemaal niet positief over makelaars maar ze kunnen er lastig omheen.

Dit vinden mensen er van: dus slechts 1/3 vindt makelaars betrouwbaar.

https://www.dutchnews.nl/(...)nts-are-trustworthy/
Ja mensen vinden Advocaten ook oplichters, en de NVM is niet zomaar een vereniging omdat de holding commercieel werkt.
pi_220206250
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja mensen vinden Advocaten ook oplichters, en de NVM is niet zomaar een vereniging omdat de holding commercieel werkt.
Vriendjespolitiek, prijsopdrijving, marktmanipulatie. Als je dat op de beurs doet krijg je een enorme boete van de toezichthouder. Maar bij de NVM zeg jij: niets aan de hand, doorlopen en de andere kant opkijken. Ik hoop dat de overheid deze boeven heel snel gaat reguleren want je kunt mensen bij de grootste aankoop van hun leven niet op deze manier behandelen. En ze hebben zelf inmiddels duidelijk bewezen dat ze het zelf niet kunnen of willen reguleren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Faraday01 op 26-02-2026 13:59:47 ]
pi_220206264
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:50 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Vriendjespolitiek, prijsopdrijving, marktmanipulatie. Als je dat op de beurs doet krijg je een enorme boete van de toezichthouder. Maar bij de NVM zeg jij: niets aan de hand, doorlopen en de andere kant opkijken. Ik hoop dat de overheid deze boeven heel snel gaat reguleren want je kunt mensen bij de grootste aankoop van hun leven niet op deze manier behandelen. En ze hebben zelf inmiddels duidelijk bewezen dat ze het zelf niet kunnen of willen.
Als Makelaars dat doen kunnen ze gewoon strafrechtelijk veroordeeld worden, het probleem is dat soort zaken lastig te bewijzen zijn, daarom is het ook belangrijk om een makelaar te nemen met een betrouwbare reputatie, mijn broer is makelaar die enorm gedegen is, en mede daarom zeer gewaardeerd en succesvol.
pi_220206269
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als Makelaars dat doen kunnen ze gewoon strafrechtelijk veroordeeld worden, het probleem is dat soort zaken lastig te bewijzen zijn, daarom is het ook belangrijk om een makelaar te nemen met een betrouwbare reputatie, mijn broer is makelaar die enorm gedegen is, en mede daarom zeer gewaardeerd en succesvol.
Maar waarom zou je dan als vereniging niet mee willen werken aan een transparant biedingsproces waarmee je heel veel problemen kan voorkomen? Juist, alleen omdat je zelf andere belangen hebt!
pi_220206290
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:44 schreef bleiblei het volgende:
Ik kreeg gisteren de brief met nieuwe WOZ taxatie. +30% .
Heb toch maar ff bezwaar ingediend met de vraag hoe ze hier in vredesnaam op uit komen.
((Centjes nodig)-(Centjes al binnen))/(WOZ-waardet-1)
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
  donderdag 26 februari 2026 @ 14:12:36 #218
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220206366
2025 -0,7%
2024 7,6%
2023 12,3%
2022 9,5%
2021 11,1%
2020 -3,0%
2019 2,9%
2018 6,9%
2017 1,4%
2016 10,0%
2015 0,2%

Woz waarde veranderingen van onze eigen woning. Niet zo heel extreem deze locatie. We zijn alleen over 2022 in bezwaar gegaan. Toen wilde de gemeente de prijs met 18,9% laten stijgen. Dit jaar opeens weer een beetje ervan af. Als ik kijk naar de buurman, die heeft dit jaar een kleine stijging. De buurman daarnaast weer een kleine daling.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_220206372
@flyguy zit je nog steeds in BUR?
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
  donderdag 26 februari 2026 @ 14:18:47 #220
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220206388
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Als iedereen en zijn moeder roept dat iets nooit omlaag kan, zoals nu met de huizenmarkt, moet je op gaan passen. Ik kan me nog goed de frontpage-berichten herinneren met rijen appartementen met een 'te koop'-bord erop, zo lang geleden is dat niet. Vertrouwen is alles en er hoeft maar één dominosteentje door één of ander butterfly effect te vallen om dat aan te tasten. Of dat gebeurt niet natuurlijk. :+
en dan nog , daar merk je niks van is mij ook overkomen vanaf 1980 dat er meer hypotheek was dan waarde ondanks een extra investering in dakopbouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220206423
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en dan nog , daar merk je niks van is mij ook overkomen vanaf 1980 dat er meer hypotheek was dan waarde ondanks een extra investering in dakopbouw
Zolang je blijft zitten, de bank betaalt en de bank geen aanvullende zekerheden eist niet inderdaad.
  donderdag 26 februari 2026 @ 14:33:41 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220206442
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Zolang je blijft zitten, de bank betaalt en de bank geen aanvullende zekerheden eist niet inderdaad.
zal de bank een rotzorg zijn, ze krijgen hun geld toch wel al verkoop je het huis
de lening die blijft op jouw naam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220206470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 12:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
www.wozwaardeloket.nl

Daar zijn de WOZ waardes van alle woningen in Nederland te vinden
Bijna vijf ton voor dat huurhokje van 67m2 van me. Ik blijf nog wel even weg van de koopmarkt.
pi_220206473
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zal de bank een rotzorg zijn, ze krijgen hun geld toch wel al verkoop je het huis
de lening die blijft op jouw naam
Het concept van onder water staan is natuurlijk dat ze dat niet krijgen (voor zover niet NHG) natuurlijk. Of je moet nog af kunnen tikken vanuit vrij vermogen, maar dat is bij semi-gedwongen verkoop vaak niet zo.
  donderdag 26 februari 2026 @ 14:51:08 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220206569
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Het concept van onder water staan is natuurlijk dat ze dat niet krijgen (voor zover niet NHG) natuurlijk. Of je moet nog af kunnen tikken vanuit vrij vermogen, maar dat is bij semi-gedwongen verkoop vaak niet zo.
maak niet uit, je moet toch terug betalen, is een lening op jouw naam, niet meer en niet minder
  donderdag 26 februari 2026 @ 14:52:44 #226
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_220206601
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:13 schreef nostra het volgende:
@:flyguy zit je nog steeds in BUR?
Yes, heb even na de cijfers gekeken. Ze zijn zelf uiteraard optimistisch en ze schakelen nog steeds over van asset management naar balance sheet investing. Maar het valt een beetje tegen. Wat mij betreft blijft het nog een bet op de uitbetaling van de YPF zaak. Dat kan nog wel even duren. En de huidige regering in de VS zit er tegen aan te schuren. Maar zolang Preska als rechter er op blijft zitten, geloof ik er wel in.
The more debt, the better
pi_220207390
Ik had gister een (bescheiden) short positie genomen op NVIDIA (NVIDIA Corp. TurboXL Short). M'n eerste succesje dit jaar.
Aldus.
pi_220207807
quote:
2s.gif Op donderdag 26 februari 2026 16:52 schreef Z het volgende:
Ik had gister een (bescheiden) short positie genomen op NVIDIA (NVIDIA Corp. TurboXL Short). M'n eerste succesje dit jaar.
Dat is altijd lekker.
Durf daar zelf niet aan te beginnen maar wel mooi als het dan lukt.
pi_220208341
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 18:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is altijd lekker.
Durf daar zelf niet aan te beginnen maar wel mooi als het dan lukt.
Ik zit ook alleen long in aandelen en dan nog voornamelijk in indexfondsen. Losse aandelen zijn maar een heel klein deel van mijn portefeuille en daarbinnen mag ik van mezelf voor een klein deel een gokje wagen om te proberen een ritje te maken. Dit jaar heeft het een 0,5% netto bijdrage geleverd aan mijn rendement van YTD ruim 6%. Maar ben er ook wel eens goed de mist mee in gegaan.
pi_220209320
Ik had vorig jaar 280% rendement. Dat red je niet zonder risico's. Ik ga er maar niet van uit dat dat dit jaar weer lukt. Lang niet alles was heel risicovol overigens. Turbo's Micron en Goud brachten gewoon heel veel op.
Aldus.
pi_220209353
Ik heb een groot deel van de winsten in een mieuwe badkamer gestopt. En met de rest blijf ik beleggen/traden.
Aldus.
  donderdag 26 februari 2026 @ 21:36:04 #232
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220209481
quote:
2s.gif Op donderdag 26 februari 2026 21:21 schreef Z het volgende:
Ik heb een groot deel van de winsten in een mieuwe badkamer gestopt. En met de rest blijf ik beleggen/traden.
toch niet in het toilet/?
pi_220209575
Whehehe.
Aldus.
pi_220210003
- nvm -

[ Bericht 15% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-02-2026 00:18:45 ]
pi_220210015
quote:
81s.gif Op donderdag 26 februari 2026 14:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Bijna vijf ton voor dat huurhokje van 67m2 van me. Ik blijf nog wel even weg van de koopmarkt.
Hier in Friesland zijn de prijzen nog niet zo extreem maar de WOZ-waarde voor m'n huidige woning is toch ook wel schrikken, zeker gezien de prijs die ik er in 2018 voor neertelde.
pi_220217793
Dat gelazer in het Midden Oosten , wat zouden de gevolgen voor de beurskoersen hebben, m.n. voor de S&P500??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 12:25:20 #237
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220218220
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:48 schreef blomke het volgende:
Dat gelazer in het Midden Oosten , wat zouden de gevolgen voor de beurskoersen hebben, m.n. voor de S&P500??
Olie zal wel wat stijgen en normaal gesproken zouden in het algemeen de koersen fors dalen, maar heb het idee dat de koersen zo onvoorspelbaar zijn dat het mij niet eens zou verbazen als we maandag gewoon in het groen beginnen. _O-
pi_220218263
quote:
Bitcoin wordt 24/7 verhandeld en dipt iets maar niets schokkends.
Denk dat de beurzen er ook niet al teveel onder lijden, tenzij er iets flink uit de hand loopt in die regio.
Zouden China or Rusland er zich mee bemoeien, bijvoorbeeld.
Maar vooralsnog is het vrij stil.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 13:41:49 #239
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220218814
quote:
Dat jij bang bent voor maandagochtend
pi_220219102
quote:
Bepaald geen black swan dus ik verwacht niet veel bijzonders.
pi_220219328
Buy the dip als die er al komt.
pi_220226616
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat jij bang bent voor maandagochtend
Ja.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_220227500
De blokkade bij de straat van Hormuz speelt mee, als dat langer gaat duren, of escaleert.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220227541
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
De blokkade bij de straat van Hormuz speelt mee, als dat langer gaat duren, of escaleert.
Die blokkade speelt alleen een rol als er ook echt een blokkade is.

Ik kan de straat van Hormuz ook blokkeren. Veel meer dan een vingertje met "je mag er niet door" heb ik momenteel niet.

Iran zit redelijk op het zelfde niveau op dit moment. Tuurlijk, ze kunnen nog een antieke vuurpijl op een schip afsturen maar dat is het dan ook wel
pi_220227553
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:30 schreef Anoniem83832 het volgende:

[..]
Die blokkade speelt alleen een rol als er ook echt een blokkade is.

Ik kan de straat van Hormuz ook blokkeren. Veel meer dan een vingertje met "je mag er niet door" heb ik momenteel niet.

Iran zit redelijk op het zelfde niveau op dit moment. Tuurlijk, ze kunnen nog een antieke vuurpijl op een schip afsturen maar dat is het dan ook wel
Zal ook met dekking van verzekering te maken hebben, als je er toch langs vaart en je olietanker wordt een duikboot.
pi_220227568
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zal ook met dekking van verzekering te maken hebben, als je er toch langs vaart en je olietanker wordt een duikboot.
Ja, het stukje "what if" speelt zeker mee maar er hoeven er maar een paar "probeer maar" te doen en weg blokkade. Daarnaast neemt Iran ook geen risico een "verkeerd" schip te raken dunkt me
  maandag 2 maart 2026 @ 16:42:34 #247
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220240446
Palantir +5% :') .
Die hebben afgelopen weekend dus hun bijdrage wel geleverd :X .
pi_220240670
Met de stijging van bitcoin, MSTR en Coinbase een prima dag op de beurs.

Voor de gein ook een plukje van 450 aandelen KLM Air France gekocht met het idee ze snel weer te verkopen als het wat rustiger is. Kan een misser zijn, zit normaal geheel niet in dat soort bedrijven. Als het misgaat is dat m'n straf voor het afwijken van die strategie :P
pi_220244733
Vandaag wel weer een stukkie roder..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_220244844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 09:27 schreef Black-Death het volgende:
Wat plukjes "fin" bij gekocht (ASR / NN / ING / ABN / Aegon).
Als het nog verder dipt koop ik wss nog wel wat bij.

Van Lanschot niet, daar zit ik al diep genoeg in.
pi_220244937
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 09:27 schreef Black-Death het volgende:
Dat is zo maar we moeten het ook niet overdrijven. Ik wacht nog op de actualisatie van de cardano en NN fondsen want daar is de oorlog nog niet in de koersen verwerkt.

Maar als ik het moet inschatten blijft mijn rendement over 2026 dan nog steeds ergens tussen de 2-3% positief. Dus het is nog niet meer dan een beperkte correctie op de lange termijn beschouwd.
pi_220245004
Cardano is inmiddels binnen en de koers daarvan is gisteren gestegen als gevolg van het wisselkoers effect _O-
Dus dat bloedbad komt morgen pas :9
pi_220245702
De dollar stijgt in waarde. Daardoor kan de benzineprijs gelijk blijven of zelfs een cent goedkoper worden. Op de beurs is het vandaag geen goede dag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220247160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 11:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op de beurs is het vandaag geen goede dag.
Ligt eraan of je wil kopen of verkopen ;)
pi_220247170
All world etf weer wat bijgekocht.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 14:31:22 #256
36431 bleiblei
pi_220247175
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 14:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ligt eraan of je wil kopen of verkopen ;)
Ik heb net afgelopen vrijdag flink bijgekocht :') .
Maar goed, story of my life. Ik roep niet voor niets dat je haaks op mijn acties morgen beleggen :P .

Al is het nu -3% op Unilever, -4% op TSMC en +13% op Palantir :') .

Ben blij dat ik vrijdag ook mijn ziel verkocht heb aan de duivel door in Palantir te stappen :X .
  woensdag 4 maart 2026 @ 12:15:38 #257
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_220255335
Tweede kans om Adidas te kopen. Wat vinden jullie ervan? Op het eerste oog uitstekende resultaten en redelijke waardering? Of gaat AI dat ook disrupten?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_220255466
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 12:15 schreef JimmyJames het volgende:
Tweede kans om Adidas te kopen. Wat vinden jullie ervan? Op het eerste oog uitstekende resultaten en redelijke waardering? Of gaat AI dat ook disrupten?
Is zijn broer niet interessanter nu die Chinees erin zit en mogelijk alles wil overnemen (en Asics ook in de race is)?
  woensdag 4 maart 2026 @ 14:19:21 #259
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_220256429
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2026 12:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Is zijn broer niet interessanter nu die Chinees erin zit en mogelijk alles wil overnemen (en Asics ook in de race is)?
Ja goed punt. Heb toch maar een plukje gekocht.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_220257731
Plukje Adobe gekocht vandaag.
pi_220260285
SpaceX volgende maand naar de beurs voor $ 1.5 trillion. Ben benieuwd of ik dan wat aan mijn SpaceX replica-aandelen verdien.
  woensdag 4 maart 2026 @ 22:20:37 #262
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220260346
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 14:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik heb net afgelopen vrijdag flink bijgekocht :') .
Maar goed, story of my life. Ik roep niet voor niets dat je haaks op mijn acties morgen beleggen :P .

Al is het nu -3% op Unilever, -4% op TSMC en +13% op Palantir :') .

Ben blij dat ik vrijdag ook mijn ziel verkocht heb aan de duivel door in Palantir te stappen :X .
Ik had in 2024 Palentir gekocht voor $9,49. Tijdje daarna nog iets bijgekocht voor $21 ofzo. Uiteindelijk alles verkocht voor ¤43.

Toen het maanden later op $200+ stond wel af en toe even spijt gehad. Maar goed, ik slaap wel prima zonder schuldgevoel. _O-
pi_220260387
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:12 schreef nostra het volgende:
SpaceX volgende maand naar de beurs voor $ 1.5 trillion. Ben benieuwd of ik dan wat aan mijn SpaceX replica-aandelen verdien.
Complete waanzin. Een waardering van meer dan 100x. Niet de winst maar de omzet _O-
pi_220260480
Ik heb vorig jaar mijn ziel aan de duivel verkocht door flink in vaneck defense etf te gaan waar palantir oa ook in zit. Wel 50 procent rendement momenteel.
pi_220261260
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:39 schreef Farenji het volgende:
Ik heb vorig jaar mijn ziel aan de duivel verkocht door flink in vaneck defense etf te gaan waar palantir oa ook in zit. Wel 50 procent rendement momenteel.
Tsja als je ook nog ETF's zo moet bekijken.. uit principe wil ik bijvoorbeeld geen Tesla, Meta en Shell, maar als ik al geen ETF meer kan kopen waar die in zitten wordt het wel heel lastig :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_220261376
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:33 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Tsja als je ook nog ETF's zo moet bekijken.. uit principe wil ik bijvoorbeeld geen Tesla, Meta en Shell, maar als ik al geen ETF meer kan kopen waar die in zitten wordt het wel heel lastig :')
Met het defense etf ben je op zich wel geld aan het verdienen met oorlog. Maar ja geld stinkt niet he.

Ik heb later wel ook soort van bewust geïnvesteerd in onschuldigere dingen, een gaming en e-sport etf. Slechte keus, die staat nu ruim 20 procent in de min.
  donderdag 5 maart 2026 @ 09:02:04 #267
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220261483
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 08:52 schreef Farenji het volgende:

[..]
Met het defense etf ben je op zich wel geld aan het verdienen met oorlog. Maar ja geld stinkt niet he.

Ik heb later wel ook soort van bewust geïnvesteerd in onschuldigere dingen, een gaming en e-sport etf. Slechte keus, die staat nu ruim 20 procent in de min.
Historische data wijst gewoon uit dat de groeicurve van thema ETF's altijd doodloopt.
pi_220261650
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:02 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Historische data wijst gewoon uit dat de groeicurve van thema ETF's altijd doodloopt.
Dat lijkt me iets te kort door de bocht.
pi_220261915
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:27 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat lijkt me iets te kort door de bocht.
pi_220273458
Whoopsie, 100k banen kwijt in de VS.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 14:41:57 #271
545 dop
:copyright: dop
pi_220273470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:02 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst!
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_220285449
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Plukje Adobe gekocht vandaag.
Niet bang voor de AI-opmars qua competitie? Ik zit niet echt in die hoek, maar het lijkt wel alsof ze hun moat een beetje aan het verliezen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rnie op 07-03-2026 18:51:44 ]
De enige echte.
pi_220297945
Vandaag gaat het bloed door de straten lopen.
  maandag 9 maart 2026 @ 08:29:29 #274
36431 bleiblei
pi_220298018
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:10 schreef Faraday01 het volgende:
Vandaag gaat het bloed door de straten lopen.
Want waarom?
pi_220298089
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Want waarom?
Olieprijs en mede daardoor staan de beursen - 2,5% voorbeurs
  maandag 9 maart 2026 @ 08:47:46 #276
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_220298106
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Want waarom?
Stijgende inflatie door verdere snelle stijging energieprijzen dus renteverhogingen
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_220298110
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Gasprijs stijgt ook 30% gestegen vandaag.
pi_220298128
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:48 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Gasprijs stijgt ook 30% gestegen vandaag.
Ik zat daar naar te kijken en eigenlijk is het best apart dat de gasvoorraden in Nederland zo slecht gevuld zijn want de winter is helemaal niet zo koud geweest. Mijn gasverbruik deze winter is zelfs het laagste in jaren, het lopende jaar is 15% lager dan gemiddeld. Ik hoorde trouwens ook dat de vraag naar warmtepompen weer aantrekt. De rekensom kan voor mij niet uit (gebruik <400 m3 gas per jaar) maar als straks het salderen er af gaat en je zou door slim instellen buiten de pieken stroom af kunnen nemen kan het voor veel mensen toch wel interessant worden. De druk op het netwerk is eigenlijk het grootste probleem en de enige oplossing op korte termijn is om het gedrag van bedrijven en bewoners aan te passen.
pi_220298144
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik zat daar naar te kijken en eigenlijk is het best apart dat de gasvoorraden in Nederland zo slecht gevuld zijn want de winter is helemaal niet zo koud geweest. Mijn gasverbruik deze winter is zelfs het laagste in jaren, het lopende jaar is 15% lager dan gemiddeld. Ik hoorde trouwens ook dat de vraag naar warmtepompen weer aantrekt. De rekensom kan voor mij niet uit (gebruik <400 m3 gas per jaar) maar als straks het salderen er af gaat en je zou door slim instellen buiten de pieken stroom af kunnen nemen kan het voor veel mensen toch wel interessant worden. De druk op het netwerk is eigenlijk het grootste probleem en de enige oplossing op korte termijn is om het gedrag van bedrijven en bewoners aan te passen.
Ik zit hier op een gasverbruik van 1137 m3 in 2025. Kan het niet vergelijken met andere jaren, want zo lang wonen we er nog niet. Toch best veel gas _O-
pi_220298245
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:57 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ik zit hier op een gasverbruik van 1137 m3 in 2025. Kan het niet vergelijken met andere jaren, want zo lang wonen we er nog niet. Toch best veel gas _O-
Er is toch vooral veel te halen door processen aan te passen. Zo zijn er begin maart al momenten dat stroom (behalve de belasting) gratis is, vooral in het weekend of als de zon schijnt en het waait tegelijkertijd. Over een maand als de dagen wat langer zijn en de zon wat hoger staat dan krijgen we negatieve prijzen. Bedrijven zouden daar uit economische overwegingen toch op in moeten gaan spelen.
pi_220298287
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 09:02 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er is toch vooral veel te halen door processen aan te passen. Zo zijn er begin maart al momenten dat stroom (behalve de belasting) gratis is, vooral in het weekend of als de zon schijnt en het waait tegelijkertijd. Over een maand als de dagen wat langer zijn en de zon wat hoger staat dan krijgen we negatieve prijzen. Bedrijven zouden daar uit economische overwegingen toch op in moeten gaan spelen.
Klopt, daar moet toch goed op in te spelen zijn. Wij hebben thuis 20 panelen en een EV, die laden we op als de stroom het goedkoopst is (als de situatie het toelaat). Daar komt de zakelijke vergoeding van mijn vrouw bovenop dus dat drukt de energierekening hier behoorlijk _O- Maar goed, dat is offtopic.

Mijn portfolio opent een procent in het rood (veel tech).
pi_220298337
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 09:04 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Klopt, daar moet toch goed op in te spelen zijn. Wij hebben thuis 20 panelen en een EV, die laden we op als de stroom het goedkoopst is (als de situatie het toelaat). Daar komt de zakelijke vergoeding van mijn vrouw bovenop dus dat drukt de energierekening hier behoorlijk _O- Maar goed, dat is offtopic.

Mijn portfolio opent een procent in het rood (veel tech).
Ik ga nog wat harder het rood in. Veel indexfondsen en over de hele lijn hard omlaag.
pi_220298532
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 18:42 schreef Rnie het volgende:

[..]
Niet bang voor de AI-opmars qua competitie? Ik zit niet echt in die hoek, maar het lijkt wel alsof ze hun moat een beetje aan het verliezen zijn.
Het is maar een plukje, heb meerdere van dit soort bedrijven opgepikt inmiddels.

Jaarlijkse omzet groeit nog steeds, koers is ongeveer gehalveerd.
Zeg het maar.
pi_220298589
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 09:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik ga nog wat harder het rood in. Veel indexfondsen en over de hele lijn hard omlaag.
Inmiddels anderhalf procent.
  maandag 9 maart 2026 @ 09:38:14 #285
36431 bleiblei
pi_220298655
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:43 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ah ja.... Naja, zou mooi moment zijn om in te stappen :') . Had 2 weken geleden iets meer geduld moeten hebben :P .

Aan de andere kant, heb ASML verkocht voor gemiddeld 1250. En dat in ETFs en wat ander grut gestopt. Dus per saldo is het resultaat minder rood 8-) .
  maandag 9 maart 2026 @ 09:54:50 #286
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220298800
Gelukkig stable coin bitcoin om de portefeuille te redden.
  maandag 9 maart 2026 @ 09:59:06 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220298817
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 09:54 schreef RamboDirk het volgende:
Gelukkig stable coin bitcoin om de portefeuille te redden.
Even quoten voor over een paar weken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220298937
Nu het eerste stof is neergedaald:

YTD sta ik op een rendement van +2% daar moet nog een correctie vanaf voor de NT en Cardano fondsen die ik bezit en waar deze dag morgen pas in de koersen te zien is. Dat schat ik in op maximaal -1% omgeslagen over de hele portefeuille. Dus per saldo zal het bij de koersen van dit moment uitkomen op ongeveer 1% rendement YTD.

Om dit alles een beetje in perspectief te plaatsen. Overigens is wel goed te zien dat de Europese aandelen - die ook veel meer gestegen waren - nu ook veel hardere klappen krijgen. De Stoxx 600 tracker van Amundi (MEUD) is al 10% vanaf gegaan sinds het begin van de oorlog.
  maandag 9 maart 2026 @ 11:08:40 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220299183
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 09:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ah ja.... Naja, zou mooi moment zijn om in te stappen :') . Had 2 weken geleden iets meer geduld moeten hebben :P .

Aan de andere kant, heb ASML verkocht voor gemiddeld 1250. En dat in ETFs en wat ander grut gestopt. Dus per saldo is het resultaat minder rood 8-) .
Same here...
Net 2wk terug wat geld van een erfenis in ETF's gestopt. Het valt nog wel mee, maar leuker was het geweest om nu in te stappen.
Ik heb nog wel wat geld staan ivm gespreid instappen though... :9 Maar ja... wanneer stap je dan in. :{ *twijfel *wachtnogeven
pi_220299362
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 11:08 schreef BE het volgende:

[..]
Same here...
Net 2wk terug wat geld van een erfenis in ETF's gestopt. Het valt nog wel mee, maar leuker was het geweest om nu in te stappen.
Ik heb nog wel wat geld staan ivm gespreid instappen though... :9 Maar ja... wanneer stap je dan in. :{ *twijfel *wachtnogeven
"Time in the market beats timing the market."

Maw richt je op de lange termijn, niet op snelle winst door timing, en begin nu met gespreid inleggen, en beter niet meer al te veel naar omkijken.
  maandag 9 maart 2026 @ 11:41:29 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220299383
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 11:38 schreef Farenji het volgende:

[..]
"Time in the market beats timing the market."

Maw richt je op de lange termijn, niet op snelle winst door timing, en begin nu met gespreid inleggen, en beter niet meer al te veel naar omkijken.
Eens hoor. O+
Ik had al een heel klein plukje ETF's en die staan me daar echt prima. Net als de crypto die ik heb (dat stelt helemaal geen reet voor, maar je weet nooit ten slotte.)
pi_220299389
Ik blijf lekker S&P 500 kopen. Europa is kwetsbaar en chantabel voor de grillen van Trump.
Die zeestraat zal nog wel even dicht blijven tot wij de pijn echt gaan voelen hier, daar kun je vergif op in nemen.

Inflatie en hoge rente tot gevolg en dat is zelden goed voor je aandelen.
blablablabla
pi_220300902
Op zich wel een goed teken @flyguy . Op deze levels wordt het wel aantrekkelijk.

quote:
On March 5, 2026, certain executive officers used their respective cash compensation to invest in aggregate over $4.3 million in Ordinary Shares through the Deferred Compensation Plan. These investments total more than 500,000 Ordinary Shares, consisting of approximately 228,264 Ordinary Shares by Chief Executive Officer Christopher Bogart, approximately 229,794 Ordinary Shares by Chief Investment Officer Jonathan Molot, approximately 2,784 Ordinary Shares by Chief Financial Officer Jordan Licht and approximately 61,266 Ordinary Shares by Chief Development Officer Travis Lenkner.

Christopher Bogart, Burford Capital's Chief Executive Officer, commented:

"We believe Burford's stock is priced at a steep discount to its intrinsic value. Consequently, Burford's management have used their cash compensation to buy over $4.3 million in additional Burford stock. Since 2019, Jon and I have redeployed cash compensation into Burford's stock on several occasions, amounting to net purchases in excess of $35 million. Our combined shareholding has risen to approximately 8.5% of the Company, a level of management ownership that provides strong alignment with external shareholders. All Burford insiders look forward to the success we expect our portfolio to deliver, and the resulting shareholder value for all of our investors across the globe."
Wel een kutbonus voor die cfo
pi_220301135
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:49 schreef nostra het volgende:
Op zich wel een goed teken @:flyguy . Op deze levels wordt het wel aantrekkelijk.
[..]
Die kent de financials beter en is wat defensiever.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 9 maart 2026 @ 17:12:06 #295
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_220301589
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 14:49 schreef nostra het volgende:
Op zich wel een goed teken @:flyguy . Op deze levels wordt het wel aantrekkelijk.
[..]
Ja en het feit dat ze nog steeds hun asset management tak aan het uitfaseren zijn t.o.v. hun eigen balance sheet zie ik ook als goed teken. Want in principe is asset management een veel aantrekkelijkere business, asset light en minder downside risk. Je doet dat alleen als je een voldoende spread daarboven verwacht.
The more debt, the better
pi_220303025
Amerikaanse beurzen opeens een spike naar boven. Kan geen noemenswaardig nieuws vinden. Iemand een idee wat de reden is?
pi_220303047
Het is bijna dinsdag.
Aldus.
  maandag 9 maart 2026 @ 21:16:07 #298
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220303267
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:34 schreef Faraday01 het volgende:
Amerikaanse beurzen opeens een spike naar boven. Kan geen noemenswaardig nieuws vinden. Iemand een idee wat de reden is?
quote:
Stock market today: Dow, S&P 500, Nasdaq stage big comeback, oil plummets as Trump says war could be over soon

The broader market turned green in afternoon trading after Trump indicated the conflict with Iran could end soon as the US was "very far" ahead of its four-to-five week timeline.

"I think the war is very complete, pretty much.
They have no navy, no communications, they've got no Air Force," he told a CBS reporter.

.

https://finance.yahoo.com(...)-soon-200031508.html
pi_220303419
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:34 schreef Faraday01 het volgende:
Na regen komt zonneschijn.

Altijd. ;)
De enige echte.
  maandag 9 maart 2026 @ 22:02:41 #300
36431 bleiblei
pi_220303535
Bijzonder dat de beurs nog steeds reageert op wat Trump de wereld in smijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')