abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219913429
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Metoo is ook al zoiets vreemds. Als je normaal respectvol met een vrouw omgaat en een nee ook accepteert, dan heb je werkelijk niets te vrezen.
Dat is gewoon niet waar.

We hebben twee situaties:
- De metoo situaties waar de man duidelijk gewoon compleet fout zit.
Die kan je inderdaad voorkomen als man door gewoon een normaal fatsoenlijk mens te zijn

- De metoo situaties waarbij de vrouw de situatie volledig verdraait. Misbruik maakt van de huidige metoo maatschappij en daarmee de mans imago compleet kapot maakt. Want laten we wel eerlijk zijn. Als iemand wordt beschuldigd, dan wordt iemand in de maatschappij al veroordeeld voordat er bewijs is geleverd.
Je ziet trouwens ook met humor. Veel dingen die door de gemiddelde mens (zowel vrouw als man) als grappig worden gezien, worden door toxische mensen verdraaid tot iets negatiefs.

Ik ben ook gewoon fatsoenlijk. Maar ben altijd extra alert, vooral in zakelijke situaties, dat ik niet iets doe wat potentieel als fout verdraaid kan worden.

Eigenlijk is de situatie beetje vergelijkbaar met Nederlandse politie. Die lopen ook steeds risico te sterk te handhaven, een politieagent wordt sneller beschuldigd dan een crimineel.
Eerst denken, dan typen
pi_219913441
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien zit daar wel de oorzaak waarom het moeilijk is om een vrouw aan te spreken en een gesprek gaande te houden. Vrouwen denken al gauw, als ze door een man aangesproken worden, dat die man als uiteindelijk doel heeft om haar in bed te krijgen.
Ik denk dat je daar helemaal juist zit met een nuance.
De normale persoon reageert fatsoenlijk en kletst terug of geeft netjes aan geen tijd te hebben oid.

Maar er zijn ook genoeg onzekere toxische mensen die meteen van het negatieve uitgaan.

Als 1 op de 10 toxisch gedrag vertoont dan heeft dat geen effect. Maar als die balans slecht wordt, ja dan snap ik wel dat mensen elkaar niet meer aanspreken.
Eerst denken, dan typen
pi_219913477
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien zit daar wel de oorzaak waarom het moeilijk is om een vrouw aan te spreken en een gesprek gaande te houden. Vrouwen denken al gauw, als ze door een man aangesproken worden, dat die man als uiteindelijk doel heeft om haar in bed te krijgen.
Ik denk dat het heel erg afhangt van hoe jij jezelf opstelt.

Toon oprechte interesse in de persoon.
pi_219913520
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
Ik denk dat het heel erg afhangt van hoe jij jezelf opstelt.

Toon oprechte interesse in de persoon.
Ik zou niet weten wat ik fout doe. Ik denk eerder dat de fout bij die vrouwen ligt, dat ze ten onrechte denken dat ik ze alleen in bed wil krijgen en geen oprechte interesse in ze heb.

En daarom lukken gesprekken met mijn nichten wel, want zij gaan ervan uit dat ik wel gewoon oprechte interesse in ze heb en ze niet in bed probeer te krijgen.
pi_219913534
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 11:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dit herken ik wel. Een gesprek met een vrouw aan de gang houden is soms ontzettend moeilijk. Als je probeert een gesprek met een vrouw aan de gang te houden, dan resulteert het gesprek al gauw in een soort interview waarin je steeds een vraag moet stellen om het gesprek gaande te houden. Ik vraag me af waar die houding vandaan komt.

Nu heb ik dit probleem niet bij alle vrouwen. Met mijn nichten kan ik wel een normaal gesprek voeren, terwijl ik ze helemaal niet goed ken en niet zo vaak zie.
Diezelfde klacht hoor ik vriendinnen maken over mannen. Dat het een soort interview wordt.
Dus ik denk eerder dat dit een menselijk probleem is en niet een gender probleem. De ene persoon is ook gewoon meer spraakzaam dan de ander. Of misschien heeft iemand gewoon geen zin in een gesprek op dat moment.

Ik weerhoud mezelf er tegenwoordig van om stiltes op te vullen met vragen.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_219913558
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik zou niet weten wat ik fout doe. Ik denk eerder dat de fout bij die vrouwen ligt, dat ze ten onrechte denken dat ik ze alleen in bed wil krijgen en geen oprechte interesse in ze heb.

En daarom lukken gesprekken met mijn nichten wel, want zij gaan ervan uit dat ik wel gewoon oprechte interesse in ze heb en ze niet in bed probeer te krijgen.
Als iemand geen zin heeft in een gesprek met jou dan doen ze toch niet iets fout ?
Net als dat jij helemaal niks fout doet door het wel te initiëren.

Beste kan je gewoon je schouders ophalen en doorgaan, het is niks persoonlijk.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_219913634
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Het is zeker logischer dat het aan ALLE vrouwen ligt en niet aan EEN man. 8-)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219913643
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:22 schreef Piger het volgende:

[..]
Dat is gewoon niet waar.

We hebben twee situaties:
- De metoo situaties waar de man duidelijk gewoon compleet fout zit.
Die kan je inderdaad voorkomen als man door gewoon een normaal fatsoenlijk mens te zijn

- De metoo situaties waarbij de vrouw de situatie volledig verdraait. Misbruik maakt van de huidige metoo maatschappij en daarmee de mans imago compleet kapot maakt. Want laten we wel eerlijk zijn. Als iemand wordt beschuldigd, dan wordt iemand in de maatschappij al veroordeeld voordat er bewijs is geleverd.
Je ziet trouwens ook met humor. Veel dingen die door de gemiddelde mens (zowel vrouw als man) als grappig worden gezien, worden door toxische mensen verdraaid tot iets negatiefs.

Ik ben ook gewoon fatsoenlijk. Maar ben altijd extra alert, vooral in zakelijke situaties, dat ik niet iets doe wat potentieel als fout verdraaid kan worden.

Eigenlijk is de situatie beetje vergelijkbaar met Nederlandse politie. Die lopen ook steeds risico te sterk te handhaven, een politieagent wordt sneller beschuldigd dan een crimineel.
Totaal onwaar wat je hier zegt. Natuurlijk komt het wel eens voor dat een vrouw ten onrechte een man beschuldigt van een seksueel vergrijp. Maar dat is een zeldzaamheid.

Het aantal gewelddadige verkrachtingen door mannen waarmee een vrouw op date gaat is een veelvoud. En de gevolgen daarvan zijn ernstiger.

Maar als vrouwen massaal zeggen niet meer te daten vanwege de kans gewelddadig verkracht te worden, dan zul jij denken ‘dat slaat nergens op’.

Nou, dat denk ik dus over de angst voor metoo.
pi_219913652
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:25 schreef Piger het volgende:

[..]
De normale persoon reageert fatsoenlijk en kletst terug of geeft netjes aan geen tijd te hebben oid.

Maar er zijn ook genoeg onzekere toxische mensen die meteen van het negatieve uitgaan.

Als 1 op de 10 toxisch gedrag vertoont dan heeft dat geen effect. Maar als die balans slecht wordt, ja dan snap ik wel dat mensen elkaar niet meer aanspreken.
Ik heb in mijn leven behoorlijk wat ervaring opgedaan met mensen aanspreken.

Nogmaals: soms reageert iemand kortaf of laat die duidelijk merken geen prijs te stellen op aangesproken te worden. Dat is zo’n beetje het ergste wat je kan overkomen. En zelfs dat haalt de 10% niet.
pi_219913683
quote:

[..]

En ze moesten eens weten, nietwaar? ;)

Maar even eerlijk: sprak je ze aan omdat je dacht ‘zo, lekker hapje!’, of gewoon als mens?
  Moderator zaterdag 24 januari 2026 @ 13:09:53 #286
5428 crew  miss_sly
pi_219913699
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:25 schreef Piger het volgende:

[..]

Ten eerste is het helemaal niet zo dat een normaal mens terug kletst of aangeeft geen tijd te hebben. Iemand is op een plaats op een bepaald moment en zonder reden begint een onbekende tegen die persoon te praten. Prima hoor, maar daar hoef je dus als ontvangen niets mee als je daar geen zin in hebt.

Ik heb heel vaak gesprekjes, met allerlei mensen. Jonge en oude, mannen en vrouwen, kinderen soms. Gewoon in de rij bij de kassa, als je ergens staat te kijken. Meestal is er wel even contact, maar soms heeft de ander daar geen trek in. Dat is toch gewoon prima? Ze zijn mij toch niets verschuldigd, net als ik hen niet? En verder is het gewoon een moment en daarna gaat het leven verder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219913700
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:06 schreef VEM2012 het volgende:
En ze moesten eens weten, nietwaar? ;)

Maar even eerlijk: sprak je ze aan omdat je dacht ‘zo, lekker hapje!’, of gewoon als mens?
Ik spreek vrouwen nooit aan met de gedachte "zo, lekker hapje".
  Moderator zaterdag 24 januari 2026 @ 13:13:16 #288
5428 crew  miss_sly
pi_219913718
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar wel met de gedachte "zou iets kunnen worden/zijn"?
pi_219913734
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:13 schreef miss_sly het volgende:
Maar wel met de gedachte "zou iets kunnen worden/zijn"?
Nu spreek ik sowieso maar zelden mensen aan, maar soms spreek ik wel eens een vrouw aan met de gedachte dat het iets zou kunnen worden. Is daar iets mis mee, of mag dat ook niet?
  Moderator zaterdag 24 januari 2026 @ 13:18:10 #290
5428 crew  miss_sly
pi_219913744
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Nu spreek ik sowieso maar zelden mensen aan, maar soms spreek ik wel eens een vrouw aan met de gedachte dat het iets zou kunnen worden. Is daar iets mis mee, of mag dat ook niet?
Natuurlijk mag dat. Als je het op een nette manier doet, mag dat. Maar er zijn wel veel vrouwen die er gevoelig voor zijn en juist daarom al meteen afwerend reageren. En dat kun jij dan wel heel flauw vinden van deze vrouwen, maar dat recht hebben ze toch gewoon? Ze zijn toch niet verplicht om open te staan voor een gesprekje, omdat jij vindt dat je een nette jongen bent? Je hebt daar toch geen recht op ofzo?
pi_219913790
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:18 schreef miss_sly het volgende:
Natuurlijk mag dat. Als je het op een nette manier doet, mag dat. Maar er zijn wel veel vrouwen die er gevoelig voor zijn en juist daarom al meteen afwerend reageren. En dat kun jij dan wel heel flauw vinden van deze vrouwen, maar dat recht hebben ze toch gewoon? Ze zijn toch niet verplicht om open te staan voor een gesprekje, omdat jij vindt dat je een nette jongen bent? Je hebt daar toch geen recht op ofzo?
Uiteraard heb ik in zo'n geval nergens recht op en hebben zij het recht om afwijzend te reageren. Ik vind het wel jammer dat ze dat doen. Ik vraag me af waarom ze dat doen. Misschien hebben ze wel slechte ervaringen met mannen. Zo word ik de dupe van het slechte gedrag van andere mannen.
  Moderator zaterdag 24 januari 2026 @ 13:32:32 #292
5428 crew  miss_sly
pi_219913815
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Uiteraard heb ik in zo'n geval nergens recht op en hebben zij het recht om afwijzend te reageren. Ik vind het wel jammer dat ze dat doen. Ik vraag me af waarom ze dat doen. Misschien hebben ze wel slechte ervaringen met mannen. Zo word ik de dupe van het slechte gedrag van andere mannen.
Misschien moet je dan andere mannen erop aanspreken in plaats van vrouwen?

Hoe vaak denk je dat vrouwen zin hebben om gestalkt te worden, zich te laten gebruiken of aanranden of verkrachten omdat ze de volgende man weer volledig blanco tegemoet moet treden omdat dat eerlijker zou zijn? Iedereen wordt voorzichtiger als ze nare ervaringen hebben.
pi_219913858
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:32 schreef miss_sly het volgende:
Hoe vaak denk je dat vrouwen zin hebben om gestalkt te worden, zich te laten gebruiken of aanranden of verkrachten omdat ze de volgende man weer volledig blanco tegemoet moet treden omdat dat eerlijker zou zijn? Iedereen wordt voorzichtiger als ze nare ervaringen hebben.
Ik heb er uiteraard alle begrip voor dat vrouwen na een nare ervaring voorzichtiger worden met mannen. Ik vraag me wel altijd af wat ze ooit aantrekkelijk hebben gevonden aan die mannen waarmee ze die nare ervaringen gehad hebben, want ze zijn daar ooit helemaal uit vrije wil een relatie mee begonnen.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 13:42:29 #294
194233 Friday12
Originele kloon
pi_219913889
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Metoo is ook al zoiets vreemds. Als je normaal respectvol met een vrouw omgaat en een nee ook accepteert, dan heb je werkelijk niets te vrezen.
Ja behalve dat ongeacht of iets zo is de vrouw word geloofd
  Moderator zaterdag 24 januari 2026 @ 13:42:34 #295
5428 crew  miss_sly
pi_219913892
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb er uiteraard alle begrip voor dat vrouwen na een nare ervaring voorzichtiger worden met mannen. Ik vraag me wel altijd af wat ze ooit aantrekkelijk hebben gevonden aan die mannen waarmee ze die nare ervaringen gehad hebben, want ze zijn daar ooit helemaal uit vrije wil een relatie mee begonnen.
Dat hoeft niet per se een relatie geweest te zijn. Kan ook een date geweest zijn. Of een ontmoeting met iemand die ze niet met rust liet.

Daarbij weet je nooit hoe iemand zich ontwikkelt, als persoon, maar ook binnen de relatie. En leer je iemand dus kennen als je er een relatie mee hebt. Lang niet iedereen is een leuk persoon als je ze beter leert kennen.
pi_219914178
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar je begrijpt de vraag toch wel?
pi_219914196
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat mag, maar dan is de kans ook wel groot dat jij ook toch (voor vrouwen) duidelijk laat merken dat dat het doel is…?
pi_219914231
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Of je bent hun type niet, of ze zijn bezet…

Als vrouwen interesse in jou tonen heb je daar toch ook niet altijd zin in?
pi_219914263
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:42 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ja behalve dat ongeacht of iets zo is de vrouw word geloofd
Ik ben geen voorstander van believe all women, maar de praktijk is ook nooit zo eendimensionaal geweest.
pi_219914329
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 13:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat hoeft niet per se een relatie geweest te zijn. Kan ook een date geweest zijn. Of een ontmoeting met iemand die ze niet met rust liet.

Daarbij weet je nooit hoe iemand zich ontwikkelt, als persoon, maar ook binnen de relatie. En leer je iemand dus kennen als je er een relatie mee hebt. Lang niet iedereen is een leuk persoon als je ze beter leert kennen.
Maar sowieso: de meeste mensen heb je geen interesse in op die manier. Dus bij aanspreken voor een date is de kans dat je bot vangt is er nu eenmaal. Hoort erbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')