Ook geen humor antenne?quote:Op zondag 18 januari 2026 18:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wie treuren er nou echt om dat de NATO dan ten einde is inderdaad. Dan maar gewoon zonder toch
Nou, voor +/- 32% ligt het in NY.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat ligt in Newyork.
Nemen we dat gelijk terug.
Nee, maar mijn radar voor achterlijkheid werkt nog steeds naar behoren kan ik concluderen na de eerste 2 digitale weken van het nieuwe jaarquote:
Ah hoeven we maar 32% af te schrijven.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nou, voor +/- 32% ligt het in NY.
De andere 31% ligt bij de DNB en de rest ligt verdeeld over volgens mij Londen en ergens in Canada.
quote:Op zondag 18 januari 2026 19:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nou, voor +/- 32% ligt het in NY.
De andere 31% ligt bij de DNB en de rest ligt verdeeld over volgens mij Londen en ergens in Canada.
https://www.dnb.nl/over-ons/goud/quote:Het goud van Nederland is op verschillende plekken opgeslagen. In Nederland ligt 31% van de totale goudvoorraad. Dit goud is opgeslagen in de goudkluis van DNB. Daarnaast ligt 31% van de goudvoorraad in New York. Dit goud is opgeslagen in de kluizen van de Federal Reserve Bank, op de granieten rotsen van Manhattan. Verder ligt 38% van het Nederlandse goud in Ottawa en Londen. Het ligt veilig opgeslagen in de kluizen van de Canadese centrale bank en de Engelse centrale bank.
Dat hebben ze al lang aan andere mensen verkocht. En zoveel is het niet, slechts een paar miljard.quote:
Autist. Ik bedoelde het tegenovergesteldequote:Op zondag 18 januari 2026 19:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, maar mijn radar voor achterlijkheid werkt nog steeds naar behoren kan ik concluderen na de eerste 2 digitale weken van het nieuwe jaar
Ja, ik weet dat het zijn MO is, maar daarom moet je het ook blijven terughalen zodat hij wel kleur moet bekennenquote:Op zondag 18 januari 2026 19:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Omdat er altijd een duidelijk vooropgezet narratief is bij de posts:
1. Ongeacht het onderwerp: ombuigen naar Biden > Harris > BLM > Antifa > Paliwappies > Radicaal links.
2. Het frame: Alles wat niet MAGA is, dat moét als radicaal links weggezet worden, bewust alles op één hoop gooien.
3. Win(?).
Oeehh so closequote:Op zondag 18 januari 2026 19:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
[..]
https://www.dnb.nl/over-ons/goud/
Ok, dan valt het mee.
Oef. Dat wordt weer een slapeloze nachtquote:
Er zijn vele malen meer goudfutures dan goud. Dus we moeten er dan wel om vechten.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Oeehh so close![]()
Meende me het me te herinneren omdat in 2014 of 2015 al eens een bult goud door de DNB is opgehaald in NY om de verdeling meer richting 30/30/30 te krijgen.
Dat is alleen het geval met goud waar je in kan investeren op de beurs. De goudvoorraad van landen is fysiek in bezit.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er zijn vele malen meer goudfutures dan goud. Dus we moeten er dan wel om vechten.
Het narratief van rechts is dat het onzinnig is om in het Westen een Deense ijskolonie in Noord-Amerika te gaan verdedigen tegen een overmacht terwijl er al jarenlang een invasie vanuit het Zuiden plaatsvindt die zo langzamerhand al onze grote steden overneemt, onze vrouwen lastigvalt en ons voor miljarden besteelt.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Terugtrekken uit Groenland is geen optie. Ben wel benieuwd hoe verschillende PVV-FvD figuren uit allerlei landen gaan reageren. Die zijn normaal juist heel nationalistisch, of gaan ze Trump de kont kussen want hun grote held?
Alles waar ik voor sta mag in de prullenbak worden gegooid want er zijn vervelende buitenlanders in ons land, achja.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het narratief van rechts is dat het onzinnig is om in het Westen een Deense ijskolonie in Noord-Amerika te gaan verdedigen tegen een overmacht terwijl er al jarenlang een invasie vanuit het Zuiden plaatsvindt die zo langzamerhand al onze grote steden overneemt, onze vrouwen lastigvalt en ons voor miljarden besteelt.
Maar is het ook niet zo dat de westerse landen de interesse zijn verloren in dergelijke metalen, omdat we de verwerkingscapaciteit niet meer hebben? Ik heb begrepen dat de Chinezen niet alleen veel voorraden hebben, maar wereldwijd ook veel mijnen hebben opgekocht.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:58 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Die zeldzame aardmetalen zijn qua mineralen niet eens super interessant op Groenland. Het is ook niet dat China daar een monopolie op heeft die krengen zitten in een heleboel landen in de grond. China heeft vooral een monopolie op het verwerken van zeldzame aardmetalen omdat dat stukje nogal slecht is voor het milieu en we het wel prima vonden dat het niet in onze achtertuin gebeurde.
In Groenland is het vooral de uranium dat interessant is.
De Chinezen zijn veel slimmer: die gaan geen landen veroveren voor olie en grondstoffen, die kopen ze gewoon op.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Maar is het ook niet zo dat de westerse landen de interesse zijn verloren in dergelijke metalen, omdat we de verwerkingscapaciteit niet meer hebben? Ik heb begrepen dat de Chinezen niet alleen veel voorraden hebben, maar wereldwijd ook veel mijnen hebben opgekocht.
In het algemeen denk ik dat de interesse in het produceren van grondstoffen en producten heel erg is afgenomen in de westerse wereld. Men ging liever voor een habbekrats China vervuilen dan hier investeren in schonere processen. Het past in een grotere trend die in dit filmpje op YouTube wordt besproken: Bekijk deze YouTube-video
China staat ook gewoon voor de helft compleet leeg. Dan kun je wel eens grootschalig gaan boren en graven. In de VS heb je ook nog wel genoeg vrije plekken waar je kunt gaan zoeken.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Maar is het ook niet zo dat de westerse landen de interesse zijn verloren in dergelijke metalen, omdat we de verwerkingscapaciteit niet meer hebben? Ik heb begrepen dat de Chinezen niet alleen veel voorraden hebben, maar wereldwijd ook veel mijnen hebben opgekocht.
In het algemeen denk ik dat de interesse in het produceren van grondstoffen en producten heel erg is afgenomen in de westerse wereld. Men ging liever voor een habbekrats China vervuilen dan hier investeren in schonere processen. Het past in een grotere trend die in dit filmpje op YouTube wordt besproken: Bekijk deze YouTube-video
Het is allemaal een kwestie van administratie. Want waar denk je dat dat goud voor die futures uit bestaat?quote:Op zondag 18 januari 2026 19:25 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat is alleen het geval met goud waar je in kan investeren op de beurs. De goudvoorraad van landen is fysiek in bezit.
Plus, al die zeldzame mineralen zijn helemaal niet zeldzaam, maar de concentratie is gewoon overal laag. Als je geen mijnen hebt en alleen bakstenen en beton produceert, zoals wij, dan blijven ze daar gewoon in zitten. En dat wil dus niet zeggen dat de muren van je huis daarom veel geld waard zijn.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:38 schreef Adames het volgende:
[..]
China staat ook gewoon voor de helft compleet leeg. Dan kun je wel eens grootschalig gaan boren en graven. In de VS heb je ook nog wel genoeg vrije plekken waar je kunt gaan zoeken.
In Europa en bijv India is vanwege bevolkingsspreiding die ruimte er nauwelijks, dus we gaan niet eens zo op zoek.
Waar sta jij voor? Voor Deense kolonies in Noord-Amerika? Of wat precies?quote:Op zondag 18 januari 2026 19:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Alles waar ik voor sta mag in de prullenbak worden gegooid want er zijn vervelende buitenlanders in ons land, achja.
Het zou de stijgende huizenprijzen anders wel beter verklarenquote:Op zondag 18 januari 2026 19:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Plus, al die zeldzame mineralen zijn helemaal niet zeldzaam, maar de concentratie is gewoon overal laag. Als je geen mijnen hebt en alleen bakstenen en beton produceert, zoals wij, dan blijven ze daar gewoon in zitten. En dat wil dus niet zeggen dat de muren van je huis daarom veel geld waard zijn.
De interesse is hier niet zo zeer afgenomen, het was gewoon een kwestie van geld.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |