Dat is correct en tevens juistquote:Op zondag 18 januari 2026 17:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Die tweet had ik ook gelezen en ik denk dat daarin wel de vinger op de zere plek gelegd wordt. In Europa en de VS heeft men jaren zitten slapen en ondertussen zorgden de Chinezen dat ze beslag konden leggen op vrijwel de hele voorraad aan zeldzame aardmetalen. Ik kan me goed voorstellen dat men in de VS voelt dat hun positie als leidende macht wankelt. Daarom is het strategisch van belang om deze de voorraden op Groenland niet in Chinese handen te laten vallen. De ontvoering van Maduro past in dezelfde strategie: de Chinezen toegang tot Venezolaanse olie ontzeggen.
Zijn engels is anders uitstekend.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:48 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, daar had ik reeds verslag van gedaan![]()
Het ging als volgt:
TRING TRING..... TRING TRING: The Trump Residence the Boss of the World speaking:
[ afbeelding ]
Eeh yes hello daddy Donald, it's Markie Mark your lost son. Yes yes i know det ei em from NATO nau but plies let me esk joe somting
[ afbeelding ]
Ken joe plies wurk wit us and prietent det wie wil sent a bunsj of sooldjers to Oransjlend eeh Krienlend so det wie doe not stend toe mutsj in our hemds in front of the hool world? En efter wie arraaifd der wie wil pull oursellufes back oké?
Dat is geen prettig gesprek geweest dus, anders houdt Rutte zich niet zo op de vlakte.quote:
Hoe kun je dit nou koppelen?quote:Op zondag 18 januari 2026 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Populisten staan te trappelen om hier hetzelfde recept uit te voeren. Overal zie je hoe de haat wordt aangewakkerd ter voorbereiding.
Álles gaat over immigranten en 'woke' bij het electoraat dat deze populisten hiervoor tot doelwit hebben met hun uitspraken en propaganda. Niet alleen in Nederland, maar door heel Europa.
En maar denken dat ze voor de goede zaak vechten. Onze pacifistische vrijheidsstrijdersquote:Op zondag 18 januari 2026 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Populisten staan te trappelen om hier hetzelfde recept uit te voeren. Overal zie je hoe de haat wordt aangewakkerd ter voorbereiding.
Álles gaat over immigranten en 'woke' bij het electoraat dat deze populisten hiervoor tot doelwit hebben met hun uitspraken en propaganda. Niet alleen in Nederland, maar door heel Europa.
Ik heb dit gekeken: ik vraag me wel af, wat als bij de volgende verkiezingen Gavin Newsome de president van de VS wordt, dan zijn ze toch weer onze 'vriend'?quote:Op zondag 18 januari 2026 16:48 schreef Firuze60 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Nog maar eens, inmiddels afgeluisterd. Je kunt het met hen eens zijn of niet, ze geven wel een aardige meta visie op de huidige geopolitiek.
Die zeldzame aardmetalen zijn qua mineralen niet eens super interessant op Groenland. Het is ook niet dat China daar een monopolie op heeft die krengen zitten in een heleboel landen in de grond. China heeft vooral een monopolie op het verwerken van zeldzame aardmetalen omdat dat stukje nogal slecht is voor het milieu en we het wel prima vonden dat het niet in onze achtertuin gebeurde.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Die tweet had ik ook gelezen en ik denk dat daarin wel de vinger op de zere plek gelegd wordt. In Europa en de VS heeft men jaren zitten slapen en ondertussen zorgden de Chinezen dat ze beslag konden leggen op vrijwel de hele voorraad aan zeldzame aardmetalen. Ik kan me goed voorstellen dat men in de VS voelt dat hun positie als leidende macht wankelt. Daarom is het strategisch van belang om deze de voorraden op Groenland niet in Chinese handen te laten vallen. De ontvoering van Maduro past in dezelfde strategie: de Chinezen toegang tot Venezolaanse olie ontzeggen.
Na wat jaren van vertrouwen terugwinnen allicht. Maar nooit meer als pre-Trumpquote:Op zondag 18 januari 2026 17:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb dit gekeken: ik vraag me wel af, wat als bij de volgende verkiezingen Gavin Newsome de president van de VS wordt, dan zijn ze toch weer onze 'vriend'?
Ik vind mensen die Trump en zijn handlangers vreedzaam de macht zien afstaan (of zelfs maar eerlijke verkiezingen zien houden?), heel optimistisch.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik heb dit gekeken: ik vraag me wel af, wat als bij de volgende verkiezingen Gavin Newsome de president van de VS wordt, dan zijn ze toch weer onze 'vriend'?
Dat ligt er maar net aan wat er dan met de MAGA beweging gebeurd.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:56 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan zouden ze ingaan tegen alles waar George Washington etc voor stonden, waar het land op gebouwd is.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind mensen die Trump en zijn handlangers vreedzaam de macht zien afstaan (of zelfs maar eerlijke verkiezingen zien houden?), heel optimistisch.
Ook goedemorgenquote:Op zondag 18 januari 2026 18:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan zouden ze ingaan tegen alles waar George Washington etc voor stonden, waar het land op gebouwd is.
Dat doen ze al. De hele grondwet is ondertussen verkracht.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan zouden ze ingaan tegen alles waar George Washington etc voor stonden, waar het land op gebouwd is.
Werd dat tijdens Trump zijn eerste termijn ook niet gezegd?quote:Op zondag 18 januari 2026 18:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind mensen die Trump en zijn handlangers vreedzaam de macht zien afstaan (of zelfs maar eerlijke verkiezingen zien houden?), heel optimistisch.
Heb je hier ook een paar voorbeelden van?quote:Op zondag 18 januari 2026 18:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat doen ze al. De hele grondwet is ondertussen verkracht.
Er is letterlijk een bestorming van het capitool geweest. Het is dus niet alleen gezegd, het is ook gepoogd.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Werd dat tijdens Trump zijn eerste termijn ook niet gezegd?
Het blijft trouwens ook wel bijzonder dat men aan de ene kant van het politieke spectrum aantijgingen over frauduleuze verkiezingen als 'complottheorieën' wegzet, maar tegelijkertijd dezelfde beschuldigingen uit.
Niet echt. Biden liet namelijk nergens in zien dat hij het niet zo nauw neemt met democratische waardenquote:Op zondag 18 januari 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft trouwens ook wel bijzonder dat men aan de ene kant van het politieke spectrum aantijgingen over frauduleuze verkiezingen als 'complottheorieën' wegzet, maar tegelijkertijd dezelfde beschuldigingen uit.
Dat ging de vorige keer op een haar na al bijna helemaal fout. Laat staan hoe het gaat als ze zoals tegenwoordig helemaal van god los zijn. Dat wordt niet fraai.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat de veiligheidsdiensten dit keer (voor zover ze dat nog kunnen) niet nogmaals met de broek naar beneden worden aangetroffen.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat ging de vorige keer op een haar na al bijna helemaal fout. Laat staan hoe het gaat als ze zoals tegenwoordig helemaal van god los zijn. Dat wordt niet fraai.
Je bedoelt een relatief vreedzame demonstratie waar Trump niks mee te maken had die in het niet viel bij het geweld van de BLM demonstraties, maar daar horen we de gebruikelijke contreien natuurlijk nooit over. Waarom is dat, denk je?quote:Op zondag 18 januari 2026 18:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is letterlijk een bestorming van het capitool geweest
Maar het was geen serieuze staatsgreep. Een paar tokkies die door het Capitol werden geleid.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat ging de vorige keer op een haar na al bijna helemaal fout. Laat staan hoe het gaat als ze zoals tegenwoordig helemaal van god los zijn. Dat wordt niet fraai.
Whut?quote:Op zondag 18 januari 2026 18:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je bedoelt een relatief vreedzame demonstratie ...
Geld is alles, zeker in de VS. Goed onderwijs is ook belangrijk, maar daar heb je in de VS heel veel geld voor nodig. En domme mensen geloven alle reclame en hoef je maar weinig te betalen. Die geloven al die onzin meteen.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat er dan met de MAGA beweging gebeurd.
Vier jaar Newsom zou de transatlantische relatie inderdaad ten goede komen, maar in de wetenschap dat MAGA nog altijd actief is en de koers van de GOP bepaalt zal ieder Europees land in het achterhoofd houden dat we slechts één presidentsverkiezing verwijderd zijn van het MAGA beleid.
Dus men zal veel voorzichtiger zijn, want vier jaar later kan het kleed weer onder je vandaan getrokken worden.
Je kan je zelfs afvragen hoeveel moeite de EU dan wil steken in een nieuw handelsakkoord met de Amerikanen, met zoveel onzekerheid op korte termijn in het vooruitzicht.
Da's een vrij bijzondere zienswijze bij een evenement waarbij doden zijn gevallen.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:19 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar het was geen serieuze staatsgreep. Een paar tokkies die door het Capitol werden geleid.
Ja, heul bijzonder dat je nog steeds niet doorhebt wat daar nu gebeurt.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft trouwens ook wel bijzonder [...]
Ja, waar de Witte Supermensen hun gevechtskleding aan konden doen en hun arsenaal tevoorschijn konden halen?quote:Op zondag 18 januari 2026 18:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je bedoelt een relatief vreedzame demonstratie waar Trump niks mee te maken had die in het niet viel bij het geweld van de BLM demonstraties, maar daar horen we de gebruikelijke contreien natuurlijk nooit over. Waarom is dat, denk je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |