abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219868393
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:50 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Die tweet had ik ook gelezen en ik denk dat daarin wel de vinger op de zere plek gelegd wordt. In Europa en de VS heeft men jaren zitten slapen en ondertussen zorgden de Chinezen dat ze beslag konden leggen op vrijwel de hele voorraad aan zeldzame aardmetalen. Ik kan me goed voorstellen dat men in de VS voelt dat hun positie als leidende macht wankelt. Daarom is het strategisch van belang om deze de voorraden op Groenland niet in Chinese handen te laten vallen. De ontvoering van Maduro past in dezelfde strategie: de Chinezen toegang tot Venezolaanse olie ontzeggen.
Dat is correct en tevens juist :)

En wie heeft ook alweer tijdens zijn langdurige premierschap heel defensie gesloopt? 'Want Amerika lost alles wel voor ons op' hmmm... ff denken welke persoon dat ook alweer was.
pi_219868400
quote:
7s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:48 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ja, daar had ik reeds verslag van gedaan :)

Het ging als volgt:

TRING TRING..... TRING TRING: The Trump Residence the Boss of the World speaking:

[ afbeelding ]

Eeh yes hello daddy Donald, it's Markie Mark your lost son. Yes yes i know det ei em from NATO nau but plies let me esk joe somting

[ afbeelding ]

Ken joe plies wurk wit us and prietent det wie wil sent a bunsj of sooldjers to Oransjlend eeh Krienlend so det wie doe not stend toe mutsj in our hemds in front of the hool world? En efter wie arraaifd der wie wil pull oursellufes back oké?
Zijn engels is anders uitstekend.
  zondag 18 januari 2026 @ 17:52:45 #28
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219868405
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:44 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Gesproken met Daddy
Dat is geen prettig gesprek geweest dus, anders houdt Rutte zich niet zo op de vlakte.
Dan zou er minimaal gesproken zijn over een 'constructieve dialoog' oid.
pi_219868410
quote:
15s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Populisten staan te trappelen om hier hetzelfde recept uit te voeren. Overal zie je hoe de haat wordt aangewakkerd ter voorbereiding.

Álles gaat over immigranten en 'woke' bij het electoraat dat deze populisten hiervoor tot doelwit hebben met hun uitspraken en propaganda. Niet alleen in Nederland, maar door heel Europa.
Hoe kun je dit nou koppelen?
Woke is sowieso wel een gedane hype.

En migratie moet Europa echt wel wat aan doen, dat gaat ook echt niet goed zo. En drijft mensen te stemmen op radicale partijen omdat de mildere partijen en niet aan durven wegens politiek correct.

EN dan heb je Trump die ineens Groenland wil kopen.

Lijken mij 2 verschillende zaken.
Vakman pur sang
  zondag 18 januari 2026 @ 17:54:37 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_219868424
quote:
15s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Populisten staan te trappelen om hier hetzelfde recept uit te voeren. Overal zie je hoe de haat wordt aangewakkerd ter voorbereiding.

Álles gaat over immigranten en 'woke' bij het electoraat dat deze populisten hiervoor tot doelwit hebben met hun uitspraken en propaganda. Niet alleen in Nederland, maar door heel Europa.
En maar denken dat ze voor de goede zaak vechten. Onze pacifistische vrijheidsstrijders
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219868461
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 16:48 schreef Firuze60 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Nog maar eens, inmiddels afgeluisterd. Je kunt het met hen eens zijn of niet, ze geven wel een aardige meta visie op de huidige geopolitiek.
Ik heb dit gekeken: ik vraag me wel af, wat als bij de volgende verkiezingen Gavin Newsome de president van de VS wordt, dan zijn ze toch weer onze 'vriend'?
pi_219868476
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:50 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Die tweet had ik ook gelezen en ik denk dat daarin wel de vinger op de zere plek gelegd wordt. In Europa en de VS heeft men jaren zitten slapen en ondertussen zorgden de Chinezen dat ze beslag konden leggen op vrijwel de hele voorraad aan zeldzame aardmetalen. Ik kan me goed voorstellen dat men in de VS voelt dat hun positie als leidende macht wankelt. Daarom is het strategisch van belang om deze de voorraden op Groenland niet in Chinese handen te laten vallen. De ontvoering van Maduro past in dezelfde strategie: de Chinezen toegang tot Venezolaanse olie ontzeggen.
Die zeldzame aardmetalen zijn qua mineralen niet eens super interessant op Groenland. Het is ook niet dat China daar een monopolie op heeft die krengen zitten in een heleboel landen in de grond. China heeft vooral een monopolie op het verwerken van zeldzame aardmetalen omdat dat stukje nogal slecht is voor het milieu en we het wel prima vonden dat het niet in onze achtertuin gebeurde.

In Groenland is het vooral de uranium dat interessant is.
  zondag 18 januari 2026 @ 17:58:39 #33
319979 Fok-it
All is well
pi_219868477
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:56 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ik heb dit gekeken: ik vraag me wel af, wat als bij de volgende verkiezingen Gavin Newsome de president van de VS wordt, dan zijn ze toch weer onze 'vriend'?
Na wat jaren van vertrouwen terugwinnen allicht. Maar nooit meer als pre-Trump
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 18 januari 2026 @ 18:03:19 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219868545
quote:

[..]
Ik vind mensen die Trump en zijn handlangers vreedzaam de macht zien afstaan (of zelfs maar eerlijke verkiezingen zien houden?), heel optimistisch.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 18 januari 2026 @ 18:04:58 #35
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219868563
quote:

[..]
Dat ligt er maar net aan wat er dan met de MAGA beweging gebeurd.
Vier jaar Newsom zou de transatlantische relatie inderdaad ten goede komen, maar in de wetenschap dat MAGA nog altijd actief is en de koers van de GOP bepaalt zal ieder Europees land in het achterhoofd houden dat we slechts één presidentsverkiezing verwijderd zijn van het MAGA beleid.

Dus men zal veel voorzichtiger zijn, want vier jaar later kan het kleed weer onder je vandaan getrokken worden.
Je kan je zelfs afvragen hoeveel moeite de EU dan wil steken in een nieuw handelsakkoord met de Amerikanen, met zoveel onzekerheid op korte termijn in het vooruitzicht.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-01-2026 18:12:54 ]
pi_219868639
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vind mensen die Trump en zijn handlangers vreedzaam de macht zien afstaan (of zelfs maar eerlijke verkiezingen zien houden?), heel optimistisch.
Dan zouden ze ingaan tegen alles waar George Washington etc voor stonden, waar het land op gebouwd is.
  zondag 18 januari 2026 @ 18:11:42 #37
319979 Fok-it
All is well
pi_219868650
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:10 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dan zouden ze ingaan tegen alles waar George Washington etc voor stonden, waar het land op gebouwd is.
Ook goedemorgen
pi_219868661
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:10 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dat doen ze al. De hele grondwet is ondertussen verkracht.
pi_219868681
quote:

[..]
Werd dat tijdens Trump zijn eerste termijn ook niet gezegd?

Het blijft trouwens ook wel bijzonder dat men aan de ene kant van het politieke spectrum aantijgingen over frauduleuze verkiezingen als 'complottheorieën' wegzet, maar tegelijkertijd dezelfde beschuldigingen uit.
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:12 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat doen ze al. De hele grondwet is ondertussen verkracht.
Heb je hier ook een paar voorbeelden van?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin zondag 18 januari 2026 @ 18:15:34 #40
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219868683
quote:
14s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het blijft trouwens ook wel bijzonder dat men aan de ene kant van het politieke spectrum aantijgingen over frauduleuze verkiezingen als 'complottheorieën' wegzet, maar tegelijkertijd dezelfde beschuldigingen uit.
Er is letterlijk een bestorming van het capitool geweest. Het is dus niet alleen gezegd, het is ook gepoogd.

Da's geen complottheorie. Zeggen dat Biden de verkiezingen heeft gestolen is dat wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 18 januari 2026 @ 18:16:38 #41
319979 Fok-it
All is well
pi_219868693
quote:

[..]

Niet echt. Biden liet namelijk nergens in zien dat hij het niet zo nauw neemt met democratische waarden
  Moderator zondag 18 januari 2026 @ 18:17:21 #42
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219868701
quote:

[..]
Dat ging de vorige keer op een haar na al bijna helemaal fout. Laat staan hoe het gaat als ze zoals tegenwoordig helemaal van god los zijn. Dat wordt niet fraai.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin zondag 18 januari 2026 @ 18:18:35 #43
pi_219868723
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat ging de vorige keer op een haar na al bijna helemaal fout. Laat staan hoe het gaat als ze zoals tegenwoordig helemaal van god los zijn. Dat wordt niet fraai.
Ik denk dat de veiligheidsdiensten dit keer (voor zover ze dat nog kunnen) niet nogmaals met de broek naar beneden worden aangetroffen.

Al is het wel zo dat de magacult steeds extremistischer wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219868731
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er is letterlijk een bestorming van het capitool geweest
Je bedoelt een relatief vreedzame demonstratie waar Trump niks mee te maken had die in het niet viel bij het geweld van de BLM demonstraties, maar daar horen we de gebruikelijke contreien natuurlijk nooit over. Waarom is dat, denk je?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219868732
quote:
2s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar het was geen serieuze staatsgreep. Een paar tokkies die door het Capitol werden geleid.
pi_219868759
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je bedoelt een relatief vreedzame demonstratie ...
Whut? :D
pi_219868762
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Dat ligt er maar net aan wat er dan met de MAGA beweging gebeurd.
Vier jaar Newsom zou de transatlantische relatie inderdaad ten goede komen, maar in de wetenschap dat MAGA nog altijd actief is en de koers van de GOP bepaalt zal ieder Europees land in het achterhoofd houden dat we slechts één presidentsverkiezing verwijderd zijn van het MAGA beleid.

Dus men zal veel voorzichtiger zijn, want vier jaar later kan het kleed weer onder je vandaan getrokken worden.
Je kan je zelfs afvragen hoeveel moeite de EU dan wil steken in een nieuw handelsakkoord met de Amerikanen, met zoveel onzekerheid op korte termijn in het vooruitzicht.
Geld is alles, zeker in de VS. Goed onderwijs is ook belangrijk, maar daar heb je in de VS heel veel geld voor nodig. En domme mensen geloven alle reclame en hoef je maar weinig te betalen. Die geloven al die onzin meteen.

Voor iedere populist heb je daar twee MAGA. En die zijn nog een heel stuk radicaler. Zelfs de meeste democraten zouden hier VVD of PVV stemmen.

En daar gaat een gematigde president niets aan veranderen. De hele politiek in de VS draait ook om donaties. Politici omkomen is daar niet alleen legaal, dat doet iedereen. Dus je moet meer bieden dan de rest. En wie hebben er het meeste geld?

Project 2025 wordt ook Project 2026, 2027, 2028, 2029, 2030, enzovoorts. En langzamerhand wordt dat steeds radicaler. Als je de bevolking maar steeds een klein beetje afpakt, raken ze er aan gewend. Geld, rechten, gezondheidszorg, onderwijs, het hoort er allemaal bij.

Wat we zien is, dat je voor goed onderwijs, goede gezondheidszorg en goede huisvesting een baan nodig hebt bij een groot en rijk bedrijf. Als hamburgeromdraaier mag je in een stacaravan gaan wonen, als je geen twee of drie baantjes gaat doen.
  Forum Admin zondag 18 januari 2026 @ 18:22:18 #48
pi_219868771
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:19 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Maar het was geen serieuze staatsgreep. Een paar tokkies die door het Capitol werden geleid.
Da's een vrij bijzondere zienswijze bij een evenement waarbij doden zijn gevallen.
pi_219868779
quote:

[..]

Het blijft trouwens ook wel bijzonder [...]
Ja, heul bijzonder dat je nog steeds niet doorhebt wat daar nu gebeurt.

Nondeju zeg, wat moet er nog meer gebeuren? :')
pi_219868782
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je bedoelt een relatief vreedzame demonstratie waar Trump niks mee te maken had die in het niet viel bij het geweld van de BLM demonstraties, maar daar horen we de gebruikelijke contreien natuurlijk nooit over. Waarom is dat, denk je?
Ja, waar de Witte Supermensen hun gevechtskleding aan konden doen en hun arsenaal tevoorschijn konden halen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')